Pieksämäki kuolee

Anonyymi-ap

Niinkuin jo taanoin esitetty Armanin dogumenttikin sen kertoo! Kaunis ja hieno kaupunki, ihanat maisemat, metsää, järviä jne. Mutta miksi päättäjät ei tee mitään? Että tulisi Pieksämäki taas elinvoimaiseksi? Ihimiset lähtee pois, etenkin nuoret. Ikäihmisiä on paljon! Miten saada Pieksämäelle elinvoimaa, ja sitä raikastusta, jotta ihmisiä saataisiin paikkakunnalle? Onhan nyt väkiluku pitkästäaikaa kasvanut hiukan, mutta se johtuu ihan Ukrainalaisista. Tai näin itse ainakin veikkaan.

17

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kuka tollasessa haluaa asua??

      • Anonyymi

        Suurin syy Kaupungin kuolemaan on ,osaamattomuus rahan käsittelyssä ja julkiset riidat HALLITUKSESSA .EI OSATA PUHALTAA KAUPUNGIN HYVÄKSI YHTEISEEN HIILEEN vaan , nyt unohtakaa ne sisäiset korruptiot ja muut viemiset.NYT TÄÄ KAUPUNKI NOUSUUN.


    • Anonyymi

      Sehän on luonnollista. Maailman ja jopa Suomen historiassa tunnetaan paljonkin kyliä ja kaupunkeja, jotka on lopulta hylätty. Vettä voi kantaa kaivoon jonkin aikaa, mutta jos ei se siellä pysy, kantaminen on hölmöläisten hommaa.

    • Anonyymi

      HS 12.9.2024
      Kunnassa Pieksämäki asusteli vuonna 2023 kaikkiaan 17 050 ihmistä.

      Perusuran skenaariossa kunnan väestömäärä olisi 14 527 vuonna 2040, eli väestö vähenisi −2 523 asukkaan verran.

      Prosentteina muutos olisi

      −15%

      Korkean maahanmuuton vaihtoehdossa asukkaiden määrä olisi 14 811 (−13%), vähäisen maahanmuuton skenaariossa 14 279 (−16%) ja hyvin vähäisen maahanmuuton skenaariossa 14 102 (−17%).

      Koonnut: Laura Kukkonen / HS

      Lähde: Aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI

      • Anonyymi

        Kaupungin johdon Tunaroinneilla ja kaikilla jotka jollain tavoin liittyy johto tehtäviin TAPPAA TÄN KAUPUNGIN.Herätkää jo hölmölemästä,tulee kalliiks kun vuoto remontitkin maksaa kaupunki.MIKSI.MIkä siinä takuussa kusi ,KERTOKAA JOKIN.


    • Anonyymi

      Todella surullista! Joskus oli melkeimpä elinvoimainen kaupunki. Ja olisi edelleen! Kulkeehan kaupungin läpi junia. Ihmisiä etelästä, ihmisiä pohjoisesta. Jos asematunnellissa olisi edes jotain toimintaa? Mutta ei. Ihan on autio sekin. Olisi varmasti kysyntää, jollekkin pikku kioskille ainakin. Monesti ihmiset tuppaa odottelemaan useamman tunninkin junan vaihtoa! Itse ainakin kun junalla matkustelen suhteellisen paljon, arvostan sitä, että vaihdon aikana voi nauttia palveluista. Esimerkiksi ostaa jonkun pienen purtavan, juoda kupposen kahvia jne. Onhan siinä aseman lähellä toki palveluita, prismat ukko jne, mutta moniko ulkopaikkakuntalainenkaan uskaltautuu aikataulujensa raameissa lähteä etsiään ko paikkoja?

      • Anonyymi

        Asematunneli ei johda mihinkään. Se on kwvyenliikenteen alikulku junaradan alitse. Kummassakaan päässä ei ole jatkoa liikekeskuksiin tai torille katetussa tilassa. Teknisestä toimesta puuttuu osaaminen.


      • Anonyymi

        No eihän siinä asemahallissakaan kioski kannattanut. Miten se nyt yhtäkkiä jossain tunnelissa kannattaisi. Haloo. Saisi myyjä seisoskella aivan rauhassa. Stadissa on eri meininki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asematunneli ei johda mihinkään. Se on kwvyenliikenteen alikulku junaradan alitse. Kummassakaan päässä ei ole jatkoa liikekeskuksiin tai torille katetussa tilassa. Teknisestä toimesta puuttuu osaaminen.

        Matkustajat käyttävät mennessään junaan - saapuessaam junalla.


      • Anonyymi

        Roudatkaa Stadin asematunnelista kaikki nuorisogangstajengit sinne niin on eloa.


    • Anonyymi

      Ei kannata kioskien pito nykyään, niillä kahvikuppien ja pikkupurtavien katteilla et kuluja maksa mitä kioskin pitämisessä on.

      Eikä kukaan maksa kahvikupista 10 euroa.

      • Anonyymi

        Tahinlammen kupeelle kesällä kioski.Se tekee kauppansa.Ai niitä aikoja kun oli Kaipiaisen kioskit elossa kun oltiin nuoria .Tahinlampea kohti ja Eka jäätelö ja pennin nallet mukaan kaakinmäen kitkasta ja toinen kioskista mikä oli vanhan juna aseman kulmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahinlammen kupeelle kesällä kioski.Se tekee kauppansa.Ai niitä aikoja kun oli Kaipiaisen kioskit elossa kun oltiin nuoria .Tahinlampea kohti ja Eka jäätelö ja pennin nallet mukaan kaakinmäen kitkasta ja toinen kioskista mikä oli vanhan juna aseman kulmilla.

        Olet oikeassa, nukkekodilla on kesäkahvila kohtuu hinnoin.

        Fiksut nuoret kesätöinä pitäisi kahviota tahinlammella, myös retkeilijöitä palvelisi.


    • Anonyymi

      Ei kuole, ukrainalaiset kansoittaa pieksämäen

      • Anonyymi

        Joo igorit elää Kela Gold Cardilla....hyvin menee...eikä muuta Ukrainaan vaikka sota loppuis....


    • Anonyymi

      Älkää valittako. Ei Pieksämäki mihinkään kuole niin kauan kun koulut on pystyssä. Ja ruokaa saa ostella monista kaupoista, ja vielä Alkokin löytyy. Eli kaikille jotakin. On junan tuomia ja junan viemiä.
      Olen asunut kunnassa, jossa oli vain 1500 asukasta ja kaikki olivat onnellisia. Mutta sitten läksi koulu, jäi vain vanhainkoti ja kirkko, sekä kauppa, mutta vieläkin ihmiset siellä viihtyy.

    • Anonyymi

      Kun porukka pienenee, niin pidot paranee....

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe