🤔🌧🌧 sataa kaatamalla ja näköjään koko päivän. Mun piti hakea juomavettä tänään. En kuitenkaan halua edes yrittää pihasta pois ajamista kun vähemmässäkin vedessä auto sutii ylämäessä. Kai sitä novellella voi hampaat pestä. Kahviin se ei kelpaa.
Hoh hoijaa ja mukavuuslaitoskin on tuolla pihan perällä 😡 ruokalistana näkkäriä ja purkkimakrillia.
Kotivarasto on hyvä idea kun
31
250
Vastaukset
- Anonyymi
Onko kananmunia? Niistä saa vaikka mitä ja on hyvää😃 sateella voi olla vaan peiton alla ja huilia.
Ai niin. Taitaa vielä yksi kananmuna olla jäljellä ja purkkinuudeli sekä miniluumutomaatteja. Hyviä ilmaisleffoja en löytänyt, mutta joku jakso paratiisin murhia taitaa olla katsomatta. Netin jumppavideoista löytyy jokaiselle jotakin jos ulos ei huvita mennä. Huussireissuille mulla on vanhanaikainen iso sateenvarjo. Kylmyyttä (+13) se ei kyllä poista 🤔
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ai niin. Taitaa vielä yksi kananmuna olla jäljellä ja purkkinuudeli sekä miniluumutomaatteja. Hyviä ilmaisleffoja en löytänyt, mutta joku jakso paratiisin murhia taitaa olla katsomatta. Netin jumppavideoista löytyy jokaiselle jotakin jos ulos ei huvita mennä. Huussireissuille mulla on vanhanaikainen iso sateenvarjo. Kylmyyttä ( 13) se ei kyllä poista 🤔
Syksy on ihan hienoo aikaa ja talvellakin on sinne ulkohuussiin menty niin kyllä siellä pärjää. Ei aina jaksa olla tehokas. Kummelia lainaten ei karhukaan aina riehu se syö välillä puolukoita 😆
Anonyymi kirjoitti:
Syksy on ihan hienoo aikaa ja talvellakin on sinne ulkohuussiin menty niin kyllä siellä pärjää. Ei aina jaksa olla tehokas. Kummelia lainaten ei karhukaan aina riehu se syö välillä puolukoita 😆
Mulla on siellä tylsän mallinen lämpöistuin. Kunhan sää sallii, niin haen uuden paremman. Hyvä kun mainitsit puolukat. Niitä onkin keltsussa. Voisin puuron tai piirakan tehdä.
- Anonyymi
Ota vaan rennosti tänään.
Pakostikin, kun eilinen kuntoilu ylämäessä väsyttää. Huomasin, että liikun liian vähän, kun koira ei ole taluttamassa mua.
- Anonyymi
Jotenkin en oikein uskoakseni tuota stooria.
- Anonyymi
Mikä tässä lounasmiehen stoorissa meni sun mielestä pieleen?
- Anonyymi
Eik sul tu hanasta vettä kotona
Kunnan vesi tulee kilsan päähän. Sieltä pitäisi liityntä maksaa itse. Haen juomaveden kylältä ja pesuvedet tulee 75m syvästä porakaivosta.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Kunnan vesi tulee kilsan päähän. Sieltä pitäisi liityntä maksaa itse. Haen juomaveden kylältä ja pesuvedet tulee 75m syvästä porakaivosta.
Meillä on sellainen kylän yhteinen hete täällä, pakko olla ees vähän puheväleissä
- Anonyymi
Uusavuton selvästi..
Tämä on aika hauska kommentti😅 Mun olemisilla ei kuitenkaan taida olla sulle mitään merkitystä.
- Anonyymi
Mistä kohtaa tämä sinun ja parin muun ilmapään uusin fiksaatio lounasmies on uusavuton ja osaisitko vaihtaa esimerkiksi 10 ampeerin sulakkeita ilman tubetutoriaalia?
- Anonyymi
Käytkö ihan nurkalta hakemassa vettä?Varo ettei booki mies tule pimeässä.
- Anonyymi
Sataa se tässä korvessa varmaan huomennakin ja keräsin pottuja. Tiesin siihen varautua ja etukäteen kun tiedossa oli. Hyvä keksintö sateenvarjo on sateella ja minusta lämpötila on ihan ok.
On se lämpötila nyt siedettävä, kun laitoin sähköpatterit päälle. Potut suoraan pellosta on luksusta. Tulin niin myöhään tänne mökille, että pottuja ei voinut enää laittaa. Vaikka ei silti niin naapurilla meni potut helteessä ja kuivuudessa pilalle. Olis mullakin voinut mennä!
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
On se lämpötila nyt siedettävä, kun laitoin sähköpatterit päälle. Potut suoraan pellosta on luksusta. Tulin niin myöhään tänne mökille, että pottuja ei voinut enää laittaa. Vaikka ei silti niin naapurilla meni potut helteessä ja kuivuudessa pilalle. Olis mullakin voinut mennä!
On ne potut suoraan pellosta otettuna ihan toista. 3 kuukautta se aikaa ottaa että kasvanut, varhainen lajike paljon nopeammin. Ei se peruna vettä tarvitse kuin keittäessä. Minulla kahdessa paikassa kosteammassa ja karikossa. Toisessa aina onnistuu, yleensä molemmissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne potut suoraan pellosta otettuna ihan toista. 3 kuukautta se aikaa ottaa että kasvanut, varhainen lajike paljon nopeammin. Ei se peruna vettä tarvitse kuin keittäessä. Minulla kahdessa paikassa kosteammassa ja karikossa. Toisessa aina onnistuu, yleensä molemmissa.
Pitääkö ne pakastaa heti, että säilyvät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö ne pakastaa heti, että säilyvät?
Enpä ole koskaan pakastanut. Minulla hyvä maakellari missä potut, porkkanat , marjatörpöt ynnä muut. Elokuun lopulla vielä tekasin perunamuusin vuodenvanhoista potuista. Kovana oli potut pysyneet kun viileää oli ja muusi parempaa vanhoista potuista.
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole koskaan pakastanut. Minulla hyvä maakellari missä potut, porkkanat , marjatörpöt ynnä muut. Elokuun lopulla vielä tekasin perunamuusin vuodenvanhoista potuista. Kovana oli potut pysyneet kun viileää oli ja muusi parempaa vanhoista potuista.
Sulla on hyvä kellari, jos perunar eivt ole lähteneet pehmenemään. Sopat ja muussit tulee todellakin paremmiksi vanhoista perunoista. Uuniruoat myös.
- Anonyymi
Miksi et keitä järvivettä tai kaivos että juomavedeksi? Niihin saa myös mekaanisia puhdistuslaitteistoja pikkurahalla. Sekä puhdistustabletteja.
- Anonyymi
*kaivovettä
- Anonyymi
Porakaivovedessä on ainakin rautaa ja mangaania. Niitä ei ihan pikkurahalla suodattele varsinkin kun monissa porakaivovesissä on vielä syöpä aiheuttavaa radonia. Porakaivovedet pitää tutkituttaa kolmen vuoden välein. Minusta on helpompi hakea kauppareissulla ilmainen juomavesi kuin alkaa plutraamaan porakaivovettä juotavaksi. Niin ne tekevät nuo napuritkin.
Anonyymi kirjoitti:
Porakaivovedessä on ainakin rautaa ja mangaania. Niitä ei ihan pikkurahalla suodattele varsinkin kun monissa porakaivovesissä on vielä syöpä aiheuttavaa radonia. Porakaivovedet pitää tutkituttaa kolmen vuoden välein. Minusta on helpompi hakea kauppareissulla ilmainen juomavesi kuin alkaa plutraamaan porakaivovettä juotavaksi. Niin ne tekevät nuo napuritkin.
Tämä oli siis multa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No esimerkiksi tuollainen löytyi: https://jalovesi.fi/vedensuodatuslaitteet/?utm_campaign=[100002030]+Vedensuodattimia+SEM&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_term=kaivoveden puhdistus&utm_content=4776017-e1-ng-mp-c1116009066-g51861388446-a638461161108-uEAIaIQobChMI9pqIrd7CiAMVuBCiAx2p5ge_EAAYAiAAEgK9kfD_BwE-cat-kkaivoveden puhdistus-mod&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9pqIrd7CiAMVuBCiAx2p5ge_EAAYAiAAEgK9kfD_BwE
Anonyymi kirjoitti:
No esimerkiksi tuollainen löytyi: https://jalovesi.fi/vedensuodatuslaitteet/?utm_campaign=[100002030] Vedensuodattimia SEM&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_term=kaivoveden puhdistus&utm_content=4776017-e1-ng-mp-c1116009066-g51861388446-a638461161108-uEAIaIQobChMI9pqIrd7CiAMVuBCiAx2p5ge_EAAYAiAAEgK9kfD_BwE-cat-kkaivoveden puhdistus-mod&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9pqIrd7CiAMVuBCiAx2p5ge_EAAYAiAAEgK9kfD_BwE
Se on paljon helpompi kääntää kraana auki ja laskea vettä kanisteriin, kuin lotrata suodatinten ja vesinäytteiden kanssa. Täällä on esim ruokakaupassa hana josta voi vettä ottaa ilmaiseksi.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Se on paljon helpompi kääntää kraana auki ja laskea vettä kanisteriin, kuin lotrata suodatinten ja vesinäytteiden kanssa. Täällä on esim ruokakaupassa hana josta voi vettä ottaa ilmaiseksi.
Missä tuollainen alue sitten sijaitsee, suurinpiirtein?
Anonyymi kirjoitti:
Missä tuollainen alue sitten sijaitsee, suurinpiirtein?
Näitä löytyy maalta pitkin Suomea. Ei niitä kalliita kunnan putkia vedetä mihinkään harva-asutusalueille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162375
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1752268- 1051097
Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1241080Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2131020Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46887Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs37880Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32794- 132790
- 43724