KOTIAKKU + AURINKOPANEELIT= omavaraisuus ja hintaoptimointi sähkössä

Anonyymi-ap

24

2665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Akkuja voi kytkeä sarjaan paljonkin, kunhan latausta ja purkua tasataan ja kuntoa valvotaan sopivalla BMS:llä (Battery Management System).

        Kennot ja akut ikääntyvät eri tahtiin. Ilman tasausta jännite sarjaankytketyissä akuissa jakaantuisi epätasaisesti, mikä saattaisi aiheuttaa jopa räjähdysvaaran. Usean kennon LiFePO4-akuissa on yleensä sisäinen BMS, mutta akkujen sarjaankytkentä vaatii vielä omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuja voi kytkeä sarjaan paljonkin, kunhan latausta ja purkua tasataan ja kuntoa valvotaan sopivalla BMS:llä (Battery Management System).

        Kennot ja akut ikääntyvät eri tahtiin. Ilman tasausta jännite sarjaankytketyissä akuissa jakaantuisi epätasaisesti, mikä saattaisi aiheuttaa jopa räjähdysvaaran. Usean kennon LiFePO4-akuissa on yleensä sisäinen BMS, mutta akkujen sarjaankytkentä vaatii vielä omansa.

        Tämä on totta!

        https://www.renesas.com/us/en/products/power-power-management/battery-management-system-tutorial?gad_source=1

        "markkinat"


    • Anonyymi

      Romuttamolta ostettu sähköauton akusto voi olla riskisijoitus. Mahdollisesti akusto alipurkautunut, Jolloin se on käyttökelvoton. Elvytettynä tulipaloriski.

      Uusi LiFePO4 tällöin kustannustehokkaampi.

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Riski on hyvin pieni, jos akusto on purettavissa erillisiksi kennoiksi, jotka voit testata yksittäin. Jos tätä ei voi tehdä, ehkä on parempi jättää akuston hävittäminen romuttamon riesaksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä testataan edullista LiFePO4 akkua...


        https://www.youtube.com/watch?v=9NHTNCK2KUU

        "markkinat"

        Kiinassa valmistettu LiFePO4 akkukenno on teknisesti aivan ylivoimainen. Osaaminen ja kokemus on tässä ydin.

        24M yhtiön semisolid oli täydellinen epäonnistuminen. Kyseisen akkukennon korkea impedanssi aiheutti suuret häviöt. Soveltui ainoastaan heikkovirtaan.

        Startup yhtiöille akkuvalmistus on liian suuri haaste. Tämä on kokemusperusteisesti todistettu!

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa valmistettu LiFePO4 akkukenno on teknisesti aivan ylivoimainen. Osaaminen ja kokemus on tässä ydin.

        24M yhtiön semisolid oli täydellinen epäonnistuminen. Kyseisen akkukennon korkea impedanssi aiheutti suuret häviöt. Soveltui ainoastaan heikkovirtaan.

        Startup yhtiöille akkuvalmistus on liian suuri haaste. Tämä on kokemusperusteisesti todistettu!

        "markkinat"

        Näin tavallinenkin kansalainen, jolla ei ole asiasta tarkempaa tietoa. Huomaa selvästi Ruotsin ja Norjan akkuyritysten kompuroinnin.

        Suomessa onneksi päästiin varsin vähin tappioin. Miten tässä näin hullusti kävi. Ihmettelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tavallinenkin kansalainen, jolla ei ole asiasta tarkempaa tietoa. Huomaa selvästi Ruotsin ja Norjan akkuyritysten kompuroinnin.

        Suomessa onneksi päästiin varsin vähin tappioin. Miten tässä näin hullusti kävi. Ihmettelen.

        Massapsykoosi! Järjetön akkuhype! Tänään Vesterbottens Kuriren 11.9 ""Att Northvolt är illa ute är ingen överdrift".

        Northvolt tuottaa sekudaa ja niitäkin vähäisessä määrissä. Scania ei saa kunnollisia akkuja. Rahat on lopussa. Valtio ei tule apuun!


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massapsykoosi! Järjetön akkuhype! Tänään Vesterbottens Kuriren 11.9 ""Att Northvolt är illa ute är ingen överdrift".

        Northvolt tuottaa sekudaa ja niitäkin vähäisessä määrissä. Scania ei saa kunnollisia akkuja. Rahat on lopussa. Valtio ei tule apuun!


        "markkinat"

        Västerbottens Kuriren kirjoitti aiemmin varsin subjektiivisesti ylpeydellä NORTHVOLT AB:n saavuutuksista. Nyt ääni on muuttunut objektiiviseen suuntaan. Tämä on varsin inhimillistä. Tiedon lisääntyessä perspektiivi syvenee. Ulkopuolinen polarisaatio vähenee.

        Realismi voittaa.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Västerbottens Kuriren kirjoitti aiemmin varsin subjektiivisesti ylpeydellä NORTHVOLT AB:n saavuutuksista. Nyt ääni on muuttunut objektiiviseen suuntaan. Tämä on varsin inhimillistä. Tiedon lisääntyessä perspektiivi syvenee. Ulkopuolinen polarisaatio vähenee.

        Realismi voittaa.

        "markkinat"

        https://www.svtplay.se/video/e2d74WV/aktuellt/man-9-sep-21-00?video=visa&position=64&highlight=beskedet-fran-northvolt-delar-av-fabriken-i-skelleftea-stangs-64

        Todellisuus.

        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarkastus tarpeen.

        "jälkivaikutus"


    • Anonyymi

      Hesari kirjoittaa sähköautojen akkujen korjauskustannuksista mm.

      "Mercedes-Benz EQE [...] rytäkässä vaurioitui myös akun suojalevy. Sen vaihtaminen ei onnistunut uusimatta koko akkua. Vain kaksi kuukautta vanha auto lunastettiin asiakkaalta, korjattiin noin 50 000 eurolla..."

      https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

      Järjettömiä korjauskustannuksia! Taidan ajella polttomoottorilla toistaiseksi, ehkä pitkäänkin, sähköautot eivät ole vielä valmiita.

      • Anonyymi

        On selvää, että sähköautoissa on tulevaisuus, mutta työtä on vielä tehtävä.
        Nämä ongelmat ovat nyt tiedostettu.


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää, että sähköautoissa on tulevaisuus, mutta työtä on vielä tehtävä.
        Nämä ongelmat ovat nyt tiedostettu.


        "markkinat"

        Sähköautojen akkujen tulee olla koostettu vakiomallisista moduuleista siten, että moduulit ovat yksittäin vaihdettavissa. Vakiomallisia siksi, ettei jokaisen autonvalmistajan jokaisessa automallissa olisi omanlaisensa akku. Standardointi mahdollistaa pitkät valmistussarjat, kilpailun ja korjauskustannusten putoamisen järkevälle tasolle.

        Vaikka akut ovat yhä kiivaassa kehitysvaiheessa, se ei ole este aloittaa standardointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akkujen tulee olla koostettu vakiomallisista moduuleista siten, että moduulit ovat yksittäin vaihdettavissa. Vakiomallisia siksi, ettei jokaisen autonvalmistajan jokaisessa automallissa olisi omanlaisensa akku. Standardointi mahdollistaa pitkät valmistussarjat, kilpailun ja korjauskustannusten putoamisen järkevälle tasolle.

        Vaikka akut ovat yhä kiivaassa kehitysvaiheessa, se ei ole este aloittaa standardointi.

        Turvallisuuden kanssa on jo sovittuja menetelmiä-

        https://www.cps.bureauveritas.com/needs/lithium-ion-battery-testing-and-quality-assurance-services

        https://www.tuvsud.com/en/industries/mobility-and-automotive/automotive-and-oem/automotive-testing-solutions/battery-testing/battery-testing-according-to-un-38-3-iec-62133-iec-62619-and-other-standards


        Akkukennojen muoto ja tarve on vielä asiakaslähtöistä, Vaatimukset poikkeavat kohteen tarpeen mukaisesti.

        https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/cell-to-pack-battery-market-249749128.html


        "markkinat"


    • Anonyymi

      trygg kaipiainen on ollut epäreilua ja homokammoinen opettaja

    • Anonyymi

      VMP!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä toi kotiakku selkeästi kannattaa kun hinnat alkaa olla jiirissä säästöjen kanssa. Ostin ns "all in one" kotiakun etatti.eu verkkokaupasta eli siinä invertteri ym säätimet samassa paketissa 15Kw. Ensimmäinen kuukausi takana ja vanhassa omakotitalossa säästö sähkönsiirrossa 66,00 ja itse sähkössä hiukan vajaa 50,00. Alussa ei vielä ollut säädöt ihan kohdillaan kun luulin että yösähkö on välillä 00-06.00. Aurinkopanelit asennetaan ehkä ensi viikolla sitten näyttää todella hyvälle ja osto sähköä toivottavasti mahdollisimman vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 162
      4022
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      92
      3362
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      99
      2730
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      285
      2587
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2316
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      152
      2063
    7. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      6
      1674
    8. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      1059
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1038
    10. Mä tiedän

      Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      53
      909
    Aihe