Ammattiliittojen jäsenmaksun verovähennys pois, liittojen osingot verolle.

Anonyymi-ap

Ammattiliiton jäsenmaksun osittainen verovähennys on epäoikeudenmukainen. Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista. Ei ole mikään tulonhankintakulu. Sama palkka kuuluu liittoon tai ei. Vain puolet jengistä kuuluu liittoon. Ei ole oikein, että toinen puoli työntekijöistä sponsoroi valtion kassaan syntyvää aukkoa. Itse asiassa liiton jäsenet maksavat itse siitä osan. Vähennyksen hyöty on vähäinen, koska se tehdään bruttopalkasta. Se on veroprosentin mukainen. Lisäksi vähennyksen saajat joutuvat muiden tavoin maksamaan noin 80 euroa vuodessa vähennyksestä syntyvän kuopan täyttämiseksi. Verovähennyshyöty on pieni. Enemmän muodollinen tuki. Kysymys on ennemmin siitä, halutaanko lakkoilevia järjestöjä tukea yhteiskunnan varoin. Ei ole oikeudenmukaista.

Valtion kassaan tulee 200 miljoonaa lisää, jos ja kun verovähennys poistetaan.

Ammattiliittojen miljoonaosingot, joita on nostettu verottomana, pitää laittaa verolle. Veropakolaisuus riittää. Verovapaus kuuluu yleishyödyllisille yhteisöille. SAK ei ole yleishyödyllinen. Poliittiset lakot aiheuttivat miljoonavahingot yrityksille ja bruttokansantuotteesta katosi kaksi miljardia. Se vei kasvua ja lisäsi työttömyyttä. Satamien sulkeminen kahdeksi viikoksi ihan huvikseen ei ole yhteiskunnalle hyödyllistä toimintaa.

Kyllä ammattiliittojen pitää tulla toimeen omillaan. Ellei tule, niin ovat turhia.

7

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta mites espoossa?

      • Anonyymi

        Älkää vastatko kyselijäpösilölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää vastatko kyselijäpösilölle.

        Espoossa asia on "just näin"


    • Anonyymi

      Elinkeinoelämän keskusliitto Suomessa ja ”businessjuryt” Euroopassa vastustavat aggressiiviseen veronkiertoon puuttumista.

      http://yle.fi/uutiset/eu-suunnitelma_lopettanee_myos_suomalaisyritysten_veroparatiisit/8184051

      Piti ÉUn hoitaa tämäkin homma kuntoon. Perssuthan vastusti tällaista veronkiertoa vielä vaaliohjelmassaan, mutta eipä aiheesta ole pahemmin sen jälkeen huudeltu. Sen sijaan hallitus LEIKKASI harmaan talouden tutkimiseen käytettäviä resursseja. Niin se EK vaan sanelee perssullekin ohjeet että miten siellä hallituksessa toimitaan. Paskat siitä että miljardeja valuu veroparatiiseihin, ainahan voi leikata köyhiltä ja duunareilta. Ja soini höröttää vieressä ja nyökkäilee. Mahtaakohan timppa peräti vastustaa tällaista suvereenin maan asioihin puuttumista? Nostaako EU kritiikki taas päätään? Saa nähdä.

    • Anonyymi

      SAK:n veronkiertoon on puututtava.

      • Anonyymi

        On niitä muitakin verovapaita jäsenyyksiä ollut mutta haluat vain ammattiliittojen jäsenyyksiä täällä paiskia.


    • Anonyymi

      Mutta vain Tampereella...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe