Purra ehdotti valtionavun lakkauttamista pakolaisjärjestöltä - hallitus päätti toisin

Anonyymi-ap

"Valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) ehdotus ensi vuoden budjetiksi ei mennyt sellaisenaan läpi.

Esimerkiksi oikeudellista apua ja neuvontaa turvapaikanhakijoille antavan Pakolaisneuvonta ry:n valtionapu oli tarkoitus lakkauttaa kokonaan.

Tämä oli oikeusministeriön ehdotus, eikä Purra muuttanut esitystä.

Pakolaisneuvonta saa tänä vuonna tukea 300 000 euroa.

Pakolaisneuvonta on saamassa tarvitsemansa rahoituksen myös ensi vuodelle, opetusministeri Anders Adlercreutz (r) kertoo Facebook-sivuillaan.

Kyseinen järjestö ei ole kuulunut perussuomalaisten suosikkilistalle.

Oikeusministeri Leena Meri (ps) paheksui vuonna 2022, että ”esimerkiksi Ihmisoikeusliitto ry:lle, rauhantyön järjestöjen toimintaan ja Pakolaisneuvonta ry:n toimintaan löytyi lisää karkkirahaa lähes miljoonan euron edestä” samalla kun oikeudenhoidon määrärahoista karsittiin.

Adlercreutzin mukaan myös Naisten linja, Julkisen sanan neuvosto sekä Saamelaiskäräjät saavat tarvitsemansa rahoituksen.

– Neuvotteluissa saimme läpi Rkp:lle tärkeitä päätöksiä. Tulemme esimerkiksi tekemään verouudistuksia ja nopeuttamaan työperäisen maahanmuuton prosesseja, Adlercreutz kirjoittaa.

Naisten linja ry:lle osoitetaan 50 000 euroa.

Rikosuhripäivystyksen toimintaan ja muille rikosten uhrien tukipalveluja tuottaville yhteisöille osoitetaan 425 000 euroa.

Pääministeripuoleen naisjärjestö Kokoomusnaiset vetosi budjettiriihen alla hallitukseen, jotta Naisten linjan ja Rikosuhripäivystyksen rahoitus turvataan.

Julkisen sanan neuvoston, median itsesääntelyelimen, valtionapu oli tarkoitus lakkauttaa kokonaan.

Valtionapu, joka on ollut kuuden viime vuoden ajan 135 000 euroa, on kattanut vajaan kolmanneksen JSN:n kannatusyhdistyksen Jusanekin kuluista.

Purra vahvisti budjettiriihen tiedotustilaisuudessa, ettei valtiovarainministeriön säästöehdotus aivan toteutunut, vaan Naisten linjasta ja ”muutamista muista on haluttu neuvotella ja tehdä uudenlaisia päätöksiä”.

Purra kertoi, että ”säästövaje” ensi vuodelle on noin 116 miljoonaa euroa.

– Pidemmällä aikavälillä summa on noin 60 miljoonaa, kun saamme eteenpäin sellaisia säästötoimia, jotka ovat syystä tai toisesta venähtäneet.

Pääministeri Petteri Orpo (kok) lisäsi, että kun säästövajeen suhteuttaa koko säästöjen kokoon, hallitus on ”hyvinkin siinä mittaluokassa mitä olemme tavoittelemassa”.

– Siitä tavoitteesta, että velkasuhde taittuu, niin siitä pidämme kiinni."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010674319.html

Maksoiko pääministerille vittuilu persujen ihmiskammoisten tavoitteiden peruuntumisina? Mahtoi RKP:n Adlercreutzia hymyilyttää reilusti julkistaessaan, että esim. Pakolaisneuvonta ja JSN saavat tarvitsemansa rahat jatkossakin. Mustan hatun päivä persu-Pravdaa lukeville? :)))

11

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän Suomessa ole pakolaisiakaan, paitsi ukrainalaiset! Mihin sellaista järjestöä edes tarvitaan??!!

    • Anonyymi

      Heltyikö Purra "mustien säkkien" edessä..... :)

      • Anonyymi

        Ei, hallitus vaan ei toimi yhden ministerin mielipiteellä. Päätökset tehdään hallituksessa.


      • Anonyymi

        Purra joko jauhotettiin tai hän jauhotti itse? Molempi pahempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, hallitus vaan ei toimi yhden ministerin mielipiteellä. Päätökset tehdään hallituksessa.

        Ja näin sitä sitten selitellään omille? Vai muille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra joko jauhotettiin tai hän jauhotti itse? Molempi pahempi.

        Paha arvovaltatappio Purralle. Mitä se persukannattajien ydin ajattelee, jolle mikään muu ei merkitse persupolitiikassa kuin tuo mamuteema? Ne, jotka ajatteli muutakin ovat jo Purransa jättäneet, se nähtiin EU-vaaleissa ja nähdään jokaisessa gallupissa. Ydinryhmän petyttyä mitä jää Purralle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha arvovaltatappio Purralle. Mitä se persukannattajien ydin ajattelee, jolle mikään muu ei merkitse persupolitiikassa kuin tuo mamuteema? Ne, jotka ajatteli muutakin ovat jo Purransa jättäneet, se nähtiin EU-vaaleissa ja nähdään jokaisessa gallupissa. Ydinryhmän petyttyä mitä jää Purralle?

        Pakolaisjärjestö saa rahaa jatkossakin. Purra ei saa tosiasiaa maalattua miksikään. Iloinen yllätys persuleirissä vai.....


    • Anonyymi

      Riikan sakset tylsyivät yllättäen budjettineuvotteluissa :)))

    • Anonyymi

      eikös orvon ämmä antanut näille lakiapua ? 😠

      • Anonyymi

        Tuota pakolaisjärjestöäkö tarkoitit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe