18v nuori täällä. Minulla on sosiaalisen ahdistuksen ja myös ADHD:n oirepiirteitä mitä nyt niistä olen lukenut. Olenkin miettinyt olisiko diagnosoimaton ADHD sosiaalisen ahdistuksen ja huonon itsetunnon takana? Kerronpa vähän ADHD:n oireista jotka sopivat minun tapaukseeni.
- Vaikea käydä keskustelua, kesken keskustelun rupean miettimään turhia ja epäolennaisia asioita mikä johtaa siihen että "zone outtaan" ja unohdan kokonaan mitä keskustelussa edes puhutaan ja en tiedä mitä pitäisi vastata.
- Vaikea aloittaa asioita. Siivouksen aloittaminen on erittäin vaikeaa, jään vain tekemään muita kiinnostavia asioita. Sanon itselleni aina että "huomenna" mutta sitä huomista ei ikinä tule.
- Hälinä aivoissa. Tuntuu, kuin pään sisällä olisi miljoona eri radiokanavaa täydellä volumella joka "ylikuumentaa" aivoja ja aiheuttaa järjetöntä stressiä.
- Ajatusloopit. Kesken opetuksen / tehtävän rupean ajattelemaan taas turhia ja epäolennaisia asioita joka johtaa taas siihen että unohdan kokonaan mitä opettaja yrittää sanoa joka johtaa taas siihen että tunnen olevani muita tyhmempi.
- Keskustelu pään sisällä. Jos katson vaikka jotain videota, pysäytän videon ja rupean keskustelemaan pään sisälläni tietystä aiheesta joka ei liity videoon millään tavalla. Sitten rupean katsomaan netistä ajatukseen liittyviä wikipedia sivuja jne jne ja unohdan kokonaan että yritin edes katsoa alkuperäisesti koko videota.
- Vaikea istua paikoillaan kauan. Jos minun täytyy istua paikoillaan kauan ja kuunnella opetusta jne, pomputan kokoajan jalkaa, naksauttelen sormia tai vaihdan kokoajan asentoa.
Olen lukenut että monella ADHD:ta sairastavilla on myös ahdistusongelmia ja siksi olenkin miettinyt kumpuaiski tuo sosiaalinen ahdistus ADHD:sta. Ja siitä että en saa oikeen mitään asioita vietyä loppuun joka johtaa siihen että koen itseni tyhmäksi ja laiskaksi muihin verrattuna. Käytän myös erittäin impulsiivisesti rahaa. Esim, jos pitäisi säästää johonkin tiettyyn asiaan, käytänkin rahat johonkin mikä antaa nopeasti mielihyvää ja dopamiinia. Esim tupakkaan, tai alkoholiin.
Kerran otin testaamisen vuoksi kaveriltani Elvansen koulupäivänä ja tuntui siltä kuin nuo radiokanavat pään sisällä olisi käännetty off asentoon ja pystyin oikeasti ajattelemaan suorasti ja selvästi. Pystyin keskittymään keskusteluihin eikä mieli enää harhaillut miljoonan eri ajatuksen välillä. Oikeastaan se poisti kokonaan sosiaalinen ahdistuksen oireet minulta. Voidaanko ADHD todeta tämän ikäisenä enää?
Diagnosoimaton ADHD sosiaalinen ahdistuksen syynä?
Anonyymi-ap
0
286
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995