M/S Ruby vaarallisessa lantalastissa Norjan rannikolla

Anonyymi-ap

Pahempien ongelmien välttämiseksi olisi parasta lennättää paatti pikimmiten taivaan tuuliin ennen kuin se ehtii lähemmäksi mitään rannikkoa. Siinä on kuitenkin Ryssän hybridioperaatio kyseessä. Räjähdys jossain Tanskan kapeissa salmissa aiheuttaisi valtavaa tuhoa lähistöllä.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010712544.html

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:1605/mmsi:229041000/imo:9626390/vessel:RUBY

77

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tai upottaa laiva meren pohjaan torpedolla. Ammoniumnitraatti liukenee veteen ja siitä tulee vaaratonta. Toki laivasta pääsisi jonkin verran öljyä veteen mutta se olisi pienempi vahinko kun se että laiva posahtaa ilmaan jossain satamssa.

    • Anonyymi

      Ei EU:lla ole "munaa" tuhota Venäläistä laivaa, mutta Ukrainalla on. Se voisi upottaa ammonium-paatin parilla ohjuksella.

      • Anonyymi

        Onko Liettua tilannut aineen, vai miksi sinne matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Liettua tilannut aineen, vai miksi sinne matkalla.

        Oli alkuun ilmoitettu vietäväksi Las Palmasiin Kanariansaarille mutta tuntuu olevan vain epämääräisellä sekoilu risteilyllä. Eniten ihmetyttää että jos lähtösatamasta lähtiessä vaurioitunut miksei palannut samantien korjattavaksi tai ainakin lastin purkuun...

        Ilmiselvää propagandaaja "pelottelua"!


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen Venäläinen laiva? Laiva on ainoastaan lähtenyt Venäläisestä satamasta Las Palmasiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Liettua tilannut aineen, vai miksi sinne matkalla.

        Missä sanotaan että Liettua tilannut aineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen Venäläinen laiva? Laiva on ainoastaan lähtenyt Venäläisestä satamasta Las Palmasiin.

        Laiva on Syyrialainen, mutta lasti Venäläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiva on Syyrialainen, mutta lasti Venäläinen.

        Eiköhän lasti ole sen joka sen on ostanut/tilannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli alkuun ilmoitettu vietäväksi Las Palmasiin Kanariansaarille mutta tuntuu olevan vain epämääräisellä sekoilu risteilyllä. Eniten ihmetyttää että jos lähtösatamasta lähtiessä vaurioitunut miksei palannut samantien korjattavaksi tai ainakin lastin purkuun...

        Ilmiselvää propagandaaja "pelottelua"!

        No jospa Kantalahdessa ei ole telakkaa jossa sen voisi korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän lasti ole sen joka sen on ostanut/tilannut.

        Lukemisen ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa tällä palstalla. LASTI ON VENÄJÄLTÄ LÄHTENYT. OSTAJAA EI TUNNU KUKAAN TIETÄVÄN. VAI TIETÄÄKÖ LUKUTAIDOTON SITÄ ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa tällä palstalla. LASTI ON VENÄJÄLTÄ LÄHTENYT. OSTAJAA EI TUNNU KUKAAN TIETÄVÄN. VAI TIETÄÄKÖ LUKUTAIDOTON SITÄ ?

        Ahaa, nyt lasti onkin mielestäsi "venäjältä lähtenyt", aiemmin olit sitä mieltä että "lasti on venäläinen"...🤣


      • Anonyymi

        Hullu mikä hullu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiva on Syyrialainen, mutta lasti Venäläinen.

        Miehistö syyrialainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehistö syyrialainen.

        Melko monimutkainen on laivan omistuskuvio:
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c02b6547-21c0-47e5-9eed-54c89e18ecb0

        "..Laivan omistaa libanonilainen Sea Spirit Enterprise. Syyrialainen Saman Shipping siirsi hallintonsa Sea Spirit Enterprisen hallintaan vuonna 2012. Samin Shippingin omistuskuviot ovat kiemuraiset. Se on libanonilaisyhtiö, jolla on syyrialaisomistajat, kertoo puolalainen uutismedia TPV World.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko monimutkainen on laivan omistuskuvio:
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c02b6547-21c0-47e5-9eed-54c89e18ecb0

        "..Laivan omistaa libanonilainen Sea Spirit Enterprise. Syyrialainen Saman Shipping siirsi hallintonsa Sea Spirit Enterprisen hallintaan vuonna 2012. Samin Shippingin omistuskuviot ovat kiemuraiset. Se on libanonilaisyhtiö, jolla on syyrialaisomistajat, kertoo puolalainen uutismedia TPV World.."

        "Norjan viranomaiset saivat tietää 3. syyskuuta aluksen vaurioituneen myrskyssä. Viranomaiset löysivät aluksesta kuusi merkittävää vahinkoa, mukaan lukien rungon halkeamia sekä potkurin ja peräsimen vaurioita."

        "..Rubyn kapteeni haluaisi tehdä rahtilaivansa korjauksia Klaipėdan satamassa. Paikalliset viranomaiset ovat kieltäneet laivan pääsyn satamaan erittäin vaarallisen lastin takia..."

        Tuollaista repeämää kun ruvetaan hitsaamaan ammoniumnitraattin ollessa laivassa niin siinä saattaa käydä samanlailla kuin Beirutissa. v. 2020. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli alkuun ilmoitettu vietäväksi Las Palmasiin Kanariansaarille mutta tuntuu olevan vain epämääräisellä sekoilu risteilyllä. Eniten ihmetyttää että jos lähtösatamasta lähtiessä vaurioitunut miksei palannut samantien korjattavaksi tai ainakin lastin purkuun...

        Ilmiselvää propagandaaja "pelottelua"!

        Venäjän viranomaiset luultavasti kielsi palaamasta. Kuka sitten on vetänyt alusta Venäjän aluevesillä?Miksei vienyt Kanarialle asti?


    • Anonyymi

      Joo pelkkää lööppien klikittelyä ilman totuuden häivääkään. Kääntäkää jo sivua, täällä ei mitään katseltavaa.

    • Anonyymi

      Ihan normi lasti, näitä liikkuu Itämerelläkin muutenkin.
      Turhaa vaahtoamista ,jos lasti olis muualta kuin Venäjältä niin ei kiinnostais ketään!

    • Anonyymi

      Samaa tavaraa kuljetettu laivoilla iät ajat niin miksi siitä nyt tuli niin vaarallista niin vaarallista että.

      • Anonyymi

        On se vaarallista jos sen kanssa tunaroi niinkuin beirutissa tapahtui 2020. Tämäkin keissi alkaa muistuttamaan erehdyttävästi tuota tapausta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Beirutin_räjähdykset_2020

        "..Ammoniumnitraatti oli peräisin venäläisestä MV Rhosus -nimisestä laivasta. Laivan omisti venäläinen liikemies Igor Gretšuškin. Moldovan lipun alla purjehtinut alus saapui Beirutiin syksyllä 2013. Erään tiedon mukaan laiva olisi saapunut Beirutiin teknisten ongelmien takia, ja sataman tarkastajat olisivat todenneet aluksen merikelvottomaksi. Toisen tiedon mukaan satama takavarikoi aluksen, koska se ei maksanut satamamaksuja.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaarallista jos sen kanssa tunaroi niinkuin beirutissa tapahtui 2020. Tämäkin keissi alkaa muistuttamaan erehdyttävästi tuota tapausta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Beirutin_räjähdykset_2020

        "..Ammoniumnitraatti oli peräisin venäläisestä MV Rhosus -nimisestä laivasta. Laivan omisti venäläinen liikemies Igor Gretšuškin. Moldovan lipun alla purjehtinut alus saapui Beirutiin syksyllä 2013. Erään tiedon mukaan laiva olisi saapunut Beirutiin teknisten ongelmien takia, ja sataman tarkastajat olisivat todenneet aluksen merikelvottomaksi. Toisen tiedon mukaan satama takavarikoi aluksen, koska se ei maksanut satamamaksuja.."

        Beirutin keissi taisi olla Mossadin tekosia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beirutin keissi taisi olla Mossadin tekosia

        Tämä keissi taitaa olla Putlerin ja Isisin tekosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaarallista jos sen kanssa tunaroi niinkuin beirutissa tapahtui 2020. Tämäkin keissi alkaa muistuttamaan erehdyttävästi tuota tapausta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Beirutin_räjähdykset_2020

        "..Ammoniumnitraatti oli peräisin venäläisestä MV Rhosus -nimisestä laivasta. Laivan omisti venäläinen liikemies Igor Gretšuškin. Moldovan lipun alla purjehtinut alus saapui Beirutiin syksyllä 2013. Erään tiedon mukaan laiva olisi saapunut Beirutiin teknisten ongelmien takia, ja sataman tarkastajat olisivat todenneet aluksen merikelvottomaksi. Toisen tiedon mukaan satama takavarikoi aluksen, koska se ei maksanut satamamaksuja.."

        Beirutin lasti oli purettunba varastoon ja nyt kukaan ei uskalla ottaa lastia sati laivaa tontilleen.

        Ju utalaisten ohjus osui Beirutissa ja paskat levisi luontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beirutin lasti oli purettunba varastoon ja nyt kukaan ei uskalla ottaa lastia sati laivaa tontilleen.

        Ju utalaisten ohjus osui Beirutissa ja paskat levisi luontoon.

        Kas kun ei juutalaisten ydinohjus. Ihan oikein terroristivaltiolle oli tuo lantapaukku.


    • Anonyymi

      Lantapaukuilta vaadittava panostajan papereita

    • Anonyymi

      Lähti Venäjältä jostain peräpohjolasta Kuolan meren rannalta piti mennä Kanarialle oli maltalainen sitten pitikin mennä Liettuaan ja Liettua ei ota vastaan, Tanskan piti auttaa salmen läpi ja nyt ei autakaan ja nyt sitten onkin tieto että onkin syyrialainen. Miksi ei mene Kaliningradiin koska Venäjältä lähtöisin? Miksi Liettuaan? Ihan ihme juttu.
      Onko siellä lastina edes sitä mitä sanotaan?
      Onko aluksessa mitään vikaa ollenkaan?Kohan toimii pelotteena.

    • Anonyymi

      Ruby matkalla kohti englannin kanaalia,
      saattajana Amber 11 laiva .
      Saattaa hakea lastinpurkupaikkaa kanaalin varrella olevista maista?
      Mahdollista että lasti on myyty jollekin toimijalle.

    • Anonyymi

      Saatava Amder 2 , tuli 11 virhe, Rotterdam yksi mahdollisuus?

      • Anonyymi

        Marinetrafficissa määränpääksi ilmoitettu Maltan Marsaxlokk. Satelliittikuvan mukaan tuo on kontti/öljysatama niin mitenhän lastin purku onnistuu jos se tarkoitus tehdä tuolla, telakkaa tuolla ei näytä olevan. Jos se nyt sinne pääsee jos aluksessa vikaa. Nyt tosin näyttää kulkevan omin voimin Pohjanmeren kaakkoisosassa, matkaa Englannin kanaaliin reilu 500 km, hinaaja Amber ll seuraa perässä muutaman kilometrin päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinetrafficissa määränpääksi ilmoitettu Maltan Marsaxlokk. Satelliittikuvan mukaan tuo on kontti/öljysatama niin mitenhän lastin purku onnistuu jos se tarkoitus tehdä tuolla, telakkaa tuolla ei näytä olevan. Jos se nyt sinne pääsee jos aluksessa vikaa. Nyt tosin näyttää kulkevan omin voimin Pohjanmeren kaakkoisosassa, matkaa Englannin kanaaliin reilu 500 km, hinaaja Amber ll seuraa perässä muutaman kilometrin päässä.

        Ei päässyt edes Englannin kanaaliin, on paikallaan noin 130 km Lontoosta itään. Amber ll lähti Rotterdamiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päässyt edes Englannin kanaaliin, on paikallaan noin 130 km Lontoosta itään. Amber ll lähti Rotterdamiin.

        On se kanaalissa:)

        ''Englannin kanaali (engl. English Channel, ransk. La Manche ’Hiha’) on Koillis-Atlantin salmi, joka erottaa Ison-Britannian saaren Pohjois-Ranskasta ja yhdistää Atlantin valtameren Pohjanmereen.

        Kanaalin pituus on 562 kilometriä ja se on kapeimmillaan vain 32,3 kilometriä leveä, leveimmillään noin 180 kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kanaalissa:)

        ''Englannin kanaali (engl. English Channel, ransk. La Manche ’Hiha’) on Koillis-Atlantin salmi, joka erottaa Ison-Britannian saaren Pohjois-Ranskasta ja yhdistää Atlantin valtameren Pohjanmereen.

        Kanaalin pituus on 562 kilometriä ja se on kapeimmillaan vain 32,3 kilometriä leveä, leveimmillään noin 180 kilometriä.

        No ajattelin että kanaali alkaa Doverin salmesta :)

        https://ibb.co/KWs6J9X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ajattelin että kanaali alkaa Doverin salmesta :)

        https://ibb.co/KWs6J9X

        Dover-Calais lauttaliikenne kulkee Dover salmessa.
        Ei ole Ruby kanaaissa ,mikähän on suunnitelma ?
        Jos ohjauskyvytön ei taida kanaaliin olla asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dover-Calais lauttaliikenne kulkee Dover salmessa.
        Ei ole Ruby kanaaissa ,mikähän on suunnitelma ?
        Jos ohjauskyvytön ei taida kanaaliin olla asiaa

        Eikö sinlle ole lainkaan tuttu käsite "Englannin kanaali"?

        Olisi kannattanut olla hereillä koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dover-Calais lauttaliikenne kulkee Dover salmessa.
        Ei ole Ruby kanaaissa ,mikähän on suunnitelma ?
        Jos ohjauskyvytön ei taida kanaaliin olla asiaa

        Doverin salmi on Englannin kanaalissa.

        Se on saman tapainen asia kuin Merenkurkku, joka on Itämeressä tai Töölö, joka on Helsingissä tai Suomi, joka on Euroopassa.

        Puhutaan eri kokoisista kokonaisuuksista.
        Doverin salmi on samaan aikaan monessa kokonaisuudessa, se on myös Atlantissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kanaalissa:)

        ''Englannin kanaali (engl. English Channel, ransk. La Manche ’Hiha’) on Koillis-Atlantin salmi, joka erottaa Ison-Britannian saaren Pohjois-Ranskasta ja yhdistää Atlantin valtameren Pohjanmereen.

        Kanaalin pituus on 562 kilometriä ja se on kapeimmillaan vain 32,3 kilometriä leveä, leveimmillään noin 180 kilometriä.

        The curret position of RUBY North Sea tällä hetkellä, ei kanaalissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Doverin salmi on Englannin kanaalissa.

        Se on saman tapainen asia kuin Merenkurkku, joka on Itämeressä tai Töölö, joka on Helsingissä tai Suomi, joka on Euroopassa.

        Puhutaan eri kokoisista kokonaisuuksista.
        Doverin salmi on samaan aikaan monessa kokonaisuudessa, se on myös Atlantissa.

        Englannin Kanaali ulottuu
        Land's Endin ja Ouenssantin väliselle
        linjalle lännessä.
        Dover ja Calais'n välille idässä .
        Kapeinkohta on Doverin salmessa.
        Doverin ja calais'n lähellä olevan
        Cap grisnez'n välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englannin Kanaali ulottuu
        Land's Endin ja Ouenssantin väliselle
        linjalle lännessä.
        Dover ja Calais'n välille idässä .
        Kapeinkohta on Doverin salmessa.
        Doverin ja calais'n lähellä olevan
        Cap grisnez'n välillä.

        Unohdit mainita lähteen eli Wikipedian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit mainita lähteen eli Wikipedian

        .Niin unohdin, kiitos huomautuksesta.


    • Anonyymi

      Fortuna 3 Bunkkeri tankkeri on lähistöllä ,tarviskohan menovettä ?
      On seilaillut jo viikkotolkulla Venäjältä lähdön jälkeen .

      • Anonyymi

        Fortunahan on siellä "Ford orders".


    • Anonyymi

      Ajatelkaa, jos nyt poliittisessa johdossa olisi vihervassari viisikko. Joku demariämmä ministeri menisi lupaamaan että kyllä kokoaan suurempi Suomi nyt varmasti auttaa hädässä ja korjaa velkarahalla kaikki mitä voidaan tehdä toisten puolesta että maailma pelastuu. Idiootit.

      • Anonyymi

        Monesko pullo on menossa ????


      • Anonyymi

        Älä sinä ajatelmiasi tänne kirjoita , kun niissä ei mitään järkeä .


    • Anonyymi

      Aloittajalta unohtui kertoa mikä juuri tästä lastista tekee niin hirveän poikkeuksellisen vaarallisen, samanlaisia lasteja kulkee maailmalla paljon. Jos aluksella on jotain rungon ulkopuolisia vaurioita, alus voidaan ohjata satamaan ja lossata ihan yhtä turvallisesti kuin mikä tahansa vastaavassa lastissa oleva alus, hinaajia viimeistään satamaa lähestyttäessä tuollainen rohjake tarvitsee joka tapauksessa.
      Ajeli omin konein Norjan rannikolta Englannin kanaalin tuntumaan, noin 1000 km 8-9.5 solmun nopeudella joten ei ihan hajallakaan voi paikat olla...
      Tiettävästi syyrialainen laiva ja miehistö, mikä lienee jutun juoni ja idea, EU- maihin ei ehkä haluta kun on Venäjältä lähtöisin olevaa tavaraa kuljettava alus mutta jonnekin aika "alas" se alkujaan kai olikin menossa, erikoinen juttu. Nyt sitä kiertää yksi iso hinaaja ja saaga jatkuu...

      • Anonyymi

        Tuosta hypritioperaatio-sanasta tullut semmoinen "muoti-ilmiö"


      • Anonyymi

        Samaa olen minäkin ihmetellyt.
        Miksi tämä laiva olisi sen vaarallisempi kuin muutkaan.

        Toinen, mitä olen hämmästellyt, on että samassa kirjoituksessa kerrotaan, ettei laiva pääse syväyksen takia itämerelle ja seuraavassa lauseessa pohditaan, mihin itämeren satamaan se on matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen minäkin ihmetellyt.
        Miksi tämä laiva olisi sen vaarallisempi kuin muutkaan.

        Toinen, mitä olen hämmästellyt, on että samassa kirjoituksessa kerrotaan, ettei laiva pääse syväyksen takia itämerelle ja seuraavassa lauseessa pohditaan, mihin itämeren satamaan se on matkalla.

        Toimittajien teknistä ymmärrystä saa ihmetellä varsin usein!
        Ei ko. aluksella olisi syväytensä puolesta mitään estettä Itämerelle tulla sillä noin 15 metriä saa laivan suurin syväys olla. Esim. 100000- 120000 tonnin tankkerit (mm. Jatuli) kulkevat Itämerelle täydessä lastissa matkalla mm. Porvoon jalostamolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimittajien teknistä ymmärrystä saa ihmetellä varsin usein!
        Ei ko. aluksella olisi syväytensä puolesta mitään estettä Itämerelle tulla sillä noin 15 metriä saa laivan suurin syväys olla. Esim. 100000- 120000 tonnin tankkerit (mm. Jatuli) kulkevat Itämerelle täydessä lastissa matkalla mm. Porvoon jalostamolle.

        ''Ei ko. aluksella olisi syväytensä puolesta mitään estettä Itämerelle....''

        Mikä julkaisu, missä luettavissa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ei ko. aluksella olisi syväytensä puolesta mitään estettä Itämerelle....''

        Mikä julkaisu, missä luettavissa ??

        Etsi aluksen tekniset tiedot ja etsi tiedot Tanskan salmien läpi kulkevilta laivoilta vaadittavasta maksimisyväyksestä? Etkö ihan oikeasti osaa etsiä tietoa netistä vaikka osaat täällä kirjoitella..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Ei ko. aluksella olisi syväytensä puolesta mitään estettä Itämerelle....''

        Mikä julkaisu, missä luettavissa ??

        Lue asia netistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue asia netistä!

        Minä vastasin että "Kuukleta baltimax" niin poistettiin mutta sinun "Lue asia netistä!" ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vastasin että "Kuukleta baltimax" niin poistettiin mutta sinun "Lue asia netistä!" ei.

        Näyttäisi olevan mahdollisuus jopa 17m syväyksille, jos laiva on riittävän notkea käänteissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi olevan mahdollisuus jopa 17m syväyksille, jos laiva on riittävän notkea käänteissään.

        Näyttäisikö, missä niin näyttäisi olevan......?
        Alueen syvyys vaihtelee sen mukaan miten virtaukset liikuttelevat pohjahiekkaa mutta noin 15 metrin enimmäissyväysvaatimusta laivoille ei ole koskaan muutettu 17 metriksi.........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi olevan mahdollisuus jopa 17m syväyksille, jos laiva on riittävän notkea käänteissään.

        Millainen on notkea laiva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on notkea laiva?

        Ei laiva vaan käännökset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisikö, missä niin näyttäisi olevan......?
        Alueen syvyys vaihtelee sen mukaan miten virtaukset liikuttelevat pohjahiekkaa mutta noin 15 metrin enimmäissyväysvaatimusta laivoille ei ole koskaan muutettu 17 metriksi.........

        "Kuukleta baltimax" rute T


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laiva vaan käännökset.

        Millaisia ovat laivan notkeat käännökset?
        Itse asiassa laivojen ohjailukykyyn liittyen löytyy lainsäädännöstä monia vaatimuksia...Niitäkö tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia ovat laivan notkeat käännökset?
        Itse asiassa laivojen ohjailukykyyn liittyen löytyy lainsäädännöstä monia vaatimuksia...Niitäkö tarkoitat?

        Jotkut laivat kääntyvät toisia paremmin.
        Eikö teille ole sitä opetettu?


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa lantalastista vaikka lasti on lannoitteiden ja räjähteiden raaka- ainetta.

      • Anonyymi

        Se on kyllä lannoitetta, niin kauan kun siihen lisätään pieni määrä polttoöljyä.
        Minäkin ammuin laturin apulaisena sillä isoja kenttiä avolouhoksessa joku vuosikymmen sitten.

        Se tarvitsee dynyä, jotta lähtee lentoon. On ns. turvallinen räjähdysaine.
        Siinä on kuitenkin ytyä yli 6500 m/s on muistaaksen vauhti.
        Vesireikiin sitä ei voinut laittaa, koska sitä se ei kestänyt. Niihin pantiin aniittia.

        Nykyisin niillä on aivan uudet keinot louhinta työmailla tuona aineen käytössä.


    • Anonyymi

      Tanskansalmi ja Tanskan salmet ovat eri asioita.

      • Anonyymi

        Ei kai tarkoitus ole mennä Tanskansalmesta?


    • Anonyymi

      Ruby on nyt Lontoon kohdalla. Saa nähdä ajaako Thames-joelle ilahduttamaan brittejä.

      • Anonyymi

        Tuossa paikassahan se on kellutellut pian viikon ja hinaaja Kamarina pyörinyt siinä sen lähellä lähes yhtä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa paikassahan se on kellutellut pian viikon ja hinaaja Kamarina pyörinyt siinä sen lähellä lähes yhtä pitkään.

        Bukseeri poistui ja Ruby on matkalla Brasiliaan
        ETA: 2024-10-24 11:00


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bukseeri poistui ja Ruby on matkalla Brasiliaan
        ETA: 2024-10-24 11:00

        No ei kyllä tämän hetkisen tiedon mukaan ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä tämän hetkisen tiedon mukaan ole!

        Määränpää on jälleen Malta, Marsaxlokk. Pieni kalastajakylä:)))
        Nopeus 0,6 knots, mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä tämän hetkisen tiedon mukaan ole!

        Seudulla on kaksi RUBY-nimistä alusta. Näistä toinen (IMO 9714707) on tulossa juuri Doverin salmen kapeimpaan kohtaan ja on menossa Brasiliaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seudulla on kaksi RUBY-nimistä alusta. Näistä toinen (IMO 9714707) on tulossa juuri Doverin salmen kapeimpaan kohtaan ja on menossa Brasiliaan.

        Tästä on puhuttu paljon lähiaikoina....

        RUBY (IMO: 9626390) is a General Cargo
        Tämä lähti pari viikkoa sitten pohjoisesta

        Samalla seudulla on myös toinen ''Ruby'' niminen alus.
        Ruby ''kakkonen'' lähti Bronka nimisestä satamasta, sijainti Venäjällä, Suomenlahdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määränpää on jälleen Malta, Marsaxlokk. Pieni kalastajakylä:)))
        Nopeus 0,6 knots, mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa.....

        Nopeus 0,6 solmua sen hetken kun korjaa sijaintiaan merellä Englannin kanaalin pohjoisella rannikolla. On ollut samoilla paikoilla nyt viikon päivät.
        Automaattinen ilmoitus nopeudesta muuten toisinaan ilmoittaa laiturissa seisoville laivoillekin vähän nopeutta, tuollaisen 0.1- 0.5 solmun tietoon pitää suhtautua pienellä varauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on puhuttu paljon lähiaikoina....

        RUBY (IMO: 9626390) is a General Cargo
        Tämä lähti pari viikkoa sitten pohjoisesta

        Samalla seudulla on myös toinen ''Ruby'' niminen alus.
        Ruby ''kakkonen'' lähti Bronka nimisestä satamasta, sijainti Venäjällä, Suomenlahdella.

        Lähti noin viisi viikkoa sitten Kantalahdesta!


    • Anonyymi

      Kiinnosti onko joku kuvannut Rubya Englannista kun matkaa alukseen vain noin 20 km ja kirjoitin Youtube-hakuun "ruby seen from england" ja löytyi kuin löytyikin!
      Sellainenkin video on jossa Ranskasta käsin kuvattu Doverin rannikkoa.

      https://youtu.be/Wm8971FDCSg

    • Anonyymi

      Ilta-Sanomien toimittaja on taas kunnostautunut tekemällä säälittävän raflaavan jutun ko. laivasta.
      Uskomatonta räpellystä ja sensaationhakuista puolivillaista ja - valheellista juttua vain jotta olisi jotain muka merkittävää uutista kerrottavan.
      Muistetaan nyt vaikka se perusasia ettei lasti ole mitenkään erityisen vaarallinen, ei se ole räjähdelasti, näitä ammoniumnitraattilasteja ovat monet suomalaiset laivat ja suomalaiset merimiehetkin olleet kuljettamassa maailman merillä ja nyt he saavat kuulla IP- lehdiltä suurista vaaroista...naurattaisi ellei toimittajilla olisi niin pallo hukassa...

      • Anonyymi

        Iltapäivälehti, naispuolinen toimittaja, merenkulku...sotku on valmis.

        Kauan sitten kun somalit kaappailivat tankkereita, IS uutisoi.....

        ''Somalipiraatit kaappasivat tankkilaivan. Aluksen lastina on panssarivaunuja...''

        No joo....jos bulkkerin lastina on panssarivaunuja, onhan se tankkilaiva:)


    • Anonyymi

      Rubyn matka ei- minnekään vaan jatkuu, siihen lähistölle on käynyt odottelemaan aikaa parempaa myös mm. suomalainen Aila.

    • Anonyymi

      Eilinen Ilta- sanomat oli varsinaisen jymyjutun keksinyt: Ruby on pysähtynyt vain noin 50 km etäisyydelle eräästä laivahylystä hylystä jossa tiedetään olevan räjähteitä ja nyt vaarana on että Rubyn ankkuri raapii sen hylyn rikki ja räjähtämään...
      Todellinen toimittajien ymmärryksen ja jo lukijan ajattelukykyäkin halveksiva "taidonnäyte" tämä kyllä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe