Jokamiehen oikeus on eurooppalaisessa mittakaavassa kummajainen. Demarit ovat tämän oikeuden suurimpia puolestapuhujia vaikka aikovat panna metsätkin kiinteistöverolle.
Tarvitaan karhuja lisää Suomen metsiin, ei silloin enää demari mene metsään jokamiehen oikeudella, kuin korkeintaan ryhmässä työnväenyhdistyksen kesäjuhlassa.
Karhun metsästäminen on raakalaisten puuhaa, ei ensimmäistäkään lupaa tämän uljaan suomalaisen metsäneläimen kaatamiseen!
Alas jokamiehen
49
2141
Vastaukset
- Erämies
...kun kahuja tulee mielin määrin. Ei ole kauaa kun joku syntymästään kehitys vammainen joutui tämän uljaan eläimen suuhun, sääliksi käy vanhempia mutta kuten sanotaan: luonto karsii heikot.
- että noita
Rinkkasatiaisia riittä nehän on sopivaa murkinaa karhuille.
- enää
maita metsästykseen, ei ollut nappulaa seuralla maksaa vuokraa, joten siihen se jäi
- qpowerui
Verrattuna liikenneonnettomuuksissa kuolleisiin ihmisiin, tuntuu lähes naurettavalta ajatella karhun, suden, kyykäärmeen tai muiden suomalaisten eläinten tappamia ihmisiä luonnonvalinnan kannalta. Ihmisiä tulee aina (ainakin näillä näkymin) kuolemaan myös onnettomuuksissa, se pitää vain hyväksyä. Osa onnettomuuksista ovat sellaisia, mitkä ovat varmasti kohdanneet myös joitain esi-isistämme kymmeniätuhansia vuosia sitten. Osa taas on ihmisen omalla toiminnallaan luomia uusia onnettomuuslähteitä. Ensimmäiseen, "luonnollisiin", onnettomuuksiin kuuluvat luonnonilmiöt ja eläinten aiheuttamat onnettomuudet, jälkimmäisiiin, "ihmisperäisiin", mm. liikenne ja sodat. Muutamienkin ihmisten hengenmenetys on aivan hyväksyttävää jos onnettomuuksien välttämiseen tehdyt toimenpiteet aiheuttaisivat jotain muuta suurta vahinkoa.
Unohtamalla (useiden) uskontojen opetukset ihmisen ja luonnon epäsuhteesta, ja pyrkimällä näkemään luonto kokonaisuutena, saattaa pahimmasta petovihasta päästä eroon. Mihinkään linkolamaiseen ihmisvihaan ei ole kuitenkaan näillä perustein syytä ryhtyä, tokihan oma laji menee jo evoluution ansiosta muiden edelle.
Vanhemmille voi olla parempi, että oma lapsi kuolee karhun tassuissa kuin rattijuopon tai puukottajan toimesta. Rattijuopon tai puukottajan tapauksessa olisi selvä inhimillinen syyllinen, jota kohtaan tuntee usein koko elämänsä vihaa. Eläimiä kohtaan tunnetaan lähinnä samanlaista ärtymystä kuin tsunamia tai tulivuorenpurkausta kohtaan - "paskamainen juttu, mutta ei voi mitään". Huono puolikin tuossa on. Yhden, mahdollisesti poikkeavan, yksilön takia saattaakin joutua kärsimään koko laji.
- kyytiä
Jos ja kun niin menee, annetaan keppikiisseliä
viherpiiperölle ja hörhölle omilta mailta.
Sen jälkeen vaaditaan rangaistusta oikeudessa
yksityisalueella liikkumisesta.
Siinäpähän loppuu leiriytymiset ynnä muut
asiat jotka jokamiehen oikeus on sallinut. - groove_
lopettamista varten pitäisi säätää erikseen laki joka kieltää toisen maalla liikkumisen/leirinpidon - itse oikeutta ei ole missään laissa, se on vain "vakiintunut käytäntö".
JM-oikeus on niitä harvoja luontaisetuja täällä arktisessa ja ahdistavassa umpiluterilaisessa synnin, rännän ja räkän kotimaassa. Sen poistaminen ei tietenkään onnistu ennekuin kepulla on 80 % enemmistö eduskunnassa - mikä onneksi on luonnonvastainen mahdottomuus.
Suomalainen mielenmaisema on sellainen että jo kansanterveydellisistä syistä metsään pääsy on syytä tehdä mahdollisimman helpoksi. Siellä on monelle turvapaikka maailman kolhuilta, vetäytymiskolo ja ilmainen psykiatripalvelu.
Tuon luulisi änkyräisimmänkin kiilusilmäkepulaisen tajuavan, jokamiehenoikeuksiin kajoaminen on suomalaisuuden syvimpien juurien raakaa poikkihakkausta, omaan nilkkaan lopulta kalahtavaa syvätyhmyyttä. - dodo
pidetään siitä kiinni! Jokamiehen oikeudet ovat parasta mitä voi olla...mutta syytä muistaa myös velvollisuudet..tässä mielessä demarien kanssa samaa mieltä..
- kanssa,
tämä jokamiehen oikeus, olen seurannut miten marjastajien polut kasvavat umpeen, kun karhuja liikkuu alueella
- metsän,
kanssa, kirjoitti:
tämä jokamiehen oikeus, olen seurannut miten marjastajien polut kasvavat umpeen, kun karhuja liikkuu alueella
omistaja kaupungissa on sitä mieltä ettei niitä ylenkyläisiä enää tarvita sinne metsään viemään marjoja, antaa vain karhujen siellä oleskella.
- dodo
kanssa, kirjoitti:
vaikka polut kasvaisivatkin umpeen? En ymmärrä logiikkaasi
- oikeutta ei
dodo kirjoitti:
vaikka polut kasvaisivatkin umpeen? En ymmärrä logiikkaasi
siis ollut olemassa se lienee selvä, mutta tämä tapa "jokamiehen oikeus" häipyy unholaan ja sitten laissa tullaan se erityisesti kieltämään.
- dodo
oikeutta ei kirjoitti:
siis ollut olemassa se lienee selvä, mutta tämä tapa "jokamiehen oikeus" häipyy unholaan ja sitten laissa tullaan se erityisesti kieltämään.
kuka kieltäisi?..Mihin nyt perustat nuo älyttömyytesi?
- LappiVapaaksi
dodo kirjoitti:
kuka kieltäisi?..Mihin nyt perustat nuo älyttömyytesi?
Oletko koskaan käynyt " retkeilemässä " lapissa.
Osa luonnonpuistoista on rajoitettu kululta nimenomaan kaltaistesi rinkkasaddareiden takia.
Jos kenelläkään teistä olisi järkeä päässä, ymmärtäisittte esim. Kevon kulkurajoitukset.
Mitä enemmän elämysretkeilijöitä , sitä enemmän kuluu luonto. Ja lapin luonto on herkkä - asia josta lienemme samaa mieltä ?
Jossain vaiheessa tulee tilanne , etttä te kuljette joko osoitettua polkua tai ette kulje lapissa ollenkaan.
Ja mitä pidemmälle saatte etelä-eurooppalaisten aateveljienne luontoreservaatin todelliseksi täällä armaassa Suomessamme, sitä vähemmän teillekin jää oikeuksia luontomme ilmaiseen käyttöön.
Sitä saa mitä tilaa... - venkuttaja
LappiVapaaksi kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt " retkeilemässä " lapissa.
Osa luonnonpuistoista on rajoitettu kululta nimenomaan kaltaistesi rinkkasaddareiden takia.
Jos kenelläkään teistä olisi järkeä päässä, ymmärtäisittte esim. Kevon kulkurajoitukset.
Mitä enemmän elämysretkeilijöitä , sitä enemmän kuluu luonto. Ja lapin luonto on herkkä - asia josta lienemme samaa mieltä ?
Jossain vaiheessa tulee tilanne , etttä te kuljette joko osoitettua polkua tai ette kulje lapissa ollenkaan.
Ja mitä pidemmälle saatte etelä-eurooppalaisten aateveljienne luontoreservaatin todelliseksi täällä armaassa Suomessamme, sitä vähemmän teillekin jää oikeuksia luontomme ilmaiseen käyttöön.
Sitä saa mitä tilaa...luonnonpuistot ovat kulkurajoitusten piirissä, siksi niitä luonnonpuistoiksi nimitetäänkin. Kansallispuistot eivät, paitsi jotain lintujen pesintäaikaisia rajoitusalueita niissä lienee.
Koska kuitenkin suomalaisissa "luonnonpuistossa" paikallisilla pyssysankareilla ja poromiehillä on kutakuinkin kaikki oikeudet tehdä mitä huvittaa eivät ne kansainvälisissä luokituksissa ole mitään oikeita luonnonpuistoja, jotain hakkuurajoitusalueita vain. - LappiVapaaksi
venkuttaja kirjoitti:
luonnonpuistot ovat kulkurajoitusten piirissä, siksi niitä luonnonpuistoiksi nimitetäänkin. Kansallispuistot eivät, paitsi jotain lintujen pesintäaikaisia rajoitusalueita niissä lienee.
Koska kuitenkin suomalaisissa "luonnonpuistossa" paikallisilla pyssysankareilla ja poromiehillä on kutakuinkin kaikki oikeudet tehdä mitä huvittaa eivät ne kansainvälisissä luokituksissa ole mitään oikeita luonnonpuistoja, jotain hakkuurajoitusalueita vain.mutta totuus on se, että turistimassat kuluttavat lapin luontoa.
" luonnonpuistot ovat kulkurajoitusten piirissä, siksi niitä luonnonpuistoiksi nimitetäänkin. Kansallispuistot eivät, paitsi jotain lintujen pesintäaikaisia rajoitusalueita niissä lienee. "
" Koska kuitenkin suomalaisissa "luonnonpuistossa" paikallisilla pyssysankareilla ja poromiehillä on kutakuinkin kaikki oikeudet tehdä mitä huvittaa eivät ne kansainvälisissä luokituksissa ole mitään oikeita luonnonpuistoja, jotain hakkuurajoitusalueita vain. "
Ja kuinka suurta osaa kansasta kertomasi kansanosa oikeasti edustaa ?
Oletko sitä mieltä, että paikalliset eivät osaa elää kotiseudullaan? Ei siellä mitä tahansa saa tehdä, se pitäisi olla jo selvä etelän vetelällekin. Vai haluatko Suomesta isooooooooooon etelä-eurooppalaisten hallinnoiman luontoreservaatin, jossa kukaan ihminen ei saa elää. Ihminen kuuluu myöskin boreaaliseen luontoon ja ekosysteemiin.
Jossain muussa keskustelussa Nöböhöböloosa epäili minun olevan moto-yrittäjä. Nyt tulee SUURI paljatus: Olen luonto-ja ohjelmapalveluyrittäjä, jonka perseessä saakka GP-satiainen kaivertaa.
Minä en pidä totalitaristeista , jotka tulevat kertomaan miten minun pitää elää tai olla kotonani. Näin!
Niin - Kulkurajoitukset vähentävät kulkua, ja kulutusta. mikä siinä oli epäselvää ? Minä saan leipäni turismista, mutta rinkkasaddarit eivät edusta minulle minkäänlaista turismia. Ilmaisten palvelujen käyttäjiä ja luonnon raiskaajia olette suurin osa !
Ja kun saatte luontoreservaatin aikaan loppuu ilmaisten palvelujen käyttö ja luonto-yrittäjä senkun porskuttaa. Teidän valintanne - Teidän saaliinne ! - venkuttaja
LappiVapaaksi kirjoitti:
mutta totuus on se, että turistimassat kuluttavat lapin luontoa.
" luonnonpuistot ovat kulkurajoitusten piirissä, siksi niitä luonnonpuistoiksi nimitetäänkin. Kansallispuistot eivät, paitsi jotain lintujen pesintäaikaisia rajoitusalueita niissä lienee. "
" Koska kuitenkin suomalaisissa "luonnonpuistossa" paikallisilla pyssysankareilla ja poromiehillä on kutakuinkin kaikki oikeudet tehdä mitä huvittaa eivät ne kansainvälisissä luokituksissa ole mitään oikeita luonnonpuistoja, jotain hakkuurajoitusalueita vain. "
Oletko sitä mieltä, että paikalliset eivät osaa elää kotiseudullaan? Ei siellä mitä tahansa saa tehdä, se pitäisi olla jo selvä etelän vetelällekin. Vai haluatko Suomesta isooooooooooon etelä-eurooppalaisten hallinnoiman luontoreservaatin, jossa kukaan ihminen ei saa elää. Ihminen kuuluu myöskin boreaaliseen luontoon ja ekosysteemiin.
Jossain muussa keskustelussa Nöböhöböloosa epäili minun olevan moto-yrittäjä. Nyt tulee SUURI paljatus: Olen luonto-ja ohjelmapalveluyrittäjä, jonka perseessä saakka GP-satiainen kaivertaa.
Minä en pidä totalitaristeista , jotka tulevat kertomaan miten minun pitää elää tai olla kotonani. Näin!
Niin - Kulkurajoitukset vähentävät kulkua, ja kulutusta. mikä siinä oli epäselvää ? Minä saan leipäni turismista, mutta rinkkasaddarit eivät edusta minulle minkäänlaista turismia. Ilmaisten palvelujen käyttäjiä ja luonnon raiskaajia olette suurin osa !
Ja kun saatte luontoreservaatin aikaan loppuu ilmaisten palvelujen käyttö ja luonto-yrittäjä senkun porskuttaa. Teidän valintanne - Teidän saaliinne !oikein "luontopalvelu"yrittäjä. Ei mene läpi sentään ihan kaikki - vitsinäkin aika kehno.
Tuommoiset rähjäiset suunsoittajat ja asiakkaidensa halveksijat eivät sillä palvelualalla pärjää päivääkään, yrittäjänä moinen pelle olisi konkassa alta aikayksikön.
Luultavasti olet saanut käytöksesi takia potkut jostain alan yrityksestä ja sitä kaunaasi nyt purat täällä.
Mistä näitä tyhjäpäisiä rähjäeemeleitä oikein sikiää... - leppäkerttu
LappiVapaaksi kirjoitti:
mutta totuus on se, että turistimassat kuluttavat lapin luontoa.
Ja kun saatte luontoreservaatin aikaan loppuu ilmaisten palvelujen käyttö ja luonto-yrittäjä senkun porskuttaa. Teidän valintanne - Teidän saaliinne !Kirjoituksestasi sain sellaisen kuvan, että kuulut niihin "luonto-yrittäjiin", joilla ei toimi muu kuin kassakone.
- LappiVapaaksi
leppäkerttu kirjoitti:
Kirjoituksestasi sain sellaisen kuvan, että kuulut niihin "luonto-yrittäjiin", joilla ei toimi muu kuin kassakone.
saa sellaisen kuvan, että olet yksi niistä " periaateretkeilijöistä ", jotka eivät koskaan osta ammattilaisen tarjoamia palveluja. Korkeintaan murtautuvat keikkatukikohdan kämpälle , sotkevat paikat ja varastavat sen mitä varastettavissa on. Maailmassa on toki tavallisia rehellisiäkin retkeilijöitä ja meille kaikille riittää vielä vapaata tilaa kulkea Suomen luonnossa.
Ja kun te rakennatte niiden etelä- ja keski-eurooppalaisten aateveljienne kera Suomesta luontoreservaattia, muistakaa, että silloin lopuu teiltä ilmainen ja vapaa kulkeminen luonnossa.
Mielenkiintoista on se, että yrityssektori ostaa palvelujamme. Ja on aina ostanut. Ja tulee toistaiseksi ostamaan. Asia jolle sinä et vain voi mitään.
Ja luojan kiitos tämä on anonyymipalsta. Minä en halua huomenna kettutyttöjä / viherfasisteja pihalleni koirieni purtavaksi...
Olen rauhan mies ja haluan elää ja harjoittaa elinkeinoani rauhassa. - dodo
leppäkerttu kirjoitti:
Kirjoituksestasi sain sellaisen kuvan, että kuulut niihin "luonto-yrittäjiin", joilla ei toimi muu kuin kassakone.
mutta eipä tuo idiottinikki halua itsestään profiilissakaan kertoa mitään...joten sen mukaisia ovat kirjoitukset...
- kolli_
LappiVapaaksi kirjoitti:
saa sellaisen kuvan, että olet yksi niistä " periaateretkeilijöistä ", jotka eivät koskaan osta ammattilaisen tarjoamia palveluja. Korkeintaan murtautuvat keikkatukikohdan kämpälle , sotkevat paikat ja varastavat sen mitä varastettavissa on. Maailmassa on toki tavallisia rehellisiäkin retkeilijöitä ja meille kaikille riittää vielä vapaata tilaa kulkea Suomen luonnossa.
Ja kun te rakennatte niiden etelä- ja keski-eurooppalaisten aateveljienne kera Suomesta luontoreservaattia, muistakaa, että silloin lopuu teiltä ilmainen ja vapaa kulkeminen luonnossa.
Mielenkiintoista on se, että yrityssektori ostaa palvelujamme. Ja on aina ostanut. Ja tulee toistaiseksi ostamaan. Asia jolle sinä et vain voi mitään.
Ja luojan kiitos tämä on anonyymipalsta. Minä en halua huomenna kettutyttöjä / viherfasisteja pihalleni koirieni purtavaksi...
Olen rauhan mies ja haluan elää ja harjoittaa elinkeinoani rauhassa.ei tämä turjake mikään yrittäjä ole, kunhan höpisee sortuneita toiveitaan. Jossain kirjaston koneella kaljapäissään purkaa traumojaan, ei kannata noteerata mitenkään.
Noita ukkorievun viestejä kun seurailee niin päivänselvästi se sieltä paistaa. - Vapaa lappi
kolli_ kirjoitti:
ei tämä turjake mikään yrittäjä ole, kunhan höpisee sortuneita toiveitaan. Jossain kirjaston koneella kaljapäissään purkaa traumojaan, ei kannata noteerata mitenkään.
Noita ukkorievun viestejä kun seurailee niin päivänselvästi se sieltä paistaa.Ja mikähän kirjasto on auki Klo:00.25,eipä taida olla mikään.
Taitaa vaan ottaa hieman kupoliin kun joku laittaa teille myssypäille jauhot suuhun.
Kun tämän mainitsemasi ukkorievun viestejä on lukenut niin siellä todellakin paistaa,sinulla taas tuo paiste lienee sammunut jo ajat sitten vai liekö sitä ikinä ollutkaan. - Vapaa lappi
dodo kirjoitti:
mutta eipä tuo idiottinikki halua itsestään profiilissakaan kertoa mitään...joten sen mukaisia ovat kirjoitukset...
Eli ilmeisesti aivan sama kuin itsellänikin eli ei mitään.
Tekisi mieleni sanoa sinuakin idiootiksi mutta enpä nyt viitsi. - laura
Vapaa lappi kirjoitti:
Eli ilmeisesti aivan sama kuin itsellänikin eli ei mitään.
Tekisi mieleni sanoa sinuakin idiootiksi mutta enpä nyt viitsi.olet, jos haluat jokamiehen oikeutta poistettavaksi
- Vapaa lappi
laura kirjoitti:
olet, jos haluat jokamiehen oikeutta poistettavaksi
Jos väität että olen jossain yhteydessä maininnut että "jokamiehenoikeus" tulisi poistaa niin ole hyvä ja laita linkki siitä kirjoituksesta,itse en tiedä kuitenkaan tuollaista kirjoittaneeni.
Sensijaan luonnonsuojelijoita hyvin lähellä oleva taho eli "vihreä liitto" ja tarkennettuna heidän "tallitontun" näköinen entinen puheenjohtajansa on tuollaista ehdottanut.
Ei suorasti mutta toteutuessaan se olisi vääjäämättömästi johtanut tuohon.
Myöskin euroopan vihreiden toimet saattavat ennenpitkää vaikuttaa siihen että noista oikeuksista joudutaan täällä taistelemaan oikein tosissaan.
Joten älä nyt yritä sotkea puuroja ja vellejä. - hgfd
Vapaa lappi kirjoitti:
Jos väität että olen jossain yhteydessä maininnut että "jokamiehenoikeus" tulisi poistaa niin ole hyvä ja laita linkki siitä kirjoituksesta,itse en tiedä kuitenkaan tuollaista kirjoittaneeni.
Sensijaan luonnonsuojelijoita hyvin lähellä oleva taho eli "vihreä liitto" ja tarkennettuna heidän "tallitontun" näköinen entinen puheenjohtajansa on tuollaista ehdottanut.
Ei suorasti mutta toteutuessaan se olisi vääjäämättömästi johtanut tuohon.
Myöskin euroopan vihreiden toimet saattavat ennenpitkää vaikuttaa siihen että noista oikeuksista joudutaan täällä taistelemaan oikein tosissaan.
Joten älä nyt yritä sotkea puuroja ja vellejä.ökyisännät sellaista ovat aikoinaan juonineet, eivät siedä sitä että joku heidän (?) maallaan kuljeksii ja marjoja tai sieniä keräilee.
Joka tapauksessa aika turha aihe edes pakkomielteisten vuotoshörhöjen soperteluiksi, yhtä hyvin voisi väitellä siitä milloin taivas putoaa tai lehmät lentävät.
Jokamiehen oikeus on ja pysyy ainakin tämän sukupolven ajan. Mitä 100 vuoden päästä sitten tapahtuu - sepä on sitten heidän asiansa miten olemisensa järjestävät. - Vapaa lappi
hgfd kirjoitti:
ökyisännät sellaista ovat aikoinaan juonineet, eivät siedä sitä että joku heidän (?) maallaan kuljeksii ja marjoja tai sieniä keräilee.
Joka tapauksessa aika turha aihe edes pakkomielteisten vuotoshörhöjen soperteluiksi, yhtä hyvin voisi väitellä siitä milloin taivas putoaa tai lehmät lentävät.
Jokamiehen oikeus on ja pysyy ainakin tämän sukupolven ajan. Mitä 100 vuoden päästä sitten tapahtuu - sepä on sitten heidän asiansa miten olemisensa järjestävät.Nyt tuo lannanlevityskin hoidetaan jo näköjään vihreiden voimin.
Onko näin että tuo "tallitonttukin" on ökyisäntä,no enpä ole ennen kuullutkaan. - kyytiä
Metsien kiinteistövero on se uhka jonka
avulla voi todella hieno asia eli jokamiehen
oikeus hävitä.
Kiinteistöveron myötä yksi ja toinen alkaa
vahtimaan luonnotuotteitaan jolloin syntyy
riitoja mm. metsäteitten käytöstä ynnä
muusta pienestä aluksi.
Ja asioillahan on tapana paisua. - dodo
Vapaa lappi kirjoitti:
Nyt tuo lannanlevityskin hoidetaan jo näköjään vihreiden voimin.
Onko näin että tuo "tallitonttukin" on ökyisäntä,no enpä ole ennen kuullutkaan.kuin roikkua täällä läpi päivän..säälittävää..menisit töihin..
- Vapaa lappi
kyytiä kirjoitti:
oikeus hävitä.
muusta pienestä aluksi.
Ja asioillahan on tapana paisua.Vaikka asianomainen ja monikaan täällä oleva tuota ymmärtää mutta noin se vain on.
Joten asia on juuri kertomallasi tavalla,ja idean isä on siis todella sama henkilö joka jo vei eläkeläisten eläkkeet,tai ainakin ison osan. - LappiVapaaksi
dodo kirjoitti:
melomassa yritysasiakkaiden kanssa, niin räkänokat alkavat taas huutonsa.
Hei Dödö: missä on oma profiilisi ? Minähän en teille kerro juuri muuta kuin haluan ! - LappiVapaaksi
kolli_ kirjoitti:
ei tämä turjake mikään yrittäjä ole, kunhan höpisee sortuneita toiveitaan. Jossain kirjaston koneella kaljapäissään purkaa traumojaan, ei kannata noteerata mitenkään.
Noita ukkorievun viestejä kun seurailee niin päivänselvästi se sieltä paistaa.... tähän elämys- ja luontoyrittäjän ihanaan arkeen. Sittenhän tiedätte mistä puhutte...
- astronautti
LappiVapaaksi kirjoitti:
melomassa yritysasiakkaiden kanssa, niin räkänokat alkavat taas huutonsa.
Hei Dödö: missä on oma profiilisi ? Minähän en teille kerro juuri muuta kuin haluan !ihan huimaksi jutut.
"maastossa melomassa yritysasiakkaiden kanssa"!!!
HEEEHHEEEE!!
Minä täällä astronauttien koulutuskeskuksessa muuten valmistaudun salaiselle Mars-lennoille, niin että melohan siellä vain menemään menestyvässä "yrityksessäsi"!
:))))))) - jokamies
kyytiä kirjoitti:
oikeus hävitä.
muusta pienestä aluksi.
Ja asioillahan on tapana paisua.rakennusta on tuettu julkisin varoin, se on käytännössä avoin tie kaikille liikkua, poislukien kelirikkoajat.
Jos tie on omilla mailla ja omin varoin rakennettu, sen voi puomittaa; semmoisia kulkuväyliä on kuitenkin aika vähän.
Voihan näitä uhkia maalailla tympeän pikkupolitikoinnin merkeissä liittyen kiinteistöveroon, mutta se (turha) keskustelu on jo käyty monta vuotta sitten, ei kannata haaskata ruutia tyhjän jankkaukseen. Liikkumisen vapaus Suomessa on ja pysyy ja sillä selvä. - kyytiä
jokamies kirjoitti:
rakennusta on tuettu julkisin varoin, se on käytännössä avoin tie kaikille liikkua, poislukien kelirikkoajat.
Jos tie on omilla mailla ja omin varoin rakennettu, sen voi puomittaa; semmoisia kulkuväyliä on kuitenkin aika vähän.
Voihan näitä uhkia maalailla tympeän pikkupolitikoinnin merkeissä liittyen kiinteistöveroon, mutta se (turha) keskustelu on jo käyty monta vuotta sitten, ei kannata haaskata ruutia tyhjän jankkaukseen. Liikkumisen vapaus Suomessa on ja pysyy ja sillä selvä.Liikkumisen vapautta ei tule takaamaan kukaan,
se menee hetkessä kun lait muuttuvat.
Joku Pekkanen tätä viimeksi esitti (sos.dem.)
Siinä on se ketjureaktio eli kaikki muuttuu
tarkemmaksi.
Kai ne sitten nämä asfaltit jäävät kaikkien
käyttöön. - heheh
LappiVapaaksi kirjoitti:
... tähän elämys- ja luontoyrittäjän ihanaan arkeen. Sittenhän tiedätte mistä puhutte...
älä naurata..kuka vapaaehtoisesti tulisi sun asiakkaaks
- yksi vapaaehtoinen
heheh kirjoitti:
Joo luontoyrittäjyydestä pikkasen.
Huippu juttu, nyt sitten ympäristökeskus rakentaa retkeilykeskusta tälle natura-alueelle, tätäkö se luonnonsuojelu sitten onkin, taitaapi olla natura aivan jotain muuta kun luonnonsuojelua, mitäpä sillä on väliä mitä jotkut rinkkasatiaiset luonnossa tekee! - Vapaa lappi
dodo kirjoitti:
kuin roikkua täällä läpi päivän..säälittävää..menisit töihin..
Tuskin sinun kannattaa huolestua minun töistäni,olen kyllä osannut itse pitää huolta tuosta puolesta jo aiemminkin.
Huolestuisit todellakin enemmän noiden luontohihhulien työstä,oikein Saksasta asti tullaan tänne "laittomasti" rähinöitsemään. - LappiVapaaksi
astronautti kirjoitti:
ihan huimaksi jutut.
"maastossa melomassa yritysasiakkaiden kanssa"!!!
HEEEHHEEEE!!
Minä täällä astronauttien koulutuskeskuksessa muuten valmistaudun salaiselle Mars-lennoille, niin että melohan siellä vain menemään menestyvässä "yrityksessäsi"!
:)))))))... oletkohan ihan varma ettet olisi kuitenkin se venäläinen tekokuu eli sputnik. Sinähän piipitätä valmiiksi jo niin v..usti ja kierrät pelkkää ympyrää...
Kun kerran tunnet alaa, niin kerro sedälle mitä arvonlisäverokantoja tapahtumamarkkinoinnissa sekä luonto- ja ohjelmapalveluissa käytetään ?
Kakarat ... voi helvetti ... - LappiVapaaksi
heheh kirjoitti:
tulevat vapaaehtoisesti asiakkaaksemme ja maksavat siitä. Sinulle minulla tuskin on mitään tarjottavaa, kun et kerran osaa edes lukea - tai jos osaat, et ymmärrä lukemaasi.
Toivotin tervetuloa kokeilemaan miltä tuntuu tehdä luontomatkailuyrittäjänä töitä. Taitaisi jäädä heheh-mieheltä tekemättä nämä hommat.
Kas kun mies se tulee räkänokastakin, mutta tyhjännaurajasta ei ikinä:)
Heheh vaan - astronautti
LappiVapaaksi kirjoitti:
... oletkohan ihan varma ettet olisi kuitenkin se venäläinen tekokuu eli sputnik. Sinähän piipitätä valmiiksi jo niin v..usti ja kierrät pelkkää ympyrää...
Kun kerran tunnet alaa, niin kerro sedälle mitä arvonlisäverokantoja tapahtumamarkkinoinnissa sekä luonto- ja ohjelmapalveluissa käytetään ?
Kakarat ... voi helvetti ...Heehheeheee...
Onnea vaan "yrityksellesi"...
;-))) - Tarkka
astronautti kirjoitti:
Heehheeheee...
;-)))Olisiko sinunkin jo syytä yrittää aikuistua.
Jos sinulla on hivenkin järkeä päässäsi niin häpeäisit edes noita viestejäsi joissa ei ole äärtä eikä laitaa. - astronautti
Tarkka kirjoitti:
Olisiko sinunkin jo syytä yrittää aikuistua.
Jos sinulla on hivenkin järkeä päässäsi niin häpeäisit edes noita viestejäsi joissa ei ole äärtä eikä laitaa.osui näköjään napakymppiin kun pitää noin kärttyisesti voihkia...
Voi helvatus kun näitä tyhmiä ihmisiä piisaa, no se on meille ei-ihan-yhtä-imbesilleille toki mukavaa kun näitä riittää kenen kustannuksella voi nauraa makeasti...
- Kiitos hauskuutuksista... Jos nauru pidentää ikää sata vuotta tulee varmasti täyteen... - Ei osunut
astronautti kirjoitti:
osui näköjään napakymppiin kun pitää noin kärttyisesti voihkia...
Voi helvatus kun näitä tyhmiä ihmisiä piisaa, no se on meille ei-ihan-yhtä-imbesilleille toki mukavaa kun näitä riittää kenen kustannuksella voi nauraa makeasti...
- Kiitos hauskuutuksista... Jos nauru pidentää ikää sata vuotta tulee varmasti täyteen...Taisi sinulle jo joku sanoa että räkänokastakin tulee mies mutta ei tyhjän naurajasta.
No elä miten vanhaksi vain niin miestä sinusta ei tule vaan pysyt "akkana" loppu ikäsi.
Eikä tuo minua naurata,enemmänkin on surullista katsoa kun nykynuorisossa on tuollaisia kaltaisiasi tyhjäntoimittajia.
No onneksi vihreät ovat poikimislakossa niin kaltaisesi poistuvat luonnollisella tavalla. - astronautti
Ei osunut kirjoitti:
Taisi sinulle jo joku sanoa että räkänokastakin tulee mies mutta ei tyhjän naurajasta.
No elä miten vanhaksi vain niin miestä sinusta ei tule vaan pysyt "akkana" loppu ikäsi.
Eikä tuo minua naurata,enemmänkin on surullista katsoa kun nykynuorisossa on tuollaisia kaltaisiasi tyhjäntoimittajia.
No onneksi vihreät ovat poikimislakossa niin kaltaisesi poistuvat luonnollisella tavalla.Tyhjäntoimittajuudesta tiedät varmaan enemmän kuin minä, siitä en ala tinkaamaan kun se on ihan outo laji meikäläiselle. Olikohan 1968 kun eka kerran pääsin kesätöihin, 2.50 mk/tunti taisi olla palkka - siitä lähtien on töitä piisannut välillä liikaakin...
Nauru on aina hyväksi, vaikka tyhjännnauru. Sitä ei koskaan ole liikaa maailmassa vaikka näitä umpijuntteja körmyjä aina piisaa jotka murjottavat ja ärisevät tyhjästä.
Jos pitäisi valita elää "akkana" tai tuollaisena peräkammarin kärttyisenä ja uhoavana luuserina, naama norsunv****la aamusta iltaan ja aina jokin asia pielessä - niin mieluumin elellään sitten "akkana". On se vain niin paljon mukavampaa. - Menit
astronautti kirjoitti:
osui näköjään napakymppiin kun pitää noin kärttyisesti voihkia...
- Kiitos hauskuutuksista... Jos nauru pidentää ikää sata vuotta tulee varmasti täyteen...Itse sain samana vuonna 4.60mk.
No tuolla on tuskin asian kanssa mitään tekemistä.
Varsinaista "peräkammaria" ei minulla ole kuin mökillä,siellä on välillä ollut noita vit**ja vaan ei sentään vielä norsun,kerran oli tiikerin vai olisiko sekin ollut nee**rin.
Nauru on todella hyvä asia ja totisena torvensoittajana ei ole kiva olla,tai ei ainakaan minusta olisi.
No joskus tietenkin pitäisi katsoa hieman aikaa ja paikkaa vaan kyllä se itseltänikin tahtoo monasti unohtua. - astronautti
Menit kirjoitti:
Itse sain samana vuonna 4.60mk.
Varsinaista "peräkammaria" ei minulla ole kuin mökillä,siellä on välillä ollut noita vit**ja vaan ei sentään vielä norsun,kerran oli tiikerin vai olisiko sekin ollut nee**rin.
Nauru on todella hyvä asia ja totisena torvensoittajana ei ole kiva olla,tai ei ainakaan minusta olisi.
No joskus tietenkin pitäisi katsoa hieman aikaa ja paikkaa vaan kyllä se itseltänikin tahtoo monasti unohtua.eiköhän päästellä makeat naurut näille tinkauksille -
nyt on kesä ja harri hyppää - lähden täätä illan päälle vielä kalalle! - Kalalle
Menit kirjoitti:
Itse sain samana vuonna 4.60mk.
No joskus tietenkin pitäisi katsoa hieman aikaa ja paikkaa vaan kyllä se itseltänikin tahtoo monasti unohtua.Mennään vain kalalle,kyllä se aina tämän voittaa.
- Tähtisumu
astronautti kirjoitti:
Heehheeheee...
;-)))typpi happiseos on tervellisempää aivotoiminnalle kuin se pelkkä happi.
- LappiVapaaksi
Tähtisumu kirjoitti:
typpi happiseos on tervellisempää aivotoiminnalle kuin se pelkkä happi.
hyvvää keskikesän jatkoa kaikille. Teille ja meille !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112