Eikö taiteilijat todellakaan pärjää ilman apurahoja

Anonyymi-ap

3

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika suuri osa taidetta onkin ihankuin päiväkodissa kyhättyä sormivärijuttua. Teatteritkin on hiton tylsiä, jos ne erehtyy ottamaan liikaa johonkin kantaa. Ja huumori, mihin se on kadonnut ? Sellainen kuten esim. Teatteri "Kiviä taskussa", jonka olen nähnyt jo kolme kertaa, koska se on vaan niin hauska ?

    • Taidetta kuluttavat ne, joilla on siihen varaa - eli hyvätuloiset ihmiset ja firmat. Hyvätuloiset ovat saaneet lisää rahaa veronalennuksista. Firmojen mahdollisuuta tienata rahaa työntekijöidensä kustannuksella yritetään parantaa. Siis ei kun myyntihommiin taiteentekijät. No, ristiriitaahan on aina ollut siinä, että millaista taidetta taiteentekijät haluavat tehdä ja millainen taide käy kaupaksi. Kun valtio antaa rahaa niin taiteentekijät voivat tehdä sellaista taidetta kuin haluavat. Kaupallisesta taiteesta ja valtion maksamasta taiteesta on molemmista paljon huonoja esimerkkejä ja joitakin hyviä. Jonkinlaisen tasapainon ehkä pitäisi vallita. Nyt aika on semmoinen, että pitää tehdä taidetta, joka myy. Valtion elatuskyky on alentunut ja elätettäviä on liikaa.

    • Anonyymi

      Suomeen eli Suomen Turkuun on nyt tullut ulkomaalaisia, jotka ovat pankeista täysin riippuvaisia. He ovat pankeissa käyneet (ovat rikkaita) päivittäin luonaalla syömässä ja juomassa ja on ollut tilaisuuksia ja esityksiäkin. Ulkomaiden pankit ovat nyt menneet konkurssiin, eikä heille tule yhtään syytä siihen mieleen. Mikään puhe ei tehoa. Tuli varmaan pankille liian kalliiksi se pankkiasiakkaiden elättäminen ja shampanjaakin on ollut tarjolla taideesittelyissä. Tauluista maksavat asiakkaat ja taiteilijatkin ovat kohdanneet toisensa pankkien tilaisuuksissa esim. Losissa. Eihän ulkomailla ole pankkeja edes ollut, vaan joku oli ne stailannut Hollywood-tähtien viihdekeskuksiksi.

      Suomi sen sijaan ja niihin aikoihin lakkautti pankkien konttorit ja pankkitoiminta automatisoitui Internetiin. Myös Prisman yhteydessä toimiva S-pankki on maailmantalouden kannalta yksi Suomen talouden peruspilareista. Ja sitten kulttuurieliittikin on Suomessa apurahatasoa eli ei ole riittävää. Mutta Suomi voitti täysin ylivoimaisesti tässä taloussodassa. Ei se ollutkaan mikään pelkkä pankkien uudelleen järjestäytyminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe