vaivannäkö ruuan suhteen kannattaa

Anonyymi-ap

paljon puhutaan ruuan kalleudesta , itse ostan perunoita , juureksia, kasviksia mitä milloinkin saa edullisesti ,viime viikolla 2kg perunaa 1€ , ostin useamman pussin . Marjoja , omenoita, sieniä ja yrttejä tulee hyödynnettyä päivittäin itse poimittuna.
Kalaa syön mieluiten kun saa edullisesti. Keittoja ja uuniruokia talvella tulee paljon laitettua.
Kyllä nykyään turhan paljon laitetaan makaroneja,riisiä josta todella pitkä hiilijalanjälki eikä yhtään hyvää ravintoarvoja,
valmisruuat kilohinnaltaan kalliita ja tuottaa paljon muovia ja muuta pakkausjätettä.
Nuoret juovat energiajuomia, limuja ja kaljaa joissa kaloreita valtavasti ja kaikenlaisia tekomakuja. Polttavat tupakkaa ja sähkötupakkaa. mälli poskessa,
koka ja muut huumeet, pilaavat elämän totaalisesti . Karkkia kuluu turhan paljon.
kaikki epäterveellinen maksaa myös ihan hurjan paljon ja lisäksi tuo kaloreita ja se näkyy katukuvassa valtavan lihavia , vatsakumpuja , vyötärön ympärys ihan kauhea on sitten tyttöjä tai poikia ,Myös nuoret vanhemmat eivät osaa / viitsi laittaa perusruokaa vaan ostetaan pikkulapsille kaikenlaisia valmistruokia ihan vauvoille ja sit käydään hamppareilla eikä totuteta monipuoliseen ruokaan lapsia ja siksi myös pikkulapset ylipainoisia niinkuin vanhempansakin ja se on suomessa lisääntyvä ongelma , Tulee kalliiksi kun ihmisten sairaudet tuovat julkjselle terveydenhoidolle potilaita,suolistosairaudet,polvi ja lonkkavaivat, maksa-, sydän-,verisuonitaudit liikkumattomuuden lisätessä ongelmia, varsinkin kun terveydenhoito ei enää vedä ja ihmisiä leikkaus ja hoitojonoissa.

4

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Nyt eläkkeellä ollessani olen alkanut syödä enemmän kasviksia. Iltapäivällä teen ison salaatin. Käytän soijarouhetta päivittäin. Viiliä, rahkaa , marjoja ja soijarouhetta rapeudeksi. Se on minun herkku. Proteiinia tulee hyvin. Lihaa syön 250 gr. viikossa. Kalaa, broileria.
      Painona minulla on taulukon mukaan "lievä lihavuus" Se saakin olla. Uskon, että painoni hiukan putoaa paljon kasvisruoan takia.
      Liikunta on hyvä. Pieni lenkki päivittäin, pyörällä ajelu. Nyt hoksasin, että tv mainosten välillä on hyvä käyttää pieniä painoja, että käsivarret pysyisi voimissaan. Kuntopyörä on päivittäisessä käytössä.
      Hyvää syksyn alkua!

• Anonyymi

Liikkumalla pysyy kunnossa ja kerran päivässä syömällä peruna liharuokaa pysyy painokin kurissa.

• Anonyymi

Ei voi kuin ihmetellä miten aikuiset ihmiset leikkii niin pätevää niin pätevää työssään ja samaan aikaan ruokkii sisäistä tyhjyyttään terveytensä kustannuksella. Siitä on tasapaino on kaukana. Ei voi olla herattämättä epäilyksiä suoriutumisesta kunnialla yhtään mistään. Siksi kaikki menee päin mäntyä ja on puolivillaista tekelettä täynnänsä.

• Anonyymi

AP kirjoitta asiaa!
      Ruoka on kallistunut, mutta valmistamalla itse valitsemistaa tuoreista raaka-aineista ateriat, aina moneksi päiväksi kerrallaan (osa pakastimeen) tietää saavansa edullisemmin täsipainoista ja terveellistä ruokaa.

Lähes kaikki, supermarkettien keskikäytävillä myydyt ruoka-aineet ovat liian kalliita ja sisältävät keholle täysin tarpeettomia lisä-aineita.

Sääli vain kun tuohon "osta, osta, osta" -kampanjaan on liian helppo langeta. Sitä kärsii keho ja mieli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1779
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      332
      1470
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      142
      1096
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      975
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      918
    Aihe