ystävät hyvät ,nyt kaipailen niksejä ,millä saa virtaa uupuneeseen mummon reppanaan.
Olenko hienosti sanoen stressaantunut,vai ikäkö painaa.
Kesääni on tullut mahdutettua kaikenlaista menemistä ja nyt olen huomannut voimani olevan tipotiessään.
Ennen ohjelmaa oli ,otin vieraita mökille vastaan pirteänä ja touhusin, sunnittelin innolla olin menossa uusiin haasteisiin.
Juhannuksena oli tarkoitus olla yhdessä ystävien kanssa ja nyt oloni onkin niin vetämätön,että toivon ettei ketään tulisi.
En inspiroidu ruokailun laittamiseen ,puhumattakaan että toimisin pirteänä emäntänä,ja saisin vieraani viihtymään.
Olimme naisporukan kanssa juuri mökillä ja yksin kukkien kerääminen maljakkoon tuntui rasittavalta.
Ystäviäni en tahtoisi loukata ja mukava olisi varmaan ollakin yhdessä,mutta olen niin voimaton.
Tämä on aivan uusi ilmiö minulle,olen aina ollut se vieraiden hyvä "emäntä" ja olemme viihtyneet.
Tulenko kovaa vauhtia vanhaksi,vai olenko jotenkin muuten virkistyksen tarpeessa.
Pitäisikö hautautua johonkin lomakohteeseen ja olla valmiilla,vai mistä nyt tämä outo ilmiö johtuu,,,,,kertokaa ,tietävät ,kokeneet ja muuten viisaat ihmiset.
MITÄS NYT TEHDÄÄN
21
1534
Vastaukset
- fiiuliN
Olotilasi on täysin ohimenevää, uskoisin.
Olenhan sinua vanhempi jo jonkunverran ja minullakin on ainakin 10:n vuoden ajan tullut jaksoja etten haluaisi vierailleni mitään tarjota, enkä aina edes kylään kutsua.
On niinkuin lapsieni entinen opettaja joka on minua vuoden vanhempi, sanoi kerran, ettei hän aina jaksa edes vastailla toisten sanomisiin.
En tiedä olivatko hänen toimettomuutensa jaksottaisia vai eivät, mutta minun ovat ainakin aina olleet.
Kaikesta huolimatta olen vielä tänäkin vuonna laittanut ruokaa joka toinen sunnuntai poikani lapsille kun ovat tulleet iltaisin käymään. Itse syömme jo aamupäivällä.
Vielä sitten toiset lapset mukaan lukien.
On tuo siivoamisen aloittaminenkin ollut niin kovin vaikeaa tässä alkukuukautena, mutta nyt on melkein kaikki paikat siivottu ja Juhannus saa tulla.
Niin , että rauhoitu vain omasta saamattomuudestasi , ei se ole vanhuutta vaan ohimenevää pientä haluttomuutta.
En ainakaan suosittele mitään lomakohdetta, mitä siellä olisi tekemistä. Sinullahan on oma mökki, jos lepoa kaipaat, niin "piiloudu" sinne.
Tai sitten ehdotat ystävillesi nyyttikestejä sinun mökilläsi.
Sehän olisikin erinomainen ratkaisu väsymyksesi poistoon, eikö vaan? - piikkiruusu
En tiedä saako tähän keskusteluun osallistua miehet, mutta teen sen nyt kuitenkin kaiken uhallakin.
Uskoakseni kaikki ikääntyvät ihmiset ovat kokeneet samanlaisia tuntemuksia jossain ikänsä vaiheessa. Niin minäkin.
On selvää, että se hämmentää. Kun kaikki tuntuu hyvältä ja elämä hymyilee, niin yxkax jokin kumma voimattomuus iskee. Toivottavasti se ei ole jonkin sairauden ensioire. Vanhuus ei tule yksin.
Minulle kävi niin, että täytettyäni 70 vuotta, alkoi jyrkkä alamäki. Siihen asti olin elämässä kiinni monin eri tavoin. Oli harrastuksia kuten, sukutukimus, lenkkeily ja golf ja tietty tämä tietsikka.
Minäkin huolestuin. Monet ennen niin kiinnostavat asiat alkoivat menettää merkitystään.
Nyt lähestyessäni 80 vuoden ikää alan ymmärtää, että on hyväksyttävä tosiasiat. On annettava itselleen lupa olla väsynyt ja istahtaa vaikkapa kiikkiustuoliin pikku torkuille silloin tällöin. Ymmärrän, että elän luopumisen aikaa. Jouduin luopumaan elämänkumppanistani 45 avioliittovuoden jälkeen ja joudun myös luopumaan monista tapaamisista ja tilaisuuksista, joihin vielä muutama vuosi sitten menin innolla mukaan.
Kaikesta huolimatta tämä luopumisen aika on omalla tavalla kiinostava ja ainahan ovat muistot mukana rikastuttamassa elämää.
Toivottavasti nämä hajanaiset kokemukseni auttavat edes hieman sinua nettiystäväni.lohduttavalta kuuluu.
Olen kyllä ollut vähän "tukkonen" voi pientä flunssan poikastakin.
Totta on mitä sanot ,vanhuus ei tule yksin ja kai on asennuttava oikein tähänkin,joten lusikka kauniiseeen käteen.
Kiva kun uskalsit vastata ,ei ole lainkaan miesten ja naisten juttuja ,sillä olemmehan täällä kaikki tuttuja.
Tuli loppusointuinen pätkä.
Nyt menen nukkumaan,henkilääkärini sanoi levon auttavan.
Hyvää yötä kaikille.- Anniina
Ikäsi ei ainakaan viesteissäsi todellakaan näy, niissähän on sekä tietoa että hienoa huumoria ja uskallusta tulla myös naisten avauksiin mukaan.
Iloista juhannusta kaikille !
Katsoin tuossa vähän aikaa TV:tä ja olin nukahtamaisillani, vaikka kello oli vasta 19.
Pölyimuri olohuoneen lattialla, en jaksanut ruveta imuroimaan.
Pienoinen stressi painaa päälle.
Koko kevään on ollut kaikenlaisia menoja ja on ollut vieraitakin.
Viimeksi oli nyt viikonloppuna.
Juhannusaattona tuo poikani tyttöystävänsä ensi kertaa "näytille" ja olisi jaksettava järjestää viihtyisää aattoiltaa varten.
Juhannusaamuna aikaisin on sitten häihin lähtö.
Seuraavana viikonloppuna tulee veljen perhe Suomesta.
Sitä seuraavana viikonloppuna lähden itse Skooneen ja Kööpenhaminaan...
Mutta kun haluaisin vaan olla juuri nyt yksin ja elää kuin pellossa :DD
Kai tässä vaan on vielä terästyttävä heti huomenissa ja laitettava viimeiset voimansa likoon!
Ei ainakaan ehdi pitkästyä...
Taitaa olla niin että kun itse tulee hitaammaksi iän myötä niin liian paljon tapahtumia lyhyellä aikavälillä stressaa.- ellumari
vauhtia sinulla kuin minullakin. Ei edes nuorempana tapahtunut puolen vuoden aikan niin paljon kuin elämässäni nyt on tapahtunut.
Hyviä ja myönteisiä asioita , mutta voimia kuluttavia ja stressaaviakin.
Sanotaanhan, että hyvätkin asiat stressaavat, jos ne ovat elämänmuutoksia.
Juhannuksen jälkeen aion levätä kaksi viikkoa, kunhan ensin käyn tervehtimässä vanhoja entisiä sukulaisiani.
Sitten lojun puutarhatuolissa ja lueskelen, enkä mene mihinkään. Kasvit kasvavat , mansikat ja herukat alkavat kypsyä. Ei ole kitkemistäkään.
Nurmikonkin päätin leikata vain kerran viikossa.
Kunhan tässä juhannuksesta selvitään, niin ei mitään hätää...toivottavasti!
Kyllä minullekin tulee välillä luomisen taukoja.Ei kerta kaikkiaan jaksa passata vieraita ja itse pinnaan jpo ruuan laitossa,ostan valmista,mutta kummasti se menee ohi ja sitte on vauhti sitä enämpi.Ota lungistivaan ja tuo nyytykesi juttu on hyvä olemme myös harrastaneet sitä.Huilimisia kaikille ,minä meenn mökille ja nostan jalt seinälle.M O O I I ....
- Mummeli
alkoi masennus juuri noin. En tarkoita, että se olisi sinullakin, mutta omasta kokemuksestani puhun. Nyt kun sitä on hoidettu, alkaa taas hommat maittaa. Vanhuutta se ei ainakaan minulla ollut. Olen "vasta" 52.
- mummi
Osta pullo kuivaa valkkaria, nauti lasillinen, päivä muuttuu kirkkaammaksi.
- Laritsa Marmeladova
Voimattomuus, väsymys ja haluttomuus, voi johtua anemiasta. Jos olet aneeminen, lääkäri selvittää syyn siihen.Meidän iässämme ei saa jäädä odottelemaan josko paranisi itsestään.
- eltk
Mikäli lääkärissä käynnillä ei todettu mitään sairauteen viittaavaa, suosittelen, älä sittenkään jää "punkan pohjalle" odottelemaan, elämän ilo ja halu on säilytettävä. Toivon pikaista toipumista.
- senora lyyli
sie panit oikeen kysymyksen,mitäs nyt tehdään.
näin monta samalviisii tuntevii meitä on, tähä sakkii miekii ilmottautun.:))
piikkiruusu sannoo asian oikean laidan. ikkääntyminen tuop tullessaa luopumisen.
sie oot näköjää keränt liikaa hommii itelles, ehkä sinunkii on tult aika luopuu tekemäst ihan kaikkee.
tiiän tämän asian ja puhunkin siks näin jämptisti omast kokemuksesta, siitähän se varma tieto tullee;)).
miekii luulin että minun pittää paistaa,leipoo ja tehhä sapuskat ko sutari tuli nuohoomaa tai ko toivo tuli perheinee minul porisi hellalla joka pannu.
niin on aina tehty, vieras on syötetty "henkihieverii" se on olt karjalaisten tapa. kyllähän mie vielkii paan jottain pöytää,en päästä vierasta pois tyhjin suin, mutta oon luopunt mahottomasta sapuskan tekemisestä ja siivoomisesta.
mie siivoutan kerran viikossa vieraalla koko huushollin. toivo on jehun kanssa minun luona paljo ja mie kysynkii ain hänelt teetsie sapuskat.hää nykyää laittaakin meiän syötävät.
enne ei olis tullu kuulookaa, miehä se emäntä talossa olen ja minul kuulu kaik huushollityöt. siivouksestakkii aattelin että hienot rouvat vaa siivouttaa vieraalla, mutta nyt tiiän että ei se niin ole.
ikkääntyes pittää mielenkiintoo alkaa suunnata enenpi itsee päin. pittää miettii ja vaikka lukkee tieteellistä sannaa mitä vanhetes tapahtuu ja uskottava se, ettei olekkaa ennää se jokapaikan höylä ja toisii passaava.
jos sitä ei usko sie sairastut. ihminen voip olla entisensä ystävillee mutta puolet touhuumisesta pittää ainakin ottaa pois.
paljo puhutaa vanhan ihmisen masennuksista,mutta mie uskon että se ei kuulu automaattisesti vanhuutee. usseest sen tekkee yksinäisyys,vanhal ei ole mittää yhteyttä neljän seinän ulkopuolelle,se nyt masentaa nuorenkii.
no sinult ei ainakaa ystävii puutu, sinun pittää puhhuu asiasta lähel oleville ihmislle, että sie et taho jaksaa, kukkaa ei ehkä tiiä että sie voit huonosti ja olet väsyny. mistä sitä voip tietääkää,jos ei puhu.
olen huomant että mie jopa nautin ko istun penkillä rupattelemassa ja katselen ko toivo keittää. hää on tosi hyvä kokki. hää ko tuntee kaik mausteet ja ossaa pannna niitä ruokiin, mie en ossaa muuta käyttää, ko suolaa ja pippurii.
syöminen merkkaa mieliallaa myös,ihminen tarvii monipuolista ruokaa pysyäksee terveenä ja järjissää. sinulkii ko on 12biljoonaa solua jotka siun pittää päivittäin ravita oikein.
ihminen on ihmeellinen kone, miekii olen olt huolimaton "asumustain" kohtaa. oon pant suuhu mitä sattuu,useemmin makiaa:)) tai liian yksoikosta tai unohtant syyvä kokonaa.
aatteles että viikossa uusiutuu 300 neliöö suoliston limakalvoo,tai että punasolut uusiutuu neljän kuukauten välein.ja näist täytyy pittää sapuskal huolta.
ja entäs aivot sitte, mitäs hyö tarvii pysyäksee toiminnas no ainakin proteiinii,en ole ehtint viel sinne asti lukemaa,siel ei tai paljoo uusiutumista tapahtuu:)).
oon nyt lukent oikeeta tietoo siks ko sairastuin, että alkasin ymmärtämmää ruuan tarkotuksen. nyt ko että syön raakoja vihanneksia paljo ,oon huomant ainakin sen nukun vähempi.
makiaa syön ennää lauantaisin. ei ole ennää suklaalevyjä auton hanskalokerossa.:)))
itsee pittää osata hemmotella, kehhuu ,lämmittää sauna ja maata siellä vaikka musiikkii kuullen,se vast nautittavvaa on, oonkin joskus heränt saunassa aamuyöstä.:)))
minul tullee joskus sellanen hellyyten tarve, sillo mie hallaan itseäin ja ruppeen laulamaa vanhoi kehtolauluja, ne kummast tekkee hyvän olon.
ihmisen pittää tehhä itsellee hyvä olo,se on jo velvollisuus kehollee,ja elämää kohtaa,että on saant syntyy tähä ruumiisee.
miun neuvo on, puhu asiasta läheisille, luovu kaikesta mikä ei tunnu mukavalle, ja syömisen tarkistus.
sie oot tärkeä ihminen läheisillesi ja meille täällä ja enssijasesti itelle.kyllä sinul mukava kesä tullee kohan jarrutat;)))
rakkain terveisin lyyli- Maalaismies*
Tunnen asiakseni kertoa sinulle, señora lyyli, että tämän nykyisen Maalaismies* nimimerkkini takana on entinen Alvar K. Sanon tämän siksi, että keskustelimme joskus mielenkiintoisista asioista, kuten Suomen hevosista.
Luovuin Alvar K:sta, koska sen tyyppinen kirjoittelu ärsytti erästä suurta arvostelijaa. Lopetin kirjoittamisen, mutta käydessäni kerran lukemassa palstalla, näin Ruuneperin joutuneen ahdinkoon tämän samisen suurmiehen kynästä.
Silloin puutuin asiaan äkkiä keksityllä Maalaismies nimimerkillä.
En voi enää käyttää Alvar K.ta. Hän oli liian pehmeä näille palstoille. Maalaismies* on kovempi. - señora lyyli
Maalaismies* kirjoitti:
Tunnen asiakseni kertoa sinulle, señora lyyli, että tämän nykyisen Maalaismies* nimimerkkini takana on entinen Alvar K. Sanon tämän siksi, että keskustelimme joskus mielenkiintoisista asioista, kuten Suomen hevosista.
Luovuin Alvar K:sta, koska sen tyyppinen kirjoittelu ärsytti erästä suurta arvostelijaa. Lopetin kirjoittamisen, mutta käydessäni kerran lukemassa palstalla, näin Ruuneperin joutuneen ahdinkoon tämän samisen suurmiehen kynästä.
Silloin puutuin asiaan äkkiä keksityllä Maalaismies nimimerkillä.
En voi enää käyttää Alvar K.ta. Hän oli liian pehmeä näille palstoille. Maalaismies* on kovempi.olipas mukava ko kerroit,että sie olet viellä joukossamme, mie jo aloin ihastummaa maalaismieheen;)),eikä se nyt ihme olekkaa ko siehä siin kirjottelet.
sama ihminen sie oot, vaik millä nimimerkillä.sie kirjotat nyt sitten pehmeen kovast joka onkii hyvä.
oot sie aivan mahottoman mukava juttukaveri ja uskollinen puoliso,vaik mie yritin sinnuu kerran muille naittaa;)))).
minul on nyt kasvamassa melkee hevosen kokonen :)))tai ainaki pienen ponin kokonen koira berhardilainen. hää on garbo nimeltää, mutta miun pittää vissii vaihtaa nimi ko toivon vaimo nosti melkee perheäläkän niin kamalasta nimestä koiralle.
hää sano ,et puhu minulle hevosestaa joka ol nimeltää manta ,ko vihjeenä et olisin antat koiralle nimeks sen.mutta mie tahon pittää kuulema ain oman pääni kaikessa. :))
tosi on etten ymmärtänt vihjasuu,toivo sano pennun tuuessaan että anna sie nimi.eihä se minnuu nurin pane vaik ois mantakii, soppii se nimi hänelle. toivo taas olis tahtont nimen dooris, ja mie kelmi ko mänin iteksein hänet kastamaa oikee puruluulla ja leivoksilla garboksi.:))
sitä ei tiiä miten hyvin täs elämäs viel käyp. jos saan talloo viel hevosenkii. tietyst suomen hevonen ja voisha se olla liinakko,meil ko ol yks liinakko jalmarin aikaa, se oli yks kauniimpii hevosii, hää menehty suolisolmuun.
toivo on kovast kiinnostunu hevosista,hää käyp raveissa ja pellaa totoo. siin on vaa se ko hää tykkää lämminverisistä.
mutta mie näytän hänel jatkuvast kuvia ja puhun suomenhevosest, niin ehkä hää innostuu suomenhevoseen.
oikee hyvvää juhannusta ttoivoo lyyli - Maalaismies*
señora lyyli kirjoitti:
olipas mukava ko kerroit,että sie olet viellä joukossamme, mie jo aloin ihastummaa maalaismieheen;)),eikä se nyt ihme olekkaa ko siehä siin kirjottelet.
sama ihminen sie oot, vaik millä nimimerkillä.sie kirjotat nyt sitten pehmeen kovast joka onkii hyvä.
oot sie aivan mahottoman mukava juttukaveri ja uskollinen puoliso,vaik mie yritin sinnuu kerran muille naittaa;)))).
minul on nyt kasvamassa melkee hevosen kokonen :)))tai ainaki pienen ponin kokonen koira berhardilainen. hää on garbo nimeltää, mutta miun pittää vissii vaihtaa nimi ko toivon vaimo nosti melkee perheäläkän niin kamalasta nimestä koiralle.
hää sano ,et puhu minulle hevosestaa joka ol nimeltää manta ,ko vihjeenä et olisin antat koiralle nimeks sen.mutta mie tahon pittää kuulema ain oman pääni kaikessa. :))
tosi on etten ymmärtänt vihjasuu,toivo sano pennun tuuessaan että anna sie nimi.eihä se minnuu nurin pane vaik ois mantakii, soppii se nimi hänelle. toivo taas olis tahtont nimen dooris, ja mie kelmi ko mänin iteksein hänet kastamaa oikee puruluulla ja leivoksilla garboksi.:))
sitä ei tiiä miten hyvin täs elämäs viel käyp. jos saan talloo viel hevosenkii. tietyst suomen hevonen ja voisha se olla liinakko,meil ko ol yks liinakko jalmarin aikaa, se oli yks kauniimpii hevosii, hää menehty suolisolmuun.
toivo on kovast kiinnostunu hevosista,hää käyp raveissa ja pellaa totoo. siin on vaa se ko hää tykkää lämminverisistä.
mutta mie näytän hänel jatkuvast kuvia ja puhun suomenhevosest, niin ehkä hää innostuu suomenhevoseen.
oikee hyvvää juhannusta ttoivoo lyyliKuten näet, kaikki me olemme onnellisia parantumisestasi. Sinun syvä elämän viisautesi on kuin aamukaste, olet luja kuin Suomen hevonen (sehän kerran oli keskusteluidemme aihe). Kuulut niihin armoitettuihin, jotka kasvavat aina vaan, kuin jättiläispuut Amazonilla.
Minulle myös, kuten sinullekin, nämä sivut ovat muodostuneet tärkeiksi kohtauspaikoiksi. Kaikenlaisia ihmisiä tulee vastaan, ihan niin kuin lenkkipolullani. Tervehdin kaikkia, joskus pysähdyn vaihtamaan pari sanaa. Aina hymyilemme kohdatessamme, nostamme kättämme tervehdykseen. Keniassa työskennellessäni vastaantulevat nostivat kättä leveästi hymyillen sanoen JAMBO, terve! Ei sellaista unohda.
Voin hyvin kuvitella, että seuranasi on garbo, ei enempää eikä vähempää. Siinä on sellaista alkuvoimaa, että vain viisaat, hyvin viisaat ihmiset pärjäävät. Siinä nimittäin kulkee elämä ITSE.
Halusin, että tunnistaisit minut vanhaksi Alvar K:si. Niin merkittäväksi sinut olen ymmärtänyt.
- Leny
Tiedän kokemuksesta, että joskus "aina hyvä emäntä" voi todella väsyä. Ystävät ovat tottuneet siihen, että Skillanin luo on ihana mennä. Sinä olet innolla laittanut ruokaa ja leiponut ja saanut kiitosta herkuistasi. Olet nauttinut siitä myös itse. En tiedä Sinun tilannettasi, siksi voin olla väärässä. Jos nimittäin Sinä olet useimmin järjestävänä puolena, niin Sinulla on lupa ollakin väsynyt. Eihän tästä ole kysymys? Entä jos menisitte ystävien kanssa johonkin, jossa Sinäkin pääsisit "valmiiseen pöytään".
ystävät,johan minä noista teidän viisauksistanne paranen.
Voihan olla ,että oloni on vain kesäflunssaa ja ihan noloksi tunnen itseni,kun rupesin tälläisen "marina" ketjun avaamaan.
Ihana on kumminkin huomata ,miten lämmöllä tulitte mukaan siitä tässä vaiheessa kiitos .
Senora lyyli, sinähän vasta koko hoituri olet ,kaikkine "tieteellisine tutkimuksinesi"miten sinä jaksatikin,hymähtelin tuossa itsekseni,että en minä.
Asiaa puhutte kaikki,kyllä olisi aika huomata etten joka paikkaan tarvitse itse työntyä ja elämä pyörii eteenpäin,vaikka minä en sitä ole järjestelemässä aina.
Yritän nyt jarrutella,opettelen löhömään,olkoon kiikku vielä tämän kesää ilman maalia, ja kukkapenkkien reunat siivoamatta.
Voi,voi ,opinkohan,,,,,
Kyllä se on ollut sitä,että aina on ollut hyvä emäntä ,kiitosta on tullut,oppiikohan tyytymään vähempään.Pakkohan se on,joten nyt tyyli muuttuu.
Tällainen väsy kuulunee tähän ikään. Olen ollut erittäin innokas tanssija, käyntejä monta kertaa viikossa. Nyt tyydyn pariin kertaan max ja silloinkin tanssin vähänlaisesti.
Usealle väsymys on jonkinlaisen piilomasennuksen seurausta, ei ole oikein mitään innostavaa tapahtumassa.
Odotas nyt Skillan! Pistä kretonkia päälle ja mene nojattavaksi. Tietänet, että vaarit vaanivat kaikkialla.en ole sellaista vaanimista huomannut;))DD
Minä olen niitä ,jotka innostuvat kaikesta,kai sekin on pahasta.
- Entinen "rantamies"
Hyvä väsynyt ihminen!Tarvitset apua tähän "vaivaan". Ja sen avun saat homeopaatilta, joka pistää vauhtia sisälläsi oleviin pikku-ukkoihin jotka nyt istuvat laiskoina pelaamassa korttia. Kun käyt homeopaatin vastaanotolla jaa saat häneltä sopivaa lääkettä, niin olosi paranee. Mene sellaisen homeopaatin luokse joka osaa tehdä diagnoosin silmän iiriksen kautta. Kannattaa ehdottomasti!
Hyvää vointia sinulle!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731