laukkaa

Ex-Ravuri

minä taas samasta heposta kyse laukka on kateissa ja tarvitsen hyviä niksejä se osaa laukata mutta on vaan korvien välistä kiinni ja haluaisin että se alkaisi nostaa hyvin pohkeesta laukan=)se hyppää n.100cm silloin sitä laukkaa läytyypi

6

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä..

      meillä ainakin yks ex-ravuri nosti laukan ekan kerran kun ensin käytiin kunnon revityslenkki maastossa..se oli ihan intona ja sen jälkeen heti kentälle ja laukkaa. menihän se kamalaa kiitoravia mutta ei siltä voinutkaan odottaa muuta..nyt sillä on laukattu noin puoli vuotta ja nostaa nätisti pohkeesta..;) kannattaa laukata oikeaseen kierrokseen, ainakin meillä se oli helpompi. niin, nosta kaarteesta se laukka. noin toimi meillä..onnea yritykseen..;)

      • minä

        tuota ainako me käyään maasossa nii se laukkaa ja sit kun mie pyyän sitä raville niin silloin mennään lujjaa meillä ei oo koskaan hiljaisia maasto lenkkejä kun käyään suomenhevosen kans lenkillä mie oon 13 ja se munkaveri joka ratsastaa ´mun isosiskon hevosella on 12 ja me mennään nii lujaa kun hepast haluaa


      • Ex-Ravuri

        mulla tuli vagingossa tuo minä merkkinä


      • turvallisuus ennen kaikkea
        minä kirjoitti:

        tuota ainako me käyään maasossa nii se laukkaa ja sit kun mie pyyän sitä raville niin silloin mennään lujjaa meillä ei oo koskaan hiljaisia maasto lenkkejä kun käyään suomenhevosen kans lenkillä mie oon 13 ja se munkaveri joka ratsastaa ´mun isosiskon hevosella on 12 ja me mennään nii lujaa kun hepast haluaa

        onkohan viisasta mennä niin lujaa kuin hevosesta lähtee? kyllä ymmärrän silloin tällöin revityslenkit ja avaahan kunnon revitys hevosen lihaksiakin mutta ei aina, ei aina hyvät lapset! jos ette muuta niin ajatelkaa edes hevosta. erään tuttavani hevonen KUOLI kun hän laukkasi sillä liian kauan, liian usein ja liian kovaa. toivon, että hiljennätte lenkkejänne. hevonen luetaan kuitenkin kulkuneuvoksi ja entäs jos auto tulisi vastaan? se voisi koitua kuolemaksi teille kaikille.

        niin, siitä laukasta. tosiaankin kannattaa nostaa se kentällä, kaarteesta. ja oikeaan kierrokseen se oli myös minun hummallani helpompi. anna selvät avut heti alusta alkaen niin se muistaa ne jatkossakin. älä odota siltä liikaa. kiitä aina kun se tekee oikein. ja mikä tärkeintä: harjoittele. onnea yritykselle! :-)


    • Nimetön

      Meillä toimi suokin kanssa laukannostoharjoittelut niin, että tultiin ravissa esteelle ja esteen "päällä" nostin pohkeella laukan ja matka jatkui esteen jälkeen siis laukalla. Pikkuhiljaa oppi ja esteen voi jättää pois. Mutta kaarteessa laukka nousee parhaiten edelleen. Mukavia laukkahetkiä hevosesi kanssa!

      • oikeaan

        kulmaan niin lähee paljon helpommin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe