Evinrude 18 heppanen 70-luvun vekotin pelas nätisti uistellessa kunnes toisen sylinterin kipinä meni hukkaan. Rannalla testattaessa puola kipinän antaa, mutta ei tulpan hattu perille työnnettynä!?! Elikäpästä kun puolan johtoa piti noin sentin päässä "oikeasta" paikastaan niin vehjes pelaa kummallakin sylinterillä.
Missä mättää, mystistäkö?
Evinrude 18hp kipinä
6
988
Vastaukset
- Ykä
Jos johtimesta irtoaa noin sentin kipinä, muttei enää tulpassa, niin viittaisi vuotoon tulpassa ja/tai kontaktihäiriöön tulpan hatussa.
Kai kokeilit tulppia vaihtaen? En muista onko tuon ikäisessä OMC:ssä irrotettavat johtimet vai onko puola/johdin yhdysrakenteiset. Ilmeisesti kuitenkin puolat ovat jo vauhtipyörän ulkopuolella.
Jos johtimet on irrotettavia, voit vaihtaa johtimien paikat ja katsella siirtyykö vika johtimen ja tulpan hatun mukana. Joskus olen törmännyt laitteeseen, jossa puolien johtimet oli mitoitettu niin että niitä ei saanut riittämään kummin päin tahansa molempiin sylintereihin, tällöin jää kokeilu käynnissä tekemättä. Katsellen voi kuitenkin päätellä. Samoin voit kokeilla puolat siirrellen ja päätellen. - heh
Jos johto kipinöi mutta ei tulppa niin tulppahan on oikosulussa.
- Jimi
Laiskuuttani en jaksanu tulppaa vaihtaa. Mutta kuten sanoin - tulppa toimii ja kone pelaa kahdella sylinterillä jos tulpan hattua ei paina tulppaan perille niin että johdin ja tulppa eivät edes kohtaa.
Kipinä loikkaa sentin johtimesta tulppaan ja kone laulaa, mystistäkö? :D - johdon
Jimi kirjoitti:
Laiskuuttani en jaksanu tulppaa vaihtaa. Mutta kuten sanoin - tulppa toimii ja kone pelaa kahdella sylinterillä jos tulpan hattua ei paina tulppaan perille niin että johdin ja tulppa eivät edes kohtaa.
Kipinä loikkaa sentin johtimesta tulppaan ja kone laulaa, mystistäkö? :Dhattu laskee läpi,eli hattu uusittava,tai koko johto,jos voi.Sumuta WD-40,tai CRC:tä hatun sisään ja päälle ja kokeile uudestaan.Se voi olla pelkkää kosteuttakin.
- vaihdatulpat
Jos se kerran käy kun tulpanjohto (hattu) on n10mm irti tulpasta, niin tulppa on tietenkin rikki ja vaatii hirmuisen jännitteen antaakseen kipinän. Siis kun pidät johtoa irti tulpasta joutuu systytysjännite kohoamaan tosi suureksi että kipinä syntyy ja näin myös viallinen tulppa saattaa toimia.
- Jimi
no perkules, näin tehdään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275