Miten kukaan voi ajatella

Anonyymi-ap

Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku esim hakkaa jonkun ja saa siitä hyvän olon / tulee iiiseksi niin onko se teko silloin moraalisesti oikein? Ei tietenkään.

33

2929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihminen, joka ei saavuttanut vielä sellaista moraalisen ajattelun tasoa.

      • Anonyymi

        Juurikin noin. Aivan kuin voisi tehdä ihan mitä tahansa pahaa vailla mitään omatuntoa eikä vastuuta tarvitse kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Aivan kuin voisi tehdä ihan mitä tahansa pahaa vailla mitään omatuntoa eikä vastuuta tarvitse kantaa.

        Ei voi tehdä


    • Anonyymi

      Tiukan paikan tullen ihminen on taipuvainen käyttään järkeään vain selitelläkseen itselleen miksi saa toimia tunteidensa mukaan.

      Totuus, logiikka tai moraali ei juuri kiinnosta.

      Joten miettikääpä niitä, joilla ei sitä järkeäkään edes auttavasti löydy ja tuntuu vaikkapa muunsukupuoliselta.

    • Anonyymi

      Tuskin kukaan noin ajattelee, ellei ole ihan lapsi.

      • Anonyymi

        Itsekäs impulsiivinen ihminen joka on tunteiden vietävissä eikä omista moraalista kompassia saati osaa ajatella rationaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekäs impulsiivinen ihminen joka on tunteiden vietävissä eikä omista moraalista kompassia saati osaa ajatella rationaalisesti.

        Noin se juuri on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekäs impulsiivinen ihminen joka on tunteiden vietävissä eikä omista moraalista kompassia saati osaa ajatella rationaalisesti.

        Höpöhöpö, ei ole sellainen ihminen. Mites tuo sinun oma käytös? Hyökkäävä, narsistinen raivo, täysin ilman faktoja pommittaa ihmistä netissä. Sinä se vasta oletkin ihana ja hyvä käytöksinen. Mitä se sinulle kuuluu? Toisten asiat, ovat itse selvittäneet kaikki digimurrot ja teinien puhelin kikkailut. Niistä ei tiedä moni.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se juuri on.

        Kelaa sinä minkälainen ihminen ei olisi keskustelupalstan kautta ohjailtavissa


    • Anonyymi

      Mitä jos se hakattava olisi Putin?

      • Anonyymi
        UUSI

        Mistä hakkaamisesta te täällä selitätte? Kukaan ei ole hakannut tai halunnut hakata ketään. Olette kyllä ihan sekaisin koko porukka.


      • Anonyymi
        UUSI

        No se ylittäisi jo uutiskynnyksen🥱


    • Veera saa mut voimaan paremmin, ja en näe Veerassa yhtäkään huonoa tai ilkeää puolta, muuta kuin osittaisia suojamuurei

      En ymmärrä tai näe miksi, mun tunteet olisi moraalisesti väärin Veeraa kohtaan, vaikka oliskin suhteissa, mä koin kaiken niin, et oon vihdoin löytänyt sen "sielunkumppanin" jota oon ettinyt tosi pitkään, ja mä en edes tiennyt, että Veeral oli joku toinen hakusessa silloin, joten rakastuin häneen ihan siltä pohjalta, että hän on sinkku. Ehkä oltais yhdes jos olisin vaan sanonut, että haluan hänet... en tiedä, oon miettinyt sitä paljon, no siitä huolimattaa toivon, että Veera on oikeasti onnellinen, maailma on niin paljon täynnä pahoja ja itsekkäitä pelottavia ihmisiä.. ja mua sattuu sydämest jos hän uskoo taas hyvää jostain miehest, joka ei pidä hygieniastaan huolta, tai kaltoinkohtelee häntä muulla tavoin.. etenkin miehissä on paljon täysin tunnekylmiä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Menikö Veera sitte naimisiin?


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö Veera sitte naimisiin?

        En minä tiedä. Jos tunne hänen ja mun välillä olisi molempipuoleinen niin hänelle sormuksen ostaisin. Olisin valmis sitoutuun häneen vaikka ei ees tunneta täysin, hullua. Tuntui vain niin "oikealta".


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joo saattaahan sarjakuristajakin olla masentunut kun ei pääse vankilasta kuristeluhommiin. Pitäisi hänelle hankkia terapeutti?

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei vaan silkkihanskat


    • Anonyymi

      Iihan totta nii-i pppkin pyys anteeks vaa näennäiskerroksen. Ilkiä on yhä silti. Suorastaan vitunmainen.

      • Anonyymi
        UUSI

        No mutta hyvä jos ei tahraa tullu moitteettoman taustaan kuitenkaan


    • Anonyymi

      Maallistuneelle, turmeltuneelle ihmiselle hänen omat nautintonsa ovat jumala: kaiken yläpuolella, oikeuttavat kaiken, salassa ja kaiken kritiikin ulkopuolella. Himojensa orja ei voi nähdä toiminnassaan mitään kritisoitavaa, koska se nautinto on hänen elämänsä tärkein asia, ja kaikki muu saa merkityksensä vain siihen ja sen hankintaan. Tällainen ihminen on jo lähes paatuneessa tilassa.

      • Anonyymi

        *vain suhteessa siihen


      • Anonyymi
        UUSI

        Miten niin turmeltunut?sinähän se vasta hulluja puhut. Mene hoitoon.


      • Anonyymi
        UUSI

        Sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita tai tarkistella kenenkään muun asioita, varsinkin kun et niistä oikeasti tiedä mitään.


    • Anonyymi

      Menkää kaikki miksi vietätte aikaanne keskustelupalstoilla palstalle,kiitos

      • Anonyymi

        Kun kaikki haluis tietää syitä minkä vuoksi ihmiset on täällä


    • Anonyymi

      r*iskaus on sama juttu. ja varastaminen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Just asking mikä on
        r*iskaus tähti wtf ja Flo


    • Anonyymi
      UUSI

      Niimpä . Mutta tunne on toisten ei sen joka tuhoa tuottaa , mitäpä toisten tunteista .

    • Anonyymi
      UUSI

      Moni salasuhde alkaa juuri noin: "No kun hän tekee minut niin iloiseksi ja onnelliseksi..". Sitten istutaan puolison kanssa pariterapiassa itku kurkussa, kun ei sitten tehnytkään lopulta NIIN iloiseksi. Just saying.

    • Anonyymi
      UUSI

      Se on hyvän ja pahan tuolla puolen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos pieraisin jos sytytin koiraa junassa


    • Anonyymi
      UUSI

      Sosiopaatti ajattelee juuri noin. Sosiopaatilta puuttuu terveelle ihmiselle ominainen empatiakyky. Eli kyky asettua toisen ihmisen asemaan ja tuntea hänen rinnallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2929
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      92
      1988
    3. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1409
    4. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      103
      1352
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1239
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1177
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      69
      1038
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      989
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      31
      877
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      824
    Aihe