No niin liikenteen pahvipäät

Anonyymi-ap

Tuossa se nyt on sanottu ihan selkeästi. Se tilan antaminen rampilta tulevalle on tieliikennelain vastainen teko. Rampilta tullaan kolmion takaa. Tarkoittaa sitä, että rampilta tuleva on väistämisvelvollinen päätietä ajavaan nähden.
Päätietä ajava EI SAA VÄISTÄÄ VASEMMALLE KAISTALLE, VAAN RAMPILTA TULEVA SOVITTAA NOPEUTENSA PÄÄTIEN LIIKENNEVIRTAAN SOPIVAKSI.
Jos ei osaa niin menee sitten takaisin autokouluun.
Tuliko tämä nyt nuijallekin selväksi?

https://yle.fi/a/74-20111843

152

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taidat olla yksi niitä liikenteen jääräpäitä jotka eivät ymmärrä joustavaa liikennettä.Jääräpäille suosittelen autokoulua.Olette vaaraksi liikenteelle.Oletko ikinä kuullut puhuttavan liikenteen joustavuudesta??

      • Anonyymi

        Sinä et siis lukenut tuota YLEn juttua - pahvi. Oletko ikinä perehtynyt edes tieliikennelakiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et siis lukenut tuota YLEn juttua - pahvi. Oletko ikinä perehtynyt edes tieliikennelakiin?

        Aja sinä sillä lailla niska jäykkänä, minä ajan autolla ja otan muutkin huomioon liikenteessä.
        Ihan sama mitä tuollaiset naurettavat pykälät sanoo, tuollehan nauraa naurismaan aidatkin.


      • Anonyymi

        Tarkoittaako joustavuus mielestäsi sitä, että tieliikennelakia ei tarvitse noudattaa?


      • Anonyymi

        Joustavuutta ei ole se, että keksitään omia sääntöjä ja toimitaan niiden mukaisesti.

        Se vaan nyt on sen kiihdytyskaistalta tulijan velvollisuus sovittaa ajamisensa niin, että voi turvallisesti liittyä päätien liikennevirtaan.

        Usein näkee tilanteita, joissa päätietä ajava muka "joustaa" ja/tai "antaa tietä" eikä kumpikaan sitten lopulta tiedä, minne ajaa. Lopputulos on se, että päätien liikenne hidastuu, joskus nopeastikin ja vaaratilanteita syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joustavuutta ei ole se, että keksitään omia sääntöjä ja toimitaan niiden mukaisesti.

        Se vaan nyt on sen kiihdytyskaistalta tulijan velvollisuus sovittaa ajamisensa niin, että voi turvallisesti liittyä päätien liikennevirtaan.

        Usein näkee tilanteita, joissa päätietä ajava muka "joustaa" ja/tai "antaa tietä" eikä kumpikaan sitten lopulta tiedä, minne ajaa. Lopputulos on se, että päätien liikenne hidastuu, joskus nopeastikin ja vaaratilanteita syntyy.

        On sulla ongelmat. Onkos nyt sumuvaloraivoaja keksinyt uuden raivon kohteen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako joustavuus mielestäsi sitä, että tieliikennelakia ei tarvitse noudattaa?

        Ei se ainakaan ole nautamaista pilkunnu**imista ja periksiantamattomuutta. Sellainen on vaarallinen piirre liikenteesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aja sinä sillä lailla niska jäykkänä, minä ajan autolla ja otan muutkin huomioon liikenteessä.
        Ihan sama mitä tuollaiset naurettavat pykälät sanoo, tuollehan nauraa naurismaan aidatkin.

        Kaistapäät jotka sieltä kiihdyttävät eteen ovat juuri niitä idiootteja jotka ei ota muita huomioon vaan ajavat minä minä minä tulen tyyliin. Minä en koskaan väistä, kolmion takaa tulevan on AINA väistettävä. yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaistapäät jotka sieltä kiihdyttävät eteen ovat juuri niitä idiootteja jotka ei ota muita huomioon vaan ajavat minä minä minä tulen tyyliin. Minä en koskaan väistä, kolmion takaa tulevan on AINA väistettävä. yksinkertaista.

        Mikä ongelma se sinulle on jos tullaan eteen ilman että sinun tarvitsee hidastaa? Silloinhan se tulija sujahtaa mukaan päätien liikenteeseen. Vai eikö SINUN eteesi saa tulla, vasta sitten takanasi ajavan eteen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ongelma se sinulle on jos tullaan eteen ilman että sinun tarvitsee hidastaa? Silloinhan se tulija sujahtaa mukaan päätien liikenteeseen. Vai eikö SINUN eteesi saa tulla, vasta sitten takanasi ajavan eteen...?

        Turvaväli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aja sinä sillä lailla niska jäykkänä, minä ajan autolla ja otan muutkin huomioon liikenteessä.
        Ihan sama mitä tuollaiset naurettavat pykälät sanoo, tuollehan nauraa naurismaan aidatkin.

        Hyvä kommentti! :D


      • Anonyymi

        "Taidat olla yksi niitä liikenteen jääräpäitä jotka eivät ymmärrä joustavaa liikennettä.Jääräpäille suosittelen autokoulua.Olette vaaraksi liikenteelle.Oletko ikinä kuullut puhuttavan liikenteen joustavuudesta??"
        -
        Tää niin hitosti, jäykkäpäisiltä kortit pois jotta eivät ole liikenteessä vaarantamassa muiden turvallisuutta, pään jäykkyys kertoo yksinkertaisuudesta, äly ei yksinkertaisesti riitä toimimaan liikenteessä turvallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taidat olla yksi niitä liikenteen jääräpäitä jotka eivät ymmärrä joustavaa liikennettä.Jääräpäille suosittelen autokoulua.Olette vaaraksi liikenteelle.Oletko ikinä kuullut puhuttavan liikenteen joustavuudesta??"
        -
        Tää niin hitosti, jäykkäpäisiltä kortit pois jotta eivät ole liikenteessä vaarantamassa muiden turvallisuutta, pään jäykkyys kertoo yksinkertaisuudesta, äly ei yksinkertaisesti riitä toimimaan liikenteessä turvallisesti.

        Joustavuutta on erityisesti se, että noudatetaan liikennesääntöjä eikä sooloilla miten sattuu.

        Silloin muut liikkeellä olijat voivat ainakin suhteellisen turvallisesti luottaa siihen, että myös se rampilta tulija ymmärtää väistämisvelvollisuutensa ja noudattaa sitä.

        Silloin ei päätietä ajavan tarvitse arvailla, mitä tapahtuu ja/tai jarrutella turhaan.


      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa joustaminen on tieliikennelain VASTAISTA. Onko ymmärretty!


    • Anonyymi

      Ja höpöhöpö. Teen kaikkeni liikenteessä muiden huomioonottamiseksi ja liikenteen sujuvoittamiseksi, yksi tapa on antaa tilaa rampilta tulijalle kaasua löysäämällä tai kaistaa vaihtamalla, ei se ole minulta pois. Saa tulla sakottamaan jos rikoksena teko on sen arvoinen.

      • Anonyymi

        Miksi toimit lakia vastaan?


    • Anonyymi

      No voi jmalauta, kyllä taas holhotaan ja ihmisiä pidetään idiootteina!
      Kaistan vaihtamisessa on riskejä... Hohhoijaa...

      Autossa on peilit joista voi varmistaa että kaistan vaihtaminen on turvallista, eihän kukaan kaistaa vaihda jos näkee ettei siihen ole turvallisesti tilaa.

      Jos kaistan vaihto ei ole mahdollista, niin rampilta tulijaa voi avittaa nostamalla pikkuisen sitä omaa kaasujalkaa.

      Minusta olisi älytöntä että rampilta tuleva liikenne, olkoonkin että tulee kolmion takaa, pakotettaisiin päätietä ajavien joustamattomuuden ja jäykkäniskaisuuden takia pysähtymään siihen rampille ja siitä sitten lähtemään uudestaan liikkeelle ja kiihdyttämään tienopeuteen, jolloin se hidastaisi myös päätien liikennettä.

      Pienellä joustolla liikenne sujuu paremmin, enkä ymmärrä noita täysin järjettömiä "sääntöjä" jotka kieltää muka joustamisen liikenteessä, eihän tuollaista potaskaa voi olla muualla kuin punaniskojen Suomessa!

      • Anonyymi

        Se in ihan sama, mikä sinusta on sitä ja tätä. Laki on laki.


    • Anonyymi

      Aloittajalla pipo pahasti kiristää, vaarallisia liikenteessä tuommoiset änkyrät.

      • Anonyymi

        No "joustajathan" sen laskun maksavat. Huonompi juttu jos se joustajatollon poukkoilu aiheuttaa jonkun syyttömän vammautumisen tai kuoleman.
        Ammattilaiset tietävät asian ja siksi ette näe rekkojen tai bussien luistelevan kaistapäisesti kaistalta toiselle.
        Onko todellakin noin vaikea asia tajuta, että kyse on lain noudattamisesta ja kaikkia koskevista pelisäännöistä?
        Säännöt ovat kaikille samat ja muiden tiellä liikkujien pitää voida luottaa siihen, että jokainen niitä noudattaa. Näiden Polvijärveltä ja Ilomantsista muuttaneiden on ilmeisen vaikea tajuta näin yksinkertaista asiaa. Siellä metsäpoluilla kun on väisteltävä enemmän hirviä, kuin autoja.
        Omatekoiset säännöt aiheuttavat onnettomuuksia.
        Käykäähän kokeilemassa vaikkapa Kehä kolmosella iltapäiväruuhkan aikaan miten hyvin tuollainen "jousto" onnistuu. Siellä "joustelijat" napataan virkavallan toimesta takapenkille kuittaamaan lasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No "joustajathan" sen laskun maksavat. Huonompi juttu jos se joustajatollon poukkoilu aiheuttaa jonkun syyttömän vammautumisen tai kuoleman.
        Ammattilaiset tietävät asian ja siksi ette näe rekkojen tai bussien luistelevan kaistapäisesti kaistalta toiselle.
        Onko todellakin noin vaikea asia tajuta, että kyse on lain noudattamisesta ja kaikkia koskevista pelisäännöistä?
        Säännöt ovat kaikille samat ja muiden tiellä liikkujien pitää voida luottaa siihen, että jokainen niitä noudattaa. Näiden Polvijärveltä ja Ilomantsista muuttaneiden on ilmeisen vaikea tajuta näin yksinkertaista asiaa. Siellä metsäpoluilla kun on väisteltävä enemmän hirviä, kuin autoja.
        Omatekoiset säännöt aiheuttavat onnettomuuksia.
        Käykäähän kokeilemassa vaikkapa Kehä kolmosella iltapäiväruuhkan aikaan miten hyvin tuollainen "jousto" onnistuu. Siellä "joustelijat" napataan virkavallan toimesta takapenkille kuittaamaan lasku.

        Yritätkö kertoa että itse olet niin tollo että poukkoilet kaistalta toiselle taustaasi varmistamatta ja muita vaarantaen ja siksi tarvitset tuollaisia pykäliä estämään joustavan ajamisen?
        Eihän sinne toiselle kaistalle voi väistää jos peilistä näkee ettei siellä ei ole tilaa, silloin voi keventää kaasujalkaa että naapuri pääsee virtaan mukaan.
        Säädähän ne peilisi oikein niin maailma valkenee sinullekin.
        Nauttisitko siitä että rampeilla seisoisi letkat odottamassa että milloin se änkyräkuskien letka menee ohi? Oletko sinä siellä rampilla se tumpelo joka pysähtyy, eikä uskalla mennä virtaan sekaan koska siinä on se kolmio?
        Minulla on sinulle yksi oikein harras pyyntö; Liiku bussilla, ole hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No "joustajathan" sen laskun maksavat. Huonompi juttu jos se joustajatollon poukkoilu aiheuttaa jonkun syyttömän vammautumisen tai kuoleman.
        Ammattilaiset tietävät asian ja siksi ette näe rekkojen tai bussien luistelevan kaistapäisesti kaistalta toiselle.
        Onko todellakin noin vaikea asia tajuta, että kyse on lain noudattamisesta ja kaikkia koskevista pelisäännöistä?
        Säännöt ovat kaikille samat ja muiden tiellä liikkujien pitää voida luottaa siihen, että jokainen niitä noudattaa. Näiden Polvijärveltä ja Ilomantsista muuttaneiden on ilmeisen vaikea tajuta näin yksinkertaista asiaa. Siellä metsäpoluilla kun on väisteltävä enemmän hirviä, kuin autoja.
        Omatekoiset säännöt aiheuttavat onnettomuuksia.
        Käykäähän kokeilemassa vaikkapa Kehä kolmosella iltapäiväruuhkan aikaan miten hyvin tuollainen "jousto" onnistuu. Siellä "joustelijat" napataan virkavallan toimesta takapenkille kuittaamaan lasku.

        Höpöhöpö. Pääkaupunkiseudulla annetaan kyllä tilaa ja joustetaan, aina kaistaa vaihtava ja rampilta tulija päästetään väliin jos tämä vilkulla aikomuksensa osoittaa. Osaatko sinä käyttää vilkkua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No "joustajathan" sen laskun maksavat. Huonompi juttu jos se joustajatollon poukkoilu aiheuttaa jonkun syyttömän vammautumisen tai kuoleman.
        Ammattilaiset tietävät asian ja siksi ette näe rekkojen tai bussien luistelevan kaistapäisesti kaistalta toiselle.
        Onko todellakin noin vaikea asia tajuta, että kyse on lain noudattamisesta ja kaikkia koskevista pelisäännöistä?
        Säännöt ovat kaikille samat ja muiden tiellä liikkujien pitää voida luottaa siihen, että jokainen niitä noudattaa. Näiden Polvijärveltä ja Ilomantsista muuttaneiden on ilmeisen vaikea tajuta näin yksinkertaista asiaa. Siellä metsäpoluilla kun on väisteltävä enemmän hirviä, kuin autoja.
        Omatekoiset säännöt aiheuttavat onnettomuuksia.
        Käykäähän kokeilemassa vaikkapa Kehä kolmosella iltapäiväruuhkan aikaan miten hyvin tuollainen "jousto" onnistuu. Siellä "joustelijat" napataan virkavallan toimesta takapenkille kuittaamaan lasku.

        Taidat itse olla sieltä ilomantsista tai polvijärveltä tuleva pykäläpentti joka ei omaa käytännöntaitoja liikenteessä. Äkkiä sinä opit, jopa liikenneympyrässäkin ajamaan kun ahkerasti harjoittelet, katso vaikka muista mallia...😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla sieltä ilomantsista tai polvijärveltä tuleva pykäläpentti joka ei omaa käytännöntaitoja liikenteessä. Äkkiä sinä opit, jopa liikenneympyrässäkin ajamaan kun ahkerasti harjoittelet, katso vaikka muista mallia...😂

        Vuodesta 63 Joensuun kaduilla tallaillut. Tosin alkuun ei tietenkään ollut korttia, eikä autoa. Välillä tosin ajoin vajaan vuosikymmenen sorarallia ja taksia mm. Nurmijärvellä ja Kirkkonummella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta 63 Joensuun kaduilla tallaillut. Tosin alkuun ei tietenkään ollut korttia, eikä autoa. Välillä tosin ajoin vajaan vuosikymmenen sorarallia ja taksia mm. Nurmijärvellä ja Kirkkonummella.

        Onko tiukkapipoisuus sitten geeneissä, vai omaksuttua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö kertoa että itse olet niin tollo että poukkoilet kaistalta toiselle taustaasi varmistamatta ja muita vaarantaen ja siksi tarvitset tuollaisia pykäliä estämään joustavan ajamisen?
        Eihän sinne toiselle kaistalle voi väistää jos peilistä näkee ettei siellä ei ole tilaa, silloin voi keventää kaasujalkaa että naapuri pääsee virtaan mukaan.
        Säädähän ne peilisi oikein niin maailma valkenee sinullekin.
        Nauttisitko siitä että rampeilla seisoisi letkat odottamassa että milloin se änkyräkuskien letka menee ohi? Oletko sinä siellä rampilla se tumpelo joka pysähtyy, eikä uskalla mennä virtaan sekaan koska siinä on se kolmio?
        Minulla on sinulle yksi oikein harras pyyntö; Liiku bussilla, ole hyvä.

        Kaltaisillesi lienee ihan turha yrittää kertoa yhtään mitään, kun ei tuo luetun ymmärtäminen näytä kuuluvan kykyihisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaltaisillesi lienee ihan turha yrittää kertoa yhtään mitään, kun ei tuo luetun ymmärtäminen näytä kuuluvan kykyihisi.

        Mutta sehän on ihan hienoa jos katsot aloituksen kaltaiset kommentit turhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tiukkapipoisuus sitten geeneissä, vai omaksuttua?

        Ihan liikutuin huolenpidostasi. Voisitko lähettää tänne yhteystietosi, niin otan sitten yhteyttä jos itseymmärryksessä alkaa ilmetä kysyttävää.
        Hiukan mietin tuossa, että millä aloilla sukuni on kunnostautunut. Itseäni en edes yritä määritellä.
        Suvussani on korkeasti koulutettua joukkoa verrattain paljon ja monet heistä ovat aloilla, joissa vaaditaan nimenomaan sääntötarkkuutta (vero, terveydenhuolto, poliisi, sotilas). Minä raukka olin vain tavallinen autonkuljettaja, ainakin melkein.
        Jos siis mm. turvallisuussääntöjen noudattaminen on tiukkapipoisuutta, niin sitten se on varmaan geeneissä.
        Epäilen kyllä, että olen hiukan ns. hullu, mutta sitähän henkilö itse ei kuulemma pysty määrittelemään. Oletko kokeillut koskaan määritellä hulluutesi astetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan liikutuin huolenpidostasi. Voisitko lähettää tänne yhteystietosi, niin otan sitten yhteyttä jos itseymmärryksessä alkaa ilmetä kysyttävää.
        Hiukan mietin tuossa, että millä aloilla sukuni on kunnostautunut. Itseäni en edes yritä määritellä.
        Suvussani on korkeasti koulutettua joukkoa verrattain paljon ja monet heistä ovat aloilla, joissa vaaditaan nimenomaan sääntötarkkuutta (vero, terveydenhuolto, poliisi, sotilas). Minä raukka olin vain tavallinen autonkuljettaja, ainakin melkein.
        Jos siis mm. turvallisuussääntöjen noudattaminen on tiukkapipoisuutta, niin sitten se on varmaan geeneissä.
        Epäilen kyllä, että olen hiukan ns. hullu, mutta sitähän henkilö itse ei kuulemma pysty määrittelemään. Oletko kokeillut koskaan määritellä hulluutesi astetta?

        Eli kontrollifriikkistä sukua, vero, poliisi, sotilas...
        Autokuskillekin on jäänyt kontrolli ja kyttääminen veriin.
        Olisi sinunkin raukan pitänyt poliisikouluun päästä... 😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sehän on ihan hienoa jos katsot aloituksen kaltaiset kommentit turhaksi.

        Sullahan kumma logiikka...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö kertoa että itse olet niin tollo että poukkoilet kaistalta toiselle taustaasi varmistamatta ja muita vaarantaen ja siksi tarvitset tuollaisia pykäliä estämään joustavan ajamisen?
        Eihän sinne toiselle kaistalle voi väistää jos peilistä näkee ettei siellä ei ole tilaa, silloin voi keventää kaasujalkaa että naapuri pääsee virtaan mukaan.
        Säädähän ne peilisi oikein niin maailma valkenee sinullekin.
        Nauttisitko siitä että rampeilla seisoisi letkat odottamassa että milloin se änkyräkuskien letka menee ohi? Oletko sinä siellä rampilla se tumpelo joka pysähtyy, eikä uskalla mennä virtaan sekaan koska siinä on se kolmio?
        Minulla on sinulle yksi oikein harras pyyntö; Liiku bussilla, ole hyvä.

        No voivoi. Eipä näytä olevan helppoa sunkaan elämäs.


    • Anonyymi

      Ei rapilta tulijaa tarvitse väistää kun pakkotilanteessa.Urpot ei osaa tulla joustavasti vaan yrittävät väkisin eteen.

      • Anonyymi

        Niinpä.

        Mikä ihme siinä on, ettei siellä kiihdytyskaistalla raaskita kiihdyttää kunnolla, vaan tungetaan alinopeudella väkisin päätielle ja sitten vasta aletaan pohtia kiihdyttämistä?


      • Anonyymi

        Ajat siis ennemmin kolarin kuin joustat ja luovut omasta etuajo-oikeudestasi?

        Jo yli 40 vuotta sitten autokoulussa opetettiin että ei liikennesääntöjä pidä tilanteesta riippumatta aina pilkulleen noudattaa, vaan omista oikeuksistaan voi myös luopua jos sillä estää onnettomuuden syntymisen.

        Kannattaa ottaa huomioon että liikenteessä on monen tasoisia autoilijoita, nuoria, vanhoja ja kaikkia siltä väliltä, ei kaikki suinkaan ole aloittajan tapaisia superkuljettajia joilla on varaa haukkua muita tienkäyttäjiä pahvipäiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat siis ennemmin kolarin kuin joustat ja luovut omasta etuajo-oikeudestasi?

        Jo yli 40 vuotta sitten autokoulussa opetettiin että ei liikennesääntöjä pidä tilanteesta riippumatta aina pilkulleen noudattaa, vaan omista oikeuksistaan voi myös luopua jos sillä estää onnettomuuden syntymisen.

        Kannattaa ottaa huomioon että liikenteessä on monen tasoisia autoilijoita, nuoria, vanhoja ja kaikkia siltä väliltä, ei kaikki suinkaan ole aloittajan tapaisia superkuljettajia joilla on varaa haukkua muita tienkäyttäjiä pahvipäiksi.

        Kyllä niistä voidaan poiketa, jos vaikkapa onnettomuuden estäminen vaatii, mutta esim. pelkkä kohteliaisuus ei ole edes huono peruste.
        Minulla on ollut ajokortti pidempään, kuin teistä suurin osa on edes elänyt. Ajoin ammatikseni ja kilometrejä lienee n. 2-3 miljoonaa kilometriä.
        Tasan yhteen kolariin olen ollut syyllinen. Peruutin terminaalissa jakeluautolla taakse tulleen Taunuksen etukulmaan pienen vekin.
        Liikeennesääntöjen noudattaminen ei vaadi superlahjakkuutta. siihen pystyy kuka tahansa tervejärkinen ihminen. Sääntöjen rikkojaa voitanee kutsua vaikka pahvipääksi. Itse valitsette, kenekään pahvipäisyydelle minä en voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niistä voidaan poiketa, jos vaikkapa onnettomuuden estäminen vaatii, mutta esim. pelkkä kohteliaisuus ei ole edes huono peruste.
        Minulla on ollut ajokortti pidempään, kuin teistä suurin osa on edes elänyt. Ajoin ammatikseni ja kilometrejä lienee n. 2-3 miljoonaa kilometriä.
        Tasan yhteen kolariin olen ollut syyllinen. Peruutin terminaalissa jakeluautolla taakse tulleen Taunuksen etukulmaan pienen vekin.
        Liikeennesääntöjen noudattaminen ei vaadi superlahjakkuutta. siihen pystyy kuka tahansa tervejärkinen ihminen. Sääntöjen rikkojaa voitanee kutsua vaikka pahvipääksi. Itse valitsette, kenekään pahvipäisyydelle minä en voi mitään.

        Itseriittoisuuttasi ja ylimielisyyttäsi on pakko ihailla... 👍


    • Anonyymi

      Montako liittymäkolaria on Joensuussa sattunut verrattuna onnistuneisiin liittymiin? Taitaa kolariprosentti olla minimaalinen eli joustoa löytyy.

      • Anonyymi

        Ihme ettei ole sattunut kun liikenteessä on noita kuin junanraiteilla ajavia jäykkäniskaisia jääräpäitä, joiden ainoa ajatus autoa ajaessaan on MINÄ MINÄ MINÄ...


    • Anonyymi

      Olen usein antanut tilaa ja annan vastaisuudessakin, tommoset lait on tarkoitettu sääntösuomen lampaille :)

      • Anonyymi

        Totta, kyllä se silmä sanoo kuinka ajetaan ja liikenteessä kannattaa aina ottaa se heikompitaitoinen huomioon ja auttaa tätä pysymään hengissä liikenteessä. Siinä on joustamisesta ja omista oikeuksistaan luopumisessa hyvä apu.


    • Anonyymi

      "EI SAA VÄISTÄÄ VASEMMALLE KAISTALLE, VAAN RAMPILTA TULEVA SOVITTAA NOPEUTENSA PÄÄTIEN LIIKENNEVIRTAAN SOPIVAKSI."

      No saakos sitten päätietä ajava kiihdyttää vauhtiaan niin ettei vaan rampilta tulija ehdi eteen muuten kuin reilulla ylinopeudella ajaen?
      Tällaiseen laittomuuteen kyllä venytään, samaan aikaan kun joustaminen tuomitaan laittomana.
      Ydinkysymyshän tässä härkäniskoilla on se, ettei heidän eteensä saa mennä millään nopeudella, koska se sattuu heillä niin sieluun...

      • Anonyymi

        Näitä kiusantekijöitä näkee joka päivä jotka painavat kaasua kun näkevät rampilta tulijan, lienevätkö aloittaja kavereineen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä kiusantekijöitä näkee joka päivä jotka painavat kaasua kun näkevät rampilta tulijan, lienevätkö aloittaja kavereineen...?

        Aloittaja ei todellakaan kiihdytä, vaan ajaa hyvin tasaista vauhtia. Auto huomauttaa puhumalla ja näytöllä, jos ajan ylinopeutta. Niissä vanhoissa Corilloissa ja Almeroissa ei taida olla edes niinkään tavallista laitetta kuin vakionopeudensäädin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei todellakaan kiihdytä, vaan ajaa hyvin tasaista vauhtia. Auto huomauttaa puhumalla ja näytöllä, jos ajan ylinopeutta. Niissä vanhoissa Corilloissa ja Almeroissa ei taida olla edes niinkään tavallista laitetta kuin vakionopeudensäädin.

        Ja jos vakionopeudensäädin on tullut päälle laitettua niin siitä ei sitten tingitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos vakionopeudensäädin on tullut päälle laitettua niin siitä ei sitten tingitä...

        Jos jokainen ajaisi tasaista nopeutta, niin ei syntyisi niitä haitarijonoja. Jos jokainen noudattaisi sääntöjä, niin onnettomuuksiksi sanottuja tapahtumia olisi vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokainen ajaisi tasaista nopeutta, niin ei syntyisi niitä haitarijonoja. Jos jokainen noudattaisi sääntöjä, niin onnettomuuksiksi sanottuja tapahtumia olisi vähemmän.

        Oletkos ottanut huomioon autojen mittarivirheet?
        Kun vakionopeus asetetaan sataseen, niin yksi auto kulkee silloin satasta, toinen 90 ja kolmas 110.
        Ei se vakkari ruuhka-aikana letkassa toimi, ihan turha sen kanssa on leikkiä.
        Letkassa ajaminen on jatkuvaa havainnointia ja joustamista jossa kuskin pitää olla vahvasti ja kaikilla aisteillaan menossa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos ottanut huomioon autojen mittarivirheet?
        Kun vakionopeus asetetaan sataseen, niin yksi auto kulkee silloin satasta, toinen 90 ja kolmas 110.
        Ei se vakkari ruuhka-aikana letkassa toimi, ihan turha sen kanssa on leikkiä.
        Letkassa ajaminen on jatkuvaa havainnointia ja joustamista jossa kuskin pitää olla vahvasti ja kaikilla aisteillaan menossa mukana.

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Niinpä taas oli luetun ymmärtämisessä reikä.
        "Jos jokainen ajaisi tasaista nopeutta..."
        Koetahan nyt ensin selvittää itsellesi mikä on tasainen nopeus.
        Okei, okei minä selitän. Se on sitä, että ajat esim. satasta koko ajan. Et siis aja 80-99 km/h, vaihdellen nopeutta muutaman sekunnin/minuutin välein.
        Vakionopeussäädin (vakkari) on mukava vehje. Vakionopeutta voi hienosäätää pienestä napista, joka löytyy ohjauspyörästä tai ohjauspylväässä olevista viiksistä.
        Muutamalla painalluksella (+ tai -) saat nopeutesi samaksi edellä ajavan kanssa. Siinä te sitten köröttelette peräkkäin. Jos kaikki ajavat samaa nopeutta, niin jono ei "pumppaa".
        Myös riittävä etäisyys auttaa (eilen muuan Stilo oli vissiin eksynyt ja roikkui takanani "tappituntumalla").
        Jos et halua ajaa perässä, niin pistät vilkun oikealle, varmistat että oikealla kaistalla on tilaa ohitukseen, polkaiset siitä oikeanpuolimmaisesta polkimesta ja lähdet ohitukseen.

        JK. Mene autokouluun.


    • Joustavasti ja muita huomioiden ajava autoilija ei vaihda kaistaa väistääkseen kiihdytyskaistalta tulevaa, vaan jättää eteensä aina sellaisen välimatkan edellä ajavaan autoon, että siihen väliin mahtuu.

      Eihän tämä nyt sen monimutkaisempaa ole.

      • Anonyymi

        Joopa joo, lisääntyvä mummoautoilu tuo lisää riskejä juuri liittymiin kun sitä poljinta ei uskalleta painaa. Olen joka viikko tilanteessa jossa 80-100 kmh alueella liikenteeseen koettaa liittyä 50-60kmh ajava mummo/ukko joka sitten lopuksi saattaa pysähtyä kiihdytyskaistan päähän.
        Onneksi nämä tunnistaa usein matkan päästä joko halvemmasta "kitymoasturista" tai Dacia Dusterista (ukot) tai sitten 2 ovisesta Toyota/Opel vanhemmasta kauppakassista (mummot).
        Etukyyryssä puristetaan kaksin käsin rattia suoraan tuijottaen ja toivotaan ettei vaan nyt sattuis mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, lisääntyvä mummoautoilu tuo lisää riskejä juuri liittymiin kun sitä poljinta ei uskalleta painaa. Olen joka viikko tilanteessa jossa 80-100 kmh alueella liikenteeseen koettaa liittyä 50-60kmh ajava mummo/ukko joka sitten lopuksi saattaa pysähtyä kiihdytyskaistan päähän.
        Onneksi nämä tunnistaa usein matkan päästä joko halvemmasta "kitymoasturista" tai Dacia Dusterista (ukot) tai sitten 2 ovisesta Toyota/Opel vanhemmasta kauppakassista (mummot).
        Etukyyryssä puristetaan kaksin käsin rattia suoraan tuijottaen ja toivotaan ettei vaan nyt sattuis mitään.

        Sinähän elät näköjään liikenteessä kuin viidakossa, jossa vallitsee vain vahvimman oikeus...


      • Anonyymi

        No nyt on asiallinen kommentti! Juuri näin!


      • Anonyymi

        Entäs jos sieltä kiihdytyskaistalta tuleekin vaikkapa kahdeksan autoa?


      • Anonyymi

        "...jättää eteensä aina sellaisen välimatkan edellä ajavaan autoon, että siihen väliin mahtuu..."
        "Eihän tämä nyt sen monimutkaisempaa ole...."

        Siinäpä se, mutta kaikki eivät sitä vain voi käsittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos sieltä kiihdytyskaistalta tuleekin vaikkapa kahdeksan autoa?

        Oletko koskaan ikinä kuullutkaan vetoketjuperiaatteesta liikenteessä? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos sieltä kiihdytyskaistalta tuleekin vaikkapa kahdeksan autoa?

        Ei kai ne kahdeksan autoa ole toisissaan kiinni. Edessä on tilaa ja jos takana tuleva jättää välin, niin sielläkin on tilaa. Uskomatonta, että edes esitit moisen kysymyksen. Minkälainen "älykkö" lienet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne kahdeksan autoa ole toisissaan kiinni. Edessä on tilaa ja jos takana tuleva jättää välin, niin sielläkin on tilaa. Uskomatonta, että edes esitit moisen kysymyksen. Minkälainen "älykkö" lienet..

        Niin: jos jättää välin...


    • Anonyymi

      Samoin on tarvittaessa sovitettava nopeutensa rampilta tulevaan. Joustoa ja pelisilmää tarvitaan, rautakanki.

      • Anonyymi

        Älä höpötä sontaa - EI OLE.
        Rampilta tuleva tulee kolmion takaa. Kolmio kertoo rampilta tulevalle, että edessä on etuajo-oikeutettu tie.
        Motarilla ajavilla on siis etuajo-oikeus. Sinun joustelusi edellyttää sitä, että takanasi tulevatkin joustavat. Siihen sinä et voi muita velvoittaa.
        Ota huomioon myös, että siellä motarilla saattaa olla pitkäkin jono ja ohittajia, jotka eivät ehkä pysty näkemään sinun joustavuutesi aiheuttamaa äkillistä muutosta - ja silloin jysähtää.
        Onko ihan totta, että et kykene tajuamaan näin yksinkertaista asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä sontaa - EI OLE.
        Rampilta tuleva tulee kolmion takaa. Kolmio kertoo rampilta tulevalle, että edessä on etuajo-oikeutettu tie.
        Motarilla ajavilla on siis etuajo-oikeus. Sinun joustelusi edellyttää sitä, että takanasi tulevatkin joustavat. Siihen sinä et voi muita velvoittaa.
        Ota huomioon myös, että siellä motarilla saattaa olla pitkäkin jono ja ohittajia, jotka eivät ehkä pysty näkemään sinun joustavuutesi aiheuttamaa äkillistä muutosta - ja silloin jysähtää.
        Onko ihan totta, että et kykene tajuamaan näin yksinkertaista asiaa?

        Sinun unelmaliikenteessäsi siis rampeilla seisoo autojonot odottamassa koska pääsee sekaan joukkoon tummaan...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä sontaa - EI OLE.
        Rampilta tuleva tulee kolmion takaa. Kolmio kertoo rampilta tulevalle, että edessä on etuajo-oikeutettu tie.
        Motarilla ajavilla on siis etuajo-oikeus. Sinun joustelusi edellyttää sitä, että takanasi tulevatkin joustavat. Siihen sinä et voi muita velvoittaa.
        Ota huomioon myös, että siellä motarilla saattaa olla pitkäkin jono ja ohittajia, jotka eivät ehkä pysty näkemään sinun joustavuutesi aiheuttamaa äkillistä muutosta - ja silloin jysähtää.
        Onko ihan totta, että et kykene tajuamaan näin yksinkertaista asiaa?

        Montako tuollaista jysähdystä olet koskaan nähnyt muuta kuin liikennepelkoisissa kauhu-unissasi? Niinpä, et yhtään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun unelmaliikenteessäsi siis rampeilla seisoo autojonot odottamassa koska pääsee sekaan joukkoon tummaan...?

        Jos tilanne on sellainen, ettei päätielle mahdu, niin silloin on syytä odottaa rampilla.

        Juuri siitä syystä sivutieltä tulijoille on se kärkikolmio, että he ymmärtäisivät väistämisvelvollisuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tilanne on sellainen, ettei päätielle mahdu, niin silloin on syytä odottaa rampilla.

        Juuri siitä syystä sivutieltä tulijoille on se kärkikolmio, että he ymmärtäisivät väistämisvelvollisuutensa.

        Arat ja huonohoksottimiset jäävät rampille seisomaan, muut kyllä pääsee sekaan, päätietä ajavien hankkijanmiesten estely-yrityksistä huolimatta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä sontaa - EI OLE.
        Rampilta tuleva tulee kolmion takaa. Kolmio kertoo rampilta tulevalle, että edessä on etuajo-oikeutettu tie.
        Motarilla ajavilla on siis etuajo-oikeus. Sinun joustelusi edellyttää sitä, että takanasi tulevatkin joustavat. Siihen sinä et voi muita velvoittaa.
        Ota huomioon myös, että siellä motarilla saattaa olla pitkäkin jono ja ohittajia, jotka eivät ehkä pysty näkemään sinun joustavuutesi aiheuttamaa äkillistä muutosta - ja silloin jysähtää.
        Onko ihan totta, että et kykene tajuamaan näin yksinkertaista asiaa?

        Sinun saattaisi olla parempi pysyä poissa motareilta... 🤔


    • Anonyymi

      Hei, ihan tällainen pieni juttu. Mikä siinä rampilta kiihdyttämissä selkeästi pelottaa? Autossa on kaasupoljin, mitä painamalla voi kiihdyttää. Mikäli rajoitus on 100 tai 120, niin nostakaa se nopeus siihen. Vaihteitakin voi käyttää. Mikäli auto ei kiihdy isolla vaihteella, niin vaihtakaa pienemmälle, niin kyllä kiihtyy.

      • Anonyymi

        Siellä on kolmio siellä rampin päässä. Otanko kolaritapauksissa sinuun yhteyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on kolmio siellä rampin päässä. Otanko kolaritapauksissa sinuun yhteyttä?

        Jousta, älä aja kolaria. Pitää olla tahmea kuski jos ei pärjää liikenteessä kuin rautalankamallien avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jousta, älä aja kolaria. Pitää olla tahmea kuski jos ei pärjää liikenteessä kuin rautalankamallien avulla.

        Jos siellä pääväylällä ajaa vaikkapa kolme autoa tappituntumalla ei auta nopeastikaan kiihtyvä auto. Pysähdyttävä on tai tehtävä 'taskuunperuutus' väärinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siellä pääväylällä ajaa vaikkapa kolme autoa tappituntumalla ei auta nopeastikaan kiihtyvä auto. Pysähdyttävä on tai tehtävä 'taskuunperuutus' väärinpäin.

        Mikä siinä tilannekuvan hahmottamisessa on niin vaikeaa?
        Jos näyttää ettet kerkiä rampilta niiden kolmen peräkkäin ajavan eteen, niin nosta vähän kaasupoljinta ja asetu jonon häntään neljänneksi.
        Siitä voit sitten vaihtaa vasemmalle kaistalle ja mennä ohi jos sellaista tarvetta tunnet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä tilannekuvan hahmottamisessa on niin vaikeaa?
        Jos näyttää ettet kerkiä rampilta niiden kolmen peräkkäin ajavan eteen, niin nosta vähän kaasupoljinta ja asetu jonon häntään neljänneksi.
        Siitä voit sitten vaihtaa vasemmalle kaistalle ja mennä ohi jos sellaista tarvetta tunnet.

        Se kolme ei ole jonojen maksimimäärä. Olen nähnyt itsekin useamman kuin kolmen auton jonon. Silloin voi se kiihdytyskaista loppua kesken sitä rakoa odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kolme ei ole jonojen maksimimäärä. Olen nähnyt itsekin useamman kuin kolmen auton jonon. Silloin voi se kiihdytyskaista loppua kesken sitä rakoa odotellessa.

        Kun keulasi on päätietä ajavan takapuskurin kohdalla niin vilkku päälle ja siirryt vain siihen, aina siinä auton mentävä rako on. Katsot vain että vauhtisi on sama kuin päätietä ajavalla letkalla. Turha siellä on arkailla jos ei oikeasti halua jäädä siihen rampille seisomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun keulasi on päätietä ajavan takapuskurin kohdalla niin vilkku päälle ja siirryt vain siihen, aina siinä auton mentävä rako on. Katsot vain että vauhtisi on sama kuin päätietä ajavalla letkalla. Turha siellä on arkailla jos ei oikeasti halua jäädä siihen rampille seisomaan.

        Mutta riittääkö 80 sentin turvaväli 80 km/h ajavilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta riittääkö 80 sentin turvaväli 80 km/h ajavilla?

        Älä höpötä taas, missään et näe niin pieniä turvavälejä. Onko mukava liioitella ja paisutella asioita, tehdä kärpäsestä härkänen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä taas, missään et näe niin pieniä turvavälejä. Onko mukava liioitella ja paisutella asioita, tehdä kärpäsestä härkänen...?

        "Kun keulasi on päätietä ajavan takapuskurin kohdalla niin vilkku päälle ja siirryt vain siihen, aina siinä auton mentävä rako on..."

        Niinpä. Mutta jos se seuraava pitää turvavälinä auton mittaa niin eipä jää edes sitä 80 senttiäkään.


    • Anonyymi

      Joustavuus on viisautta. Ei hampaat irvessä ajaminen.

    • Anonyymi

      Urpoja väistäjiä riittää jns liikenteessä.

      • Anonyymi

        Urpot väistäjät omistavat ehjän auton.


    • Anonyymi

      Kirjoittavat netissä ohjeiksi että maantienopeuksilla turvavälin tulee olla noin 4 sekuntia ja metreinä sama kuin nopeuslukema – 80 km/h vauhdilla siis 80 metriä.
      Toteutuukohan tämä sääntö liittymissä vai esiintyykö liittymissä sellaisia "vähemmän turvallisia" hetkiä?

    • Anonyymi

      Pääväylää voi tulla hyvinkin monta autoa peräkkäin minimiturvavälein. Liittymästä myös voi tulla useampi auto niin ikään minimiturvävälein. Liittyessään pääväylälle liittymästä tulevat tunkevät "vetoketjun" tavoin mukaan ja turvalliset turvavälit katoavat ja se aiheuttaa vaaratilanteita.

      • Anonyymi

        Kun nostaa kaasu jalkaa oma vauhti hidastuu ja samalla myös perässä tulevien vauhti hidastuu ja eteen syntyy riittävä väli johon rampilta tulija pääsee. Tätä ei ole missään laissa kielletty ja sen estää vain se rusina siellä kuljettajan korvien välissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun nostaa kaasu jalkaa oma vauhti hidastuu ja samalla myös perässä tulevien vauhti hidastuu ja eteen syntyy riittävä väli johon rampilta tulija pääsee. Tätä ei ole missään laissa kielletty ja sen estää vain se rusina siellä kuljettajan korvien välissä.

        Ja takana tulevat jarruttelevat myös niin muodostuu yhen idiootti hidastelijan takia jono jonka vauhti matelee, pahimmassa tapauksessa lähdetään ohittelemaan tämän kaasun nostajan takia ja kolaroidaan, ompa ystävällistä eikö vaan. Turha rikkoa lakia ja esittää teennäistä kohteliasta, pysyy vaan omalla kaistallaan ja on ihan rehellisesti mulkku pohjois-karjalalainen.


      • Anonyymi
        Adof.H kirjoitti:

        Ja takana tulevat jarruttelevat myös niin muodostuu yhen idiootti hidastelijan takia jono jonka vauhti matelee, pahimmassa tapauksessa lähdetään ohittelemaan tämän kaasun nostajan takia ja kolaroidaan, ompa ystävällistä eikö vaan. Turha rikkoa lakia ja esittää teennäistä kohteliasta, pysyy vaan omalla kaistallaan ja on ihan rehellisesti mulkku pohjois-karjalalainen.

        Voi jumalauta että joistakin osaa olla vaikeaa ajaa tilanteen mukaisesti liikenteessä, painetaan putkinäöllä kuin hirvi muista välittämättä, koska minulla on oikeus, minäminäminäminä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi jumalauta että joistakin osaa olla vaikeaa ajaa tilanteen mukaisesti liikenteessä, painetaan putkinäöllä kuin hirvi muista välittämättä, koska minulla on oikeus, minäminäminäminä...

        Eiköhän ne ole niitä minäminä miksi minä en saa ajaa porukkaa ne rampissa kökkijät. Jos ei osaa liikennesääntöjä niin pysyy pois ratin takaa.


      • Anonyymi
        Adof.H kirjoitti:

        Eiköhän ne ole niitä minäminä miksi minä en saa ajaa porukkaa ne rampissa kökkijät. Jos ei osaa liikennesääntöjä niin pysyy pois ratin takaa.

        Ei minulla ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa liittyä rampilta liikenteeseen, hyvin pääsee, tosin joskus joutuu tallaamaan kun pääväylää ajava kiihdyttää vauhtiaan ettei vaan hänen eteensä kukaan tulisi. Mutta en minä siihen ole kökkimään jäänyt, pääsääntöisesti ajelen vasenta kaistaa koska edessä menee hitaammin kulkevia ajoneuvoja. 109 on hyvä matkanopeus moottoritiellä, ei mene vielä sakoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa liittyä rampilta liikenteeseen, hyvin pääsee, tosin joskus joutuu tallaamaan kun pääväylää ajava kiihdyttää vauhtiaan ettei vaan hänen eteensä kukaan tulisi. Mutta en minä siihen ole kökkimään jäänyt, pääsääntöisesti ajelen vasenta kaistaa koska edessä menee hitaammin kulkevia ajoneuvoja. 109 on hyvä matkanopeus moottoritiellä, ei mene vielä sakoille.

        Kyllä 109 menee sakoille. Vaikka hyvin harvoin tuolla vielä saa sakkoja, mutta jos muut seikat täyttyvät (liikennemäärä, keliolot, valaistus), niin kyllä se on sakon peruste.


    • Anonyymi

      Hyvin on tilaa tullut kun ajaa rampilta päätielle 60 tonnia painavalla yhdistelmällä. Kertaakaan ei oo kukaan kokeillu kumpi väistää!!!!

      • Anonyymi

        Arvaan että ovat väistäneet vasemmalle kaistalle.


      • Anonyymi

        No ainakin viimeksi tuollaisessa tilanteessa se rekka väisti. Yritti kyllä pelotella, mutta silti väisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin viimeksi tuollaisessa tilanteessa se rekka väisti. Yritti kyllä pelotella, mutta silti väisti.

        Joskus on tuuria...


      • Anonyymi

        Vatipää sinun pitäisi väistää kun tulet kolmion takaa. Juuri niin tyypillistä uhoa rekkapojalta.
        "Minulla on rekka,minulla on etuoikeuksia" 🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatipää sinun pitäisi väistää kun tulet kolmion takaa. Juuri niin tyypillistä uhoa rekkapojalta.
        "Minulla on rekka,minulla on etuoikeuksia" 🤣🤣

        Niin...? Minkäs teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...? Minkäs teet?

        Annan seuraavan kerran rekan antaa pikkasen osuman niin katotaan miten rekkapojan uho hyytyy poliisien edessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annan seuraavan kerran rekan antaa pikkasen osuman niin katotaan miten rekkapojan uho hyytyy poliisien edessä

        Teen samoin niin loppuu rekkapoikien uhoaminen. Pitävät itseään teiden kuninkaina. Kyllä niillekin löytyy kengittäjä


    • Anonyymi

      Sanokaahan nipottajat montako ramppikolaria on aikojen saatossa ajettu täällä joensuun seudulla?
      Teitä vain kyrsii kun tiellä on muitakin liikkujia joita pitäisi vielä ottaa huomioonkin.
      Niinköhän noudatatte elämänne kaikissa tilanteissa sitä lakia yhtä jääräpäisesti kuin väitätte noudattavanne liikenteessä kun ette jousta siellä vähääkään?

    • Anonyymi

      Tympii tämä jankutus, eiköhän sovita että vain aloittaja osaa ajaa oikein, me muut emme mitenkään? Josko sitten olisi mieli hyvä?

      • Anonyymi

        Mulle sopii.

        T: Aloittaja

        JK. Muista mennä sinne autokouluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle sopii.

        T: Aloittaja

        JK. Muista mennä sinne autokouluun.

        Haistappa ite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle sopii.

        T: Aloittaja

        JK. Muista mennä sinne autokouluun.

        Mitä minä sinne, kun justiin kävin lääkärintodistuksen että saan taas pitää 5 vuotta C-korttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä sinne, kun justiin kävin lääkärintodistuksen että saan taas pitää 5 vuotta C-korttia?

        Ikää on jo sen varran, että minä luovuin jo C:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä sinne, kun justiin kävin lääkärintodistuksen että saan taas pitää 5 vuotta C-korttia?

        Mitä erikoista C kortissa muka on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikää on jo sen varran, että minä luovuin jo C:sta.

        Hyvä ratkaisu! Nimittäin ajokorttiluokan alentaminen on paljon halvempaa kuin se lääkärintodistus. Etenkin jos ei sitä C-korttia enää tarvitse edes jälkikasvun muuttokuormien ajamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä erikoista C kortissa muka on

        Kuka väitti että C- kortissa on jotakin erikoista? Näetkö harhoja? Pääsititkö itse läpi näkötestistä?


    • Anonyymi

      Ilmeisesti Joensuusta pitäisi poistaa rampit ja liikenneympyrät, jokainen ilmeisesti kuitenkin osaa ajaa suoralla tiellä ja mielellään valoilla ohjatuissa T-risteyksissä?

    • Anonyymi

      Alotittaja kyttää liikenteissä muista autoilijoita ja kotonaan naapureita. Kun oma elämä on pas*** niin yrittää päteä arvostelemalla muita.

      • Anonyymi

        Ihan tosi. Elämäni on aevan paska. Kerrassaan kauhee. Joskus minä vaan istun tuolla ylikulkusillalla ja kyttään kun mykkä v...ua. Olo on yksinäinen ja toivonkin sinun tulevan jonain päivänä kaveriksi.
        YHYYYY....!


      • Anonyymi

        Arvostelu tapahtuu tietenkin anonyymisti netissä, koska niinhän pesunkestävä luuseri toimii ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tosi. Elämäni on aevan paska. Kerrassaan kauhee. Joskus minä vaan istun tuolla ylikulkusillalla ja kyttään kun mykkä v...ua. Olo on yksinäinen ja toivonkin sinun tulevan jonain päivänä kaveriksi.
        YHYYYY....!

        No juuri tätä epäilimmekin, hyvä kun varmistit asian.


    • Anonyymi

      Turvallista matkaa!

      • Anonyymi

        Kiitos samoin!
        Autoillaan turvallisesti, toiset huomioon ottaen ja tarvittaessa joustaen, pyrkien noudattamaan liikennesääntöjä, mutta ei härkäpäisesti aina viimeiseen asti, vaan tarvittaessa myös omista oikeuksista luopuen.
        Pitkää ikää kaikille tien käyttäjille!


    • Anonyymi

      Ja sinäkö pölvästi sitten olet itse täydellisyys liikenteessä ja ajat aina virheettömästi

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että turvallista matkaa toivottava on pölvästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että turvallista matkaa toivottava on pölvästi?

        Aloittajalle tuo taisi olla tarkoitettu...


    • Anonyymi

      Alottajalla tuskin autoilu muutenkaan hallussa, ne valotkaan ei taida olla suunnattu oikein ja kiinankorvausleditkin on muita sokaisemassa, kortti pois kallulta niin oppii olemaan.

      • Anonyymi

        Aloittaja on niitä kuuluisia "minä en koskaan aja kolaria-tyyppejä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on niitä kuuluisia "minä en koskaan aja kolaria-tyyppejä".

        En ole "minä en koskaan aja kolaria-tyyppejä". Kuten jo tuolla aiemmin kerroin, niin vuosikymmeniä sitten ruttasin jakeluautolla vanhaa Tuhn... Taunusta.
        Mutta vain kerran.

        T: Aloittaja


    • Anonyymi

      Olipa kiva lähtee teslalla rampilta eilen 3,2s sataseen oli muilla ihmettelemistä. Tesla rules

      • Anonyymi

        Hiljaista on ollut. Mites jos olis ollut muuta liikennettä ja reilusti?


      • Anonyymi

        Jos tuo kiihdytysaika on 0-100 km/h:ssa, niin miksi olit pysähtyneenä rampilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo kiihdytysaika on 0-100 km/h:ssa, niin miksi olit pysähtyneenä rampilla?

        Rampille ei pysähdy kuin ajotaidostaan epävarmat tumpelot, potentiaaliset bussimatkustajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rampille ei pysähdy kuin ajotaidostaan epävarmat tumpelot, potentiaaliset bussimatkustajat.

        "...3,2s sataseen..." eli onko ko. Tesla-kuljettaja ajotaidostaan epävarma tumpelo, potentiaalinen bussimatkustaja?


      • Anonyymi

        Pitäs lähtee kyllä ihan eri tavalla, koska rampiltahan tulla useimmiten alamäkeen.


      • Anonyymi

        Kummasti teslaurpot hidastelee moottoritiellä ja muutenkin reissatessa.


      • Anonyymi

        Ja oli kiva täyskiihdytyksen jälkeen latailla 2h pattereita? Ajele vaan kuutta kymppiä, kuten muutkin Tesla kuskit, ettei lopu patterit kesken.


      • Anonyymi

        Tesla urpo. En ikimaailmassa ottais teslaa. Vitun ruman mallinenkin. Kävin Helsingissä niin matkalla oli kolme sähkölaatikkoa hyytyneinä tienvarteen. Yksi niistä ohitteli aikaisemmin mahtipontisesti ja sulkuviivalla. Taisikin sähkölaatikkoa teslasta loppua akku. Kuskia selvästi vitutti kun ajoin ohi ja vilkutin iloisesti


    • Anonyymi

      Kaikki autothan kiihtyvät sataseen 3,2 sekunnissa. Jotkut vain tarvitsevat hiukan aloitusnopeutta. Ja sitähän rampilta saa.

    • Anonyymi

      Joensuu, tuo Suomen liikenteen pahin solmukohta...😂🤣

      • Anonyymi

        Ja olet kolunnut kaikki Suomen solmukohdat? Keskittyisit vain noihin hymiöihisi joita piirtelet "aikuismaiseen" tyyliisi.


      • Anonyymi

        Varjele luoja joensuulaista, autolla ihmisten ilmoille lähtemästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja olet kolunnut kaikki Suomen solmukohdat? Keskittyisit vain noihin hymiöihisi joita piirtelet "aikuismaiseen" tyyliisi.

        Sulle Joensuu on maailman liikenteen pahin solmukohta, kun et osaa ajaa edes suoraa moottoritietä...😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle Joensuu on maailman liikenteen pahin solmukohta, kun et osaa ajaa edes suoraa moottoritietä...😂🤣

        Sinulle solmukohta on liikenteen lisäksi aikuismainen kirjoittelu. Teinimäiset ajatuksesi tunnistaa lapsellisista hymiöistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle solmukohta on liikenteen lisäksi aikuismainen kirjoittelu. Teinimäiset ajatuksesi tunnistaa lapsellisista hymiöistäsi.

        Eikö sinun koneessasi ole hymiöitä? Ei minunkaan työkoneessani ollut, mutta tässä omassa läppärissä on...😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varjele luoja joensuulaista, autolla ihmisten ilmoille lähtemästä...

        👍...


    • Anonyymi

      Joensuulaiset on savolaisia, ovat aina oikiassa vaikka ovatkin väärässä. Tarkoittaa rampissa kökkijöitä.

      • Anonyymi

        Alkaa tämä joensuulaisten liikennepöteryys saada jo ihan valtakunnallistakin mainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa tämä joensuulaisten liikennepöteryys saada jo ihan valtakunnallistakin mainetta.

        Vain sinun puupäässäsi :D


    • Anonyymi

      Juuri näin. Rampilta tuleva VÄISTÄÄ, onko asia nyt ymmärretty? ?

      • Anonyymi

        Suomennos; Minun eteeni ei saa rampilta tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomennos; Minun eteeni ei saa rampilta tulla.

        Tottakai saa tulla. Kun sovittaa nopeutensa päätien liikennevirran nopeuteen, niin saa tulla joko eteen tai taakse, mutta kylkeen on turha puskeutua.
        Jos ei tiedä sääntöjä tai ei halua niitä noudattaa, niin ei pidä tulla ajelemaan liikenteeseen autojen sekaan.
        Sellainen ostaa fillarin ja ajelee siellä kevyemmille tarkoitetuilla jotoksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saa tulla. Kun sovittaa nopeutensa päätien liikennevirran nopeuteen, niin saa tulla joko eteen tai taakse, mutta kylkeen on turha puskeutua.
        Jos ei tiedä sääntöjä tai ei halua niitä noudattaa, niin ei pidä tulla ajelemaan liikenteeseen autojen sekaan.
        Sellainen ostaa fillarin ja ajelee siellä kevyemmille tarkoitetuilla jotoksilla.

        Sukkahousut jalassa...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukkahousut jalassa...?

        Tykkäisit?


    • Anonyymi

      Autoni pelaa, liikennesäännötkin hallussa ja asenne kohdillaan. Miten pärjään Joensuun liikenteessä?

      • Anonyymi

        Mitäs sun autos pelaa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Joustavuus on karjateko täällä mahtavan metropolin ruuhkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joustavuus on karjateko täällä mahtavan metropolin ruuhkissa.

        Hoida hyvin karjaasi.


    • Anonyymi

      Pahvihousut vauhdissa

      • Anonyymi

        Lapsellista.


    • Anonyymi

      Huomenta joen pahvipäät.Nyt on hyvä keli pyöräillä ja tietysti sukkahousut jaloissa
      Rampilta autolla tulevat älkää kiilatko päätiellä ajavalla etuajo oikeus.

      • Anonyymi

        Älä kiihdytä siihen kiilattavaksi vaan pidä vauhtisi tasaisena, vaikka sukkahousut kiristäisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kiihdytä siihen kiilattavaksi vaan pidä vauhtisi tasaisena, vaikka sukkahousut kiristäisikin.

        Onko sinun kätesi jonkun sukkahousuissa...???


    • Anonyymi

      Joensuun maan kuulu liikenne suunittelu. Katuja kavennetaan liikennevalot tökkii. Mikä maksaa ukot vaihtoon!!!

    • Anonyymi

      Mieluummin väistö vasemmalle kuin kolari oikealta tulevan etuilijan kanssa.

      • Anonyymi

        Se on viisautta!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe