Turha tuli on. Leskeneläkkeen määrä
Leskeneläke on enintään puolet puolisosi työeläkkeen määrästä. Leskeneläkkeen suuruuteen voi vaikuttaa puolisosi työeläkkeen lisäksi sinun oman työeläkkeesi määrä ja lasten lukumäärä. Siihen ei vaikuta sinun eivätkä puolisosi kansaneläke, vapaaehtoiset eläkkeet tai kuolinpesän varallisuus.
Leskeneläke pitäisi lakkauttaa
19
627
Vastaukset
- Anonyymi
Näkyy nuo lesket pärjäävän ilmankin.
- Anonyymi
Leskirouvat levittelee haaruksiaan niin alkaa sitä rahaa tulemaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leskirouvat levittelee haaruksiaan niin alkaa sitä rahaa tulemaan!
Eipä levittele!!
- Anonyymi
Höpö höpö. Kaikki lesket kun ei saa suuria summia. Esim.kuolleen puolison 7 vuoden mittainen työura. Tämä nuorten leskien kohdalla joilla on vielä pieniä lapsia.Ei myöskään ole ollut henkivakuutusta tai jos onkin ollut mutta puoliso tehnyt itsemurhan niin vakuutus ei korvaa. Näin kohdallani kävi.
- Anonyymi
Mikä vakuutus kyseessä? Koska ystäväni mies teki itsemurhan ja jäi 3 alaikäistä lasta. Vakuutuksesta saavat niin leski kun lapsetkin hyvän summan. Vanhimman lapsen täyttäessä 18 kilahtaa hänelle melkein 100 000 euroa. Vanhemmille lapsille hiukan vähemmän, kun ei kerkeä niin kauan kertymään. Lapset saavat myöskin joka kuukasui tietyn summan elämiseen (ei ole ihan kovinkaan pieni )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vakuutus kyseessä? Koska ystäväni mies teki itsemurhan ja jäi 3 alaikäistä lasta. Vakuutuksesta saavat niin leski kun lapsetkin hyvän summan. Vanhimman lapsen täyttäessä 18 kilahtaa hänelle melkein 100 000 euroa. Vanhemmille lapsille hiukan vähemmän, kun ei kerkeä niin kauan kertymään. Lapset saavat myöskin joka kuukasui tietyn summan elämiseen (ei ole ihan kovinkaan pieni )
Hyvä heille..mutta ei pidä tulla tänne levittelemään toisten raha asioita. Kaikki kun eivät saa kyseisiä summia joten ei pidä yleistää asioita.
- Anonyymi
Perintövero pitää lopettaa.
Kertaalleen hankittu ja verot maksettu omaisuudesta, joten sitä ei pidä enää uudelleen verottaa.- Anonyymi
Monella leskirouvalla elämä muuttuu radikaalisti. Ikinä ei tullut tilille rahaa niinpaljon kun leskeneläke alkaa. VR miehet jättää suurimmat eläkkeet leskelle. Sairoolloisen nuuka mies häviää. Kolme kuukautta menee niin leski on yhtä aurinpaistetts ja voi flittaille itselleen nuorempaa yön työmiestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella leskirouvalla elämä muuttuu radikaalisti. Ikinä ei tullut tilille rahaa niinpaljon kun leskeneläke alkaa. VR miehet jättää suurimmat eläkkeet leskelle. Sairoolloisen nuuka mies häviää. Kolme kuukautta menee niin leski on yhtä aurinpaistetts ja voi flittaille itselleen nuorempaa yön työmiestä.
Niin oon tekemässä ,palailaa.Nainen 67ja rakastaja poika 33 ihana elämä.
- Anonyymi
Niin pitäs Lesken eläke poistaa ja KAIKKI MUUTKIN TUET .Menkää töihin te kirotut juopot ja sosiaali pummit.Haistakaa paska.IRVIN GOODMAN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pitäs Lesken eläke poistaa ja KAIKKI MUUTKIN TUET .Menkää töihin te kirotut juopot ja sosiaali pummit.Haistakaa paska.IRVIN GOODMAN
Juu samaa mieltä että kaikki tuet pois ja ne jotka ei maksa kirkollis veroa niin ,joutuis itse sukulaisten haudat peittämään lapiolla.Miksi kirkko tekee toisille hyvän tekeväisyyttä.Jos ei ole muutamaa euroa kirkollis veroa maksamaan.Heti kun arkku pohjalla niin lapiot käteen ja lapioimaan ,satoi tai paistoi tai muuten vaan 28astetta pakkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu samaa mieltä että kaikki tuet pois ja ne jotka ei maksa kirkollis veroa niin ,joutuis itse sukulaisten haudat peittämään lapiolla.Miksi kirkko tekee toisille hyvän tekeväisyyttä.Jos ei ole muutamaa euroa kirkollis veroa maksamaan.Heti kun arkku pohjalla niin lapiot käteen ja lapioimaan ,satoi tai paistoi tai muuten vaan 28astetta pakkasta.
melkein 400 eur vuosi ei minusta ole vähän siksi lopetin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö puheita nuo suuret leskeneläkkeet koska niitä ei automaattisesti saa kaikki lesket. Puolisollani oli työvuosia vain 9 ennen itsaria. Eikö ollut kova palkkainen VR mies vaan tehdastyöläinen. Varma on leskeneläkkeen maksaja. Alkuun summa oli 700 ..indeksikorotuksien jälkeen 1180 josta maksan veroa 22% . Olen 64v ja tällä hetkellä työtön. Menot on vuokra 650..sähkö,vakuutukset,lääkkeet,hoitomaksut jne.Olenko siis miljonääri leski?ja Huom! puolisollani ei ollut henkivakuutusta eli tämäkään ei "rikastuttanut" minun ja lasteni elämää. Tuohon aikaan v.94 oli vielä asuntovelka maksettavana ja teinkin todella paljon töitä että kaiken kaaoksen keskellä sain pidettyä oman kodin ,turvapaikan lapsilleni. Kun lapset aikuistui ja koti tyhjeni,myytiin se pois. Tästäkään ei rikastuttu. Oli kyseessä kerrostalo kolmio pienessä kunnassa. Se kärsimys tuska,hätä.häpeä,ihmisten ilkeät puheet ym.kiusa jonka itsemurhan tehnyt jättää jälkeensä ei korvaa miljoonatkaan. Sitten tämän tietänette kun ja jos läheisesi tappaa itsensä. Tämä vain muistutuksena että kaikki lesket ei kieri rahoissa. Itse koen " ansainneeni" leskeneläkkeen ja piste!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin oon tekemässä ,palailaa.Nainen 67ja rakastaja poika 33 ihana elämä.
Näin ei ole kaikilla leskillä. Ei pidä yleistää kun ei tiedetä miten kenelläkin menee......?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö..etpä tiedä paljoakaan miten kallista on ihmisen hautaaminen vaikka vainaja ei kuulukkaan kirkkoon. Kirkon pitää itsensä miettiä että missä mättää kun kansa eroaa kirkosta? Nytkin koko kesän on uutisoitu riparileirin kännisekoilu papeista jotka avautuu poikien sukuelimistä ymta.seksualisävytteisistä touhuistaan. Tai kun kirkko tuomitsee nais ja miesparit..Esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Maksakaa te ne kirkolliverot jotka haluatte lisätä eriarvoisuutta kirkon myötätuella. Minä en tähän kusetukseen lähde mukaan. KIITOS!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
melkein 400 eur vuosi ei minusta ole vähän siksi lopetin
Ja tuohon hintaan saa mitä? No ei yhtikäs mitään! Tyhjän saa pyytämättäkin.
- Anonyymi
Taas tulee katkerien suomalaisten kateus hyvin esiin.
- Anonyymi
Todellakin. Kateus on yksi ilkeimmistä "henkisistä "sairauksista.
- Anonyymi
Mulla niin hyvä Leski että ei kannata lopettaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768