Jätä auto kotiin edes kerran viikossa

Anonyymi-ap

" Liikenteen osalta päästövähennystavoitteen saavuttaminen on haastavinta, koska Tampereen asukasluku kasvaa ja muutokset liikkumistavoissa ovat hitaita. Liikenteen päästöjen vähentäminen vaatii määrätietoisia toimia ja yhteistyötä kaupungilta, yrityksiltä ja kaupunkilaisilta, sanoo kaupungin ympäristö- ja kehitysjohtaja Kari Kankaala tiedotteessa.

Jo yhdellä päivällä viikossa on iso merkitys: jos jokainen autoileva tamperelainen jättäisi auton kotiin kerran viikossa, Tampere voisi saavuttaa tavoitteen olla hiilineutraali 2030."

Itse ajan autolla keskimäärin yhtenä päivänä viikossa. Vuosittaiset ajokilometrit ovat parin viime vuoden aikana olleet 5000 kilometrin luokkaa.

31

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mutta jos on sähköauto ?

      • Anonyymi

        No vastaa sitten, monellako on?


      • Anonyymi

        Entä jos on auto mutta ei kotia ?


      • Anonyymi

        Mkkromuovia irtoaa sähköautonkin renkaista.


    • Anonyymi

      Siis jos ihminen pystyy kulkemaan työmatkansa julkisilla, niin auto kannattaa laittaa seisonta-ajalle pidemmäksi aikaa. Sen voi tehdä helposti Trafin sivulla ja seisonta-ajalta ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa, käyttövoimaveroa eikä liikennevakuutusmaksua. Muistaakseni sen sai tehdä viikoksi kerrallaan?

    • Anonyymi

      Vähemmän väkeä = vähemmän luonnon varojen kuluttamista = vähemmän saasteita.

      • Anonyymi

        = Vähemmän veronmaksajia, vähemmän tuloja valtiolle, vähemmän asiakkaita liikkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = Vähemmän veronmaksajia, vähemmän tuloja valtiolle, vähemmän asiakkaita liikkeissä.

        Pitää pärjätä vähemmällä eikä kasvattaa kokoajan ahneutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = Vähemmän veronmaksajia, vähemmän tuloja valtiolle, vähemmän asiakkaita liikkeissä.

        Vähemmällä pärjää valtiokin, kun kulut pienenevät väkimäärän vähentyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmällä pärjää valtiokin, kun kulut pienenevät väkimäärän vähentyessä.

        Kukas niin on väittänyt, että väkimäärä vähenee? Edellisen hallituksen johdolla 2019-2023 maahamme saapui noin 220 000 uutta asukasta. Suomalaisten syntyvyys jatkaa laskuaan, mutta onneksi ei muiden....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = Vähemmän veronmaksajia, vähemmän tuloja valtiolle, vähemmän asiakkaita liikkeissä.

        Mistähän mahdetaan tulevaisuudessa repiä ne MILJARDIT joita autoilijoilta erilaisina veroina nyt kerätään maamme pyörittämiseen ja elättämiseen??? Erittäin pieni osa noista veroista palaa liikenteeseen, kuten teiden hoitoon ja korjaukseen, teiden , joita mm. bussit, taksit, ambulanssit, paloautot ym. tarvitsevat myös!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas niin on väittänyt, että väkimäärä vähenee? Edellisen hallituksen johdolla 2019-2023 maahamme saapui noin 220 000 uutta asukasta. Suomalaisten syntyvyys jatkaa laskuaan, mutta onneksi ei muiden....

        Kyseessä on toive maailman väkimäärän vähenemisestä. Takaisin 1900-luvun alun ihmismäärään olisi syytä pyrkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän mahdetaan tulevaisuudessa repiä ne MILJARDIT joita autoilijoilta erilaisina veroina nyt kerätään maamme pyörittämiseen ja elättämiseen??? Erittäin pieni osa noista veroista palaa liikenteeseen, kuten teiden hoitoon ja korjaukseen, teiden , joita mm. bussit, taksit, ambulanssit, paloautot ym. tarvitsevat myös!!

        Kun on vähemmän elätettäviä, niin rahan tarve tietenkin vähenee. Kaikkonenkin sanoi, että rikollisia ja pummeja ei tänne kaivata.


    • Anonyymi

      Aivan liian suuri osuus maailman taloudesta perustuu jatkuvaan kasvuun ja sen tavoitteluun. Jatkuvaa kasvua ja ihmismäärän jatkuva lisääntyminen on tuhon tie. Maailman väkimäärä on jo nyt liian suuri. Yritysten ahneus on tietenkin tekijä myös.

    • Anonyymi

      Osta oma auto ja kulje julkisilla kulkuvälineillä.

      • Anonyymi

        Kuinka moni omistaa auton. Oikeasti omistaa.


    • Anonyymi

      Paremmin voit pelastaa maailmaa antamalla lupauksen ettet koskaan matkusta lentokoneella.

      • Anonyymi

        Eikä tilaa kiinasta roinaa, joka roudataan saastuttavilla lentokoneilla tai laivoilla ympäri maapallon.


      • Anonyymi

        Tai sitten EI käy laivamatkalla hakemassa "juotavaa" Suomenlahden toiselta puolen, saastuttaa 1000 kertaa enemmän kuin lentokone


    • Anonyymi

      Voi kunpa kaupungin ympäristö- ja kehitysjohtaja keskustelisi kaupunkisuunnittelijoiden kanssa mm. liikenteen sujuvuudesta, sitä nimittäin Tampereella EI ENÄÄ OLE. Nyt sadat autot seisovat punaisissa valoissa katselemassa kun lähes tyhjät paikallisjunat (ratikat) jyrää tyhjiä katuja eestaas!!!! Samoin muutaman kilometrin ajon sijaa Tampereen keskustassa pitää tehdä hurjia lenkkejä suljettujen katujen takia!!!!

      • Anonyymi

        Ratikan matkustajamäärää kannattaa arvioida sieltä ratikan sisältä käsin, jolloin arvio on luotettavampi. Toiseksi, henkilöautolla ei ole mikään pakko mennä keskustaan, kun julkisillakin pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan matkustajamäärää kannattaa arvioida sieltä ratikan sisältä käsin, jolloin arvio on luotettavampi. Toiseksi, henkilöautolla ei ole mikään pakko mennä keskustaan, kun julkisillakin pääsee.

        Ei sitä tarvitse arvioida, kun siitä on ihan laskelmatkin tehty, eikä se määrä siitä muutu lasketaanko sisältä vai ulkoa. Alle 20% on käyttöaste ja JOS niitä nyt pidennetään, laskee myös käyttöaste alle 15%. Se, että ns. ruuhka-aikaan muutamassa vuorossa joutuu joku seisomaankin, EI TARKOITA että tarvitaan lisää tai pidempiä ratikoita.


      • Anonyymi

        Sadat autot seisoo, tosi tyhmiä kuskeja.
        1000 ihmistä menis 15min 22 s. Keskustaan.
        Nyt typerykset istuu autossa.


      • Anonyymi

        Taas jotain ratikanvastaista väritettyä propagandaa. Vai muka lähes tyhjät ratikat. Pöh.


    • Anonyymi

      Itse olen aikoja sitten antanut lupauksen etten ikinä matkusta Lentokoneella tai Laivalla. Niin pöhkö en ole että kun olen hankkinut oman auton omaa liikkumista helpottamista varten niin kulkisin julkisilla kulkuvälineillä.
      Itse pelastan ilmastoa luopumalla kaikesta sellaisesta joka on turhaa.

      • Anonyymi

        Oma auto kulkee VAIN silloin kun on tarve, bussit/junat/ratikat kulkevat aikataulujen mukaan, vaikka matkustajia EI OLISIKAAN!!!!!!!! Hauskaa katsella kun yli 200 matkustajan ratikka kuljettaa 1 matkustajaa, jos sitäkäänistuu kyydissä.... samoin usein näkee aivan tyhjiä Nyssejä, mutta yhtään tyhjää henkilöäautoa EN OLE liikenteessä nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma auto kulkee VAIN silloin kun on tarve, bussit/junat/ratikat kulkevat aikataulujen mukaan, vaikka matkustajia EI OLISIKAAN!!!!!!!! Hauskaa katsella kun yli 200 matkustajan ratikka kuljettaa 1 matkustajaa, jos sitäkäänistuu kyydissä.... samoin usein näkee aivan tyhjiä Nyssejä, mutta yhtään tyhjää henkilöäautoa EN OLE liikenteessä nähnyt.

        Persu, oletko noin tyhymä.


    • Anonyymi

      Kaikki hyvätkin toimenpiteet saastumisen vähentämiseksi vain hidastavat vääjäämätöntä.
      Ajateksena on lähinnä, kunhan ei minun elinaikanani romahda.

    • Anonyymi

      Kehittymätöntä kaupungin osalta .

    • Anonyymi

      Minä olen jättänyt autoni parkkipaikalle, en kotiin...

    • Anonyymi

      Kaikki autoiluun kuuluvat päästöt eivät myöskään näy Suomen päästölaskelmissa, sillä autothan valmistetaan ulkomailla. Ne päästöt lasketaan kyseisen maan kontolle.
      Samoin on muissakin tavaroissa.
      Suomi on kulutuksen kärkimata,joten meidän hiilijalanjälki on aika iso per Suomalainen.
      Tilastot valehtelevat jos näitä ei lasketa mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe