Jeesus ohjaa kristittyjen laivaston MEREN POHJAAN ???!!!

Anonyymi-ap

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/
"Kristus laivan kapteenina
Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: MAAILMA ON MERI, JOLLA KIRKKO PURJEHTII KUIN LAIVA , MUTTA AALLOT EIVÄT VOI SITÄ TUHOTA. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja OHJAA SEN TAIVAASEEN"

Kristittyjen purjehdusseura on siis kristittyjen eliitin mukaan purjehtimassa taivaaseen, mutta jossain välissä laivan kapteeniksi onkin mitä ilmeisimmin siirtynyt itse ANTIKRISTUS !!!

Ilm.18
17 Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla
18 ja huusivat nähdessään hänen (=suuri Babylon) palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?"
19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, JONKA KALLEUKSISTA RIKASTUIVAT KAIKKI, JOILLA OLI LAIVOJA MERELLÄ, KUN SE YHDESSÄ HETKESSÄ TUHOUTUI!"

40

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Löytyykö kristittyjen joukosta yhtään laivarottaa älykkäämpää...tai edes yhtä älykästä...?

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Tottakai, minähän olen maailman älykkäin ihminen. Yökaudet pelaan shakkia konetta vastaan, ja minun käy sitä sääliksi, kun aina se häviää. En aina tykkää nukkumisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen kommentti:

Tottakai, minähän olen maailman älykkäin ihminen. Yökaudet pelaan shakkia konetta vastaan, ja minun käy sitä sääliksi, kun aina se häviää. En aina tykkää nukkumisesta.

Laivarotatkin älyävät jättää uppoavan paatin, mutta entä sinä...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laivarotatkin älyävät jättää uppoavan paatin, mutta entä sinä...?

Ei-helluntailainen:

En ole liittynyt mihinkään lahkoon eikä kirkkoon, mutta minua on kutsuttu moneen paikkaan, opettamaankin, ja on profetoitu, että perustan kirkkokuntaa, sekä saan ylhäistä asemaa sekä uskonnon, bisneksen, että politiikan alalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen:

En ole liittynyt mihinkään lahkoon eikä kirkkoon, mutta minua on kutsuttu moneen paikkaan, opettamaankin, ja on profetoitu, että perustan kirkkokuntaa, sekä saan ylhäistä asemaa sekä uskonnon, bisneksen, että politiikan alalla.

Joo, minunkin korvasyyhyyni profetoitiin jotain "kivaa", mutta mistähän mahtaa johtua, että profetiat meni täysin pieleen, sillä minä vihaan kirkkoja ja lahkoja...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, minunkin korvasyyhyyni profetoitiin jotain "kivaa", mutta mistähän mahtaa johtua, että profetiat meni täysin pieleen, sillä minä vihaan kirkkoja ja lahkoja...?

Jos haluaa saada ystäviä ja positiivista huomiota, niin kannattaa alkaa korvasyyhyprofeetaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen:

No kuka haluaa amerikkalaisen lahkoon`? Jotkt vie kaiken siis perinnön.He ovat 1900 -luvun amerikan hurmosta.Todella viekkaita käärmeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuka haluaa amerikkalaisen lahkoon`? Jotkt vie kaiken siis perinnön.He ovat 1900 -luvun amerikan hurmosta.Todella viekkaita käärmeitä.

Valheita kylvävä venäjän rolli yrittää saada riitaa länsimaihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen:

1. Jok. 2:
        15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Joh. 15:19; Room. 12:2; Jaak. 4:4
        16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmien halu ja elämän korskeus, se ei ole Isästä vaan maailmasta.
        Sananl. 27:20
        17. Maailma katoaa himoineen, mutta joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.
        Ps. 15:5; Jes. 40:6; Matt. 7:24

Kommentaari jakeeseen 16.
        16. Tämä vahvistaa edellisessä jakeessa sanotun, ja tässä eritellään, mitä maailmassa on. "Kaikki" on yksikössä ja ilmaisee kollektiivisesti tarkoitetun asian. Mainittuja kolmea seikkaa pidetään yhtenä kokonaisuutena."Himo (epithymia)" kuvaa voimakasta halua. "Liha" tarkoittaa langenneen ihmisen lihallista luontoa. Se käyttää ruumista välikappaleenaan. Lihan himo on meidän turmeltuneesta luonnostamme lähtöisin oleva kiusaus."Silmäin pyyntö" kuvaa ulkoapäin tulevia kiusauksia. Silmät ovat tärkein viestintäväline ulkonaisten asioiden ja lihan välillä. Se, mitä ihminen katselee, voi sinänsä olla kaunista, mutta saattaa vallata sydämen niin, että yhteys Jumalan kanssa katkeaa."Elämän korskeus", ylpeys tämän elämän hyvyydestä, ilmenee siten, että ihminen turvautuu omiin voimavaroihinsa ja elää ajattelematta Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trolli " Anonyymi2024-09-08 01:27:23 " vihaa Kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Jok. 2:
        15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Joh. 15:19; Room. 12:2; Jaak. 4:4
        16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmien halu ja elämän korskeus, se ei ole Isästä vaan maailmasta.
        Sananl. 27:20
        17. Maailma katoaa himoineen, mutta joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.
        Ps. 15:5; Jes. 40:6; Matt. 7:24

Kommentaari jakeeseen 16.
        16. Tämä vahvistaa edellisessä jakeessa sanotun, ja tässä eritellään, mitä maailmassa on. "Kaikki" on yksikössä ja ilmaisee kollektiivisesti tarkoitetun asian. Mainittuja kolmea seikkaa pidetään yhtenä kokonaisuutena."Himo (epithymia)" kuvaa voimakasta halua. "Liha" tarkoittaa langenneen ihmisen lihallista luontoa. Se käyttää ruumista välikappaleenaan. Lihan himo on meidän turmeltuneesta luonnostamme lähtöisin oleva kiusaus."Silmäin pyyntö" kuvaa ulkoapäin tulevia kiusauksia. Silmät ovat tärkein viestintäväline ulkonaisten asioiden ja lihan välillä. Se, mitä ihminen katselee, voi sinänsä olla kaunista, mutta saattaa vallata sydämen niin, että yhteys Jumalan kanssa katkeaa."Elämän korskeus", ylpeys tämän elämän hyvyydestä, ilmenee siten, että ihminen turvautuu omiin voimavaroihinsa ja elää ajattelematta Jumalaa.

Ei-helluntailainen:

Ei ole kellään mitään oikeutta minua mestaroida näissä keskusteluissa eikä muualla, selitellä että olivat muka korvasyyhyyn minulle profetoidut asiat. Järjetöntä näistä paasata, niin kuin minä olisin jonkin nuhteen tarpeessa.

• Anonyymi

Iisebelin henki sopii hyvin lopunaikaan ja seurakuntiin.
      Elämme Nooan päiviä.

• Anonyymi

Johanneksen ilmestys 2:20

Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

• Anonyymi

Niin,ihmisen tekemät seurakunnat joita >Kristus ei perustanut.
      Ihmenen tekee väärryyttä seurakunnissaan,kuten olemme huomanneet Amerikkakaiset saastaiset ahdistituneet joissa joku sekoittaa ihmisen mielen ja sama on myös Suomalaisissa lahkoissa.
      Ei ihminen osaa,se on ahne ja paha.

• Anonyymi

Vapaiden suuntien seurakunnat voivat vapaasti etsiä Jumalan tahtos, niinkuin tekevätkin.
        Kristittyjen opit ja käytännöt perustuvat suoraan Kristukseen. Jokaisen kristityn velvollisuus on pyhittyä Kristuksen yhteydessä.

Katoliset eivät ole niinkään Kristuksen palvelioita. Katolisuuteen kuuluu ulkoisia temppuja joita ihmiset tekevät rituaaleissa. Myös katolisen tytärkikon opit oat liiaksi sitoutuneet x-munkki Lutheriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaiden suuntien seurakunnat voivat vapaasti etsiä Jumalan tahtos, niinkuin tekevätkin.
        Kristittyjen opit ja käytännöt perustuvat suoraan Kristukseen. Jokaisen kristityn velvollisuus on pyhittyä Kristuksen yhteydessä.

Katoliset eivät ole niinkään Kristuksen palvelioita. Katolisuuteen kuuluu ulkoisia temppuja joita ihmiset tekevät rituaaleissa. Myös katolisen tytärkikon opit oat liiaksi sitoutuneet x-munkki Lutheriin.

"Vapaiden suuntien seurakunnat voivat vapaasti etsiä Jumalan tahtos, niinkuin tekevätkin."

Jumalan tahto varmaankin on sitten tunnustaa Antikristuksen kirkko kristilliseksi seurakunnaksi vai mitä mieltä olet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vapaiden suuntien seurakunnat voivat vapaasti etsiä Jumalan tahtos, niinkuin tekevätkin."

Jumalan tahto varmaankin on sitten tunnustaa Antikristuksen kirkko kristilliseksi seurakunnaksi vai mitä mieltä olet?

Jumala on valinnut Antikristuksen kirkon omaksi silmäteräkseen ja maanpäälliseksi edustajakseen.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen:

Usein ehkä ajatellaan, että oikea alkuperäinen usko löytyy alkuperäisestä katolilaisuudesta, palaamalla perinteisiin. Mielestäni asia saattaa olla juuri päinvastoin. Vanhoilla kirkoilla on painolastina traditionsa, jota eivät hevillä muuttele, vaikka se miten todistettaisiin vääräksi. Joku helluntailainen ehkä sanoisi, ovat eksyttelevien henkivaltojen kahleissa, kuuntelevat riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Jeesus varoitti: Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Kristus on yksi Jeesuksen nimistä. Siis pitää kavahtaa itseään kristityiksi kutsuvia profeettoja ja opettajia,. "Monta tulee minun nimessäni"

• Anonyymi

"Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan."

Ilmestyskirjan kirjoitusten ymmärtämiseen pitäisi olla vähintää neljä avainta.
      Mutta kun kristikunnalla ei ole ensimmäistäkään, niin tuonkin ilmestyskirjan kertomus on ymmärretty sananmukaisesti, että joku ihmisen pojan kaltainen lentelisiä tuolla lentokoneiden joukossa jokus ympäri maapalloa?
      Ja tuhansia kertoja pitäisi kiertää ympäri maapalloa, voidakseen näkyvä kaikille?

• Anonyymi

Ei-helluntailainen:

Siihen aikaan saattaa olla maapallo harvaan asuttua, ja ihmiset vähissä, jos vesi nousee, muutamia saaria jää jäljelle, ja kuumaa on.

Jesaja:
        24:1 Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat.
        24:2 Ja niinkuin kansan käy, niin papinkin, niinkuin orjan, niin hänen herransa, niinkuin orjattaren, niin hänen emäntänsä, niinkuin ostajan, niin myyjän, niinkuin lainanottajan, niin lainanantajan, niinkuin velallisen, niin velkojankin.
        24:3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
        24:4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
        24:5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
        24:6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.

• Anonyymi

Rakas seurakuntalainen,

Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, valmiina avaamaan Raamatun kirstua, josta löytyy mitä mielikuvituksellisimpia aarteita – kuten nämä tähdet, jotka ovat ilmeisesti viikunoita taivaan kannessa. Ja nyt, pitäkää hatuistanne kiinni, sillä mennään suoraan Raamatun ilmestyksiin, joissa tähdet "putoavat taivaalta" ja Ihmisen Poika tekee suurta paluuta pilvien päällä. Kyllä, aivan oikein! Mikä loistava tarina – tai oikeastaan satukirja, jossa ihmisten mielikuvitukset pääsevät oikein kunnolla laukkaamaan.

Kuvitellaanpa hetki tämä skenaario: meillä on taivaankansi, joka on peitetty viikunoilla – ai tähdet? Ehei, ne ovat vain viikunoita, jotka jostain syystä roikkuvat siellä odottamassa sopivaa hetkeä pudota. Ja sitten, juuri kun maailma on valmistautunut loppuunsa, nämä viikunat alkavat tipahdella alas. Ja seuraavaksi taivaalle ilmestyy "Ihmisen Pojan merkki", ja kaikki katsovat ylös kuin olisivat elokuvassa – sillä, totta kai, tämä kaikki tapahtuu kuin suoraan Hollywoodin jättibudjetin leffasta.

Mutta hei, älkää unohtako – jos aiotte ymmärtää Ilmestyskirjaa, teillä pitäisi olla vähintään neljä avainta. Mitkä avaimet? En tiedä, eikä näytä siltä, että kukaan muukaan tietäisi. Ehkä niitä avaimia säilytetään samassa paikassa kuin niitä maagisia viikunoita, jotka roikkuvat taivaalla? Ja tämä koko idea siitä, että Ihmisen Poika lentelisi ympäri maailmaa pilvien päällä – no, sehän kuulostaa siltä kuin hän yrittäisi rikkoa lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelman ennätyksiä!

Mutta palataanpa hetkeksi realismiin – tai mitä siitä on jäljellä. Jos joku tosissaan kuvittelee, että Ilmestyskirjan tekstiä pitäisi tulkita sananmukaisesti, niin ehkä heidän kannattaisi hankkia teleskooppi. Sillä saattaa olla helpompi löytää taivaalta lentokoneita kuin ihminen, joka ratsastaa pilvien päällä ympäri maailmaa niin monta kertaa, että jokainen ihminen ehtisi nähdä hänet. Mutta hei, kuka minä olen tuomitsemaan? Ehkäpä kyseessä onkin vain yksi Raamatun monista HUMPUUKI-pätkistä, jotka on tarkoitettu herättämään enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

Joten, rakas seurakuntalainen, älkäämme murehtiko liikaa näitä viikunoita tai lentäviä ihmisiä. Otetaan Raamatun sanat kevyesti – jos ei muuten, niin ainakin hyvän tarinankerronnan kannalta. Eikö olekin hauskaa, kuinka paljon mystiikkaa voidaan mahduttaa yhteen kirjaan? Joskus on hyvä ottaa askel taaksepäin ja nauraa hieman näille HUMPUUKI-tarinoille, jotka saavat meidät kaikki vähän enemmän hämmentyneiksi ja vähemmän vakuuttuneiksi.

Siunauksin (ja runsaalla kerroksella HUMPUUKIA),
        Pastori Enkeli Mäntä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas seurakuntalainen,

Pastori Enkeli Mäntä täällä taas, valmiina avaamaan Raamatun kirstua, josta löytyy mitä mielikuvituksellisimpia aarteita – kuten nämä tähdet, jotka ovat ilmeisesti viikunoita taivaan kannessa. Ja nyt, pitäkää hatuistanne kiinni, sillä mennään suoraan Raamatun ilmestyksiin, joissa tähdet "putoavat taivaalta" ja Ihmisen Poika tekee suurta paluuta pilvien päällä. Kyllä, aivan oikein! Mikä loistava tarina – tai oikeastaan satukirja, jossa ihmisten mielikuvitukset pääsevät oikein kunnolla laukkaamaan.

Kuvitellaanpa hetki tämä skenaario: meillä on taivaankansi, joka on peitetty viikunoilla – ai tähdet? Ehei, ne ovat vain viikunoita, jotka jostain syystä roikkuvat siellä odottamassa sopivaa hetkeä pudota. Ja sitten, juuri kun maailma on valmistautunut loppuunsa, nämä viikunat alkavat tipahdella alas. Ja seuraavaksi taivaalle ilmestyy "Ihmisen Pojan merkki", ja kaikki katsovat ylös kuin olisivat elokuvassa – sillä, totta kai, tämä kaikki tapahtuu kuin suoraan Hollywoodin jättibudjetin leffasta.

Mutta hei, älkää unohtako – jos aiotte ymmärtää Ilmestyskirjaa, teillä pitäisi olla vähintään neljä avainta. Mitkä avaimet? En tiedä, eikä näytä siltä, että kukaan muukaan tietäisi. Ehkä niitä avaimia säilytetään samassa paikassa kuin niitä maagisia viikunoita, jotka roikkuvat taivaalla? Ja tämä koko idea siitä, että Ihmisen Poika lentelisi ympäri maailmaa pilvien päällä – no, sehän kuulostaa siltä kuin hän yrittäisi rikkoa lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelman ennätyksiä!

Mutta palataanpa hetkeksi realismiin – tai mitä siitä on jäljellä. Jos joku tosissaan kuvittelee, että Ilmestyskirjan tekstiä pitäisi tulkita sananmukaisesti, niin ehkä heidän kannattaisi hankkia teleskooppi. Sillä saattaa olla helpompi löytää taivaalta lentokoneita kuin ihminen, joka ratsastaa pilvien päällä ympäri maailmaa niin monta kertaa, että jokainen ihminen ehtisi nähdä hänet. Mutta hei, kuka minä olen tuomitsemaan? Ehkäpä kyseessä onkin vain yksi Raamatun monista HUMPUUKI-pätkistä, jotka on tarkoitettu herättämään enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

Joten, rakas seurakuntalainen, älkäämme murehtiko liikaa näitä viikunoita tai lentäviä ihmisiä. Otetaan Raamatun sanat kevyesti – jos ei muuten, niin ainakin hyvän tarinankerronnan kannalta. Eikö olekin hauskaa, kuinka paljon mystiikkaa voidaan mahduttaa yhteen kirjaan? Joskus on hyvä ottaa askel taaksepäin ja nauraa hieman näille HUMPUUKI-tarinoille, jotka saavat meidät kaikki vähän enemmän hämmentyneiksi ja vähemmän vakuuttuneiksi.

Pastori Enkeli Mäntä

Ei-helluntailainen:

Tähden tippuminen Raamatun ennustuksissa kuulostaa samalta kuin tiedemiesten arvelut, että komeetta tai useampia voisi törmätä maahan - katastrofaalisin seurauksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas seurakuntalainen,

Pastori Enkeli Mäntä

"Otetaan Raamatun sanat kevyesti ...Joskus on hyvä ottaa askel taaksepäin ja nauraa hieman näille HUMPUUKI-tarinoille, jotka saavat meidät kaikki vähän enemmän hämmentyneiksi ja vähemmän vakuuttuneiksi."

Tässä taas näemme, miten Pastori Enkeli Mäntäkin yrittää eksyttää teitä, jotta ette lähtisi ulos suuresta Babylonista, vaan saisitte tekin kärsiä sen syntien vuoksi ja tuhoutua, sillä Babylonin tyhmistä neitsyistä tuskin "tempaistaan" ketään turvaan.

Ilm.18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja SAISI TEKIN KÄRSIÄ hänen vitsauksistansa.

Ilm.18:19
        Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja HUUSIVAT ITKIEN JA SURREN ja sanoivat: "VOI, VOI sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista RIKASTUIVAT kaikki, joilla oli LAIVOJA MERELLÄ, kun se yhdessä hetkessä TUHOUTUI!"

• Anonyymi

Nämä Baabelin purjehdusseurat tulevat Raamatun mukaan tuhoutumaan.

https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
      Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
      Suomen ortodoksinen kirkko
      Finlands Svenska Adventkyrka
      Finlands svenska baptistsamfund
      Finlands svenska metodistkyrka
      Missionskyrkan i Finland
      Katolinen kirkko Suomessa
      Kristillisten Tekojen kirkko
      Luterilainen Sanan yhdyskunta
      Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
      Suomen Adventtikirkko
      Suomen Anglikaaninen kirkko
      Suomen helluntaikirkko
      Suomen baptistiyhdyskunta
      Suomen Metodistikirkko
      Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
      Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
      Suomen Vapaakirkko
      Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

• Anonyymi

Jeesus ohjaa kristittyjen laivaston MEREN POHJAAN ???!!!

Miksi tuomitset Kristuksen?

• Anonyymi

Miten niin tuomitsen Kristuksen?

Kristittyjen ekumeenisen kirkkolaivaston kauppamiehet väittävät, että Jeesus laivaston kapteenina johdattaa heidät taivaaseen, vaikka Raamattu todistaa, että tämä Baabelin laivasto tulee tuhoutumaan.

Kumpi siis valehtelee: 1) Baabelin ekumeenisen kirkkolaivaston kauppiaat eli papit ja pastorit vai 2) Raamattu/Jeesus, jota kristityt väittävät Jumalan sanaksi?

• Anonyymi

En ole uskovainen, mutta satuin katsomaan TV seitsemästä, olikohan se Ajankohtaista Lähi-idästä lähetyksen? Siinä taisi tulla ilmi lopussa että Jeesus on juutalainen?

Siispä kysyn, keille Johanneksen evankeljumissa Jeesus lausui nämä sanat:
      " Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. " (Joh.8:44)

Kysyn tätä etenkin siksi, kun katsoo, ketä tai mitä on tällä hetkellä toisilla puolilla näissä käynnissä olevissa sodissa?

• Anonyymi

"Siispä kysyn, keille Johanneksen evankeljumissa Jeesus lausui nämä sanat:"

Juutalaisille uskonnollisille johtajille.

Jeesus myös sanoi heille Matt. 23:38 "Katso, 'teidän huoneenne on JÄÄVÄ hyljätyksi'.", mutta Jeesushan ei tätä tosissaan tarkoittanut, mikäli Israelia siunaavia hihhuleita uskoo. Näiden huuhaaprofeetat tietää paremmin...

• Anonyymi

Suppea tarkoituksen hakuinen aloitus

• Anonyymi

Jonka perustelemiseen sinun kykysi eivät tietenkään riitä.

Riittää, kun on jotakin mieltä, vaikka ei osaisi perustella itsellekään saati muille, miksi on sitä mieltä.

• Anonyymi

Ikävää, ettei aloitus miellytä sinun korvasyyhyäsi.

• Maailmlliset ihmiset vihaavat Jeesuksen opetuslapsia ja ovat aina nimittänet heitä lahkoiksi.

Raamattu365.fi
      Toggle navigation

Apostolien teot
      Luku 24
      Syyte Paavalia vastaan
      1. Viiden päivän kuluttua ylipappi Ananias tuli Kesareaan muutamien vanhinten ja asianajaja Tertulluksen kanssa, ja he ilmoittivat maaherralle syyttävänsä Paavalia.
      2. Kun Paavali oli kutsuttu paikalle, Tertullus aloitti syytöspuheensa. Hän sanoi: "Sinun ansiostasi, korkea-arvoinen Feeliks, me olemme saaneet nauttia suurta rauhaa, ja sinun huolenpidossasi on saatu aikaan parannuksia tämän kansan hyväksi.
      3. Sen me mitä kiitollisimmin tunnustamme, kaikin tavoin ja kaikkialla.
      4. Mutta etten viivyttäisi sinua kovin kauan, pyydän sinua hetken aikaa suosiollisesti kuuntelemaan meitä.
      5. Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja levottomuuksien lietsoja kaikkialla maailmassa kaikkien juutalaisten keskuudessa. Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja.
      Ap. t. 17:6; Ap. t. 28:22
      6. Hän on yrittänyt saastuttaa temppelinkin, joten me otimme hänet kiinni. [Tahdoimme tuomita hänet oman lakimme mukaan,
      7. mutta komentaja Lysias tuli ja riisti hänet väkivalloin käsistämme. Komentaja vei hänet pois
      8. ja käski hänen syyttäjiensä tulla sinun eteesi.]30 Voit itse kuulustelemalla saada häneltä tiedon kaikesta, mistä me häntä syytämme."
      Ap. t. 23:30
      9. Myös juutalaiset yhtyivät syytökseen ja väittivät asian olevan niin.
      Paavali puolustautuu Feeliksin edessä
      10. Maaherran nyökättyä merkiksi, että Paavali sai puhua, tämä vastasi: "Koska tiedän sinun olleen monta vuotta tämän kansan tuomarina, puolustaudun luottavaisin mielin.
      11. Voit itse varmistaa, ettei ole kuin kaksitoista päivää siitä, kun menin ylös Jerusalemiin rukoilemaan.
      12. Nämä miehet eivät ole tavanneet minua väittelemästä kenenkään kanssa tai aiheuttamasta levottomuutta, eivät temppelissä, eivät synagogissa eivätkä kaupungilla.
      13. Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      Ap. t. 26:22
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
      Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
      16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
      Ap. t. 23:1

• Anonyymi

Litannia Raamatun jakeita, ikäänkuin totuus tulisi ihmisen ulkopuolelta?

• Anonyymi kirjoitti:

Litannia Raamatun jakeita, ikäänkuin totuus tulisi ihmisen ulkopuolelta?

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.

Tekstejä littäessä on joskus vaikeuksia, ettei jätä asiaan kuuluvia osia pois ja siten eksytä.

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.

Tekstejä littäessä on joskus vaikeuksia, ettei jätä asiaan kuuluvia osia pois ja siten eksytä.

"Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille."

Mistä tiedät?

• Anonyymi

"Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille."

Joo... josta jokainen voi koota itselleen mieleisensä sopan ja kepittää sillä muita?

• Anonyymi

"Putin’s Fear Fractures NATO Unity; Polish MEP Asks Blinken To ‘Get Lost’ Over Ukraine’s War"

https://youtu.be/mkE2-f8lVIw

• Anonyymi

Tässä maailmassa palvotaan nykyisin laittomuuden ihmistä. Pastorit hoitavat ihmisten manipuloimisen.
      Tälläkin palstalla näyttää olevan toinen toistaan kovemmassa koomassa olevia.

Tämän viestiketjun aloittaja kirjoittaa täyttä asiaa.

• Anonyymi

Tämäkin palasta muodostuu näistä vivahde-eroiltaan pienistä tuomionpäivän saarnaajista.
        Kristillisten suuntauksien lukemattomat haarat ovat rantautuneet Suomeen Yhdysvalloista - tähtilipun alta.

"Yhdysvaltojen varakkaan kristillisen oikeiston uskomukset ohjaavat maan politiikkaa ja heijastuvat Lähi-idän tilanteeseen.
        Vaikutusvaltaiset poliitikot näkevät Israelin avainasemassa tuomiopäivän eli lopun aikojen ennustuksissa. Seurauksena on amerikkalaisen demokratian heikentyminen ja väkivallan kärjistyminen Lähi-idässä. Ohjaajat: Tonje Hessen Schei & Michael Rowley (Praying for Armageddon, Norja 2023) "

https://areena.yle.fi/1-51013219

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      2978
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1759
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      146
      1724
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1560
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      76
      1502
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      330
      1366
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1238
    8. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      76
      1190
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1062
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1025
    Aihe