Lahjaverotuksen perimmäinen tarkoitus on pitää "köyhä köyhänä."
Jos molemmat vanhemmat haluavat antaa lapsellensa verovapaasti 9998€.
Jos toinen puoliso hallitsee varallisuutta, hän ensin lahjoittaa omalle puolisolle verovapaasti 4999 euroa.
Näin molemmat puolisot voivat lahjoittaa lapselle verovapaasti 4999€, eli 9998€ j a 3-vuoden välein.
Lahjaverotus
6
428
Vastaukset
- Anonyymi
Ja pointti oli mikä?
- Anonyymi00003
Ruotsissa on melkein voi sanoa tapana että vanhemmat lahjoittavat asunon lapselle tai lapsilleen. Eli puöreällä 0 kruunulla. Veroa ei verottaja peri eli sekin on 0 kr.
Lahjan saanut alkaa omistajan vaihdon jälkeen maksamaan tavallista kiinteistöveroa vuosittain. Ja jos ja kun hän myy asunnon tulee veroa maksaa myyntihinnasta 30% verottajalle. Hyvin yksinkertainen ja toimiva käytäntö joka on voimassa monessa muussakin maassa ja kaikissa pohjoismaissa. Myös perintövero on poistettu jo aika päiviä sitten ruotssa.
Vain Suomi verottaa kaikesta kaikissa portaissa. Kiinteistövero, maaavero, metsävero, lahjavero, perintövero, myyntivero, sähkövero, siirtovero, palkkavero, eläkevero, tv- vero, lehtivero, puhelinvero, ............................................................................
Oikeastaan pakit ovat ihan turhia nykyään suomessa, kaikki vain kulkemaan Purran pankin kautta.- Anonyymi00004
Kyllähän ruotsissakin on kiinteistövero, myyntivero, sähkövero, palkkavero, eläkevero, yms.
ja tiedoksi sumessa ei ole maaveroa ja metsäveroa.
Kun suomessa saa lahjaksi asunnon maksetaan siitä lahjavero joka on suurinpiirtein perintöveron luokkaa ja sen jälkeen on se 2v sääntö ja saat myydä verottomana, ruotsissa ei makseta sitä 10% lahjaveroa mutta siellä ei sitten ole sitä 2v sääntöä ja myynnistä maksat siten 30% veron.
Onko mielestäsi 10% enemmän kuin 30%? - Anonyymi00005
Lahja ja perintö on ruotsissa verosta vapaa. Siellä köyhäkin voi saada esim. kiinteistön lahjana tai periä eikä tarvitse köyhtyä siitä vieläkin enenmmän. Miten maksaa valtiolle lahja tai perintöveroa kiinteistötä joka ei todelliselta arvoltaan ole minkään arvoinen ja minkä myyminen on utopiaa. Eli valtion vero on myös utopiaa tällaisissa tapauksissa ja tällaisia kiinteistöjä on maakunnat täynnä. Tästä kun katson ikkunastani ulos on puolet kylän tyhjillään seisovista taloista tällaisia. Siinä ne ränsistyvät kun niitä ei kukaan pysty korjaamaan eikä kukaa n halua ostaa. Köyhät omistajat jättavät syömättä kun yrittävät maksaa niistä aiheutuvia kuluja.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lahja ja perintö on ruotsissa verosta vapaa. Siellä köyhäkin voi saada esim. kiinteistön lahjana tai periä eikä tarvitse köyhtyä siitä vieläkin enenmmän. Miten maksaa valtiolle lahja tai perintöveroa kiinteistötä joka ei todelliselta arvoltaan ole minkään arvoinen ja minkä myyminen on utopiaa. Eli valtion vero on myös utopiaa tällaisissa tapauksissa ja tällaisia kiinteistöjä on maakunnat täynnä. Tästä kun katson ikkunastani ulos on puolet kylän tyhjillään seisovista taloista tällaisia. Siinä ne ränsistyvät kun niitä ei kukaan pysty korjaamaan eikä kukaa n halua ostaa. Köyhät omistajat jättavät syömättä kun yrittävät maksaa niistä aiheutuvia kuluja.
Tein 5 vuotta sitten etäälle pesälle perunkirjoituksen.
Normaalin kotijäämistön lisäksi eräs maa-ala josta ei aikoinaan oltu tehty lainhuutoja eikä lohkomista mutta se oli kuitenkin kaavoitettu tonttimaaksi.
Arvioitiin tonttimaan arvoksi 40 000€.
Perijoitä 3 ja jokaiselle tuli perintöä reilu 14 000€ eikä kukaan maksanut perintöveroa.
Nyt tuo perintöverovapaan määrä on nousuut 30 000€ joten kiinteistä jossa purkukuntoinen talo ja jos vaikka 2 osakasta niin aika hyvällä paikalla saa olla jos tulee veroja maksuun. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lahja ja perintö on ruotsissa verosta vapaa. Siellä köyhäkin voi saada esim. kiinteistön lahjana tai periä eikä tarvitse köyhtyä siitä vieläkin enenmmän. Miten maksaa valtiolle lahja tai perintöveroa kiinteistötä joka ei todelliselta arvoltaan ole minkään arvoinen ja minkä myyminen on utopiaa. Eli valtion vero on myös utopiaa tällaisissa tapauksissa ja tällaisia kiinteistöjä on maakunnat täynnä. Tästä kun katson ikkunastani ulos on puolet kylän tyhjillään seisovista taloista tällaisia. Siinä ne ränsistyvät kun niitä ei kukaan pysty korjaamaan eikä kukaa n halua ostaa. Köyhät omistajat jättavät syömättä kun yrittävät maksaa niistä aiheutuvia kuluja.
Lapissa verottaja uskoo että kaikki kiinteistöt ja maat ovat yhtä arvokkaita kuin Levillä, Ylläksellä jne. Lapin lääni on laaja, asukkaita vähän, palvelut vähäisiä eikä talojen hinnat edellä mainuttejen paikkojen ulkopuolella ole suhteessa verottajan arvioiden kanssa. Koko Suomen asiat ovat aika heikosti arvioitu Helsingin näkökulmasta katsottuna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483