Miksi Tukholmassa poliisi tulee kyselemään?

Anonyymi-ap

Istuin rauhallisen puiston penkillä Tukholman keskustassa. Olin yksin enkä keskustellut kenenkään kanssa enkä tavannut ketään. Selasin kännykkää, luin kirjaa, söin sämpylän ja join 24cl pikkupullon viiniä (en näkyvästi, pullo oli koko ajan laukussa). En ollut juovuksissa enkä juonut muuta alkoholia.

Olin istunut siinä noin tunnin kun suoraan eteeni puiston hiekkatielle pysähtyi hetkeksi poliisiauto ja ajoi sitten kadulle, jonne pysäköi. Poliisit tulivat sitten kysymään minulta millä asialla olen. Olin yhden päivän matkalla Tukholmassa. Pyysivät passia/henkilöllisyystodistusta, joka minulla onneksi oli mukana.

Kun kysyin miksi minulta kysellään, sanoivat vain että tuntomerkkeihini sopivasta henkilöstä tuli ilmoitus. Eivät kiittäneet tai olleet muutenkaan ystävällisiä mutta kysyivät onko minulla kaikki ok. En ollenkaan tajua miksi ei olisi ollut. Olen hyvin keskiluokkainenm terveen näköinen 55 vuotias vaalea tavallinen suomalainen toimistotyössä oleva mies ja näytän myös sellaiselta enkä mielestäni mitenkään epäilyttävältä.

Miksi ihmeessä Tukholman poliisi tulee kyselemään henkilöllisyyttä ja syytä puistossa istumiseen jos ei ole käyttäytynyt mitenkään huomiota herättävästi? Luultiinko minua vakoojaksi tai huumekaupan osapuoleksi tms? Puisto oli hyvin rauhallinen. Vain koiria ja vanhuksia. Ainoa syy jonka itse keksin on se, että istuin siinä aika kauan.

5

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oishan ne voinu jatkaa:
      Kaikilta muilta paitsi narkkareilta pääsy kielletty.

• Anonyymi

Ehkä satunnaisten henkilöidenratsaamisesta pidetään sikäläisessä poliisissa jotain kirjanpitoa ja siinä pitää olla jokin tasapaino että millaisia ihmisiä puhutellaan.

• Anonyymi

Luultavasti lähistöllä on ilmennyt jotakin laitonta kauppaa esim. alaikäisten kanssa tai vastaavaa. Jos istuu puistossa pitkään eikä ole ihan vanhus voi herää epäilys että henkilö odottelee jonkun tulevan jotakin laitonta toimintaa varten.

• Eikö aloittaja vastannut kysymykseensä kolmannen kappaleen ensimmäisessä virkkeessä?

• Anonyymi

Juuri näin. Olof Palmen todennäköinen murhaaja oli keskiluokkainen keski-ikäinen tavallisen näköinen kantaruotsalainen mies. Tukholman poliisi otti opiksensa ja tunnistaa nyt tämän rikollistyypin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      116
      4895
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      115
      3978
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      215
      3896
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1396
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1374
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      172
      1369
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1155
    Aihe