Taas paloi onnibussi

Anonyymi-ap

36

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Traficom on se taho, jonka tehtävänä olisi perua Onnibussin henkilöliikennelupa.
      Mutta heillä on aivan liian kiire keksiessään uusia rahankeräystapoja liikenteeltä.

      • Anonyymi

        Ja millä perusteella sinä sen luvan peruisit? Jos autossa syttyy palo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja millä perusteella sinä sen luvan peruisit? Jos autossa syttyy palo?

        Milläkö perusteella? Olisiko sinusta riittävä syy matkustajien, kuljettajien ja muiden tiellä liikkuvien toistuva vaarantaminen? Tulipaloja, ihmisten päälle ajamista, törmäilyä, holtittomia ohituksia, kaiteen läpi ajamisia jne. ja ihan jatkuvasti.
        Tähän vielä vuorojen jatkuvat perumiset ja muu osaamattomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläkö perusteella? Olisiko sinusta riittävä syy matkustajien, kuljettajien ja muiden tiellä liikkuvien toistuva vaarantaminen? Tulipaloja, ihmisten päälle ajamista, törmäilyä, holtittomia ohituksia, kaiteen läpi ajamisia jne. ja ihan jatkuvasti.
        Tähän vielä vuorojen jatkuvat perumiset ja muu osaamattomuus.

        hahahah kannattaa ottaa asioista selvää enenkuin suollat tuollasta sontaa


    • Anonyymi

      Eiköhän tuo ollut Onnibusin alihankkijan, KA Lännen auto.

      • Anonyymi

        se on ihan sitä samaa paskaa. samassa paketissa vieläpä


      • Anonyymi

        KA Länsi on osa Koiviston Auto konsernia siinä missä Onnibussikin, ei siis alihankkija


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä ei yllätä ketään. Kaluston kunto huononee päivä päivältä. Talvesta tulee taas mielenkiintoinen.

      • Anonyymi

        Päivän Iltalehdessä olikin jotain juttua Ob:n ahdingosta ja takinkäännöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän Iltalehdessä olikin jotain juttua Ob:n ahdingosta ja takinkäännöstä.

        Eihän enää tulevaisuudessa pala muita kuin Onnibusseja kaukoliikenteessä, kun muita liikenneyhtiöitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän enää tulevaisuudessa pala muita kuin Onnibusseja kaukoliikenteessä, kun muita liikenneyhtiöitä ei ole.

        Mutta kuinka pitkään Onnibus vielä räpiköi ennen kuin loppuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuinka pitkään Onnibus vielä räpiköi ennen kuin loppuu?

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!

        Varmaan tuossa raportissa ylistetään kovasti Tamponia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan tuossa raportissa ylistetään kovasti Tamponia.

        Nyt tarvittaisiin Lauri apuun! Hän osasi käyttää mediaa. Pitäisikö KA:n johdon yrittää, muhkein palkkioin anoen Lauria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tarvittaisiin Lauri apuun! Hän osasi käyttää mediaa. Pitäisikö KA:n johdon yrittää, muhkein palkkioin anoen Lauria?

        Minä luulen ettei semmoista summaa ole, jolla pyhä Nimi palaisi. Hänellä on nyt uudet ja mielenkiintoiset projektit eikä Sielunsa enää janoa bussialaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulen ettei semmoista summaa ole, jolla pyhä Nimi palaisi. Hänellä on nyt uudet ja mielenkiintoiset projektit eikä Sielunsa enää janoa bussialaa.

        Minä tiedän, että sellaista firmaa ei ole, joka ottaisi hänet johtamaan linja-autobisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuinka pitkään Onnibus vielä räpiköi ennen kuin loppuu?

        Uutisista päätellen Onnibussin tarina yhtiönä on tullut tiensä päähän ja toiminnot upotetaan Koiviston Auton eri alueorganisaatioihin.
        Veikkaan kuitenkin Onnibusin säilyvän markkinointinimenä.
        Eli epäilyni OB:n talouslukujen manipuloinnista pitivät paikkansa, tai pitää sanoa finanssisuunnittelusta.
        Vai miksipä muuten muutaman miljoonan tuloksen tehnyttä yhtiötä haluttaisiin pilkkoa palasiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutisista päätellen Onnibussin tarina yhtiönä on tullut tiensä päähän ja toiminnot upotetaan Koiviston Auton eri alueorganisaatioihin.
        Veikkaan kuitenkin Onnibusin säilyvän markkinointinimenä.
        Eli epäilyni OB:n talouslukujen manipuloinnista pitivät paikkansa, tai pitää sanoa finanssisuunnittelusta.
        Vai miksipä muuten muutaman miljoonan tuloksen tehnyttä yhtiötä haluttaisiin pilkkoa palasiksi?

        Juri siksi, että Onnibus on tehnyt miljoonatuloksen vain paperilla. Totuus tuloksesta sekä toiminnan kannattavuudesta ja järkevyydestä on jotakin aivan muuta. Nopeat muutokset antavat aihetta olettaa, että CapManilla joku on huomannut mitä on tullut ostettua. Tämän asian oivaltaminen tuskin on saanut mitään riemun kiljahduksia aikaan, vaan purkaukset ovat olleet täysin toisenlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juri siksi, että Onnibus on tehnyt miljoonatuloksen vain paperilla. Totuus tuloksesta sekä toiminnan kannattavuudesta ja järkevyydestä on jotakin aivan muuta. Nopeat muutokset antavat aihetta olettaa, että CapManilla joku on huomannut mitä on tullut ostettua. Tämän asian oivaltaminen tuskin on saanut mitään riemun kiljahduksia aikaan, vaan purkaukset ovat olleet täysin toisenlaisia.

        Tietojen mukaan henkilöstöä ei vähennetä eikä liikennettä karsita. Kerrottiin myös, että puretaan vain päällekkäisiä rakenteita. Päivänselvää lienee, että OnniBus brändi ei katoa eikä varsinkaan sen liiketoimintaidea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietojen mukaan henkilöstöä ei vähennetä eikä liikennettä karsita. Kerrottiin myös, että puretaan vain päällekkäisiä rakenteita. Päivänselvää lienee, että OnniBus brändi ei katoa eikä varsinkaan sen liiketoimintaidea.

        Brändi ei ehkä katoa, mutta alkuperäinen liiketoimintaideahan on kuopattu jo aiemmin.
        Brändikin voi kadota, on sen verran ollut negatiivista julkisuutta.
        Ihan ok integrointi ainakin paperilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brändi ei ehkä katoa, mutta alkuperäinen liiketoimintaideahan on kuopattu jo aiemmin.
        Brändikin voi kadota, on sen verran ollut negatiivista julkisuutta.
        Ihan ok integrointi ainakin paperilla.

        Julistan Onnibussin iankaikkiseksi liikennöitsijäksi amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julistan Onnibussin iankaikkiseksi liikennöitsijäksi amen.

        Iankaikkisen entiseksi liikennöitsijäksi siis.
        Siellä alkaa punapöksytkin ajelemaan paikallisbusseja, ovat varmaan intopiukeina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iankaikkisen entiseksi liikennöitsijäksi siis.
        Siellä alkaa punapöksytkin ajelemaan paikallisbusseja, ovat varmaan intopiukeina.

        Kaukoliikenneautoja on aika paljon poissa pelistä tulipalojen ja vakavien moottori- ym. rikkojen vuoksi. Tämä jo pakottaa liikenteen vähentämiseen. Uusiin kun ei taida rahaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iankaikkisen entiseksi liikennöitsijäksi siis.
        Siellä alkaa punapöksytkin ajelemaan paikallisbusseja, ovat varmaan intopiukeina.

        Jo Lauri ja Pekkakin ajoivat Nyssen paikkureita punaisissa housuissaan Tampereella. Olinkin kummankin kyydissä. Pekka ajoi Scaniallaan osaa Tampere - Siivikkala -linjan vuoroista yhdessä Paunun kanssa. Muistan hyvin kuinka kohdatessa Paunun kuskit olivat kauhuissaan aina kun Pekka tuima ilme kasvoillaan ajoi Scaniallaan paunulaisia vastaan. Joskus Pekan saapuessa Scaniallaan Siivikkalan päättärille, lähtövuorossa ollut paunulainen lähti sieltä etuajassa karkuun kun pelkäsi Pekkaa niin kovin. Sukuoikeusparonin kuskit eivät halunneet joutua jutulle totuudellisen Pekan kanssa :D Laurin kyydissä matkustin Tahmela-Irjala -linjalla. Yleinen näkemys tuohon aikaan oli että Pekka ja Lauri olivat Tampereen parhaat bussinkuljettajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo Lauri ja Pekkakin ajoivat Nyssen paikkureita punaisissa housuissaan Tampereella. Olinkin kummankin kyydissä. Pekka ajoi Scaniallaan osaa Tampere - Siivikkala -linjan vuoroista yhdessä Paunun kanssa. Muistan hyvin kuinka kohdatessa Paunun kuskit olivat kauhuissaan aina kun Pekka tuima ilme kasvoillaan ajoi Scaniallaan paunulaisia vastaan. Joskus Pekan saapuessa Scaniallaan Siivikkalan päättärille, lähtövuorossa ollut paunulainen lähti sieltä etuajassa karkuun kun pelkäsi Pekkaa niin kovin. Sukuoikeusparonin kuskit eivät halunneet joutua jutulle totuudellisen Pekan kanssa :D Laurin kyydissä matkustin Tahmela-Irjala -linjalla. Yleinen näkemys tuohon aikaan oli että Pekka ja Lauri olivat Tampereen parhaat bussinkuljettajat.

        Olipa jännä uni. Onneksi ainakin Lauri on nyt junakuskina sellaisilla reiteillä, että vastaantulija samalla kaistalla on epätodennäköistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa jännä uni. Onneksi ainakin Lauri on nyt junakuskina sellaisilla reiteillä, että vastaantulija samalla kaistalla on epätodennäköistä.

        Onnibus ja Lauri Möttö ajoivat tuolloin Nysse-linjoja 27 Tahmela-Irjala (pienet Suomen liput liehuivat bussin etukulmissa!), Y7 Tampere - Siivikkala, 91 Sorila-Aitoniemi ja 92 Sorila-Viitapohja.

        Paunu ajoi linjaa 7 Siivikkalaan jota ruuhka-aikana täydensi Mötön ajama Y7. Linjan Y7 päättäri Tampereella oli muuten aluksi Linja-autoaseman piha mutta Matkahuolto kielsi Nysseä käyttämästä sitä ja Nysse joutui siirtämään päättärin Keskustorille. Taustalla oli se, että linja-autoasemalla Paunun kuskit pelkäsivät Pekkaa joka oli usein linjan Y7 kuskina. Lauri taasen ajoi itse usein linjaa 27. Pekka ja Lauri olivat itse kädet savessa, bussinratissa. Mutta hehän olivatkin oikeita liikennöitsijöitä, oikeita yrittäjiä, eikä mitään kultalusikka suussa syntyneitä sukuoikeussyöttiläitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus ja Lauri Möttö ajoivat tuolloin Nysse-linjoja 27 Tahmela-Irjala (pienet Suomen liput liehuivat bussin etukulmissa!), Y7 Tampere - Siivikkala, 91 Sorila-Aitoniemi ja 92 Sorila-Viitapohja.

        Paunu ajoi linjaa 7 Siivikkalaan jota ruuhka-aikana täydensi Mötön ajama Y7. Linjan Y7 päättäri Tampereella oli muuten aluksi Linja-autoaseman piha mutta Matkahuolto kielsi Nysseä käyttämästä sitä ja Nysse joutui siirtämään päättärin Keskustorille. Taustalla oli se, että linja-autoasemalla Paunun kuskit pelkäsivät Pekkaa joka oli usein linjan Y7 kuskina. Lauri taasen ajoi itse usein linjaa 27. Pekka ja Lauri olivat itse kädet savessa, bussinratissa. Mutta hehän olivatkin oikeita liikennöitsijöitä, oikeita yrittäjiä, eikä mitään kultalusikka suussa syntyneitä sukuoikeussyöttiläitä.

        Ehkä kuitenkin enemmän kyse oli Mh:n rinnanröyhistyksestä? Tuolloin Mh ei vielä älynnyt pelätä Ob:laisia (piti paremminkin pilkkanaan) ja Mh oli myös vielä valtio valtiossa (tai ainakin luuli vielä olevansa) ja sillä oli niinmuodoin iso tarve näyttää mahtiaan ja siksi mm. häätää nysset ja nasset pihaltaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin enemmän kyse oli Mh:n rinnanröyhistyksestä? Tuolloin Mh ei vielä älynnyt pelätä Ob:laisia (piti paremminkin pilkkanaan) ja Mh oli myös vielä valtio valtiossa (tai ainakin luuli vielä olevansa) ja sillä oli niinmuodoin iso tarve näyttää mahtiaan ja siksi mm. häätää nysset ja nasset pihaltaan pois.

        Kyllä Pekkaa pelättiin! Hänen mukanaan kulki ehdoton Totuus eikä väärintekijät kestä Totuuden läsnäoloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Pekkaa pelättiin! Hänen mukanaan kulki ehdoton Totuus eikä väärintekijät kestä Totuuden läsnäoloa!

        Kirjoituksistasi päätellen hän ei ollut ihan terve mieleltään? Kulkiko hän siis omasta mielestään ehdottoman Totuuden kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus ja Lauri Möttö ajoivat tuolloin Nysse-linjoja 27 Tahmela-Irjala (pienet Suomen liput liehuivat bussin etukulmissa!), Y7 Tampere - Siivikkala, 91 Sorila-Aitoniemi ja 92 Sorila-Viitapohja.

        Paunu ajoi linjaa 7 Siivikkalaan jota ruuhka-aikana täydensi Mötön ajama Y7. Linjan Y7 päättäri Tampereella oli muuten aluksi Linja-autoaseman piha mutta Matkahuolto kielsi Nysseä käyttämästä sitä ja Nysse joutui siirtämään päättärin Keskustorille. Taustalla oli se, että linja-autoasemalla Paunun kuskit pelkäsivät Pekkaa joka oli usein linjan Y7 kuskina. Lauri taasen ajoi itse usein linjaa 27. Pekka ja Lauri olivat itse kädet savessa, bussinratissa. Mutta hehän olivatkin oikeita liikennöitsijöitä, oikeita yrittäjiä, eikä mitään kultalusikka suussa syntyneitä sukuoikeussyöttiläitä.

        "Mutta hehän olivatkin oikeita liikennöitsijöitä, oikeita yrittäjiä, eikä mitään kultalusikka suussa syntyneitä sukuoikeussyöttiläitä."
        Yritä nyt ihmeessä hakea ammattiapua tuohon potkujesi aiheuttamaan sairaalloiseen katkeruuteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus ja Lauri Möttö ajoivat tuolloin Nysse-linjoja 27 Tahmela-Irjala (pienet Suomen liput liehuivat bussin etukulmissa!), Y7 Tampere - Siivikkala, 91 Sorila-Aitoniemi ja 92 Sorila-Viitapohja.

        Paunu ajoi linjaa 7 Siivikkalaan jota ruuhka-aikana täydensi Mötön ajama Y7. Linjan Y7 päättäri Tampereella oli muuten aluksi Linja-autoaseman piha mutta Matkahuolto kielsi Nysseä käyttämästä sitä ja Nysse joutui siirtämään päättärin Keskustorille. Taustalla oli se, että linja-autoasemalla Paunun kuskit pelkäsivät Pekkaa joka oli usein linjan Y7 kuskina. Lauri taasen ajoi itse usein linjaa 27. Pekka ja Lauri olivat itse kädet savessa, bussinratissa. Mutta hehän olivatkin oikeita liikennöitsijöitä, oikeita yrittäjiä, eikä mitään kultalusikka suussa syntyneitä sukuoikeussyöttiläitä.

        Oikeita liikennöitsijöitä? Jos koko toimiala olisi tuollaisten käsissä, ei Suomessa liikkuisi yhtäkään bussia, vaan kaikki olisivat jo konkurssissa. Näistä pelleistä ei ole muuhun kuin suunpieksemiseen, edes kuljettajina he eivät pärjänneet. Menneet vuodet ovat näyttäneet totuuden. Toinen lastailee katkerien potkujen jälkeen pöllejä junavaunuihin ja toinen virittelee jotakin huuhaa-bisnestä Afrikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin enemmän kyse oli Mh:n rinnanröyhistyksestä? Tuolloin Mh ei vielä älynnyt pelätä Ob:laisia (piti paremminkin pilkkanaan) ja Mh oli myös vielä valtio valtiossa (tai ainakin luuli vielä olevansa) ja sillä oli niinmuodoin iso tarve näyttää mahtiaan ja siksi mm. häätää nysset ja nasset pihaltaan pois.

        Olisiko Matkahuollon kielteiseen suhtautumiseen ollut syynä se, että nysse tuskin oli halukas maksamaan mitään Matkahuollon palveluiden käytöstä? Nysse on hieman kuin Onnibus, joka ei halua maksaa mistään vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Asenne on molemmilla hieman samanlainen kuin niillä, jotka haluavat verot valtion maksettaviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus ja Lauri Möttö ajoivat tuolloin Nysse-linjoja 27 Tahmela-Irjala (pienet Suomen liput liehuivat bussin etukulmissa!), Y7 Tampere - Siivikkala, 91 Sorila-Aitoniemi ja 92 Sorila-Viitapohja.

        Paunu ajoi linjaa 7 Siivikkalaan jota ruuhka-aikana täydensi Mötön ajama Y7. Linjan Y7 päättäri Tampereella oli muuten aluksi Linja-autoaseman piha mutta Matkahuolto kielsi Nysseä käyttämästä sitä ja Nysse joutui siirtämään päättärin Keskustorille. Taustalla oli se, että linja-autoasemalla Paunun kuskit pelkäsivät Pekkaa joka oli usein linjan Y7 kuskina. Lauri taasen ajoi itse usein linjaa 27. Pekka ja Lauri olivat itse kädet savessa, bussinratissa. Mutta hehän olivatkin oikeita liikennöitsijöitä, oikeita yrittäjiä, eikä mitään kultalusikka suussa syntyneitä sukuoikeussyöttiläitä.

        Pieni korjaus tähän viestiin. Onnibussin ajama Nysse-linja ei ollut 27 Tahmela-Irjala vaan 25 Tahmela-Janka. Viestin asiasisältö muilta osin oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksistasi päätellen hän ei ollut ihan terve mieleltään? Kulkiko hän siis omasta mielestään ehdottoman Totuuden kanssa?

        Pekan mukana kulki Totuus kaikkialle. Hän ei voinut sietää vääryyttä ja siksi väärintekijät kavahtivat Pekkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekan mukana kulki Totuus kaikkialle. Hän ei voinut sietää vääryyttä ja siksi väärintekijät kavahtivat Pekkaa.

        No sepäs mukavaa, niin ei Pekan tarvinnut yksin käyskennellä.
        Onneksi tämä parivaljakko on nyt Afrikassa, siellähän ei juuri vääryyttä ja korruptiota harrastella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe