Miksi Tukholmassa poliisi tulee kyselemään?

Anonyymi-ap

Istuin rauhallisen puiston penkillä Tukholman keskustassa. Olin yksin enkä keskustellut kenenkään kanssa enkä tavannut ketään. Selasin kännykkää, luin kirjaa, söin sämpylän ja join 24cl pikkupullon viiniä (en näkyvästi, pullo oli koko ajan laukussa). En ollut juovuksissa enkä juonut muuta alkoholia.

Olin istunut siinä noin tunnin kun suoraan eteeni puiston hiekkatielle pysähtyi hetkeksi poliisiauto ja ajoi sitten kadulle, jonne pysäköi. Poliisit tulivat sitten kysymään minulta millä asialla olen. Olin yhden päivän matkalla Tukholmassa. Pyysivät passia/henkilöllisyystodistusta, joka minulla onneksi oli mukana.

Kun kysyin miksi minulta kysellään, sanoivat vain että tuntomerkkeihini sopivasta henkilöstä tuli ilmoitus. Eivät kiittäneet tai olleet muutenkaan ystävällisiä mutta kysyivät onko minulla kaikki ok. En ollenkaan tajua miksi ei olisi ollut. Olen hyvin keskiluokkainenm terveen näköinen 55 vuotias vaalea tavallinen suomalainen toimistotyössä oleva mies ja näytän myös sellaiselta enkä mielestäni mitenkään epäilyttävältä.

Miksi ihmeessä Tukholman poliisi tulee kyselemään henkilöllisyyttä ja syytä puistossa istumiseen jos ei ole käyttäytynyt mitenkään huomiota herättävästi? Luultiinko minua vakoojaksi tai huumekaupan osapuoleksi tms? Puisto oli hyvin rauhallinen. Vain koiria ja vanhuksia. Ainoa syy jonka itse keksin on se, että istuin siinä aika kauan.

5

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oishan ne voinu jatkaa:
      Kaikilta muilta paitsi narkkareilta pääsy kielletty.

    • Anonyymi

      Ehkä satunnaisten henkilöidenratsaamisesta pidetään sikäläisessä poliisissa jotain kirjanpitoa ja siinä pitää olla jokin tasapaino että millaisia ihmisiä puhutellaan.

    • Anonyymi

      Luultavasti lähistöllä on ilmennyt jotakin laitonta kauppaa esim. alaikäisten kanssa tai vastaavaa. Jos istuu puistossa pitkään eikä ole ihan vanhus voi herää epäilys että henkilö odottelee jonkun tulevan jotakin laitonta toimintaa varten.

    • Eikö aloittaja vastannut kysymykseensä kolmannen kappaleen ensimmäisessä virkkeessä?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Olof Palmen todennäköinen murhaaja oli keskiluokkainen keski-ikäinen tavallisen näköinen kantaruotsalainen mies. Tukholman poliisi otti opiksensa ja tunnistaa nyt tämän rikollistyypin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe