🤔🐭🍁 Lehtiä en ala haravoimaan. Riittää että ajan ne ruohonleikkurilla silpuksi. Hiirenloukkuja pitää ostaa, kun heitin kesällä kaikki vanhat pois. Vaikka paras karkotin niille on pauhaamaan jätetty matkaradio.
Netissä kehoitettiin uusien autojen omistajia laittamaan autoonkin hiirenloukku. Uusissa autoissa kun on vähennetty muovia tekemällä sähköjohtojen kuoret mm. soijan sekoituksella. Hiiret haistaa ruoan ja järsivät johtoja. Oikosulkuhan siitä tulee ja kalliit remontit.
Aamulla maa oli kuurassa kun yöllä on ollut pakkasta. Epämukavuusraja alkaa pikkuhiljaa lähestyä. Olen jo lähinaapurille valmiiksi kertonut kissaohjeet siltä varalta että poikasia ilmaantuu saunan vintille. Kerroin myös etten kisojen (5) takia laita hiirenmyrkkyjä.
Syyspuuhia
13
192
Vastaukset
- Anonyymi
Siis onko sinulla kissoja? Vai naapurin kissoistako puhut?
Ei ole kissoja mulla. Naapurin kissoista muutama on vähän kuin mun kun ne on syntyneet mun saunan vintille. Naapurimies sai hakea kissansa sieltä itse kun en itse kiipeä niin ylös. Juttelen niille kissoille kun ne menevät mun pihan kautta hiirijahtiin. Eivät tule silitettäväksi. Harmi.
- Anonyymi
*ruikkii. Onko naapurilla matkaradio voisit lainata sille semmosen jos on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*ruikkii. Onko naapurilla matkaradio voisit lainata sille semmosen jos on.
Jatkuu,luulempa ettei naapuri välittäisi vaikka sinun matkaradio pauhais isolla.
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuu,luulempa ettei naapuri välittäisi vaikka sinun matkaradio pauhais isolla.
Täällä on pelto heti kun piha loppuu. Hiiret ei lopu vaikka naapurin kissat niitä syö pitkin päivää. Rotatkin pitävät puimakoneen jäljiltä maahan pudonneista jyvistä.
Mulla on radio pauhaamassa asuintilassa ja lisänä muutama hiirenloukku. Hiiret kun nakertavat vaikka mitä nälissään. Muovi ja sahköjohtojen kuoret kiinnostavat.
- Anonyymi
Lehtiä tulee heti lisää jos niitä alkaa haravoimaan. Parasta että jättää jonkin verran lehtiä maahan talven yli, jotta ravinteet pääsevät kiertoon. Jonkin lehtikasankin voi jättää jos joku eläin taikka ötökät tykkäisivät siitä. Tuulensuojaisaan paikkaan tietysti, jottei kasa pääse leviämään.
Mulla oli jäänyt heinäkasa maahan talven yli. Eikä sitä voinut kesällä siirtää kun oli ampiaiset tehneet siihen pesän.
- Anonyymi
Lehtikasat ja lehtipeitteet nurmikolla ovat hiirien ja myyrien lempipaikkoja talvisaikaan.
Anonyymi kirjoitti:
Lehtikasat ja lehtipeitteet nurmikolla ovat hiirien ja myyrien lempipaikkoja talvisaikaan.
Mulla ne asustelee talven ulkorakennuksessa tai mökissä.
- Anonyymi
Asuin vanhahkossa talossa 2009 tienoilla. Olin ostanut Nokian nettikännykän vähän aikaisemmin. Sen laturi oli sellainen pilkunviilaajan malli. Kerran havahduin kun kirjahyllystä kuului rapinaa. Sitten jo näinkin myyrän joka pakeni. Oli syönyt siitä muutenkin surkeasta laturin plugista puolet pois.
Olin viikannut siististi sellaisen kevytpeitteen. Keväällä tullessani huomasin, että siihen oli syöty reikä kerrosten läpi. Nyt mulla roikkuu poikkihirsillä kaikki mihin en halua reikiä. Roikkuvat jutut ei kiinnosta hiiriä.
- Anonyymi
Hiljaisella leikkurilla pimeällä voi odottaa niitä hiiriä syyksenä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841712
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88918- 54912
- 8902
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56859Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html190842Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58813Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.173759Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80755Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41750