TÄNÄÄN HUONO PÄIVÄ !

Anonyymi-ap

On se kumma joku päivä on parempi joku huonompi,
täysin hyviä päiviä ei enään ollenkaan,

taas yöllä heräsin kuten tavallisesti pakolliselle wc reissulle
jotain neljän kieppeillä
uni ei enään tullukkaa,
nyt olen ollu hirmu kipee, uupunu,
sängystä ei meinannu yös päästä
tukiliivin vedin tiukaalle että selkä kestäis liikkumista,
jotenkuten köpitin keittiöön laittamaan syötävää,
- kauppareissuki olisi
nyt on pakko jättää vällin, en jaksa lähteä,

kuinkahan kauan vanhan ihmisen pitää kestää tätä elämän loppuvaihetta,
ei kestäis enään ollenkaan,

ittekseni tuumailin, muinoin maalla kävi lääkäri kotona huonokuntosen vanhuksen luona,
eikös nyky yhteiskunki voisi keksiä uuden ammatin koti-lääkäri
huonokuntoisten ihmisten avuksi,

nyt tänään vain lepoa,
jospa huomenna olisi hitusen parempi päivä !

39

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun pääset seuraavan kerran sinne kauppaan, niin pistä ilmoitustaululle lappu, että palkkaat jonkun yläasteikäisen tai muunnopiskelija tytön tai pojan käymään puolestasi kaupassa tai muuta pientä askaretta tekemään. Kyllä ne tulee pientä korvausta vastaan. Ainakin meidän( lapsenlapsi) 17 v fiksu lukiolaispoika haluaisi tuollaista taskurahaa.

• Anonyymi

Pihatyöt jäävät myös tekemättä ikäihmiseltä. Monet koululaiset tulevat hommiin taskurahan toivossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pihatyöt jäävät myös tekemättä ikäihmiseltä. Monet koululaiset tulevat hommiin taskurahan toivossa.

Harvakseltaan käyn itse kaupassa,
        ja jos en jaksa kuten en aina jaksa on eräs sukulainen
        aikuinen lapsenlapsi hän kyllä käy mielelään mua passaamassa,

joten en kehtaa tehdä ilmotusta ihan vieraille ihmisille,
        vaikka täälläki paikkakunnalla on valtavasti sukulaisia
        mutt kun emme tunne toisiamme
        kun emme ole pitäneet yhteyttä,
        heidän joukossaan on paljon nuoriaki ,
        harmi kun tämä yhetiskunta on menny tämmöseksi
        sukulaisetkaa ei enään tunne toisiaan
        kun maailma on muuttunu ja työ ym. on sukulaisetki erottanu
        eikä vanhanaikainen yhteisöllissyys enään toimi nykyisessä yhteiskunnassamme
        ollenkaan samoin kuin muinoin sodan jälkeen maalla oli,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

meille puolison kanssa kun pihatyöt alkoi käydä liian raskaiksi
        me myytiin se asunto pois ja ostettiin kaupungista kerrostaloasunto,
        ei vanhukset jaksa enään suuremmin tehdä pihatöitä ja hyvä niile jotka vielä jaksaa me ei jaksettu.

• Anonyymi

Muinoin ei ollut niin paljon edes ihmisiä kun on nyt. Minäkin muistan kun sitä soitti lääkäriin aamulla niin sai saman päivänä tulla vastaanotolle .nykyään jos aiittaabtaimparemmin jos edes saa ketään kiinni niin sairaanhoitaja se sanoo onko kipeä vai ei kolkolla äänellä jos saa ajan niin monen viikon päästä . sairaanhoito on mennyt ihan ihmeelliseksi kaikkine uusine sääntöineen .
      Menee niin ettei halua edes soittaa vaan kärsii kotona ja sitten viesäön jo ambulanssilla kun alkaa olla kiire kas kun hoitajan tekin puhelimessa diagnoosin ettei tarvitse aikaan lääkärille ei ihme että hoito tulee kalliiksi kun viime tipassa viedään sairaalaan ja joutuu siellä sitten makaamaan se kun olisi saanut ajan lääkärille ja Antibiootikka kuurin . Vaan kun ei.

• Anonyymi

jooo niin se on menny,
        en minäkään enään haluaisi lähteä ollenkaan lääkäriin, mutt ku nyt sairaanhoitaja sanoi lääkeresepitä uusiessaan että siitä on kauan kun viimeksi olen käyny kontrollissa että nyt pitäisi tulla, en ole vielä tilannu aikaa, en millää jaksaisi lähteä ollenkaan lääkäriin, vanha kun olen kuolisin mieluummin omaan sänkyyni vaivaamatta enään ketään,
        jää nähtäväksi jaksanko jossaki vaiheessa tilata sen kontrolli käynnin,
        huh,

• Anonyymi

Nyt alan ottamaan vakituisesti siivousapua firmalta, sopimus tehdään ensiviikolla,

että että jotenki pitää alkaa ottamaan vastaan ulkopuolista apua ,

aijon olla omatoiminen kuinteki asioitteni hoidon suhteen niinkauan kuin se on itseellisesti vielä mahdollista.

• Anonyymi

Minulla käy siivooja joka kolmas viikko kaksi tuntia kerrallaan. Ei ole varaa useammin,
        vaikka kotitalousvähennyksen saakin ja nyt hallitus aikoo pienentää sitäkin.
        Siitä on kansalaisadressi, että vastustaa vähennyksen pienennystä.
        Allekirjoitin sen tänään. Helppo juttu allekirjoittaa.

• Anonyymi

Bravoo, onnittelen sinua, niin sitä pitää. Kun tilillä on rahaa , niin eikun palveluja vaan ostamaan. Turha niitä on jälkipolville säästää, ei ne arvosta, senkun vaan riitelee kuka saa enempi kuin minä. Vaikka itse lenkkeilen ja kuntoilen paljonkin , niin minulleppa on tuotu ruokakassit cittarista jo vuosia . Muutaman viikon välein tilaan netin kautta. Ei ole vaikeaa ,kun opettelee kerran.

• Anonyymi

Huomenna huono päivä?
      Ostin apteekista voimassa olevan reseptin viimeiset 3kk:n testogeelit.
      Jätin reseptin uusimisen apteekin tehtäväksi kuten ennenkin.
      Omakantaan tuli tieto, että ukon tulisi käydä labratutkimuksessa enne uusimista!
      Menin yksityiselle ja sain lähetteen labraan aamuksi klo 7.30.
      Tutkimus on 27 kohtainen!? Näkyy olevan "miehen terveyspaketti"!
      Erehdyin sanomaan lekurille, ettei minussa ole mitään vikaa. Ilmeisesti lekuri päätti, että eiköhän ukosta jotain vika löydy.
      Katsoin tänään ok:sta tilanteen ja totesin resepti uusituksi yhtä 3kk:n latinkia varten.
      Hinta hirvittää. Lekurin rupattelu, sydämen kuuntelu ja lähetteen tulostaminen maksoi 221,90€ josta KELA korvaa anteliasti 30€!
      Massiivinen labrarevohka yksityisasiakkaana?!?!
      On varmaan niin kallis, että pakkohan sieltä on jotain vikaa löytyä!
      Tavallisessa labrassa ainoa viitearvoista poikkeama on ollut trombosyytit. Hieman viiteminimin alapuolella.

• Anonyymi

HYVÄ kun tutkivat tarkempaan
        meillä vanhoilla voi olla yllättäviä harmillisia sairauksia jotka voidaan vielä parantaa,

ei se raha mitään
        jos rahalla saa terveyttä se on hyvä vain,

raha on maallista sitä ei hautaan mukaan saa
        joten tuhlaa vain terveytesi parhaaksi.

jaksamista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HYVÄ kun tutkivat tarkempaan
        meillä vanhoilla voi olla yllättäviä harmillisia sairauksia jotka voidaan vielä parantaa,

ei se raha mitään
        jos rahalla saa terveyttä se on hyvä vain,

raha on maallista sitä ei hautaan mukaan saa
        joten tuhlaa vain terveytesi parhaaksi.

jaksamista

Saa nähdä löytyykö jotain järjellistä syytä painoni kiihtyvään putoamiseen.
        Vuosia sitten suurin menetys kohdistui läskiin mutta viimeisten 14 vuoden aikana on lihasmassan osuus kasvanut koko tappiosta.
        Lihaskato -> heikommat treenit -> lihaskato jne. Pysäyttämätön kierre.
        Peruslabroista ei ole selvinnyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosia sitten suurin menetys kohdistui läskiin mutta viimeisten 14 vuoden aikana on lihasmassan osuus kasvanut koko tappiosta.

Ikä tekee tehtävänsä ,

moni vanhus laihtuu vaikka liikus ja söis riittävästi

omat vanhempani laihtui ja katosi aikanaan sinne minne minäki olen matkalla
        näin elämän loppuvaiheessa,

koitetaan kestää
        ei tämä elämän loppuvaihe ikuisuutta kestä ,
        ehkä hyvällä lykyllä kymmenen vuotta vielä 90+++
        mutta siihen asti kirjoitellaan mukavia ja kuulumisia toistemme iloksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen kasikymppinen menettää lihaksia ja paino putoaa mitä vanhemmaksi tulee, ei siitä tarvinne olla huolissaan. Mutta jos laihtumiseen liittyy suolen toiminnan muutoksia, vatsan tai luuston kipua, hyvin voimakasta väsymistä, ruokahaluttomuutta, oksentamista, lämpöilyä, niin kannattanee tutkituttaa itsensä vaikka yksityisellä ja etenkin, jos joitakin noista oireista ovat uusia eikä aiemmin ole olleet ja kestäneet jo kuukausia!

• Anonyymi

Minulla on aina ollut trombosyytit viitearvon alareunalla tai vähän allekin, mutta
        verihiutaleita syntyy miljoonia uusia koko ajan, etten ole ollut huolissani - vielä,
        mutta jos tästä laskee, joku sen aiheuttaa. Verihiutaleet syntyvät luuytimessä.
        Onko vika sitten luustossa vai missä, ei aavistustakaan.
        Trombosyytit on arvoituksellinen juttu. Isälläni, joka menehtyi yli 90 vuotiaana,
        ne olivat aina tapissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen kasikymppinen menettää lihaksia ja paino putoaa mitä vanhemmaksi tulee, ei siitä tarvinne olla huolissaan. Mutta jos laihtumiseen liittyy suolen toiminnan muutoksia, vatsan tai luuston kipua, hyvin voimakasta väsymistä, ruokahaluttomuutta, oksentamista, lämpöilyä, niin kannattanee tutkituttaa itsensä vaikka yksityisellä ja etenkin, jos joitakin noista oireista ovat uusia eikä aiemmin ole olleet ja kestäneet jo kuukausia!

Pahin oire on reisien uupuminen. Kun ei pysty knnolla treenaamaan niin voimataso ja lihakset hiipuvat. Tarkoitan treenaamisella normi nostotangon kanssa tehtyjä kyykkyjä ja maastavetoja. Esimerkiksi 75v vaiheessa maastaveto oli 2,4 x oma paino.
        Tuosta tuo kerroinkin on tullut hiljalleen alas päin.
        Syön muuten järkevästi ja riittävästi mutta makean mussuttamista pitäisi vähentää.
        Vuosiasitten oli pastosokerini 4,4 - 4,7 mutta viimeaikoina se on huidellut tasossa 5,1 - 5,2.
        Viitealue 4 - 6.
        Näivettymisessä minua huolestutta sen nopeutuminen.
        Yhdet oireet olen potenut mytätunnosta. Vaimollani oli vasta sitkeä kräähkä. Aamulämmöt yli 38, Yskää, limaa nousi ja ääni oli arvaamaton. Yskin itsekin muutaman päivän, Lämpöäkin oli ehkä mutta otin kahtena iltana panadolin forte mallia.
        Hb vaihtelee. 148 - 161.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahin oire on reisien uupuminen. Kun ei pysty knnolla treenaamaan niin voimataso ja lihakset hiipuvat. Tarkoitan treenaamisella normi nostotangon kanssa tehtyjä kyykkyjä ja maastavetoja. Esimerkiksi 75v vaiheessa maastaveto oli 2,4 x oma paino.
        Syön muuten järkevästi ja riittävästi mutta makean mussuttamista pitäisi vähentää.
        Vuosiasitten oli pastosokerini 4,4 - 4,7 mutta viimeaikoina se on huidellut tasossa 5,1 - 5,2.
        Viitealue 4 - 6.
        Yhdet oireet olen potenut mytätunnosta. Vaimollani oli vasta sitkeä kräähkä. Aamulämmöt yli 38, Yskää, limaa nousi ja ääni oli arvaamaton. Yskin itsekin muutaman päivän, Lämpöäkin oli ehkä mutta otin kahtena iltana panadolin forte mallia.
        Hb vaihtelee. 148 - 161.

Tiedän
        sydämen vajaatoiminta aiheuttaa uupumusta väsymystä
        olo on tosi paha
        vaikka kuinla nuukuis, makais lepäis,
        ei enään saa lovontunnetta,
        fyysinen / psyykkinen olo on kuin oliisi jossaki sumussa tai osittain pilvessä,
        unelias olo,
        se on todella huono olo
        nykyisn kärsin noista oireista,
        olen tietoinen kyllä mihin se johtaa
        mutta
        sitä en tiedä kuinka kauan mun pitää tätä elämän loppuvaihetta kärsiä,
        ja kun tiedän että vähän ennen kuolemaa tulee erittäin sekava paha olotila,
        tämän teidän siksi, kun muutamat lähi sukulaiset ovat kuolleet tän sydä, vajaa toimintaa, elämän loppu on tavalaan erittäin sekava ja p a h a olotila,
        ennkuin kuolo armahtaa,

syd. vajaatoiminta on ihmiselle pelkkää kärsimystä,

muinoin kun olin terve
        tämmöstä olo tilaa ei ollu
        kaikki tuntui ja oli mahdollista elämässä, elämä oli ihnaa tähän verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän
        olo on tosi paha
        unelias olo,
        se on todella huono olo
        mutta
        tämän teidän siksi, kun muutamat lähi sukulaiset ovat kuolleet tän sydä, vajaa toimintaa, elämän loppu on tavalaan erittäin sekava ja p a h a olotila,
        ennkuin kuolo armahtaa,

muinoin kun olin terve

lisäys edelliseen,
        toivoisin hartaasti että minut nukutetaan loppuvaiheessa
        ettei tarvis kestää sekavaa olotilaa pitkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viitealue 4 - 6.
        Hb vaihtelee. 148 - 161.

Sinä olet ihan ok kunnossa. Meillä kaikilla kasikymppisillä iän myötä voimatasot hiipuvat, urheili tai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän
        olo on tosi paha
        unelias olo,
        se on todella huono olo
        mutta
        ennkuin kuolo armahtaa,

muinoin kun olin terve

Olen päissäni kuvitellut vuosia sitten todetun aortan läppävuodon pahentuneen ja heikentäneen "suurten" lihasten kuten reisien hapettumista.
        Muutama vuosi sitten alkoi tuntumaan jopa kävelyssä!
        Tänään oli velttoileva sekoilupäivä mutta aamulla ojentelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet ihan ok kunnossa. Meillä kaikilla kasikymppisillä iän myötä voimatasot hiipuvat, urheili tai ei.

Onko siis epäiltävä "asiantuntijoiden" lausumaa?
        Heidän mukaansa ihminen ei niin vanhaksi tulekaan, etteikö voimat ja lihakset kasva.
        Lienee suunnattu miehille mutta oma kokemuksei on päinvastainen.
        Ravinnossa ei määrän, annostelujakauman, eikä sisällön puolesta ole moittimista.
        Samoin vuorokautinen lepo ja stressitön elämä ovat positiivisella puolella.
        Noista huolimatta lihasta katoaa yli kilon vuosivauhdilla ja vaiva vaan pahenee.
        Voimataso laskee samassa suhteessa.
        Toivoisin jonkun noista "viisaista" neuvoman minua.
        Ps. Seuraan lihaskatoa samassa paikassa, samassa tilanteessa, samassa InBodyssä.
        Voimen hupeneminen näkyy tangon painolevyjen kevenemisenä ja vähenemisenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko siis epäiltävä "asiantuntijoiden" lausumaa?
        Heidän mukaansa ihminen ei niin vanhaksi tulekaan, etteikö voimat ja lihakset kasva.
        Lienee suunnattu miehille mutta oma kokemuksei on päinvastainen.
        Ravinnossa ei määrän, annostelujakauman, eikä sisällön puolesta ole moittimista.
        Samoin vuorokautinen lepo ja stressitön elämä ovat positiivisella puolella.
        Noista huolimatta lihasta katoaa yli kilon vuosivauhdilla ja vaiva vaan pahenee.
        Voimataso laskee samassa suhteessa.
        Toivoisin jonkun noista "viisaista" neuvoman minua.
        Ps. Seuraan lihaskatoa samassa paikassa, samassa tilanteessa, samassa InBodyssä.
        Voimen hupeneminen näkyy tangon painolevyjen kevenemisenä ja vähenemisenä.

Tahaton laihtuminen on hyvä aina selvittää.
        Aikoinaan laihduin lähes 10 kg, painoin 59 kg ja lyhyessä ajassa paino putosi ja painoni vain 51 kg (pituus 164cm, nainen).. Pitkään jatkunutta ripulia(ei veristä), ajoittain vatsakivut. Hurja väsymys jatkuvaa.
        Menin tähystyksen. Olin varma että syöpä. Ei ollut, vaan lymfosyyttinen koliitti, johon sain lääkkeet. Nyt tilanne parempi ja vähän olen saanut painoakin lisää. Kurjaa vain että sairauden myötä sain uloste inkontinenssin ja ajoittain vaipat käytössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tahaton laihtuminen on hyvä aina selvittää.
        Aikoinaan laihduin lähes 10 kg, painoin 59 kg ja lyhyessä ajassa paino putosi ja painoni vain 51 kg (pituus 164cm, nainen).. Pitkään jatkunutta ripulia(ei veristä), ajoittain vatsakivut. Hurja väsymys jatkuvaa.
        Menin tähystyksen. Olin varma että syöpä. Ei ollut, vaan lymfosyyttinen koliitti, johon sain lääkkeet. Nyt tilanne parempi ja vähän olen saanut painoakin lisää. Kurjaa vain että sairauden myötä sain uloste inkontinenssin ja ajoittain vaipat käytössä.

Olenkohan luulosairas? Minulta on leikattu paksusuoen syöpä 13 vuotta sitten. CEA-lukema ei ole ollut hälyttävä mutta epäily koputtelee takaraivossa. 30cm:n syöpä alkoi oireilemaan vasta muutama kuuaus ennen leikkausta.
        Usea tuttavani on kuollut +60 vaiheessa eturauhassyövän maininkeihin ja yksi saa estrogeenia? ja yksi säteilyjä.
        Oma PSA on hiipinyt alle 3:sta lähelle 10:ä.
        Ukon hiipumisen selityksenä pekkä vanhuus ei täysin rauhoita minua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenkohan luulosairas? Minulta on leikattu paksusuoen syöpä 13 vuotta sitten. CEA-lukema ei ole ollut hälyttävä mutta epäily koputtelee takaraivossa. 30cm:n syöpä alkoi oireilemaan vasta muutama kuuaus ennen leikkausta.
        Usea tuttavani on kuollut 60 vaiheessa eturauhassyövän maininkeihin ja yksi saa estrogeenia? ja yksi säteilyjä.
        Oma PSA on hiipinyt alle 3:sta lähelle 10:ä.
        Ukon hiipumisen selityksenä pekkä vanhuus ei täysin rauhoita minua

Syöpä varmaan antaisi muitakin oireita kuin pelkkä laihtuminen. Ehkä sinä vain syöt liian kevyesti huomioiden harrastamasi runsas liikuntamäärä? Koitapas syödä tuhti puuroaamiainen ennen treeniä. Jotkut menee salille vatsa tyhjänä, minä varmaan jo pyörtyisin silloin, minulla on sudennälkä aamuisin ja sen mukaan myös syön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syöpä varmaan antaisi muitakin oireita kuin pelkkä laihtuminen. Ehkä sinä vain syöt liian kevyesti huomioiden harrastamasi runsas liikuntamäärä? Koitapas syödä tuhti puuroaamiainen ennen treeniä. Jotkut menee salille vatsa tyhjänä, minä varmaan jo pyörtyisin silloin, minulla on sudennälkä aamuisin ja sen mukaan myös syön.

Enpäs koita! Ei sovi päivärytmiiMME!
        Herään 7 - 7,30 tietämissä ja menen saille 9:ksi.
        Puuroilun vuoksi en ryhdy heräämään aikaisemmin.
        Sokerton kahvi, vesirrinkelin puolikas johon olen imeyttänyt juoksevaa hunajaa sekä lasillinen rasvatonta maitoa. Salievääksi itse sekoitettua protskujuomaa 3dl. Siinä on 80% jauhetta noin 30g - 40g.
        Kotiuduttuani omena tai banaani.
        Olosuhteista eli työni luonteesta ja paikkakunnasta johtuen jouduin yhden talven elämään iltatreeneillä. Energia ml. miehen testotaso on parhaimmillaan aamuisin. Ilalla tuntuu päivän puuhastelu.
        Ikävin ilmiö oli iltatreenin seurannaiset.
        Kun ilalla 18 jälkeen vetää kunnollisen lihasvoimatreeni. Lämmittelyn jälkeen esimerkiksi submaksimaalisella tasolla maastavedot tai syväkyykyt. Kapeita pyramideja tai tasavitosia.
        Rinnallevedot tai tempaukset raakoina polvilta, pystysuutaiset nostot kuten perus- tai vauhtipunnerrus tai työnnöt raakoina. Kunnolla vatsaa. Sis kunnolla eikä mitään istumaan nousuja ilman lisäpainoja nilkat kiinni. Leukoja eri otteilla, lisäpainoilla tai ilman.
        Asunnolla kohtuullinen tankkaus. Elimistö jää ylikierroksille haitate sekä nukahtamista, että unta.
        Minusta tuntuu, että käsitykseni lihasvoima harjoittelusta poikkeaa sellaisten näkemyksestä jotka eivät ole koskaa panneet itseään lujille.
        Olen vakuuttunut, että ravintoni on koostumuksensa ja määränsä puolesta riittävä.
        Tuon jauhelisän ohella kuluu viikoittain "ylimääräistä" 10 kananmunaa, 1kg - 1,5kg rasvatonta raejuusto sekä saman verran rasvatonta rahkaa. Vaimollanion laktoosihäiriö joten juon hänenkin puolestaan viikoittain noin 10 litraa rasvatonta maitoa.
        Kotiruokaa. Reilusti tuoresalaattia noin 1,5 tuntia ennen lounasta. Teen uuniruoia koska 2:n eläkeläisen taloudessa päivittäinen kulutus on melko vähäistä jotenuunivalmisteista riittää parin päivän sapuskat pakasteeseen ja mikron kautta pöytään.
        Perunat, broileri, sian ulko- ja sisäfileet sekä 7% tai 10% jauhelihat ovat hinnasta riipuen perustana. Pöperöidenvalmistuksessa ja salaatissa kuluu tomaatin ohella kelta - ja valkosipuleja.
        Lauantai on ainoa huilipäiväni ja samalla se kaurapuuropäivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpäs koita! Ei sovi päivärytmiiMME!
        Herään 7 - 7,30 tietämissä ja menen saille 9:ksi.
        Puuroilun vuoksi en ryhdy heräämään aikaisemmin.
        Sokerton kahvi, vesirrinkelin puolikas johon olen imeyttänyt juoksevaa hunajaa sekä lasillinen rasvatonta maitoa. Salievääksi itse sekoitettua protskujuomaa 3dl. Siinä on 80% jauhetta noin 30g - 40g.
        Kotiuduttuani omena tai banaani.
        Olosuhteista eli työni luonteesta ja paikkakunnasta johtuen jouduin yhden talven elämään iltatreeneillä. Energia ml. miehen testotaso on parhaimmillaan aamuisin. Ilalla tuntuu päivän puuhastelu.
        Ikävin ilmiö oli iltatreenin seurannaiset.
        Kun ilalla 18 jälkeen vetää kunnollisen lihasvoimatreeni. Lämmittelyn jälkeen esimerkiksi submaksimaalisella tasolla maastavedot tai syväkyykyt. Kapeita pyramideja tai tasavitosia.
        Rinnallevedot tai tempaukset raakoina polvilta, pystysuutaiset nostot kuten perus- tai vauhtipunnerrus tai työnnöt raakoina. Kunnolla vatsaa. Sis kunnolla eikä mitään istumaan nousuja ilman lisäpainoja nilkat kiinni. Leukoja eri otteilla, lisäpainoilla tai ilman.
        Asunnolla kohtuullinen tankkaus. Elimistö jää ylikierroksille haitate sekä nukahtamista, että unta.
        Minusta tuntuu, että käsitykseni lihasvoima harjoittelusta poikkeaa sellaisten näkemyksestä jotka eivät ole koskaa panneet itseään lujille.
        Olen vakuuttunut, että ravintoni on koostumuksensa ja määränsä puolesta riittävä.
        Tuon jauhelisän ohella kuluu viikoittain "ylimääräistä" 10 kananmunaa, 1kg - 1,5kg rasvatonta raejuusto sekä saman verran rasvatonta rahkaa. Vaimollanion laktoosihäiriö joten juon hänenkin puolestaan viikoittain noin 10 litraa rasvatonta maitoa.
        Kotiruokaa. Reilusti tuoresalaattia noin 1,5 tuntia ennen lounasta. Teen uuniruoia koska 2:n eläkeläisen taloudessa päivittäinen kulutus on melko vähäistä jotenuunivalmisteista riittää parin päivän sapuskat pakasteeseen ja mikron kautta pöytään.
        Perunat, broileri, sian ulko- ja sisäfileet sekä 7% tai 10% jauhelihat ovat hinnasta riipuen perustana. Pöperöidenvalmistuksessa ja salaatissa kuluu tomaatin ohella kelta - ja valkosipuleja.
        Lauantai on ainoa huilipäiväni ja samalla se kaurapuuropäivä.

ET ainakaa ole huonokuntoinen
        olet hyväkuntoinen
        elät varmaan 120 vuotiaaksi noilla treeneillä .

• Anonyymi

No mutta mikä minua vaivaa,
      en liho
      mutta
      maha kasvaa kuin olisin raskaan
      yhdeksännellä kk, heh

mikä ihme tuota mahaa kasvattaa, kun muualta en liho,
      pötkylää työnnän tuntitolkulla ja sitä tulee paljon, vaikka en syö paljoo mitään, kun kaikki ruoka yököttää,
      ruokahaluki on menny,

tosi outo tilanne hirvittää tuon mahan kasvaminen,
      mikähän sitä kasvattaa
      jos joku tietää kiitos tiedosta.

• Anonyymi

Minulla vatsa alkaa pullistella jos syön liikaa hiilihydraatteja esim. puuro tai leipä ym. Ne ovat hyvää, mutta olen vähentänyt niiden syöntiä ja kyllä turvotus on vähentynytkin. Syön nyt enemmän juureksia ja marjoja ja proteiineja esim. rahkaa ja kalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla vatsa alkaa pullistella jos syön liikaa hiilihydraatteja esim. puuro tai leipä ym. Ne ovat hyvää, mutta olen vähentänyt niiden syöntiä ja kyllä turvotus on vähentynytkin. Syön nyt enemmän juureksia ja marjoja ja proteiineja esim. rahkaa ja kalaa.

On se vaikeeta

jonkun pitäis alkaa mua syöttämään,
        siis keksi aina vain semmosta ruokaa joka ei turvota,
        ku itte en keksi .
        tarviin ihan oman hoitajan heh,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se vaikeeta

ku itte en keksi .

Ois se ihana kun joku passais aamusta iltaan, itte olis vain kaverina , eiks vaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ois se ihana kun joku passais aamusta iltaan, itte olis vain kaverina , eiks vaan,

OIS ,

• Anonyymi

Kun vatsalihakset löystyvät maha alkaa pullottaa. Ei se sen kummempaa ole.
        Treenatut lihakset pitävät vatsan litteänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olis edes kaveri, ei sen tarttis passata kuin tarvittaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se vaikeeta

ku itte en keksi .

Mitä se turvotus haittaa ? Pääasia, että pääsee vielä jotenkuten joskus liikkeelle
        ja ajatus vähän kulkee, ettei ole esimerkiksi muistisairaus iskenyt.

• Anonyymi

Erhät kattovat Vanhanajan Allakasta, milloin huonot tai tosihuonot päivät voivat sattua. Paa ny kattoen. Osta ens vuueksi Allakka, jossa on kuun vaiheet selkeesti.

Mustan kuun symboli tarkottaa selkeesti milloin kuu on kokonaan Maan varjossa.
      Ilmaissaan mustakuu symbolilla.
      Kuu vaikuttaa kaikkeen maapallolla. Ihmisten mielialaankin. Eräisiin vahvemmin, toisiin taas vähemmän.

• Anonyymi

En usko kuun vaikutukseen mielialoihin enkä myöskään siihen, että täysikuu vaikuttaa
        nukkumiseen. Piruuttani aloin merkitä ylös milloin olin nukkunut paremmin
        ja kun tsekkasin allakasta usein silloin oli täysikuu. Ihminen uskoo mihin haluaa.

• Anonyymi

On parempi olla valittamatta nykyvaivojaan, kohta Jumala parantaa se
      suuremmilla.
      Kun pysyisi edes tällaisena, ettei pahempaa tulisi ennen kuolemaa.

• Anonyymi

joo pysytäänhän me siihen asti hengissä, vaikki kipuillen, me olemme sinnikkäitä loppuun asti eiks vaan.

• Anonyymi

Tänään on hyvä päivä
      huomasin aamulla , olen vielä elossa,
      nousin sängystä selkään riivatusti koski
      mutta köpitin keittiöön,
      pistin kahvin tippumaan
      siitä se tämäki päivä sitten lähtee ihan kivasti ,
      on meno syöpätarkastukseen, kartasta tutkin osotetta kun olivat osotteen muuttaneet,

jaksellaan vaikka ei jaksetakkaa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe