Jos kaikki tai edes muutama vasuri, olisi kuin Kontula, voisin äänestääkin heitä,

Anonyymi-ap

mutta kun eivät ole:

YLEn haastellussa kansanedustaja Anna Kontula uskoo, että tulevien kriisien kohtaamisessa tarvitaan enemmän järkeä ja vähemmän tunnepuhetta.

Eipä voi kuin ihmetellä, että vasureissa on ja on ollut sentään yksi järkevä edustaja.

Kontulan sanomisia:
”– Meistä on tullut terapiakansalaisia. Pienikin elämän vastoinkäyminen voi romahduttaa sängyn pohjalle eikä sieltä selvitä ylös ilman itseapuoppaita, terapiaharjoituksia tai ammattiapua, Kontula kuvailee.”
”– Ongelma on siinä, että ihmisten todellista ilmastohuolta ratkotaan hoitamalla heidän tunteitaan, ei itse huolen aiheuttajaa, Kontula sanoo.”
”– Eli sietämään ilmastoahdistusta ja ympäristösurua. Sen sijaan en löytänyt yhtään hanketta, jossa nuori voisi matalalla kynnyksellä mennä istuttamaan puita tai perkaamaan ojaa, Kontula kertoo.”
”– Meillä on poliittinen päätöksentekojärjestelmä, joka on kehitetty kasvavan talouden hedelmien jakamiseen. Mutta edessä on aika, jolloin pitää jakaa niukkuutta, Kontula sanoo.”
”– Jos käännämme pienetkin ongelmat omiin tunteisiimme, niin miten me selviämme siitä toinen toistaan seuraavien shokkien tulvasta, joka meitä odottaa? Ainakaan nyt tämä kansakunta ei vaikuta kovin resilientiltä (kriisejä kestävältä), Kontula pohtii.”
”– Nykyään poliittinen puhe suuntautuu valitettavan usein samaa mieltä oleville. Tarkoituksena on pikemminkin tarve erottautua kilpailevista ryhmistä kuin saavuttaa yhteisymmärrystä.”
”– Ihmisiä pitää kohdella kunnioittavasti ja sosiaaliset tilanteet pitää rakentaa niin, että kaikki voivat olla niissä pelkäämättä.”
”– Suomessa on tällainen konsensus-fetissi, että me jotenkin vierastetaan eri mieltä olemista. Ja se on demokratian kannalta kammottava tilanne. Demokratia ei voi toimia ilman erimielisyyden sietämistä.
– Silloin synnytetään äärimmäisen turvatonta ja epädemokraattista tilaa, Kontula sanoo.”

Sen vuoksi äänestän persuja ja Kontulakin tulisi liittyä järjen puolelle huuhaa ideologiasonnan levittävistä.

2

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kontula on aina ollut aliarvostettu vasureissa liiallisen realismin ja liian vähäisen aatteellisuuden vuoksi. Kuten tiedetään, vasureissa aate on ennen ihmistä, yksilöä, totuutta ja realismia. Joten miksi Kontula ylipäätään on uhrannut koko poliittisen uransa jonkun huuhaa-aatteen vuoksi? Eihän siinä ole mitään järkeä?

    • Anonyymi

      Nyky vasurit pelkää,vaikka ei enää toistaiseksi toisinajattelioita kiduteta,kuin Tammisaaressa, jonka oikeusministeri ja Oikeuskansleri hyväksyi !?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe