ORPO NOSTAA ELÄKELÄISTEN VEROTUSTA JOPA LÄHES 500 EUROA VUODESSA

Anonyymi-ap

Veronmaksajien keskusliitto pitää veronkorotusta outona ja kohtuuttomana.
Veronkorotus ja inflaatio hinnannousuineen tuo lisää eläkeläisiä KELAn toimmeentuloluukulle ja ruoanjakojonoihin.

28

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orpon tekoälyllä luoma hallitusohjelma johtaa kansan jakautumiseen.

      • Anonyymi

        IHAN PETTERISTÄ .


    • Anonyymi

      Petteri Lama jatkaa 1930-lukua kohti ottaen ennätysmäärän velekoo ja pakottaa kansalaisia pakkomuuttoihin jopa omasta asunnostaan.

      • Anonyymi

        Pestuumarkkinat ovat edessä vuoden päästä 1930-luvun malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pestuumarkkinat ovat edessä vuoden päästä 1930-luvun malliin.

        Hohhoijaa Petteri PARADOKSI velanoton mestari .


    • Ei tuo nyt ole paljoa 500€/a, sehän on vain 42€/kk! Toisaalta olisit voinut ollaksesi hieman uskottavampi kertoa, miten suuresta eläkkeestä tuossa on kyse, koska se ratkaisee onko kuukausi eläke tuossa 1000€ vai 10'000€!

      • Anonyymi

        Siis ei suurista eläkkeistä verot nouse. Herää nyt mikä hallitus.

        Onko sinulla vaikeuksia seurata asioita? Luetko uutisia ja pystytkö niitä ymmärtämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei suurista eläkkeistä verot nouse. Herää nyt mikä hallitus.

        Onko sinulla vaikeuksia seurata asioita? Luetko uutisia ja pystytkö niitä ymmärtämään?

        Ihan vaan tiedoksi. Extyökkärin kapasiteetti ei riitä seuramaan ja ymmärtämään uutisia kuten hänen kirjoituksista selviää. Jos joku kirjoittaa sateista niin hän vastaa jostain mafioistaan jotka vaan surraa hänen päässään aamusta iltaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei suurista eläkkeistä verot nouse. Herää nyt mikä hallitus.

        Onko sinulla vaikeuksia seurata asioita? Luetko uutisia ja pystytkö niitä ymmärtämään?

        Mielestäni on vasta suunnitelmia, ei päätöksiä joten miten lopulta käy jää nähtäväksi!


      • Onhan näistä eläkeverotuksen muutoksista on tietoa mediassa ja netissä. Miksi et näe yhtään itse vaivaa tutustuaksesi asiaan. Se loisi edes jonkun verran uskottavuutta sille, että olet jotenkuten pärjännyt työelämässä kuten väität.

        Eläkkeen verotuksen korotus on korkeimmillaan noin 4 000 euron eläkkeissä. Tätä suuremmissa eläkkeissä verotus itse asiassa keventyy. Veron nosto kohdennetaan täysin keskituloisiin eläkkeensaajiin. Pienissä eläkkeissä kaikki veronkiristykset tuntuvat, koska samaan aikaan inflaatio on nostanut hintoja ja asunto- ym. velallisilla korkomenoja.

        Tällaiset veromuutokset koetaan epäoikeudenmukaisiksi, kun kaikkein suurituloisimmilla verotus kevenee. Tyytymättömyyttä herättävät varmasti myös valtiovallan lahjat listaamattomien yritysten omistajille. Nämä ovat epäoikeudenmukaisuuskokemuksia, jotka ruokkivat yhteiskunnan vastaisuutta. Ei sellaiseen pitäisi tieten tahtoen suunnata, koska se on yksinkertaisesti hölmöä.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Onhan näistä eläkeverotuksen muutoksista on tietoa mediassa ja netissä. Miksi et näe yhtään itse vaivaa tutustuaksesi asiaan. Se loisi edes jonkun verran uskottavuutta sille, että olet jotenkuten pärjännyt työelämässä kuten väität.

        Eläkkeen verotuksen korotus on korkeimmillaan noin 4 000 euron eläkkeissä. Tätä suuremmissa eläkkeissä verotus itse asiassa keventyy. Veron nosto kohdennetaan täysin keskituloisiin eläkkeensaajiin. Pienissä eläkkeissä kaikki veronkiristykset tuntuvat, koska samaan aikaan inflaatio on nostanut hintoja ja asunto- ym. velallisilla korkomenoja.

        Tällaiset veromuutokset koetaan epäoikeudenmukaisiksi, kun kaikkein suurituloisimmilla verotus kevenee. Tyytymättömyyttä herättävät varmasti myös valtiovallan lahjat listaamattomien yritysten omistajille. Nämä ovat epäoikeudenmukaisuuskokemuksia, jotka ruokkivat yhteiskunnan vastaisuutta. Ei sellaiseen pitäisi tieten tahtoen suunnata, koska se on yksinkertaisesti hölmöä.

        Virallinen taho kertoo näin:

        "Hallitus kiristää myös eläkkeiden verotusta. Verot nousevat niillä, jotka saavat eläkettä vähintään 23 000 euroa vuodessa. Kuukausieläkkeenä se tarkoittaa noin 1 900 euron eläkettä."

        "Hyvätuloisten eläkeläisten verotus kiristyy. Korotukset kohdistuvat 23 000–57 000 euroa vuodessa eläkettä saaviin."

        Jos nyt oikein muistan niin noilla vielä suurempaa eläkettä saavilla on jo joku rangaistusprosentti eläkeverotuksessaan eikä sitä enää haluttu nostaa edelleen!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Virallinen taho kertoo näin:

        "Hallitus kiristää myös eläkkeiden verotusta. Verot nousevat niillä, jotka saavat eläkettä vähintään 23 000 euroa vuodessa. Kuukausieläkkeenä se tarkoittaa noin 1 900 euron eläkettä."

        "Hyvätuloisten eläkeläisten verotus kiristyy. Korotukset kohdistuvat 23 000–57 000 euroa vuodessa eläkettä saaviin."

        Jos nyt oikein muistan niin noilla vielä suurempaa eläkettä saavilla on jo joku rangaistusprosentti eläkeverotuksessaan eikä sitä enää haluttu nostaa edelleen!

        Suurituloisten verotus kevenee, koska ns. solidaarisuusveroastetta laskettiin. Ei suurituloisilla ole mitään rangaistusprosentteja ollut. Verotus on Suomessa oikeudenmukaisuussyistä progressiivista.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Suurituloisten verotus kevenee, koska ns. solidaarisuusveroastetta laskettiin. Ei suurituloisilla ole mitään rangaistusprosentteja ollut. Verotus on Suomessa oikeudenmukaisuussyistä progressiivista.

        Liian progressiivista, se tappaa luovuutta!

        Ei lisäansiosta saisi koskaan mennä veroa laillisilla kuluilla lisättynä yli 50% vertaa. Liian suuri verotus saa aikaan laiskuutta, ei viitsitä tehdä koska joku muu hyötyy enemmän kuin tekijä ja moni vielä ilman ansiota!

        Rahan pitää tulla työstä jos on terve ja työikäinen!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Liian progressiivista, se tappaa luovuutta!

        Ei lisäansiosta saisi koskaan mennä veroa laillisilla kuluilla lisättynä yli 50% vertaa. Liian suuri verotus saa aikaan laiskuutta, ei viitsitä tehdä koska joku muu hyötyy enemmän kuin tekijä ja moni vielä ilman ansiota!

        Rahan pitää tulla työstä jos on terve ja työikäinen!

        "Rahan pitää tulla työstä jos on terve ja työikäinen!"

        Eikä siis eläkkeistä? Taisit taas sekoittaa mistä oli kyse? Miten sinä aina ja jatkuvasti sekoilet?


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Liian progressiivista, se tappaa luovuutta!

        Ei lisäansiosta saisi koskaan mennä veroa laillisilla kuluilla lisättynä yli 50% vertaa. Liian suuri verotus saa aikaan laiskuutta, ei viitsitä tehdä koska joku muu hyötyy enemmän kuin tekijä ja moni vielä ilman ansiota!

        Rahan pitää tulla työstä jos on terve ja työikäinen!

        Kun tässä ketjussa nyt on ollut puhe eläkeläisten verotuksesta, niin kerropa meille, millä tavoin se "liian progressiivinen" verotus tappaa eläkeläisten luovuutta. Tarkoitatko, että eläkeläinen ei viitsi lähteä jollekin kansalaisopiston askartelukurssille sen vuoksi, että verotus on liian progressiivista.

        Eikä tässä ole ollut puhe mistään eläkeläisten lisäansioista vaan suurista eläkkeistä ja niiden verotuksesta. Aika harvalla eläkeläisellä on enää paljon lisäansioita, varsinkaan niillä, joilla on mittarissa 75 tai enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Rahan pitää tulla työstä jos on terve ja työikäinen!"

        Eikä siis eläkkeistä? Taisit taas sekoittaa mistä oli kyse? Miten sinä aina ja jatkuvasti sekoilet?

        Työeläke on työtä saatua rahaa tai ainakin sen pitäisi olla!


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Kun tässä ketjussa nyt on ollut puhe eläkeläisten verotuksesta, niin kerropa meille, millä tavoin se "liian progressiivinen" verotus tappaa eläkeläisten luovuutta. Tarkoitatko, että eläkeläinen ei viitsi lähteä jollekin kansalaisopiston askartelukurssille sen vuoksi, että verotus on liian progressiivista.

        Eikä tässä ole ollut puhe mistään eläkeläisten lisäansioista vaan suurista eläkkeistä ja niiden verotuksesta. Aika harvalla eläkeläisellä on enää paljon lisäansioita, varsinkaan niillä, joilla on mittarissa 75 tai enemmän.

        Jos eläkeläinen saa lisäansioita niin yleensä ne tulevat työstä!

        Ei suuriakaan eläkkeitä pidä sen kummemmin verottaa kuin muitakaan tuloja! Isotkin eläkkeet on työllä ansaittuja!

        Vasureiden kateuskiima alkaa taas olla huipussaan! Menkää töihin ja tehkää tuottavaa työtä niin ehkä saatte ison eläkkeen, ellette ryyppää liikaa ja sorru ennenaikaiseen hautaan!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Jos eläkeläinen saa lisäansioita niin yleensä ne tulevat työstä!

        Ei suuriakaan eläkkeitä pidä sen kummemmin verottaa kuin muitakaan tuloja! Isotkin eläkkeet on työllä ansaittuja!

        Vasureiden kateuskiima alkaa taas olla huipussaan! Menkää töihin ja tehkää tuottavaa työtä niin ehkä saatte ison eläkkeen, ellette ryyppää liikaa ja sorru ennenaikaiseen hautaan!

        En usko, että eläkeläisten lisäansiot tulevat yleensä työstä, eivät ainakaan omasta työstä. Eläkeläisten lisäansiot tulevat todennäköisesti muiden tekemästä työstä eli osingoista ja pääomavoitoista.

        Eläkkeet ovat työllä ansaittuja, mutta sinähän väitit, että korkea verotus tappaa luovuuden ja minä kysyin, että miten se tappaa eläkeläisen luovuuden. Tarkoitatko, ettei eläkeläisellä ole varaa ostaa esim. taidemaaleja ja pensseleitä ja hyvät taulut jäävät tekemättä.

        Minulla ei ole mitään kateuskiima. Olen eläkeläinen ja saanut keskimääräistä paljon suurempaa eläkettä. Sen lisäksi minulla on niitä sivutuloja. Joinakin vuosina niitä tulee enemmän kuin eläkettä ja nimeni esiintyykin pysyvästi verottajan juorukalenterissa. Tämä vuosi saattaa olla pitkään aikaan poikkeus, sillä sivutulot ovat tilapäisesti vähentyneet, ellei sitte loppuvuonna syöksytä uusiin enneätyksiin, mikä on epätodennäköistä. Ensi vuonna sitten taas paremmin. Työvuosia on takana noin noin 45 vuotta enkä ole päivääkään ollut työttömänä. Koska eläkkeeni on suurehko, se tarkoittaa, että myös palkkani on ollut pitkän työuran lisäksi kohtuullisen suuri. Opiskelunkin olen hoitanut suurelta osin työnteon ohessa. Mitä enempää voi vielä vaatia. Ryypännytkin olen ja ryyppään vieläkin, mutten ole vielä sortunut hautaan. En osaa arvioida potentiaalista ikääni, joten on mahdoton sanoa, tulenko kuolemaan ennenaikaisesti vai oletettua myöhemmin. Toivon, että ennenaikaisesti, jos kohtaan vakavaa sairastelua. En halua olla kenenkään kääneltävänä petipotilaani. Siksikin ajatus eutanasiasta on hyvä. Minulla pitäisi olla sananvaltaa oman elämäni pituuteen. Mutta jos elämä jatkuu terveenä kuten tähän asti, ei minulla ole elämisen jatkumista mitään vastaan. En nimittäin usko, että toista tilaisuutta enää tulee, mutta eihän sitä tietenkään voi varmaksi sanoa.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        En usko, että eläkeläisten lisäansiot tulevat yleensä työstä, eivät ainakaan omasta työstä. Eläkeläisten lisäansiot tulevat todennäköisesti muiden tekemästä työstä eli osingoista ja pääomavoitoista.

        Eläkkeet ovat työllä ansaittuja, mutta sinähän väitit, että korkea verotus tappaa luovuuden ja minä kysyin, että miten se tappaa eläkeläisen luovuuden. Tarkoitatko, ettei eläkeläisellä ole varaa ostaa esim. taidemaaleja ja pensseleitä ja hyvät taulut jäävät tekemättä.

        Minulla ei ole mitään kateuskiima. Olen eläkeläinen ja saanut keskimääräistä paljon suurempaa eläkettä. Sen lisäksi minulla on niitä sivutuloja. Joinakin vuosina niitä tulee enemmän kuin eläkettä ja nimeni esiintyykin pysyvästi verottajan juorukalenterissa. Tämä vuosi saattaa olla pitkään aikaan poikkeus, sillä sivutulot ovat tilapäisesti vähentyneet, ellei sitte loppuvuonna syöksytä uusiin enneätyksiin, mikä on epätodennäköistä. Ensi vuonna sitten taas paremmin. Työvuosia on takana noin noin 45 vuotta enkä ole päivääkään ollut työttömänä. Koska eläkkeeni on suurehko, se tarkoittaa, että myös palkkani on ollut pitkän työuran lisäksi kohtuullisen suuri. Opiskelunkin olen hoitanut suurelta osin työnteon ohessa. Mitä enempää voi vielä vaatia. Ryypännytkin olen ja ryyppään vieläkin, mutten ole vielä sortunut hautaan. En osaa arvioida potentiaalista ikääni, joten on mahdoton sanoa, tulenko kuolemaan ennenaikaisesti vai oletettua myöhemmin. Toivon, että ennenaikaisesti, jos kohtaan vakavaa sairastelua. En halua olla kenenkään kääneltävänä petipotilaani. Siksikin ajatus eutanasiasta on hyvä. Minulla pitäisi olla sananvaltaa oman elämäni pituuteen. Mutta jos elämä jatkuu terveenä kuten tähän asti, ei minulla ole elämisen jatkumista mitään vastaan. En nimittäin usko, että toista tilaisuutta enää tulee, mutta eihän sitä tietenkään voi varmaksi sanoa.

        Jos se on palkalla maksettua ja sijoitettua ja nyt se lankeaa maksuun, niin se on työstä tulevaa vaikkakin aiemmin tehdystä! Valitettavasti kaksinkertainen verotus vaan on paha juttu ja haittaa elämää!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos se on palkalla maksettua ja sijoitettua ja nyt se lankeaa maksuun, niin se on työstä tulevaa vaikkakin aiemmin tehdystä! Valitettavasti kaksinkertainen verotus vaan on paha juttu ja haittaa elämää!

        Lopeta ryyppääminen ja mene töihin kuten muita neuvot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta ryyppääminen ja mene töihin kuten muita neuvot.

        Kaikki kun eivät toimi laillasi niin mainostamiasi on osin mahdoton noudattaa ja töissä olen jo käynyt liiaksikin. Nyt nautin niistä työn vakuutuskorvauksista!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kaikki kun eivät toimi laillasi niin mainostamiasi on osin mahdoton noudattaa ja töissä olen jo käynyt liiaksikin. Nyt nautin niistä työn vakuutuskorvauksista!

        No miksi kirjoitat toisille tyhmiä heidän mielipiteistään?

        Osaatko ymmärtää että mielipide ei ole välttämättä oma elämä?

        No et pysty!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi kirjoitat toisille tyhmiä heidän mielipiteistään?

        Osaatko ymmärtää että mielipide ei ole välttämättä oma elämä?

        No et pysty!

        On perin ristiriitaista, jos ei itse elä omien mielipiteidensä mukana!


    • Anonyymi

      Rikkaiden etujärjestö eli hallitus eli EK:n toivelistaa toteuttava "hallitus"
      on hallituksen irvikuva. Tympii, että PS:n ääliöäänestäjät tekivät tästä
      mahdollista.

    • Anonyymi

      Petteri keventää yli 5000 euroa saavien eläkeläisten verotusta. TOTEUTTANEE EKn OHJETTA.

    • Anonyymi

      Petteri Lama leikkaa innoissaan

    • Anonyymi

      1900 €/kk on pienituloisen palkka.

      Erikoinen tulkinta, että eläkeläinen, jolla muutenkin on korkeampi verotus, olisi tuolla bruttotulotasolla hyvätuloinen!

      No, Riikkapetterin päässä surisee edelleen ampiaispesä,
      ja hallitus on korvattu venäläisellä keinoälyllä :(

    • Anonyymi

      Hallitus on humaltunut omasta tuhovoimastaan!

      Menköön kaikki, mitään ei jätetä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe