Itsemurha ei ole itsekäs teko, eikä traumatisoituminen ole uhrin syytä

Anonyymi-ap

Jostain syystä kaiken kansan ymmärrykseen näin suunnilleen, mahtuu se, että pettäminen on väärin. Pettäminen on paha. Pettämistä ei saa tehdä.
Miksi?
Koska pettäminen satuttaa toista tavalla jolla et voi käsittää. Se on niin läpeensä paha asia että sitä ymmärretään halveksua yleisesti.

Mutta yhtä helposti kuin pettäminenkin, voi mikä tahansa kielteinen teko toista kohtaan vahingoittaa häntä, ihan samassa mittakaavassa.
Blokkaaminen, ghostaus. Keskustelematta jättämisestä voi toiselle aiheutua vuosikausien piinat.
Vaikka väittäisit, että ei ole sinun velvollisuus eikä sinun vastuulla, valitettavasti olet silti osittain vastuussa siitä, jos joku on henkisessä kivussa niiden tekojen seurauksena, jotka teit sinä.
Jos olet hyväksikäyttänyt jotakuta, ja hän on traumatisoitunut siitä, kehtaatko sinäkin väittää, että toisen tyhmyys ei ole sinun vastuullasi?

Mikä sitten yhdistää pettäjiä, mykkiä ja hyväksikäyttäjiä?
Itsekkyys.
Itsekkyydelle keksitään mitä vain oikeutuksia, että itsellä olisi parempi olla - että sinä, joka toista olet epäreilusti ja itsekkäästi satuttanut ja piinannut, voisit jatkaa elämääsi niin, että sinulla on hyvä olla.

Aiheutatte vuosien, jos ei loppuelämän henkistä kärsimystä toiselle, ja sitten kun olette saaneet hänet teoillanne miettimään itsemurhaa - haukutte sitä itsekkääksi.
Tuomitsette uhrinne jälleen jotta teillä olisi parempi olla.
"En ole vastuussa toisten teoista" saatat ajatella.
Ah, mutta entä omista teoistasi, jotka ovat johtaneet toisen kärsimykseen?

Minä olen oppinut kasvaessa, vaikka ei kummoista kasvatusta juuri ollutkaan, että on pyydettävä anteeksi ja sovittava asiat.
Jostain kumman syystä suurin osa "aikuisista" ei tällaista osaa tehdä. Ei edes keskustella. Jotkut väittävät anteeksipyyntöä jopa turhaksi. Nämä missaavat anteeksipyynnön ytimen täysin.
Ei ole aikuismaista selitellä että "no en minä ole velvollinen olemaan tekemisissä jos en halua" paitsi silloin kun takana on itselle piinaava suhde jota ei aidosti voi hoitaa keskustelulla.
Jos taas kieltäydyt keskustelemasta, koska uskot vahvasti, ettei toisen kanssa voi keskustella, mutta tälle ei ole faktapohjaista näyttöä, koska et ole edes yrittänyt -
huijaat vain itseäsi.
Huijaat myös kavereitasi joille puhut paskaa siitä ihmisestä, jota kohtaan teit väärin. Saatat selittää, että "no ei hänen kanssaan voinut muutenkaan keskustella"
Hitsi, oletko edes yrittänyt?

Tapasin monta selkärankaisena näyttelevää nilviäistä. Liian monta. Useimmat heistä olivat jotenkin pihalla itsestään ja heidän elämänsä sotkua. Tapasin monta pettäjääkin, mutta en typeränä tiedostanut oman toimintani vääryyttä.
Minulle petoksista suurin on hylätyksi tuleminen, se, ettei keskustella asioista.
Kasvavana nuorena aikuisena jouduin pettymään kerta toisensa jälkeen ihmisiin jotka eivät osaa keskustella - myös oman ikäisiin. Oman ikäinen ihminen, joka ei osaa keskustella, todellakin oli pettymys.
Jotkut lakkasivat keskustelemasta silloin kun kuolivat, ikäänsä ja epäterveellisyyteensä.
Se oikeastaan jättää paremman maun, kuin nilviäinen joka ei kykene keskustelemaan - kykenee vain huutamaan ja syyllistämään.

Syytin itseäni, vuosia.
Minulla oli vaikeaa olla.
Se oli tuskaista.
Osa vastuusta on minun, kyllä. Mutta missään nimessä ei pidä kieltää niiden vastuuta, jotka ovat kohdelleet toista huonosti!
Yhdessä langassa joku suuttui terapia-kommentille ja aiheellisestikin.
Jos olet loukannut ja epäkunnioittanut toista hyväksikäyttämällä häntä, tai traumatisoinut häntä kohtelemalla häntä mykästi, älä suosittele terapiaa.

Terapiaa ei tarvittaisi, jos olisit kohdellut toista ihmistä paremmin.
Ja se että sinä kohtelet toista niin huonosti, että se tekee toisen itsetuhoiseksi, se jos mikä on itsekästä - sinä olet itsekkäämpi, kuin yksikään itsemurhan tehnyt.
Koska se, joka tekee itsemurhan, haluaa tuskansa vain loppuvan ja ymmärrän sen todella hyvin.
Mitä muuta olet kuin hyväksikäyttäjä jos haukut sitä itsekkääksi? Yrität estää toiselta hänen piinansa loppumisen, jotta voisit kiduttaa häntä enemmän?
Olet sairas sadisti jonkalaisia ei saisi olla olemassa.

Älä suosittele terapiaa - se on loukkaavaa.
Sen sijaan mene ja pyydä anteeksi. Tarjoa tukeasi, tarjoudu keskustelemaan.
Sellaisten ongelmien ratkaisu kuin sinä, satuttava ihminen, on tehokkaampaa kuin yksikään terapia.
Mutta ihmissuhdeongelmat ovat monisyisiä.

Älä myöskään suosittele lääkkeitä - nekään eivät korjaa ongelmia, jotka ovat sinä, satuttava ihminen.

Lopeta toisten satuttaminen teoillasi. Lopeta epäkunnioittava ja itsekäs käytös.
Valitettavasti se turha, huono ja arvoton roska tässä en ole minä, jota on satutettu ja kohdeltu väärin, vaan sinä, joka satutat ja kohtelet väärin.
Mutta ei se mitään jos et kykene ymmärtämään.
Kaikki eivät siihen pysty.

Jos haluat tehdä jotain hyvää, pyydät anteeksi. Keskustelet.
Ehkä sinulle itsellesikin voi silloin tulla vähän parempi olo, ellet ole puhdasverinen narsisti, tai muulla tavoin empatialtasi vammautunut.

22

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

koko maaima kärsii toinen toistensa synneistä, koska olemme langenneita syntiin, teemme pahaa toisillemme.
      luste ja hyvä vilja kasvaa täällä yhdessä maailman loppuun asti.
      leikkuu miehet oavat enkelit jotka kokoavat hyvää tehneet jumalan taivaan varastoon ikuisiksi ajoiksi
      ja pahaa tehneet alhaalla olevaan rikki tuli järveen josta vulgaaninen tuli tupruaa pauhulla kun helvettiä laajennetaan.

paha saa palkkansa.

taumat on jumalan tekemät, että muistat ettet ole missään tekemisissä esim psykiatrian kanssa, koska se on maapallon väkivaltaisin pahin ja sairain teoria, evoluutiosta tehty.

• Anonyymi

Ei viitsittäis vetää uskontoa tästäkin asiasta. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisten traumojen kanssa .
        Aina kun kuulen jonkun eronneen haukkuvat exäänsä niin siitä tiedän että hön ei ole mikään puhdas pulmunen. Vaan pinnallinen. Olio

• Anonyymi

En oikein ymmärrä, jos itsensä pitäisi tappaa jonkun toisen ihmisen takia.
      Ihan kiusallanikin pysyttelisin hengissä, ettei toinen/toiset saisi ns. " niskaotetta ".
      Jos tekisin itselleni jotain lopullista, saisivat omaiseni ja läheiseni elinikäiset traumat, miksi laittaisin trauman kiertämään, en halua.
      Jos joku ihminen on paha, haluaa toiselle pahaa, sellainen ihminen kannattaa jättää ulkopuolelle omasta elämästä ja hakeutua parempaan seuraan.
      Yllättävän monet pystyvät jatkamaan elämäänsä mahdollisten traumojensakin kanssa.
      Olemme toki yksilöitä, yksilöllisiä.

• Anonyymi

Ei kai sitä voi terve ihminen edes ymmärtää se on syvää itsesääliä . Ja joku tuolla mainita ettei. Muka psykiatrille mentäisi. Äkaikki jotka ovat menneet psykiatrille traumojensa kanssa ovat selvinneet selville vesille nopeammin kun ne katkerat ihmiset jotka hakevat sääliä ,
        Ei toisen syyksi voi laittaa omia olettamuksiaan. Vaan ne käsitellään ihan itse . Hieman voisi vilkaista sitäkin miksi toinen lähtee .
        Ykeensä nämä itsemurhaa ennustavat eivät tiedä että ovat pahasti sairaita, minä ilmoittaisin psyyke akuutille sellaisen uhkaajan heti , niin tulisivat hakemaan , ja tekisin poliisi ilmoituksen uhkailusta .

• Anonyymi

Olen aloittajan kanssa monesta asiasta samaa mieltä.

Ihmisillä on tapana moralisoida, tuomita, tai arvottaa joitakin tiettyjä tekoja ja asioita niin, että toiset teot ovat ei-sallittavampia, ja joitakin tekoja on mahdoton hyväksyä. Kyse lienee pohjimmiltaan myös siitä, että useimpien on vaikeaa asettua toisen asemaan, elämäntilanteeseen ja kokemuksiin. Pohjimmiltaan kyse lienee siis paitsi empatiasta, myös ymmärtämisestä. Toisilla sitä on, joillakin sitä on vähemmän, ja toisilla enemmän.

Se, että miten itsekukin kokee asiat, niin se on yksilöllistä. Siinä missä joku romahtaa, niin toinen kohauttaa olkapäitään, löytää keinon jatkaa elämää, tai käsittelee asian.

Itsemurhaan päätyminen ei ole itsekäs teko. Siihen voi vaikuttaa niin moni asia. Yleensä ihminen päätyy siihen joko liiallisten asioiden kuormittumisen, henkisten, tai fyysisten kipujen, pitkäaikaisen sairauden, kuten syövän, tai minkä tahansa elämää vaikeuttavan sairauden takia. Se ei siis tarkoita sitä, että ihminen olisi välttämättä ns. sairaskaan. Yksinäisyys, ulkopuolelle jääminen, tai syrjäytyminenkin saattavat ajaa ihmisen epätoivoiseen tekoon. Syitä voi olla muitakin.

Suomessa ei psykiatriassa, ja ylipäätään terveydenhuollossa, ja ainakaan julkisella puolella ymmärretä, miksi ihminen on itsetuhoinen. Tai sitten hänen ajatellaan olevan "avun ja hoidon tarpeessa". Mutta koska mt-puolen tarjoamat hoidot ovat lähinnä vain lääkkeitä, ja jopa masennusta pahentavia, eikä taustalla olevat syyt juurikaan kyseisiä tahoja kiinnosta, ja ala on niin vahvasti medikalisoitunut, niin itse en ainakaan usko, että he ainakaan edes ymmärtävät sanaa kärsimys, että mitä se oikeasti tekee ihmiselle, tai miltä se tuntuu. Siksi he eivät pysty oikeasti auttamaan kärsiviä ihmisiä.

Aloitusta lukiessa mietin, että onko aloittajalla kenties itsetuhoisia ajatuksia, toivon, että ei ole. Ja jos joku on häntä loukannut, niin toivon, että hän kykenee, jos nyt ei ihan suoranaisesti antamaan anteeksi, niin ajattelemaan niin päin, että meitä on täällä maan päällä erilaisilla ominaisuuksilla varustettuina, kuka paremmin, ja kuka vähän puutteellisemmin, etenkin sen empatian ja toisen asemaan asettumisen osalta. Se, mikä on hienoa, on aloittajan tekemät älykkäät ja viisaat oivallukset, sekä pohdintaa herättävät ajatukset.

Itse olen kärsinyt pitkäaikaisesta sairaudesta jo yli 20 vuotta, mikä aiheuttanut paljon niin fyysisiä, kuin henkisiä kipuja. Myös tekee vihaiseksi yhteiskuntaa ja joitakin sen järjestelmiä kohtaan. Itsemurhaa ja sen tekemistä olen harkinnut varmaan joka ikinen viikko. Joskus jopa useamminkin. Tämän maan terveydenhuollosta en ole saanut koskaan mitään apua, tukea, tai ymmärtämystä. Jollakin tavalla luottamus meni myös kaikkiin ihmisiin, virkapuolella toimiviin jo kauan aikaa sitten. Esim. elämässä, tai ihmissuhteissa koettuja pettymyksiä tai vastoinkäymisiä ei hoideta millään "hoidolla", lääkkeillä vielä vähemmän. Siksi minustakin kehotukset "mennä terapiaan, tai vastaavia ovat typeriä.

• Anonyymi

Edelliseen vielä vähän jatkoa: traumatisoituminen ei ole todellakaan uhrin vika, tai syytä. Jotkut tosin ajattelevat tyhmyydessään näin. Itse asiassa hoitoalan ja muunkin virkavallan puoleltakin on tullut nähtyä tuota. Että uhri olisi jotenkin itse tyhmyyttään ajautunut esim. tilanteisiin, joissa on joutunut hyväksikäytetyksi. Tekijää sen sijaan ei juurikaan tuomita, tai arvostella. Tai teon vaikutusta vähätellään, tai uhria ei välttämättä edes uskota. Tällainen asenne, tai kohtelu ei kovin paljon motivoi tekemään rikosilmoitusta, vaikka siihen olisi aihetta ja syytä. Lisäksi julkisella puolella ei edes usein ehdotetakaan mitään terapiaa tms. Kertoo jotakin olennaista heistä itsestään. Ymmärtämistä ja välittämistä en ole kyseisellä alalla kovin paljon havainnut. Siksi en suosittele käyttämään kyseisiä "palveluita".

• Anonyymi

Riippuu mistä terapiasta on kyse sillä sana terapia tarkoittaa hoitoa . Aiis lääke terapiakoulutuksensa olisi hyvä vai psykologin kanssa keskusteluterapia joten terapioita on monia, jollekkin on valoterapia ollut hyväksi .
        Kyllä minä ainakin tiedän että moni on käynyt juttelemassa muutaman viikon ajan psykologilla ja se on auttanut , ja parantuminen on alkanut. Yhden ainoan katkera naisen tunsi hän erosi 27 vuotiaana koska miehensä halusi eron, katkeruus kartoitti hänen elämän polkunsa niin kauan kun hän eli , jos olisi ollut keskustelu terapia aiihen aikaan niin se olisi avannut ihmisen silmät . Joten katkeruus tarttuu lapsiinkin joiden on kuunneltava tätä katkeraa ihmistä .
        Joten tiedän että keskustelu auttaa j huomaa että asiassa on monia tapoja nähdä se ja kun sen näkee niin helpottaa ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelliseen vielä vähän jatkoa: traumatisoituminen ei ole todellakaan uhrin vika, tai syytä. Jotkut tosin ajattelevat tyhmyydessään näin. Itse asiassa hoitoalan ja muunkin virkavallan puoleltakin on tullut nähtyä tuota. Että uhri olisi jotenkin itse tyhmyyttään ajautunut esim. tilanteisiin, joissa on joutunut hyväksikäytetyksi. Tekijää sen sijaan ei juurikaan tuomita, tai arvostella. Tai teon vaikutusta vähätellään, tai uhria ei välttämättä edes uskota. Tällainen asenne, tai kohtelu ei kovin paljon motivoi tekemään rikosilmoitusta, vaikka siihen olisi aihetta ja syytä. Lisäksi julkisella puolella ei edes usein ehdotetakaan mitään terapiaa tms. Kertoo jotakin olennaista heistä itsestään. Ymmärtämistä ja välittämistä en ole kyseisellä alalla kovin paljon havainnut. Siksi en suosittele käyttämään kyseisiä "palveluita".

Kenenkäs vika se on sitten , uhri menee masennukseen kun ei saa tahtoaan perille se kun hakisi heti apua tai puhuisi jonkun ystävän kanssa johon voi luottaa ja joka ei alennu tuomitsemaan toisia .vaan olisi neutraali .
        Asia menettää sen raskaan osan kun siitä puhuu ja kertoo miten huonosti voi eikä syyttele toisia .kun saa kertoa monet kerrat tuskansa niin joka kerralla se pienenee kunnes on poissa kokonaan , se kuuntelija joka jaksaa kuunnella o viisas ihminen ja ymmärtää toisen tuskan jonka hän on s ihan itse kehittänyt itselleen .

• Anonyymi

Se, että joku tekee itsemurhan ei ole itsekäs, eikä edes raukkamainen teko. Talous, tai ihmissuhdevaikeudet, kärsimystä aiheuttavat sairaudet, yksinäisyys, tai toisten puolelta tuleva huono kohtelu, kiusaaminen ja koetut traumat saattavat ajaa kyseiseen tekoon. Näitä asioita harvemmin ymmärretään.

Jokaisella ihmisellä on se ns. breaking point.

Moralisointi, tai tuomitseminen eivät ole oikea tapa suhtautua asiaan. Eikä sekään, että kehotetaan menemään "terapiaan".

• Anonyymi

Siitä on vaikea sanoa mitään jokainen ymmärtää sen asian omalla tavallaan . Mutta silloin kun menee niin pitkälle kun ei saa tahtoaan läpi , niin silloin senon itsekästä. Tyylillä
        Näytän tuolle että uskallan, siitä sitten näkee mitä on tehnyt ja saa kärsiä , tälläisiäkin on olemassa laakelmallisestin tietävät että tuottavat tuskaa toiselle ja ovat valmiina maksamaan siitä,toisen tuskasta omalla hengellään , silloin on kaukana terveestä
        Näitäkin on olemassa ja he eivät ole terveitä mitenkään .

• Anonyymi

Minulla on ollut yksi omainen kauan sitten joka joutui rahavaikeuksiin ja teki itsemurhan, ei nähnyt muuta tietä ongelmiensa ratkaisemiseen .Muistan että hänen rouvansa oli vihainen kauan mutta ei syytellyt silti että se olisi ollut muiden syy, koska tiesi että syyllinen oli ollut ainoastaan tämä mies tilanteeseen. Vaikka siitä on kauan niin monet kerrat ajatellut , miten hän oikeastaan ajatteli silloin kun latasi aseensa . Häneltä jäi kolme lasta jotka olivat jo aikuisia ja liuta lastenlapsia . Siis nekään eivät estäneet häntä tekemästä tekoaan .
        Ei jäänyt kivaa muistoa hänestä kenellekkään ja sen jälkeen kukaan ei enää edes maininnut hänen nimeään .siihen aikaan omaiset häpesivät tälläisiä asioita

• Anonyymi

Jos tässä yhteiskunnassa olisi oikeasti olemassa sitä yhteisöllisyyttä ja toisten kuuntelemista, ymmärtämistä, auttamista ja tukemista, niin niitä "mielenterveysongelmia", mutta koska kyseinen ilmaisu on minusta liian leimaava, oikeampi ilmaisu on erilaisilla oireilla reagoimista ja sitä henkistä kärsimystäkin olisi yksilöiden keskuudessa paljon vähemmän.

• Anonyymi

Olet oikeassa empatia on tänään hyvin vähäistä , ennen oli koko kylä häsyissä jos joku voi huonosti ja kaikkien kasassa sai keskustella . Nyt ei edes se ns paras kaveri edes voi uhrata aikaansa toiselle ihmiselle , siihen on tultu .

• Anonyymi

Nyt usiampana päivänä minulla on ollut mielessä, miten täältä pääsisi pois. Meillä on tyyppejä, jotka vihaavat mua kuin ruttoo.
      Sen takia ne eivät mua kun pelkäävät, että se tulee kummittelemaan ja syyttömätkin joutuisivat kärsiin.

Katotaan tämä syksypuoli ensin. En pelkä joutuvani jäämään yksin vaikka vähensinkin juomahomman raanaveteen.
      Kauppaan kehtaan kävellä vaan paperibusse päässä, etten masenoituisi pilkkakirveiden huuteluilta.
      Toki pitäkööt vaan tunkkinsa huutelijat!

• Anonyymi

Jos sulla on ollut alkoholin kanssa ongelmia, on ihan ymmärrettävää, että mielessä pyörii vaikka mitä.
        Tuskin kaikki kuitenkaan sinua vihaavat, voi olla, ettet oikein itse tykkää itsestäsi tällä hetkellä, ja siksi tuntuu, että muut vihaavat.
        Jos pysyt raittiina pitempään, niin ajatukset muuttavat suuntaa, ja alat voimaan paremmin, jossain vaiheessa uskallat kauppaankin mennä, ym.
        Tiedän kaiken sen häpeän tunteen alkoholismin pitäessä valtaa, mutta sekin helpottaa ajan myötä.
        Älä välitä, mitä muut ajattelee, ole rohkeasti oma itsesi.
        Ja katso syksypuolta, kuten itsekin mainitsit, tsemppiä.

• Anonyymi

Älä juo , ja älä häpeä aloita uusi jakso elämässäsi aitona ihmisenä . Itsemurha on aina heikon ihmisen tie ulos elämästä , silloin jostain päin on pipi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla on ollut alkoholin kanssa ongelmia, on ihan ymmärrettävää, että mielessä pyörii vaikka mitä.
        Tuskin kaikki kuitenkaan sinua vihaavat, voi olla, ettet oikein itse tykkää itsestäsi tällä hetkellä, ja siksi tuntuu, että muut vihaavat.
        Jos pysyt raittiina pitempään, niin ajatukset muuttavat suuntaa, ja alat voimaan paremmin, jossain vaiheessa uskallat kauppaankin mennä, ym.
        Tiedän kaiken sen häpeän tunteen alkoholismin pitäessä valtaa, mutta sekin helpottaa ajan myötä.
        Älä välitä, mitä muut ajattelee, ole rohkeasti oma itsesi.
        Ja katso syksypuolta, kuten itsekin mainitsit, tsemppiä.

Usein juuri nuo ajatukset ovat psyykkisten sairauden kanssa tapeetilla . Että joku puhuu vaan pahaa ja uskoo niihin mielikuviin itsekkin .
        Joten lääkärille pitäisi mennä kertomaan Iistä ajatuksista ja saada hoitoa

• Anonyymi

Entäs tuosta jättämisestä sitten , jos monet kerrat on yrittänyt puhua ihmisen kanssa ettei jaksa enää jatkaa suhdetta esim , ja toinen vaan jankuttaa että yhdessä on oltava vaikka mitään tunteita edes ole enää siihen toiseen.
      Kumpi siinä silloin on itsekäs sekö joka haluaa pois suhteesta vai sekö joka uhkailemalla itsemurhaa pitää sillä verukkeella. Kiinni toisesta . Sitten kun toinen lähtee niin voi sitä ihmisten sekaantumista asioihin, ollaan tuomitsemassa. Vaikka eivät tiedä että sen jättäjän elämä on ollut kamalaa sen kiristäjän kanssa . Ihmisten tulee kyetä puhumaan ongelmista. Ja ketään ei saisi uhkailemalla pitää luonaan . Olen nähnyt tuloksen sellaisesta lähipiirissä jossa heti kun ei mennyt kuten toinen sanoi niin alkoi uhkailemaan , sitä oli kauhea katsella.
      Kun toinen vihdoin otti ja jätti niin silloin alkoi valehteleminen ja musta maalaus ja itsemurha uhkailut .
      Kuka muuten palaa uhkailijan luokse —— ei kukaan .miksi ihmiset eivät pysty puhumaan asioista ja antaa sen lähteä jolla ei ole enää pienintäkään tunnetta toista kohti
      Itsekkäitä ovat mielestäni nämä uhkaajat oikeita narsisteja .
      Kukaan ei omista toista vaikka olisi avioliitossakin . Miten moni avioliitto on mennyt karille
      sen toisen osapuolen juomisesta. , kuka sellaista jaksaa katsella vuosikausia. .
      Ei kellään tarvitse olla talutusnuoraa kaulassa . Ja omat tekonsa tulisi sen uhkaajankin kyetä näkemään vaikka leikkiminen marttyyriä .

• Anonyymi

Eroja tapahtuu, aika monillekin.
      Ainahan ero riipaisee, se on normaalia.
      Luopuminen tai hylätyksi tuleminen ei ole koskaan mukavaa.
      Jokaisella ihmisellä on tapahtunut jotain, joka saa tunteet pintaan, esim. ero, menetys, hylkääminen, ihmissuhteet eivät kaikki ole pysyviä, edes ystävyyssuhteet. Aina tapahtuu jonkinlaista menetystä.

Se ei ole kuitenkaan maailmanloppu, jos ero tulee, ei silloin tarvitse itselleen mitään pahaa tehdä. Toki tunteet ovat vaikeita, voivat kestääkin pitkään, mutta kuitenkin helpottavat ajan myötä, ja tulee huomattua, että kaikesta huolimatta elämä jatkuu.

• Anonyymi

En kyllä lähtisi itseäni tappamaan jos joku ghostaisi tai blokkaisi minut. Ei tuo ole ihan oikeasuhtainen teko noiden toimien seurauksena. Koen että teon pitäisi olla aika paljon traumatisoivampi, jotta alkaisin päivieni päättämistä miettimään.

• Anonyymi

Olen masentunut, joten voisitteko ystävällisesti kirjoitella lyhyemmin kun en jaksa lukea noin pitkiä juttuja, kiitos.

• Anonyymi

Voit kopioida tekstin talteen ja eritellä sen osiin, ja laittaa kirjanmerkkinä jonkun kirjaimen rivien väliin jos et jaksa lukea. Mutta minä kirjoitan paljon jos kirjoitan paljon. En voi kunnioittaa toivettasi, joudut sen hyväksymään.

On helpottavaa huomata että täällä on ollut joitain ymmärtäväisiä kommentteja.
        Mitä tulee tuohon itsetuhoisuuteen blokkauksen tai ghostauksen seurauksena, ehkä et juuri sinä, mutta joku toinen voi kokea sen todella järkyttävänä ja traumaattisena itsensä kohdalla. Tähän usein vaikuttaa aiemmat vastaavat kokemukset jotka voi olla sidoksissa johonkin paljon pahempaan kuten esim. hyväksikäyttöön (muistakaa, myös aikuisia voivat hyväksikäyttää aikuiset).

Kuten eräs täällä on kirjoittanut:
        "meitä on täällä maan päällä erilaisilla ominaisuuksilla varustettuina, kuka paremmin, ja kuka vähän puutteellisemmin, etenkin sen empatian ja toisen asemaan asettumisen osalta"

Enkä ole mielestäni kirjoittanut mitään itsemurhalla uhkailusta mutta se on jotenkin niin tulkittu joistain näkökulmista.
        Jos joku puhuu itsemurhasta, ei se välttämättä tarkoita että hän sillä tarkoittaisi uhkailla. Voi olla että hän luottaa sinuun tarpeeksi avautuakseen tai on vain avoin ihminen. Tietysti on olemassa niitäkin jotka uhkailevat, mutteivät aina tietoisesti.
        Ymmärtäväisyyttä tosiaan saisi olla enemmän, mutta sille ei ole tarvetta maailmassa jossa uuden, "helpomman" ihmisen voi löytää helposti. On pidettävä kuitenkin mielessä ettei "helpompi" ihminen välttämättä ole parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      4268
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      372
      1837
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1621
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1609
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      253
      1206
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1033
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1004
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      766
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      729
    Aihe