KOTIAKKU + AURINKOPANEELIT= omavaraisuus ja hintaoptimointi sähkössä

Anonyymi-ap

https://www.youtube.com/watch?v=ojt8mSJmfmc

Käytetty sähköauton akusto on yksi vaihtoehto. https://ovoko.fi/osat/miv12433-295b03na0a-nissan-leaf-i-ze0-akku?_gl=1*19oigj3*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw3P-2BhAEEiwA3yPhwNwBiQfmntZ5pWYJ6fApBcXmnQTJhKv6bATkbcjQ9EchoTFHbVKG0xoCZ_UQAvD_BwE

Myös uudet 12V LiFePO4 akut ovat, ehkä järkevämpi vaihtoehto.

https://www.youtube.com/watch?v=_piHqh4jneo

"markkinat"

23

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Akkuja voi kytkeä sarjaan paljonkin, kunhan latausta ja purkua tasataan ja kuntoa valvotaan sopivalla BMS:llä (Battery Management System).

        Kennot ja akut ikääntyvät eri tahtiin. Ilman tasausta jännite sarjaankytketyissä akuissa jakaantuisi epätasaisesti, mikä saattaisi aiheuttaa jopa räjähdysvaaran. Usean kennon LiFePO4-akuissa on yleensä sisäinen BMS, mutta akkujen sarjaankytkentä vaatii vielä omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuja voi kytkeä sarjaan paljonkin, kunhan latausta ja purkua tasataan ja kuntoa valvotaan sopivalla BMS:llä (Battery Management System).

        Kennot ja akut ikääntyvät eri tahtiin. Ilman tasausta jännite sarjaankytketyissä akuissa jakaantuisi epätasaisesti, mikä saattaisi aiheuttaa jopa räjähdysvaaran. Usean kennon LiFePO4-akuissa on yleensä sisäinen BMS, mutta akkujen sarjaankytkentä vaatii vielä omansa.

        Tämä on totta!

        https://www.renesas.com/us/en/products/power-power-management/battery-management-system-tutorial?gad_source=1

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Romuttamolta ostettu sähköauton akusto voi olla riskisijoitus. Mahdollisesti akusto alipurkautunut, Jolloin se on käyttökelvoton. Elvytettynä tulipaloriski.

      Uusi LiFePO4 tällöin kustannustehokkaampi.

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Riski on hyvin pieni, jos akusto on purettavissa erillisiksi kennoiksi, jotka voit testata yksittäin. Jos tätä ei voi tehdä, ehkä on parempi jättää akuston hävittäminen romuttamon riesaksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä testataan edullista LiFePO4 akkua...


        https://www.youtube.com/watch?v=9NHTNCK2KUU

        "markkinat"

        Kiinassa valmistettu LiFePO4 akkukenno on teknisesti aivan ylivoimainen. Osaaminen ja kokemus on tässä ydin.

        24M yhtiön semisolid oli täydellinen epäonnistuminen. Kyseisen akkukennon korkea impedanssi aiheutti suuret häviöt. Soveltui ainoastaan heikkovirtaan.

        Startup yhtiöille akkuvalmistus on liian suuri haaste. Tämä on kokemusperusteisesti todistettu!

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa valmistettu LiFePO4 akkukenno on teknisesti aivan ylivoimainen. Osaaminen ja kokemus on tässä ydin.

        24M yhtiön semisolid oli täydellinen epäonnistuminen. Kyseisen akkukennon korkea impedanssi aiheutti suuret häviöt. Soveltui ainoastaan heikkovirtaan.

        Startup yhtiöille akkuvalmistus on liian suuri haaste. Tämä on kokemusperusteisesti todistettu!

        "markkinat"

        Näin tavallinenkin kansalainen, jolla ei ole asiasta tarkempaa tietoa. Huomaa selvästi Ruotsin ja Norjan akkuyritysten kompuroinnin.

        Suomessa onneksi päästiin varsin vähin tappioin. Miten tässä näin hullusti kävi. Ihmettelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tavallinenkin kansalainen, jolla ei ole asiasta tarkempaa tietoa. Huomaa selvästi Ruotsin ja Norjan akkuyritysten kompuroinnin.

        Suomessa onneksi päästiin varsin vähin tappioin. Miten tässä näin hullusti kävi. Ihmettelen.

        Massapsykoosi! Järjetön akkuhype! Tänään Vesterbottens Kuriren 11.9 ""Att Northvolt är illa ute är ingen överdrift".

        Northvolt tuottaa sekudaa ja niitäkin vähäisessä määrissä. Scania ei saa kunnollisia akkuja. Rahat on lopussa. Valtio ei tule apuun!


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massapsykoosi! Järjetön akkuhype! Tänään Vesterbottens Kuriren 11.9 ""Att Northvolt är illa ute är ingen överdrift".

        Northvolt tuottaa sekudaa ja niitäkin vähäisessä määrissä. Scania ei saa kunnollisia akkuja. Rahat on lopussa. Valtio ei tule apuun!


        "markkinat"

        Västerbottens Kuriren kirjoitti aiemmin varsin subjektiivisesti ylpeydellä NORTHVOLT AB:n saavuutuksista. Nyt ääni on muuttunut objektiiviseen suuntaan. Tämä on varsin inhimillistä. Tiedon lisääntyessä perspektiivi syvenee. Ulkopuolinen polarisaatio vähenee.

        Realismi voittaa.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Västerbottens Kuriren kirjoitti aiemmin varsin subjektiivisesti ylpeydellä NORTHVOLT AB:n saavuutuksista. Nyt ääni on muuttunut objektiiviseen suuntaan. Tämä on varsin inhimillistä. Tiedon lisääntyessä perspektiivi syvenee. Ulkopuolinen polarisaatio vähenee.

        Realismi voittaa.

        "markkinat"

        https://www.svtplay.se/video/e2d74WV/aktuellt/man-9-sep-21-00?video=visa&position=64&highlight=beskedet-fran-northvolt-delar-av-fabriken-i-skelleftea-stangs-64

        Todellisuus.

        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarkastus tarpeen.

        "jälkivaikutus"


    • Anonyymi

      Hesari kirjoittaa sähköautojen akkujen korjauskustannuksista mm.

      "Mercedes-Benz EQE [...] rytäkässä vaurioitui myös akun suojalevy. Sen vaihtaminen ei onnistunut uusimatta koko akkua. Vain kaksi kuukautta vanha auto lunastettiin asiakkaalta, korjattiin noin 50 000 eurolla..."

      https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

      Järjettömiä korjauskustannuksia! Taidan ajella polttomoottorilla toistaiseksi, ehkä pitkäänkin, sähköautot eivät ole vielä valmiita.

      • Anonyymi

        On selvää, että sähköautoissa on tulevaisuus, mutta työtä on vielä tehtävä.
        Nämä ongelmat ovat nyt tiedostettu.


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää, että sähköautoissa on tulevaisuus, mutta työtä on vielä tehtävä.
        Nämä ongelmat ovat nyt tiedostettu.


        "markkinat"

        Sähköautojen akkujen tulee olla koostettu vakiomallisista moduuleista siten, että moduulit ovat yksittäin vaihdettavissa. Vakiomallisia siksi, ettei jokaisen autonvalmistajan jokaisessa automallissa olisi omanlaisensa akku. Standardointi mahdollistaa pitkät valmistussarjat, kilpailun ja korjauskustannusten putoamisen järkevälle tasolle.

        Vaikka akut ovat yhä kiivaassa kehitysvaiheessa, se ei ole este aloittaa standardointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akkujen tulee olla koostettu vakiomallisista moduuleista siten, että moduulit ovat yksittäin vaihdettavissa. Vakiomallisia siksi, ettei jokaisen autonvalmistajan jokaisessa automallissa olisi omanlaisensa akku. Standardointi mahdollistaa pitkät valmistussarjat, kilpailun ja korjauskustannusten putoamisen järkevälle tasolle.

        Vaikka akut ovat yhä kiivaassa kehitysvaiheessa, se ei ole este aloittaa standardointi.

        Turvallisuuden kanssa on jo sovittuja menetelmiä-

        https://www.cps.bureauveritas.com/needs/lithium-ion-battery-testing-and-quality-assurance-services

        https://www.tuvsud.com/en/industries/mobility-and-automotive/automotive-and-oem/automotive-testing-solutions/battery-testing/battery-testing-according-to-un-38-3-iec-62133-iec-62619-and-other-standards


        Akkukennojen muoto ja tarve on vielä asiakaslähtöistä, Vaatimukset poikkeavat kohteen tarpeen mukaisesti.

        https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/cell-to-pack-battery-market-249749128.html


        "markkinat"


    • Anonyymi

      trygg kaipiainen on ollut epäreilua ja homokammoinen opettaja

    • Anonyymi

      VMP!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe