🤔🫎🐺 on lähimetsästä hävinneet. Eiväthän ne susien kanssa viihdy samoilla alueilla. Iltasella muakin vähän jännittää saunapolulla. Aiemmin vein lähimetsään broilerin luut kettuj varten. Nyt täytyy keksiö muuta. Ostin koipireidet ennenkuin olin törmännyt metsässä susiin. Hetki oli yhtä jännittävä kuin oloisi törmäys kaipaukseen. Toisella tavalla tosin. Hänen lähellään jännitys olisi positiivista🥰
Nyt selvisi mihin peurat ja kauriit
24
295
Vastaukset
- Anonyymi
Etkö osaa mies itse metsästää lounastas?
- Anonyymi
Valkohäntiä on superpaljon rannikolla. Metsäkauriita on kokonaisuudessaan vähemmän ja ne on levittäytyneet tasaisemmin. Molempia on silti paljon. Hirviäkin on melko paljon vaikkei niitä oikein pääse näkemään. Metsäkauris on enemmän kaupunkialueilla ja ihmisten yksityiskiinteistöillä. Valkohäntää on kauempana ihmisvilinästä siellä missä on maaseutua ja enemmän metsää.
Sudet seuraavat saaliitaan eli olennaista on kuinka rohkeita ja nälkäisiä sudet ovat jos ne seuraavat metsäkauriita ihmisten liepeille? Kyllä susi ihmistä pelkää, vaikkeivät niinkään kotieläimiä. Haisevat, hikiset vaatteet puiden oksilla karkoittanevat villielukat. Ja onhan sekin huomioitava että ihmiset metsästävät noita kaikkia lajeja. Sekin voi olla vaarallista jos liikkuu luonnossa missä on metsästäjiä jahdissa. Sehän se vaarallista vasta onkin. Jos pystyisi kesyttämään ilveksen niin se pitäisi huolen kaikista muista eläimistä. Oikeastaan se vetäisi vertoja voimakkaalle vartiokoiralle. Taidanpa lähteä kesyttämään siperiantiikereitä. https://www.youtube.com/watch?v=aReYDB4dqy0 . Jos kuvaan sen kesyttämistapahtuman niin olen 110 %:sesti turvassa. "The cameraman never dies" 😗.Kauriit olivat tummempia ja pienempiä kuin peurat. Lähimetsän peurojen tilalle kun tuli kauriita niin sen huomasi pihan kasveista. Kauriit söivöt tuijaa, alppiruusua ja koristekuusta. Ne eivät peuroille kelvanneet. Apteekin rouva oli nähnyt pellollansa susien raateleman peuran.
En ole enää nähnyt kaurista kahden vasansa kanssa jotka pihapiirissä liikkui. Toivottavasti pääsivät pakoon.- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Kauriit olivat tummempia ja pienempiä kuin peurat. Lähimetsän peurojen tilalle kun tuli kauriita niin sen huomasi pihan kasveista. Kauriit söivöt tuijaa, alppiruusua ja koristekuusta. Ne eivät peuroille kelvanneet. Apteekin rouva oli nähnyt pellollansa susien raateleman peuran.
En ole enää nähnyt kaurista kahden vasansa kanssa jotka pihapiirissä liikkui. Toivottavasti pääsivät pakoon.Kauris on olevinaan nirsompi. Maitohorsma on etenkin sen mieleen. Kyllähän ne syövät vaikka mitä. Ehkä asiaa pitäisi tutkia lisää. Omenapuut ehkä houkuttelevat niitä puoleensa. Voi kai jäniskin nakertaa omenapuun rungon kaarnaa? Kauris on tiiviimpi, kompaktimpi, vantterampi. Vaikka peura on isompi niin se on pikemminkin pitkäraajainen ja solakampi, vähemmän "lihaskimpun näköinen".
Anonyymi kirjoitti:
Kauris on olevinaan nirsompi. Maitohorsma on etenkin sen mieleen. Kyllähän ne syövät vaikka mitä. Ehkä asiaa pitäisi tutkia lisää. Omenapuut ehkä houkuttelevat niitä puoleensa. Voi kai jäniskin nakertaa omenapuun rungon kaarnaa? Kauris on tiiviimpi, kompaktimpi, vantterampi. Vaikka peura on isompi niin se on pikemminkin pitkäraajainen ja solakampi, vähemmän "lihaskimpun näköinen".
Kauris oli arempi. Peurat kävivät takapihalla vaikka olin mökillä. Alppiruusuun ja tuijaan ne eivät koskeneet. Omenapuussa on nyt auttanut verkko ympärillä joten ilmeisesti jänikset sitä kalusivat talvella.
- Anonyymi
Karhutkin verottavat metsästä riistaa.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Näköhavainto 2 sutta 300 metrin päässä mökistä.
Enemmän ne sudet sinua pelkää. Olen ikäni korvessa asunut elänyt ja työskennellyt. Kuullut olen karhun pakolaukan ja todennut että metsässä turvallista olla.
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän ne sudet sinua pelkää. Olen ikäni korvessa asunut elänyt ja työskennellyt. Kuullut olen karhun pakolaukan ja todennut että metsässä turvallista olla.
Käyhän ne kesyt koiratkin joskus ihmisten kimppuun. Sudet ovat villieläimiä ja voivat esim. loukkaantumisen tai nälän takia olla äkäisiä. Ketut ja ilves vielä menettelivät, mutta ei ole kiva että sudet ovat noin lähellä pienellä metsäläntillä.
- Anonyymi
Ei saisi kypsiä broilerin luita syöttää. Siitä voi tulla vain vahinkoa suolistolle, kun niistä lähtee semmosia teräviä paloja. Koirillekaan ei saa antaa kypsiä broilerin/kanan luita.
Sudet syö lintuja luonnossa. Ei niille kukaan perkaa luita niistä linnuista pois. Kypsät luut on pehmoisempia, kuin raa'at luut.
Sanotaan, että koirille ei saisi antaa broilerin, eikä posson luita. Mutta kyllä ne naudan ydinluutkin ovat vaarallisia. Mä annoin edelliselle pedolle ydinluita siihen asti, kunnes se ahneuksissaan sai sen luun alaleukansa ympäri. Siitä seurasi sellainen soppa, etten enää halunnut sitä kokea. Uudempi koira ei muista syistä saanut mitään luita. Sillä meni luista maha ihan sekaisin.
- Anonyymi
Voisin muuttaa maalle, mutta pelkään nykyisin susia ja karhuja. En tiedä, mistä sellainen pelko voi tulla. 🤔 En nuorempana pelännyt. Ei ollut joka kerta edes taskulamppua, jos lähdin ulos kävelemään ja oli hämärää. Nykyään säikähdän jokaista asiaa.
Minä taas pelkään kaupungissa kun ihan läheltä on tapahtunut kauheita.
Koira on siitä ihana, että se huolehtii omistajasta ja omaisuudesta makkarapalkalla. Etenkin seefferin kanssa sai liilkkua rauhassa. Mökillä se säikäytti minut yöllä kun se piippasi pihalla liikkuvat peurat ja jänikset. Enhän minä pimeässä nähnyt oliko pihalla rosvo vai eläin.- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Minä taas pelkään kaupungissa kun ihan läheltä on tapahtunut kauheita.
Koira on siitä ihana, että se huolehtii omistajasta ja omaisuudesta makkarapalkalla. Etenkin seefferin kanssa sai liilkkua rauhassa. Mökillä se säikäytti minut yöllä kun se piippasi pihalla liikkuvat peurat ja jänikset. Enhän minä pimeässä nähnyt oliko pihalla rosvo vai eläin.Meinaatko hankkia koiran vielä kaveriksi 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko hankkia koiran vielä kaveriksi 🤔
Viimeiset 2 vuotta oli koiran saattohoitoa kallistakin. Vaikka kaipaan koiraa, enkä ole vieläkään toipunut menetyksestä niin ei se uusi koira mikään ehdottomuus ole. Se ei osaa keskustella.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Viimeiset 2 vuotta oli koiran saattohoitoa kallistakin. Vaikka kaipaan koiraa, enkä ole vieläkään toipunut menetyksestä niin ei se uusi koira mikään ehdottomuus ole. Se ei osaa keskustella.
Mutta kuuntelee ja ymmärtää. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyökkääkö käskystä? Oma kykenisi raatelemaan kenen tahansa lahkeen irti1
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta. Tämä jälkimmäinen oli semmoinen seurallinen kissakoira. Kaipaan niitä aamuja sen kanssa kun se tuli kerjäämään rapsuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyökkääkö käskystä? Oma kykenisi raatelemaan kenen tahansa lahkeen irti1
Lemmikin ei tarvitse osata raadella käskystä. Puolustaa ne osaa käskemättäkin.
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta. Tämä jälkimmäinen oli semmoinen seurallinen kissakoira. Kaipaan niitä aamuja sen kanssa kun se tuli kerjäämään rapsuja.
Tästä oli tipahtanut kirjautuminen pois. Eli multa.
Anonyymi kirjoitti:
Lemmikin ei tarvitse osata raadella käskystä. Puolustaa ne osaa käskemättäkin.
Tämä oli sius multa.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Tästä oli tipahtanut kirjautuminen pois. Eli multa.
👍👍😊
- Anonyymi
Älä himoitse naapurisi karjaa, osta siis oma kanankoipi
Haaveilen omista kesäkanoista. Niitä en voisi syödä.
Tiputanssi Kai Hyttinen
https://youtu.be/XpGglwTUxTU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294