Isojen päälliköiden myytävät asunnot.

Anonyymi-ap

Olen seurannut satunnaisesti mutta vuosikausia asuntokauppoja, myyntikohteita ym. asiaan liittyvää ammattini johdosta, en kaupakäyntitarkoituksessa.

Hieman oudoksuttaa että missä nämä isot päälliköt jotka edustavat omia yksityisiä yrityksiään, markkinoivat tuotantoaan.

Lienee yhtä salaisia kohteita kuten yksi kerrostalo myös Vantaalla.

11

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Okkei, miten minun nyt pitäisi toimia tilanteessa tässä, missä molemmat te, olette minulle vihaisia?

      • Anonyymi

        Ketkä me?
        Ethän yleistele, jos joku meistä










        +


    • Anonyymi

      Välittäjänä vuosia aikoinaan toimineena osaan kertoa asiasta.
      Suhteellisuudentajua tarvitsee aloittaja. Niitä asuntoja myy aika moni monissa paikoissa pelkästään Helsingissä. Välitysfirmat niitä pääsääntöisesti myy. Jos kyseessä on kokonainen valmistunut uusi tai saneerattu kerrostalo niin siitä laitetaan kokeeksi esittelyyn pari kolme asuntoa. Ei enempää, koska muuten annetaan kuva yksittäisille ostajille että asunnot on jääneet käsiin. Uudiskohteita myydään jo rakentamisen aikana.
      Jos kauppa ei käy, ne vedetään samasta syystä pois myynnistä ja vaihdetaan välittäjää, otetaan uudet kuvat ja uusitaan mainonta.

      Tässä kerrotaan Helsingin asuntomyynnistä.

      Helsingin asuntokanta on kerrostalovaltainen, kun taas rivi- ja pientaloja on vähemmän. Tästä johtuen asuntokauppakin keskittyy kerrostaloasuntojen kauppaan. Vuodesta 2010 alkaen on vuosittain myyty keskimäärin 10 300 kerrostaloasuntoa, kun taas rivitaloasuntoja on myyty keskimäärin 1 300. Vuonna 2023 kauppamäärät jäivät selvästi keskimääräisestä, kun vanhoja kerrostaloasuntoja myytiin ennakkotietojen mukaan 7 100 ja vanhoja rivitaloasuntoja 900. Omakoti- ja paritaloja myydään Helsingissä rivitaloasuntojakin vähemmän. Asuntokauppojen lukumäärä kääntyi vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä laskuun ja pysyi tuolla tasolla koko vuoden 2023 ajan. Helsingissä käytiin asuntokaupoilla noin puolta vähemmän vuonna 2023 kuin edellisenä vuonna.

      Asuntokaupan hiljenemiseen ovat vaikuttaneet muun muassa ennätyksellisen alhainen kuluttajaluottamus sekä yleinen korkotason nousu, joka on nostanut myös asuntolainojen korkoa. Lisäksi asumisen kustannukset ovat olleet kasvussa yleisen kustannustason nousun ja inflaation vuoksi, jotka ovat vaikuttaneet kuluttajien haluttomuuteen lähteä asuntokaupoille.
      https://kaupunkitieto.hel.fi/fi/asuminen/asuntomarkkinat/asuntokauppojen-maara

      Meni työt aika monelta välittäjältäkin viimeisen kahden vuoden aikana.

      • Anonyymi

        Kiitos.


      • Anonyymi

        Välittäjänä toiminut..... Rakkaiden populassa kasvaa ammatteja sitä mukaan mistä puhe.

        Isot päälliköt ei välittäjiä vaihda ja asunnon ostajat asioivat netissä etsien itselleen mieluista kotia.

        Kyseisten päälliköiden etäedustajan mukaan voluumit on sitä luokkaa, että kokeeksi ei laiteta paria asuntoa ja vaihdella välittäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välittäjänä toiminut..... Rakkaiden populassa kasvaa ammatteja sitä mukaan mistä puhe.

        Isot päälliköt ei välittäjiä vaihda ja asunnon ostajat asioivat netissä etsien itselleen mieluista kotia.

        Kyseisten päälliköiden etäedustajan mukaan voluumit on sitä luokkaa, että kokeeksi ei laiteta paria asuntoa ja vaihdella välittäjiä.

        Juu juu näin tämä menee Numba.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu näin tämä menee Numba.

        > § <

        Ihmisen täytyy olla todella mielenvikainen kun vaivautuu noihin kommenteihin esiintyen Senssuna, ei mene läpi, eikä osoita mitään muuta kuin olevansa pahasti pääpipi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen täytyy olla todella mielenvikainen kun vaivautuu noihin kommenteihin esiintyen Senssuna, ei mene läpi, eikä osoita mitään muuta kuin olevansa pahasti pääpipi.

        Jipi jipi pää on pipi, lauloi leskinen aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jipi jipi pää on pipi, lauloi leskinen aikanaan.

        Huomenta Numba.

        Lähdetäänkö Kamppiin kaffeelle, minä tarjoan.

        > § <


      • Anonyymi

        Erittäin hyvä kirjoitus ja artikkeli. Siinä on pähkinänkuoressa PK- seudun tilanne.

        Yrityshistoriaa alalta on näillä minun kavereilla toisella vuodesta 1985 ja toisella 1997. Ne on pitkiä taipaleita ja marssiväsymystäkin on ollut tuolla Saariketterän ikäisellä kaverillani, yksi jättikonkurssi, ero ja burnout ja vielä vähän linnanherrana toimimista siihen päälle.

        Toinen minua nuorempi massimies kasvoi lineaarisesti vuodesta 2001 vuoteen 2020. Alussa ollut vain yksittäisiä osakkeita vuositasolla. Ensimmäinen takapakki menestysputkessa 2023.

        Pieniä toimijoita joiden touhut hukkuu massaan, mutta kulut ja henkilöstö minimaalinen, joten kuluja ei paljoa ole. Arvioisin että kaikki isot ja puolet pienemmistä välitysfirmoista on läpi käyty. Jätän yhden asian kertomatta, koska se paljastaisi myös minut.

        Välittäjät ymmärtävät että jos ei ala kauppoja tulemaan, on kokeiltava muuta. Mainostavat eri medioissa eri tavalla ja eri myyjillä saattaa olla valmiina tiedossa se mitä heidän asiakkaansa etsii.

        Mitään vihanpitoa ei vaihtaminen ole aiheuttanut. Sekin on tunnettu tosiasia että pitkään ilman liksaa ollut provikoitten varassa oleva välittäjä tarvitsee nopeat kaupat ja ehdottaa että se tehtäisiin hyväksymällä halpa tarjous. Se joko käy omistajalle tai sitten ei käy.

        Parhaat katteet on arvoasunnoissa, mutta niiden myyntiajat saattaa olla useita vuosia ja vastikkeet pitää siltäkin ajalta maksaa. Arvoasuntoa ei laiteta myymään mitään keltanokkaa yh- äitiä Keravalta, vaan vain parhaat ja kokeneimmat välittäjät.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä kirjoitus ja artikkeli. Siinä on pähkinänkuoressa PK- seudun tilanne.

        Yrityshistoriaa alalta on näillä minun kavereilla toisella vuodesta 1985 ja toisella 1997. Ne on pitkiä taipaleita ja marssiväsymystäkin on ollut tuolla Saariketterän ikäisellä kaverillani, yksi jättikonkurssi, ero ja burnout ja vielä vähän linnanherrana toimimista siihen päälle.

        Toinen minua nuorempi massimies kasvoi lineaarisesti vuodesta 2001 vuoteen 2020. Alussa ollut vain yksittäisiä osakkeita vuositasolla. Ensimmäinen takapakki menestysputkessa 2023.

        Pieniä toimijoita joiden touhut hukkuu massaan, mutta kulut ja henkilöstö minimaalinen, joten kuluja ei paljoa ole. Arvioisin että kaikki isot ja puolet pienemmistä välitysfirmoista on läpi käyty. Jätän yhden asian kertomatta, koska se paljastaisi myös minut.

        Välittäjät ymmärtävät että jos ei ala kauppoja tulemaan, on kokeiltava muuta. Mainostavat eri medioissa eri tavalla ja eri myyjillä saattaa olla valmiina tiedossa se mitä heidän asiakkaansa etsii.

        Mitään vihanpitoa ei vaihtaminen ole aiheuttanut. Sekin on tunnettu tosiasia että pitkään ilman liksaa ollut provikoitten varassa oleva välittäjä tarvitsee nopeat kaupat ja ehdottaa että se tehtäisiin hyväksymällä halpa tarjous. Se joko käy omistajalle tai sitten ei käy.

        Parhaat katteet on arvoasunnoissa, mutta niiden myyntiajat saattaa olla useita vuosia ja vastikkeet pitää siltäkin ajalta maksaa. Arvoasuntoa ei laiteta myymään mitään keltanokkaa yh- äitiä Keravalta, vaan vain parhaat ja kokeneimmat välittäjät.

        2010

        Ei hyvä tyttönen, nyt ei ollut kyse arvoasunnon välittämisestä, vaan selittelyistäsi niin kattavasta tuotannosta, että pelkästään sinun etähankintatoiminnallasi sinusta on tullut miljonääri.
        Se tarkoittaa todella suuren luokan tuotantoa.
        Sellaiseen ei liity sun Keravan yh:t millään tavalla.
        Kun tuotanto on niin laajaa kuin selittelet, niin sen myyminen ja markkinointi edellyttää asiakaskunnan tavoittamista ja asiakkaiden luottamusta myyjää kohtaan.
        Sellaista ei saavuteta ilman avointa ja rehellistä markkinointia.
        Höpöjä sun juttus betoniliemiliippari.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe