KOKOOMUS MIELISTELEE VIHREITÄ!

Anonyymi-ap

Ympäristöministeri Mykkänen on kutsunut metsäyhtiöt neuvotteluihin. Vihreiden ylläpitämä ”raakkuhysteria” pelästyttänyt ministerin. Mykkänen heittänyt hihasta 50m suojavyöhykeajatuksen. Missä on hallitusohjelmaan kirjattu, perustuslaillinen omaisuuden suoja?
Suuret metsäyhtiöt myötäilevät vihreitä, MetsäGroup pahin. Ollaanko perustamassa ”sertifikaattimonopolia”? Mitään ei todellisuudessa tulisi neuvotella ilman maanomistajien edustajaa! Toisten omaisuutta ei saisi sosialisoida ilman neuvotteluja/KORVAUSTA! VIHREÄT OVAT KOMMUNISTEJA, KOMMUNISMIN YDINAJATUS: YKSITYISOMISTUKSEN LAKKAUTTAMINEN!
Edellä olevasta voitte kaikki miettiä sitä mitä mahtaa Suomen historian ”metsästysmyönteisin” hallitus saada aikaan koskien metsästyslainsäädäntöä. Jokohan Perussuomalaisten maa- ja metsätalousvaliokunnan puheenjohtaja Jenna Simula on ”ehtinyt” lukea oman puolueensa julkaiseman Metsästyskirjan!? Oululaiset, huomauttakaa Simulalle, että sellainenkin kirja on olemassa.

5

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen metsäalalla jossa erilaiset sertifikaatit yms ovat jokapäiväistä toimintaa eli huomioida erityisen tärkeitä kohteita.
      Raakkuhässäkässä jotkut vihreät kitisivät ettei sellaisilla sertifikaateilla ole mitään merkitystä. Ai ei vai? Pefc ja tiukimmillaan Fsc kohteilla työskentelen joka päivä. Kerran viherideologistit ovat sitä mieltä, että ne eivät merkkaa mitään niin lyödään sertifikaatit takaisin unholaan ja vedetään vanhalla kaavalla.
      Saattaisi itku alkaa jälleen. Toisinsanoen heillä ei ole sertifioinnista mitään käsitystä ja anarkistien kanssa joiden ainoa unelma on kaiken metsätalouden kuten myös metsästyksenkin lopettaminen on turha käydä yhtään mitään keskustelua.

      • Anonyymi

        Anarkistien ja fanaatikkojen kanssa on turha keskustella tai neuvotella. Sertifikaatit ovat mielestäni ”pelkkä leima paperissa”. Itse olen iso metsänomistaja, metsätaloudenharjoittaja sekä riistanhoitaja. En ole koskaan sertifioinut metsiäni ja sitä en koskaan tule myöskään tekemään. Metsä on metsänomistajan perustuslain suojaamaa omaisuutta ja omistajan tulee saada myös päättää mitä metsissään tekee.
        Kuten edellä totesin, olen myös riistanhoitaja. Istun usein ajokoirametsästyksen yhteydessä eräässä vakiopassipaikoistani. Vain päätä kääntämällä voin silmin havainnoida KAHDEKSAN eri riistalle suunniteltua ja omin varoin perustettua luontokohdetta. Tämä on oma näkemykseni MONIMUOTOISUUDESTA.
        Jos otetaan yleiskeskiarvo sertifikaattivaatimuksista, hentaarille on jätettävä tietty määrä kelopuita/tehtävä ”tekopökkelöitä (todellisuudessa valmiita pesiä toiseksi pahimmalle nisäkäspedolle, näädälle) sekä tietty määrä pystypuuta (kaatuvat tuulessa). Voi tulla aika jolloin en enää saa myytyä puutavaraa ainakaan isoille yrityksille, koska en sertifioi metsiäni. Asiassa voidaan kuitenkin esittää kysymys: onko muutama tekopökkelö parempi kuin kannattavan metsätalouden ja riistanhoidon täsmällinen yhdistäminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anarkistien ja fanaatikkojen kanssa on turha keskustella tai neuvotella. Sertifikaatit ovat mielestäni ”pelkkä leima paperissa”. Itse olen iso metsänomistaja, metsätaloudenharjoittaja sekä riistanhoitaja. En ole koskaan sertifioinut metsiäni ja sitä en koskaan tule myöskään tekemään. Metsä on metsänomistajan perustuslain suojaamaa omaisuutta ja omistajan tulee saada myös päättää mitä metsissään tekee.
        Kuten edellä totesin, olen myös riistanhoitaja. Istun usein ajokoirametsästyksen yhteydessä eräässä vakiopassipaikoistani. Vain päätä kääntämällä voin silmin havainnoida KAHDEKSAN eri riistalle suunniteltua ja omin varoin perustettua luontokohdetta. Tämä on oma näkemykseni MONIMUOTOISUUDESTA.
        Jos otetaan yleiskeskiarvo sertifikaattivaatimuksista, hentaarille on jätettävä tietty määrä kelopuita/tehtävä ”tekopökkelöitä (todellisuudessa valmiita pesiä toiseksi pahimmalle nisäkäspedolle, näädälle) sekä tietty määrä pystypuuta (kaatuvat tuulessa). Voi tulla aika jolloin en enää saa myytyä puutavaraa ainakaan isoille yrityksille, koska en sertifioi metsiäni. Asiassa voidaan kuitenkin esittää kysymys: onko muutama tekopökkelö parempi kuin kannattavan metsätalouden ja riistanhoidon täsmällinen yhdistäminen?

        "pystypuiden" on tarkoituskin kaatua tuulessa joskus ja lahota kuten tekopökkelöidenkin. Sertifikaatti ei ole vain leima paperilla, vaan se näkyy luonnossa konkreettisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pystypuiden" on tarkoituskin kaatua tuulessa joskus ja lahota kuten tekopökkelöidenkin. Sertifikaatti ei ole vain leima paperilla, vaan se näkyy luonnossa konkreettisesti.

        Kun puu aikanaan maatuu vastaa prosessi käytännössä palamista. Näin kaikki sadan/satojen vuosien aikana varastoitunut hiili palaa ilmastoon.
        Metsänomistajien aikanaan perustama, oma osuuskunta Metsäliitto=MetsäGroup mielistellessään vihreitä ei enää osta edes harmaaleppää energiarangaksi. Harmaaleppä erinomainen riista/energiapuu. Sitoo juurinystyröihinsä typpeä lannoitaen maata ja puista ainoana pudottaa lehtensä vihreinä. Tuuli kuljettaa lehdet (ilmaisen typpilannoitteen) laajalle alueella. Urvut myös metsäpyyn tärkeää ravintoa.
        Tiheä harmaaleppämetsä on monelle riistalle mieliksi. Kaadetaan noin 10v välein hakkeeksi. Kasvunsa aikana sitonut enemmän hiilidioksidia juuristoonsa kuin vapauttaa palaessaan. Juurista voimansa saavat kantovesat kasvattavat uuden leppäsukupolven. Nuoripuu tarvitsee hiiltä enemmän kuin kasvunsa lopettanut ikihonka. Vain yksi puu ja yksi esimerkki, mutta paljon hyötyä!
        *Metsäenergia Suomen strateginen voimavara.
        *Huomattavaa lisätienestiä metsätalouteen sekä ahdinkoon ajautuneeseen maatalouteen.
        *Riistametsikkö ja todellinen hiilinielu/hiilen sitoja.
        *Metsän ilmainen lannoittaja.
        Hybridihaapa toimii lähtökohtaisesti samoin. SUOSITTELEN!


    • Anonyymi

      👍💪!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe