Päivä jatkuu ja jatkuu ja

my.mm.eli

siis tämä päivä vuoden pisin ja sitten alkaa lyhentyä. Aiotteko nauttia pitkästä päivästä loppuun asti vai mennä nukkumaan samaan aikaan kuin tavallista? Pitkän päivän päässä vuoden lyhyin yö, entä yöuni?

On ollut niin ihania kesäiltoja, että olen nauttinut parvekkeellani auringonlaskun katselemisen jälkeen vielä illan viileydestä pitkälle aamuyöhön, jolloin lyhyen hämärän jälkeen jo nouseva aurinko alkaa valaista taivasta. Aurinko nousee talon "takaa" eikä näy parvekkeelleni, joten silloin voikin jo mennä muutamaksi tunniksi petiin.

Huomenillalla sitten täysikuu valvottaa, toivottavasti tulevana yönä vielä saan vähän nukuttua "varastoon"!

6

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies'

Voin kuvitella sinut my.mm.eli parvekkeellasi ja sen mitä näet - ehkä senkin mitä käy mielessäsi. Eikö olekin ihmeellistä? Emme tunne toisiamme ja silti jokin ajatuksen lanka on yhteinen. Ei mitään sopimatonta, mutta kaunista.

• my.mm.eli

illoista tämäkin. Istuin kauan katsellen taivaanrantaa kun aurinko oli laskenut, mitkä loistavat värit. Tuuli on tyyntynyt, pihapuissa ei liikahda lehtikään, kaupungin äänetkin vaimenneet. Ei edes Kehä I:ltä kuulu tavanomainen liikenteen kohina. Tätä parempaa voisi enää olla vain järven rantalaiturilla!
        Kuuman päivän hiet huuhdoin pois pitkässä lämpimässä suihkussa, ja lopuksi käänsin veden oikein viileäksi. Tuntuu kuin olisi uimassa käynyt, on niin freesi olo. Lähden vielä toviksi parvekkeen lepotuoliin tukkaani kuivattelemaan. Hämärä alkaa laskeutua ja pehmentää maiseman hämyynsä, pian syttyvät pihavalot omaa tunnelmaansa antamaan.
        Maltankohan nukkumaan käydäkään!

• Sieltä parvekeperspektiivistä sitä kesää tulee katseltua täälläkin, useimmiten. Puiden tuuheat latvutkset humisevat alapuolella, pääskyset suhahtelevat kirskahtelevina nuolina, aurinko nousee vaihtelevin värein, mehiläiset pörräävät, ampiaisetkin. Ei hyttysiä, ei liiemmin kärpäsiäkään. Ja ne kuutamoiset illat ja yöt!
      Ajatukset nollilla tai palaillen muistelemaan, rentona ja raukeana, vain istuu ja ihmettelee.

• Leny

Viime yönä nukuin oikein hyvin. Edellisenä valvoin klo 5:een. Tein yöllä ristisanatehtävää. En laittanut valoja, keskiyöllä oli vaikea nähdä, mutta pärjäsin. Parvekkeen ovi avoinna. Linnunlaulu alkoi aamuyöllä lähimetsästä. Keitin yökahvin klo 3. Ei auttanut uneen. Aamuyöllä muutama öinen kulkija palasi kotiinsa. Nuoria miehiä. Lehti kolahti luukusta. Luin sen ja jo uni tuli. Aamukahvin join vasta klo 15.

• my.mm.eli

jalkana" olen ravannut ympäri kaupunkia koko päivän monenmoisia asioita hoitelemassa, nyt vasta ehdin istahtaa koneen ääreen. Iltapäivällä minäkin tänään "aamukahvini" vasta ehdin juomaan!
        Eilen olimme poikani kanssa sopineet kaupungille lähdön aikaisin aamulla ja viimeöinen pikkutunneille valvominen aiheutti minulle "pommiin nukkumisen" Heräsin poikani puhelinsoittoon kun hän ilmoitti olevansa juuri lähdössä hakemaan minua. Matkaa on vain 15 km joten kiireesti vain vaatteet päälle ja menoksi! Oli vähän isompia ja painavampia ostoksia tehtävänä niin poikani oli kantamassa.

Matkan varrella ollutta puutarhamyymälää en taaskaan voinut ohittaa, teki mieleni vielä jotain lisää parvekkeelleni! Niitä ostoksia sitten istuttelin tuolla illanviileydessä. Olen nyt ostanut valmiina taimina kaikki kukat. Vielä viime keväänä kasvatin kaikki siemenestä, maaliskuussa aloittaen. Tänä keväänä loukkasin selkäni ja jalkani, liukastumisen seuraamuksia potiessa en jaksanut kesäkukkien kasvatusta aloittaa. Melkoinen työ siinä kaikkine koulimisineen ja hallayön pelkoineen, suojauksineen siltä varalta jne. Mutta kun olen aina ollut sellainen "multapeukalo", vaikea tuostakin viasta eroon päästä!

• Asun suurinpiirtein Visbyn korkeudella (Gotlanti) ja täällä on pimeätä, mutta ei aivan säkkipimeätä.
      Se joka vaikuttaa minuun, on lintujen heräämiset.
      Nehän heräävät vähän eri aikoihin laulelemaan.
      Jos en ole aikaisemmin herännyt, niin viimeistään sitten kun vihertikka alkaa kiljua!

Sälekaihtimen yhdestä raosta saan auringonsäteen suoraan silmiini ja otan sen ikäänkuin herätyksenä ja nousen ylös.
      Minun aurinkoni herättää minut sieltä koti-Suomesta päin :D

On ihanaa istua parvekkeella aamiaistarjottimensa kanssa, katsella luontoa, kuulla eri ääniä, tuntea tuoksuja ja huomata että minähän elän ja olen mukana kaikessa tässä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      765
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      731
    Aihe