Tarjous, josta joutuu kieltäytymään..

Anonyymi-ap

Elisan 5G-liittymä Rajaton 300M 29,99 €/kk 24 kuukautta. Tämähän taas vaatisi 5G-puhelinta...en edes ymmärrä 4G vs. 5G eroja..

33

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tuollainen 5G-liittymän SIM-kortti toimii vanhalla 4G-puhelimellakin. Köytettävä verkko vaan on silloin 4G-verkko.

      • Anonyymi

        Mutta mihin sitä 5G:tä mukamas tarvii??

        Ei todellisesti mihinkään ellei harjoita robotiikkaa tai virtuaalitodellisuutta mutta eihän niihinkään kannata sotkeentua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mihin sitä 5G:tä mukamas tarvii??

        Ei todellisesti mihinkään ellei harjoita robotiikkaa tai virtuaalitodellisuutta mutta eihän niihinkään kannata sotkeentua.

        Ei sitä tarviikkaan, Netflixikin toimii 4G:lla ihan hyvin.


    • Anonyymi

      5G käyttää erilaista modulaatiota.

      • Anonyymi

        No tietenkin, ja siksi 5G-verkon köyttö vaatii 5G-kykyisen puhelimen.

        Jos sellaista ei ole, puhelimeen ladattu 5G-simkortti mukautuu 4G-verkon käyttöön ilman mityään ongelmia.


    • Anonyymi

      Itse saituuttani vaihdoin elisalla 5G:stä 4G:hen ja nopeus tippui 300 -> 100 vaikka sama nimellisnopeus. Riippuu tietysti paikasta.

      • Anonyymi

        Joo mutta parempi on pysyä 4G:ssä.


    • Anonyymi

      Liittymän valinta ja käyttäminen on ihan vapaaehtoista, pitääkö tarjouksistakin jo alkaa itkeä nillittää?

      Täällä taitaa olla taas yksi Elisaan pettynyt ja siitä pitää kirjoittaa päivittäin jotain skeidaa ja purkaa paineitaan.
      Menisit töihin tai opiskelemaan, niin saat pääsi järjestykseen ja pysytyt keskittymään oleellisiin asioihin.

      • Anonyymi

        Siis käsitit tuon aloitukseni joksikin katkeruuden purkaukseksi? Olen Elisan asiakas 2017 lähtien ja hyvin sujuu.
        Mutta 5G vaihto edellyttäisi luurin päivitystä. Mulla Huawei Honor 10

        Nillittämättä Teidän, :)


    • Anonyymi

      Joo ei kannata sotkeentua MIHINKÄÄN 5G-humpuukiin.

      Sitä ei tavallinen netin käyttäjä tarvitse mihinkään, ei niin mihinkään.

      • Anonyymi

        5G:n kantomatka on onneton.
        Talossa sisällä joskus ei kuulu.


    • Anonyymi

      Sitten kun 4G sammutetaan voi siirtyä 5G:hen ja miettia 6G:hen siirtymista.
      5G

      Laitteiden määrä: 5G voi tukea noin miljoonaa laitetta neliökilometriä kohden, kun taas 4G pystyy tukemaan noin 4000 laitetta neliökilometriä kohden

      Tulevaisuudessa kun on paljon laitteita netissä 4G tulee tiensä päähän.

      • Anonyymi

        Ahaa, siis lähinnä "käsittelykapasiteetista" on kyse.
        - Varmaan Huuto.netistä löytyy edullisesti useampikin käytetty 5G-luuri tälläkin hetkellä.
        Nykyinenkin on halvalla sieltä hankittu Honor 10, 4G.
        Kiitos
        AP


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, siis lähinnä "käsittelykapasiteetista" on kyse.
        - Varmaan Huuto.netistä löytyy edullisesti useampikin käytetty 5G-luuri tälläkin hetkellä.
        Nykyinenkin on halvalla sieltä hankittu Honor 10, 4G.
        Kiitos
        AP

        Kyse on pääosin tuosta, mutta siinä on"vähän enemmän" kuin vain maksimimäärästä kyse.

        4G voi hidastua todella paljon jos olet paikassa jossa moni ihminen kiinni samassa tukiasemassa käyttää samaan aikaan nettiä eli esim. isoissa kaupungeissa tämä on suurempi ongelma.

        Tämän lisäksi latenssi nopeudelle on vähän parempi ja kestää vähemmän aikaa neuvotella tukiaseman kanssa kun tarvitset nopeutta. Esim. jos alat katsomaan youtube-videota, 4G:llä saattaa ottaa esim. puolisen sekuntia ennen kuin se on latautunut tarpeeksi että alkaa pyörimään siinä missä 5G:ssä ei tunnu olevan enempää viivettä kuin esim. kodin nopeampaa langatonta verkkoa käytettäessä.

        Eli lyhyesti tällä hetkellä ei välttämättä ole mitään pakottavaa syytä siirtyä 5G:hen, se vain on jonkin verran parempi lähes kaikessa erityisesti jos käytät nettiä isossa kaupungissa. Toisaalta jos olet 5G:n kantoalueen ulkopuolella tai sinulla ei ole tähän sopivaa puhelinta, toimii se ihan normaalisti 4G:n ominaisuuksilla :)


    • Anonyymi

      4G on museokamaa. Hidas kuin mikä. Sopii korkeintaan txt-viesteihin.

      • Anonyymi

        Mutta kun tarvii surffailun ohella vain YouTube-videoiden nopeuksiin , niin riittää.


      • Anonyymi

        4G toimii upeasti CarrierAggregation-modeemllla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4G toimii upeasti CarrierAggregation-modeemllla

        CarrierAggregation on laitekauppiaille tuntematon.

        (Monta yhtaikaista yhteyttä eri taajuusalueilla)


      • Anonyymi

        Mutta 4G Plus on huippua


    • Anonyymi

      Elisa tyrkyttää aktiivisesti liittymiä ja sopivasti unohtaa kertoa oleellisia asioita.

    • Anonyymi

      Ei vaadi 5G puhelinta.

    • Anonyymi

      > Itse saituuttani vaihdoin elisalla 5G:stä 4G:hen ja nopeus
      > tippui 300 -> 100 vaikka sama nimellisnopeus.

      No tietenkin datasiirron nopeus on heikompi 4G-verkolla. Noita 5G tukiasemia on tuplasti tiheämmässä kuin 4G-asemia.

      Mutta jos tosiaan saat 100 Mbit/s tasaista nopeutta tulemaan puhelimellasi, niin kerro jokin homma, johon tuo 100 M ei mielestäsi riitä.

    • Anonyymi

      Kaupunkiverkko tuo 5g, mänepä korpeen pääteiltä, niin olet pulassa 5g kaa.
      Pitkätukkasia jymmäytetään. Hehhée.

    • Anonyymi

      Hinta nousee marraskuussa 4G-liittymässäkin tuohon 30 euroon/kk, neljän euron nosto on aika iso, n. 15 prosenttia - nykyinen hinta 26 euroa,,,mutta muilla operaattoreilla varmaan samaa tasoa.

    • Anonyymi

      Peräti 24 kk kohtuuhinta?
      Muistutus irtisanomisesta seinäkalenteriin!

      • Anonyymi

        Ja virtsaa päälle !


    • Anonyymi

      5G käyttää erilaista mikroaaltoja.
      Eikun korvalle tai rinta taskuun puhelimet!

      • Odotas vain kun kuulet satoja tuhansia kertoja kovemmin säteilevästä objektista jonka säteily on myös lähempänä haitallista (ionisoivaa) spektriä joka sijaitsee taivaalla yleensä päiväsaikaan.

        Tosi pelottavaa tämä säteily.


    • Anonyymi

      Jos ei tarvi mitään huippunopeuksia kannattaa vaatia 50M liittymää maksaa vain parikyt juuroa :D

    • Anonyymi

      Totesin itse, miten turha 5G on. Paljon edullisemmat ja käytännössä samoilla nopeuksilla toimivat 4G-liittymät on täysin riittävät.

    • Anonyymi

      Telia Dot 4G Rajaton 100 mbits 23e/kk. En näe mitään järkeä vaihtaa 5G-liittymään.

    • Anonyymi

      MULLA Moi rento 4G, 15-19 e/kk ja tyytyväinen olen ollut

      ... vaihdoin muuten elisalta pois tähän liittymään, kun olivat

      nostamassa 26 e/kk ... dataa käytän tosi vähän n. 1-2 Gt/kk !

      • Anonyymi

        Kiitos vinkeistä, eli hyvin siis pelittää, Moi mulle outo....Mä taidan tuosta valikoimasta nyt ottaa Suosikki 4G;n - se sopii nykyisen Elisan Rajaton 300M :n korvaajaksi ; se on 30 €/kk
        Datakulutus on keskimäärin 30 Gt kuussa. Eli giga päivässä.

        https://www.moi.fi/?gad_source=1


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe