Opettajat käyttävät kiusaamista hyväkseen

Lasten kiusaamisen ja huostaanoton dominanssihierarkia



Opettajat eivät puutu kiusaamiseen, koska kiusaaminen on myöntyväistä auktoriteetin tottelun kanssa. Sama juttu lastensuojeluun puuttumisessa. Valitus sosiaalityöntekijän valehtelusta dissataan, koska valitus ei ole myöntyväistä tottelun kanssa. Siksi myös kiusatut vaihdetaan toiseen kouluun eikä kiusaajaa. Perheet eivät saa tukea lastensuojelussa, koska tuki ei ole rangaistus tottelemattomuudesta. Sen sijaan tottelu varmistetaan valehtelemalla vanhempien ja lasten mielisairaudet. Kiusaamiseen puututaan vain silloin, kun se takaa asiantuntijoiden ja opettajien etuoikeuden puuttua siihen. Lapsia ei opeteta kyseenalaistamaan käskyjä.



https://www.facebook.com/share/p/anAhX3FciEvvSbLE/

Arto Koskinen: Tuli surullinen ja hämmentävä olo kun katsoin norjalaista tokumentti filmiä,joka kertoi koulussa jamuuallakin tapahtuneesta kiusaamisesta,etenkin siitä kuinka viranomaiset puutui kiusaamiseen ja kuinka lain säädäntöä uudistettiin ja asiasta järjestettiin julkisia tepanteja,ennen kaikkea miten koulu ja kunta reakoi tapahtumiin ja miksi opettajat ei puutunut tilanteeseen ennen kuin asia tulijulkisuuteen,opettajat ja kunta kielsi vastuunsa viimeiseen asti,en voi olla vertaamasta suomea ja Norjaa ja miten tässä maassa asioita hoidetaan,tätä kautta pääsen lempi aiheeseen koulu ja lastensuojelu ,meillä puhutaan kyllä kiusaamisesta mutta mitä on tehty asian eteen,käsittääkseni ei juuri mitään,mikä on opettajien rooli lastensuojelun apuna se on todella suuri mitä tulee lastensuojeluun tehtyjen ilmoitusten määrällä mitattuna, sanotaan aina kun on pakko tehdä ilmoitus ajatelenatta yhtään mitkä seuraukset voi siitä seurata perheille ja lapsille,kun tähän yhdistää nimettömät ilmoitukset ja sossujen itse tekemät lasut ,näillä usein perustellaan huostaanottoja,jotka sitten vahvistetaan hallintooikeudessa edes tutkimatta onko sossujen valheet tosia,käsittääkseni viranomaiset itse syylistyy raskaisiin rikoksiin ja näitä käytäntöjä suojellaan kaikkien viranomaisten toimesta,nämä käytännöt on tuhoisia suomalaisille lapsi perheille,tämän olen myös itse kokenut karmealla tavalla,siitä piti huolen inarinkunnan lastensuojelu Hanne Lapin johdolla ja myös osallisena oli Salla riekki ja tiina kanniainen lapset tietenkin erotettiin toisistaan välittömästi ja sijoitettiin Oulun seudulle,perusteluna oli lasten erikois tarpeet,minulle ei ole selvinnyt vieläkään kuka nämä diaknoosit teki,ilmeisesti tekijänä oli Hanne lappi ja kun asiaan kuuluu nyt lapsille pyritään hankkimaan lisää diagnooseja sossujen toimesta ja niillähän saa lisää liksaa ,koskahan Suomessa otetaan oppia Norjasta,voi arvata että ei koskaan ,koska Suomessa viranomainen on koskematon lain edessä ja tätä suojellaan myös oikeuslaitosta myöten eiköhän tässä ollu kaikki tällä kertaa.

10

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajat eivät opeta lapsia kyseenalaistamaan käskyjä tai kiusaajaa. Se on on kiusaamisen todellinen ratkaisu. Kiusattu ei asetu kiusaajan antamaan rooliin, jossa hän alistuu hänen auktoriteetilleen. Samalla tavalla kuin minä en asetu lastensuojelun minulle antamaan mielisairaan tottelijan rooliin. Sen sijaan lapset sanovat, että se on väärin ja lopeta. Opettajat haluavat puuttua kiusaamiseen itse tai muuten antaa kiusaajan hallita pelolla muita lapsia. Opettaja alistaa lapset omalle auktoriteetilleen.

    • Kiusaamista pidetään yllä ja sen ratkaisu kielletään, koska se on myöntyväistä auktoriteetille.

      • Anonyymi

        Tilanne on toivoton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on toivoton.

        Auktoriteetin haastaminen korjaa tilanteen. Ja poliittinen liike opettajien kouluttamiseksi ja kasvatusoppien muuttamiseksi sellaiseksi, joissa nuoria kannustetaan kyseenalaistamaan auktoriteetit, jollainen kiusaava kakarakin on opettajien näkökulmasta. Sinun yksilösi ei ole syyllinen, joten älä rankaise itseäsi


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Auktoriteetin haastaminen korjaa tilanteen. Ja poliittinen liike opettajien kouluttamiseksi ja kasvatusoppien muuttamiseksi sellaiseksi, joissa nuoria kannustetaan kyseenalaistamaan auktoriteetit, jollainen kiusaava kakarakin on opettajien näkökulmasta. Sinun yksilösi ei ole syyllinen, joten älä rankaise itseäsi

        Toivottomalla tarkoitin että Toivo on poissa ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottomalla tarkoitin että Toivo on poissa ikuisesti.

        En pidä Toivosta sen perusteella mitä olen nähnyt.
        Eikä hänkään ole mitenkään kiinnostunut omasta isästään.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole terve.

      • Anonyymi

        Aloittaja on HUIPPUISÄ


    • Anonyymi

      hulluteemu on HULLU!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Toivon ettei hän saa Toivoa koskaan takaisin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2929
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      92
      1978
    3. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1399
    4. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      101
      1324
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1229
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1177
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      65
      1017
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      979
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      31
      877
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      824
    Aihe