Työnantajan on järjestettävä lakisääteinen ehkäisevä työterveyshuolto, vaikka palveluksessa olisi vain yksi työntekijä. Se on järjestettävä aina kaikille riippumatta työsuhteen kestosta ja palkkausmuodosta.
Selvitä työnantajaltasi ainakin seuraavat työterveyshuoltoon liittyvät asiat:
- mistä työterveyshuollon sopimus löytyy työpaikallasi
- mitä palveluita työpaikkasi työterveyshuolto sisältää ja missä asioissa voit käyttää työterveyshuollon palveluita
- missä työterveyshuollon toimipaikoissa voit asioida ja voiko palveluja käyttää työajan ulkopuolella (esim. viikonloppuna)
- kuka on työpaikkasi työterveyshoitaja ja työterveyslääkäri.
Mikäli työnantaja toimii bastoin lakeja ja ei ole järjestänyt työterveyshuoltoa, niin voit ilmoittaa siitä työsuojeluun.
https://tyosuojelu.fi/harmaa-talous/anna-vihje
Työterveyshuolto on pakollinen KAIKILLE työntekijöille
5
203
Vastaukset
- Anonyymi
Minun työnantaja kertoi kun kysyin missä on minun työterveyshuolto. Hän vastasi että Kontulan terveysasemalla.
Että tälleen taas siltä nilkiltä, joka asiassa se säästää.
Ainoa missä se ei säästö on se istuu pubissa päivät pitkät. Parasta on että nyt pitäisi kuulemma tilityksetkin tuoda sinne .
Asuuko se siellä, häh.- Anonyymi
Ihan tavallista Menevän autoilijoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tavallista Menevän autoilijoille.
Missä matu, siellä ongelma.
- Anonyymi
Ei ole pakollinen olla ehkäisevä työterveyshuolto, kokemuksen mukaan ainoastaan työhöntulotarkastus riittää, kaikki muu pitää itse maksaa ( ainakin terveystalon työterveyshuollossa)
- Anonyymi
Jahas että tiukkaa faktaa.
Eiköhän se ole niin että työn kuormittavuutta ja altisteita seurataan terveystarkastuksilla ja työn kuva määrittelee kuinka useasti terveystarkastuksia tulisi järjestää.
Itse työnantajana järjestin työntekijöille joka toinen vuosi terveystarkastuksen.
Samalla alalla toimii myös yksi yrittäjä jolla ei ole mitään terveystarkastuksia, tosin on vain yksi työntekijä joka puheiden mukaan ei halua terveystarkastukseen.
Mietin vain että kun sitten tapahtuu vaikka se altistyus kemikaaleille eikä ole minkäänlaista työpaikkakartoitusta eikä terveystarkastuksia niin miten käy yrittäjän?
Voin kertoa että omassa firmassa oli 2 herkistymistapausta, toinen kromille ja toinen epoksille.
Mulla asiat oli kunnossa mutta mites kolleegan laita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542493- 672466
- 851441
- 2271427
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441151Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 102992
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"193954- 78828
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136729