Kukkakaali on niinkuin mies!

🤔🥦❤ Useat riipivät jo kaupassa pois päällyslehdet, vaikka ne ovat yhtä herkullisia kuin se valkoinen kukkaosa. J.Oliver kokkasi kerran ne päällyslehdet mukaan ruokaan joten uskalsin kokeilla. Ne ovat tosi hyviä wokissa, sopassa ja salaatissa vaikken mikään erityinen kasvisten ystävä olekaan.

Mieskin on kiinnostava kokonaisena pakettinaan.❤

25

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syöpä

      • Syöpä tulee jollei syö juureksia.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Syöpä tulee jollei syö juureksia.

        Ei tule. Ihan muista jutuista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule. Ihan muista jutuista

        Yleistyvä suolistosyöpä tulee todennäköisemmin kuiduttomasta mässyruokavaliosta. Kuitupitoinen ruokavalio puhdistaa suoliston ja sitäkautta ehkäisee suolistosyöpiä. Esim. porkkana ja viikuna ovat tutkitusti vähentäneet riskiä sairastua.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Yleistyvä suolistosyöpä tulee todennäköisemmin kuiduttomasta mässyruokavaliosta. Kuitupitoinen ruokavalio puhdistaa suoliston ja sitäkautta ehkäisee suolistosyöpiä. Esim. porkkana ja viikuna ovat tutkitusti vähentäneet riskiä sairastua.

        Suoliston mikrobiston monimuotoisuus on hyödyllinen juttu. Luin joskus netistä että moninaisempi mikrobisto edesauttaa sosiaalisuutta. Onneksi syön joka päivä valkosipulia. Sen pitäisi ruokkia mikrobistoa. Keisarileikkauksella syntyneillä on käsittääkseni yksipuolisempi mikrobisto kuin muilla. Valitettavasti kuulun itsekin tähän luokkaan. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, hyvä että ruokavalioon kylläkin. Olen epäillyt sitä että kaiken maailman kemikaalit ja mikromuovi saattavat selittää useita terveysongelmia joita ihmiset kohtaavat. Olikohan se 2000-luvun alkua kun joku yritti elää kuukauden ajan pelkällä roskaruoalla? Oli muistaakseni dokumentti 45 min-nimisessä ohjelmassa. Sen terveys alkoi heikkenemään niin sen täytyi muistaakseni lopettaa roskaruokakuurinsa kesken kaiken. - En sentään intj, vaikka välillä juttelenkin hänen kanssaan dialogia.-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suoliston mikrobiston monimuotoisuus on hyödyllinen juttu. Luin joskus netistä että moninaisempi mikrobisto edesauttaa sosiaalisuutta. Onneksi syön joka päivä valkosipulia. Sen pitäisi ruokkia mikrobistoa. Keisarileikkauksella syntyneillä on käsittääkseni yksipuolisempi mikrobisto kuin muilla. Valitettavasti kuulun itsekin tähän luokkaan. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, hyvä että ruokavalioon kylläkin. Olen epäillyt sitä että kaiken maailman kemikaalit ja mikromuovi saattavat selittää useita terveysongelmia joita ihmiset kohtaavat. Olikohan se 2000-luvun alkua kun joku yritti elää kuukauden ajan pelkällä roskaruoalla? Oli muistaakseni dokumentti 45 min-nimisessä ohjelmassa. Sen terveys alkoi heikkenemään niin sen täytyi muistaakseni lopettaa roskaruokakuurinsa kesken kaiken. - En sentään intj, vaikka välillä juttelenkin hänen kanssaan dialogia.-

        Suoliston mikrobistosta on tullut paljon tutkimustietoa. Suolisto ei olekkaan pelkkä letku jonka läpi ruoka kulkee. Johtuukohan se mikrobiston sosiaalisuus vatsan kaasutasapainosta? 😅
        Mä ainakin pyysin lääkäriltä toiset lääkkeet kun en kyennyt missään ihmisten ilmoilla liikkumaan 💨 takia. 😅

        Nykyäänhän joillekin vauvoille jo synnärillä syötetään laimennettua 💩 että saadaan mikrobisto kuntoon.

        Nykyisin on jo alettu vähentämään ruokien lisäaineita. Itse yritän vältellä tuotteita missä on liikaa lisäaineita. Sokerittomat tuotteet on kivan vähäkalorisia mutta melkein kaikissa on makeutusaineita jotka ei ole terveellisiä. Esim aspartaamia ei saa jenkeissä syöpävaaran takia käyttää elintarvikkeissa. Täällä sitä on limuissa ym.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Suoliston mikrobistosta on tullut paljon tutkimustietoa. Suolisto ei olekkaan pelkkä letku jonka läpi ruoka kulkee. Johtuukohan se mikrobiston sosiaalisuus vatsan kaasutasapainosta? 😅
        Mä ainakin pyysin lääkäriltä toiset lääkkeet kun en kyennyt missään ihmisten ilmoilla liikkumaan 💨 takia. 😅

        Nykyäänhän joillekin vauvoille jo synnärillä syötetään laimennettua 💩 että saadaan mikrobisto kuntoon.

        Nykyisin on jo alettu vähentämään ruokien lisäaineita. Itse yritän vältellä tuotteita missä on liikaa lisäaineita. Sokerittomat tuotteet on kivan vähäkalorisia mutta melkein kaikissa on makeutusaineita jotka ei ole terveellisiä. Esim aspartaamia ei saa jenkeissä syöpävaaran takia käyttää elintarvikkeissa. Täällä sitä on limuissa ym.

        Niin, elintarvikkeiden sisältämät E-koodit ovat kemikaaleja. Osaa käytetään säilöntäaineina mutta sitä en ymmärrä että käytetään väriaineita, jos niillä on vain esteettistä virkaa. Pahvinväriset kahvinsuodatinpaperit ovat parempi vaihtoehto kuin värjätyt valkoiset. Ärtyneen suolen oireyhtymä taitaa olla melkoinen haaste jos sipulia mielii syödä. Ravintolisätkin voivat sekoittaa vatsaa. Otan muista hivenaineista erillään d-vitamiini-kalsiumin ja silti se saa vatsani oireilemaan, enemmän kuin monivitamiini. Banaani on hyvä vastapaino vatsan yliaktiivisuutta vastaan. Se suolen moninainen mikrobisto toimii suotuisasti myös painonhallinnan ja mielialan suhteen eli sillä on monentyyppisiä terveysvaikutuksia. Itse tykkään syödä kuitupitoista ruokaa ennemmin illalla kuin aamulla, koska ruoka kulkee noin 8 tuntia elimistössä ennenkuin se tulee ulos. Seuraavana aamuna vatsa toimii kuten pitääkin.


    • Anonyymi

      Porkkanakin käy naatintaan naatteineen.
      -pyrstösulat-

      • En pysty syömään porkkanan naatteja. Mulla on senverran tarkka makuaisti vihannesten suhteen.


    • Anonyymi

      Mitä yhteistä niillä on vanhetessaan?

      • Anonyymi

        Ei voi pakastaa eikä kuivata? Öhöhö lounasgubet ynnä muut


      • En osaa sanoa kun syön kukkakaalit tuoreena.


    • Unohtui laittaa aloitukseen hyvää viikon 38 alkua.

    • Anonyymi

      Jännä juttu, kun tää tyyppi sanoi kerran tähän tapaan, että nyt tuo sun kaverisi kirjoittelee mulle, kun olin kirjoittanut tälle l.a:lle tänne jotain. Jäi vain pienoinen ihmettely päälle, minkä takia sanoi tuolla tavalla ja kenelle.

      • No minä yleensä vastaan kommentteihin mitä aloituksessani on. Niinhän kuuluu keskustelupalstalla tehdä. Aloituksissani mainittu mies on aina se ja sama johon olen tutustunut ylitöissä.

        Täällä on niitä kateellisia sotkijoita, jotka vihjailee sitä sun tätä, että saisivat ihmisten asiat sotkettua. Erilaiset luulijat, niinkuin tuo joka luulee kaikkien kirjoittajien olevan hänen mieheltään, sotkee myös asioita. Ei kannata uskoa kaikkea mitä anonyymit kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Kunhan luot mies kummajaisille mielikuvaa, että täällä on paljon tuttuja puhumassa toistensa päälle


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        No minä yleensä vastaan kommentteihin mitä aloituksessani on. Niinhän kuuluu keskustelupalstalla tehdä. Aloituksissani mainittu mies on aina se ja sama johon olen tutustunut ylitöissä.

        Täällä on niitä kateellisia sotkijoita, jotka vihjailee sitä sun tätä, että saisivat ihmisten asiat sotkettua. Erilaiset luulijat, niinkuin tuo joka luulee kaikkien kirjoittajien olevan hänen mieheltään, sotkee myös asioita. Ei kannata uskoa kaikkea mitä anonyymit kirjoittaa.

        Minä kirjoitin aivan ystävälliseen sävyyn silloin muutamiin sinun aloituksiin, jonka jälkeen sinä itse tuolla nimelläsi vastasit erään kerran tuohon tapaan, että nyt se sinun kaverisi jne. Ei siinä kukaan anonyymi kirjoittanut paitsi minä ja sinä omalla nimimerkillä tarkoitit jollekin tuon kirjoituksen. Sen jälkeen lopetin ottamasta kantaa sinun kirjoituksiin. Ei siinä sen ihmeellisempää paitsi tuo, että kirjoitit jollekin toiselle siihen tuon nyt sun kaverisi kirjoittelee mulle jne. Kivaa päivänjatkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitin aivan ystävälliseen sävyyn silloin muutamiin sinun aloituksiin, jonka jälkeen sinä itse tuolla nimelläsi vastasit erään kerran tuohon tapaan, että nyt se sinun kaverisi jne. Ei siinä kukaan anonyymi kirjoittanut paitsi minä ja sinä omalla nimimerkillä tarkoitit jollekin tuon kirjoituksen. Sen jälkeen lopetin ottamasta kantaa sinun kirjoituksiin. Ei siinä sen ihmeellisempää paitsi tuo, että kirjoitit jollekin toiselle siihen tuon nyt sun kaverisi kirjoittelee mulle jne. Kivaa päivänjatkoa.

        Ok! En itse muista tiuskineeni ystävällisiin kommentteihin. Tuolle, joka väittää mua mieheksi olen jotakin negaa sanonut ja joillekin haukkujille.

        Joskus on käynyt niin, että kun olen tehnyt
        ilmiannon minua haukkuvasta kommentista niin kun se on poistettu jää mun vastaus jäljelle. Silloin näyttää siltä kuin olisin tarkoittanut ärähdyksen jollekulle muulle kuin mihin se alunperin oli vastauksena.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ok! En itse muista tiuskineeni ystävällisiin kommentteihin. Tuolle, joka väittää mua mieheksi olen jotakin negaa sanonut ja joillekin haukkujille.

        Joskus on käynyt niin, että kun olen tehnyt
        ilmiannon minua haukkuvasta kommentista niin kun se on poistettu jää mun vastaus jäljelle. Silloin näyttää siltä kuin olisin tarkoittanut ärähdyksen jollekulle muulle kuin mihin se alunperin oli vastauksena.

        Joo, en ole käynyt haukkumassa. Kivaa päivänjatkoa sinnekin.


    • Anonyymi

      Herttainen tyttö 🦍

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe