Mitä mun pitää tehdä

Anonyymi-ap

mua ällöttää se kuinka likainen oon, en ole siivonnut mun kaappeja vuosiin. ne on täynnä kaikkea likaa ja muuta ällöttävää. huone on täynnä ötököitä, kärpäsiä toukkia hämähäkkejä ja täällä haisee tunkkaiselle. Kaapeissani on vanhoja roskia, ruokaa herkkuja yms jotka on jääneet sinne. Myös likaisia vaatteita ja multaa roskia sekä kaikkea muuta ällöttävää. Mua inhottaa että oon päästänyt elämäni tähän kuntoon, tungen aina vaan lisää tavaraa kaappiin ja en ikinä siivoa. siis ikinä. mua hävettää pyytää esim ystäviä kylään kun tääl on niin hirveen likaista, mä haluaisin korjata tän asian mut en voi kun se ois monen päivän homma ja kaikki saisi tietää kuinka ällöttävä mä oikeasti olen. Mikä avuksi? ja ei en voi kertoa esim perheelle tästä kun ne tuomitsee ja mua ahdistaa jos joku tulee mun kämppään.
Olen siis kärsiny masennuksesta monta vuotta ja nyt haluan saada elämän kuntoon myös tällä osa alueella. MITÄ TEEN

26

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on yksinkertaista, siivoa kaappisi ja paikkasi! Siinä menee muutama tunti ehkä. Voit tehdä myös niin, että siivoat puoli tuntia useana päivänä.

      Siivoaminen on siitä mukavaa hommaa, että jälki näkyy.

      • Anonyymi

        Jos on neuroleptilääkityksessä, asunnon siivoaminen ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on neuroleptilääkityksessä, asunnon siivoaminen ei onnistu.

        Siinä tapauksessa pitää teettää työ siivoojalla ja maksaa siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on neuroleptilääkityksessä, asunnon siivoaminen ei onnistu.

        Silloin kun itse käytin neuroleptejä, niin pystyin kyllä siivoamaan, pitämään kämppäni kunnossa.
        Ehkä aloittaja voisi siivoilla pikkuhiljaa, aikaa varmaankin on. Kaikkea ei ole pakko tehdä kerralla.
        Hän on huomannut, että sotku ärsyttää, niin voisi olla mieltäkin piristävää, jos saisi vähän siivoiltua. Kuinka hyvältä tuntuukaan sitten, kun on saanut järjestystä, vaikka se etukäteen tuntuukin lähes mahdottomalta.


    • Anonyymi

      Ihan ensimmäiseksi, kyseessä ei ole sairaus. Mikään teko tai tekemättömyys ei ole tai voi olla sairaus. Sairas teko on kielikuva. Sairas elämäntapa on kielikuva.

      Testaa siivota kämppää joka päivä 5 minuuttia.

      • Anonyymi

        Kommenttiasi ennen, aiemmissa kommenteissa tai edes aloituksessa, ei ole kertaakaan mainittu sairautta.
        Ihan otit itse taas asian puheeksi. Miksi on vaikea ymmärtää, että mielikin voi sairastua ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttiasi ennen, aiemmissa kommenteissa tai edes aloituksessa, ei ole kertaakaan mainittu sairautta.
        Ihan otit itse taas asian puheeksi. Miksi on vaikea ymmärtää, että mielikin voi sairastua ?

        Hehheh. Nyt juuri väität, että mielikin voi sairastua.

        Väännän vielä rautalangasta: Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva. Jos henkilö on sairas, niin sille olisi hyvä löytyä jotain objektiivista näyttöä, kuten esim. verikokeita, röntgenkuvia ja koepaloja. Ei ole mitään väliä miten hän käyttäytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh. Nyt juuri väität, että mielikin voi sairastua.

        Väännän vielä rautalangasta: Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva. Jos henkilö on sairas, niin sille olisi hyvä löytyä jotain objektiivista näyttöä, kuten esim. verikokeita, röntgenkuvia ja koepaloja. Ei ole mitään väliä miten hän käyttäytyy.

        Jaa, ettei ole mitään väliä, miten ihminen käyttäytyy ?
        Jos psykoosissa oleva ihminen alkaa esim. läheisiään huitomaan teräaseella sekopäissään, niin kai sillä jotain väliä on ?
        Tai jos ihminen on itsetuhoinen ja yrittää tappaa itsensä, niin kai silläkin on väliä ?
        Tai jos psykoosissa oleva ihminen riehuu julkisella paikalla vaarantaen muiden ihmisten hengen ja terveyden, niin eikö silläkään ole mitään väliä ?
        Kyllä sillä käytöksellä on väliä, vaikka ihmistä ei olisi sairaaksi edes väitetty/todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh. Nyt juuri väität, että mielikin voi sairastua.

        Väännän vielä rautalangasta: Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva. Jos henkilö on sairas, niin sille olisi hyvä löytyä jotain objektiivista näyttöä, kuten esim. verikokeita, röntgenkuvia ja koepaloja. Ei ole mitään väliä miten hän käyttäytyy.

        Kilpirauhas sairauksissa on myös näitä oireita kuin hormoni vähyydestä ja jonkun vitamiinin puute aiheuttaa myös raudan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, ettei ole mitään väliä, miten ihminen käyttäytyy ?
        Jos psykoosissa oleva ihminen alkaa esim. läheisiään huitomaan teräaseella sekopäissään, niin kai sillä jotain väliä on ?
        Tai jos ihminen on itsetuhoinen ja yrittää tappaa itsensä, niin kai silläkin on väliä ?
        Tai jos psykoosissa oleva ihminen riehuu julkisella paikalla vaarantaen muiden ihmisten hengen ja terveyden, niin eikö silläkään ole mitään väliä ?
        Kyllä sillä käytöksellä on väliä, vaikka ihmistä ei olisi sairaaksi edes väitetty/todettu.

        Erikoista että ihan terveitä kun on paketeltu psykiatrille asti työssäkin tai uskonnoissa. Jos on eri mieltä tai HUORANNUT siitä saa heti hullun maineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, ettei ole mitään väliä, miten ihminen käyttäytyy ?
        Jos psykoosissa oleva ihminen alkaa esim. läheisiään huitomaan teräaseella sekopäissään, niin kai sillä jotain väliä on ?
        Tai jos ihminen on itsetuhoinen ja yrittää tappaa itsensä, niin kai silläkin on väliä ?
        Tai jos psykoosissa oleva ihminen riehuu julkisella paikalla vaarantaen muiden ihmisten hengen ja terveyden, niin eikö silläkään ole mitään väliä ?
        Kyllä sillä käytöksellä on väliä, vaikka ihmistä ei olisi sairaaksi edes väitetty/todettu.

        No ei ne nyt kaikki missään psykoosissa ole vaan huumeissa. Tai noituudessa woodoo wicca gurut reikihoidot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, ettei ole mitään väliä, miten ihminen käyttäytyy ?
        Jos psykoosissa oleva ihminen alkaa esim. läheisiään huitomaan teräaseella sekopäissään, niin kai sillä jotain väliä on ?
        Tai jos ihminen on itsetuhoinen ja yrittää tappaa itsensä, niin kai silläkin on väliä ?
        Tai jos psykoosissa oleva ihminen riehuu julkisella paikalla vaarantaen muiden ihmisten hengen ja terveyden, niin eikö silläkään ole mitään väliä ?
        Kyllä sillä käytöksellä on väliä, vaikka ihmistä ei olisi sairaaksi edes väitetty/todettu.

        Kyse oli siitä, että sairauden olemassaolo ei ole riippuvainen käytöksestä. Eli jos henkilöllä on vaikka keuhkokuume, hänellä on keuhkokuume riippumatta käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpirauhas sairauksissa on myös näitä oireita kuin hormoni vähyydestä ja jonkun vitamiinin puute aiheuttaa myös raudan.

        Kyllä, mutta käytös ei ole eikä voi olla sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli siitä, että sairauden olemassaolo ei ole riippuvainen käytöksestä. Eli jos henkilöllä on vaikka keuhkokuume, hänellä on keuhkokuume riippumatta käytöksestä.

        Kyllähän tuon noin päin ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ne nyt kaikki missään psykoosissa ole vaan huumeissa. Tai noituudessa woodoo wicca gurut reikihoidot.

        Oletko kuullut huumepsykooseista ?
        Sellaisiakin on olemassa, huumeet saavat aika herkästi käyttäjän psykoottiseen tilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut huumepsykooseista ?
        Sellaisiakin on olemassa, huumeet saavat aika herkästi käyttäjän psykoottiseen tilaan.

        Kemikaaleilla voi muuttaa käytöstä. Se ei tarkoita, että kyseessä olisi mielisairaus.


    • Anonyymi

      No huh huh. Minä kun stressaan kun en ole vuoteen siivonnut kaappeja. Ei minun tilanne ole onneksi noin paha, mutta ymmärrän stressin tuosta asiasta. Siirrän siivousta eteenpäin koko ajan.

      • Anonyymi

        Minulla on sama juttu, siirrän tehtävää koko ajan eteenpäin.
        Ja joskus kun saan jotain tehtyä, tulee niin hyvä mieli, kun sain tehtyä.
        Jos ei siivoa, niin ei ne " paskat " kyllä mihinkään karkaakaan, odottavat siivousta niin kauan, että joku siivoaa.


    • Anonyymi

      Minulla on läheinen jolla myöskin siivous on vaikeaa ja tavaraa ja roskaa kertyy. Olen aina silloin tällöin ehdottanut että siivotaan yhdessä ja niin myös teemme. Ystävän mielialaa ainakin parantaa se että kaikki on siistiä ja järjestyksessä ja pyrkiikin siihen ellei masennus valtaa mieltä. Siivoamisen aloitus voi tuntua työläältä mut kun pääsee vauhtiin niin ei sitä osaa lopettaa ennenkuin kaikki on ok.Olisiko joku kaveri jolta voisi pyytää apua jos kotiväki ei tule kyseeseen.Olisiko sosiaalitoimen kautta apua myöskin. Siivous on myös terveysteko ettei sairastu pahemmin ja tuholaiset ei leviä.

    • Anonyymi

      Luin tosi hyviä kommentteja. Itse sanoisin: ota mielestäsi yksi kaappi taikaapin osa, jonka päätät tänä päivänä siivota. Tee se, kerää voimia kaikessa rauhassa. Sitten otat toisen osan siitä keljusta kaapista. Sitten taas otat yhden osan huoneesta. Pikkuhiljaa tulee hyvää jälkeä.
      Hyvää syksyn jatkoa!

      • Anonyymi

        Aloita itsestäsi. Mene pesulle ja lotraa päivä suihkussa. Käytä reilusti saippuaa ja leikkaa hiusten latvoja siinä samalla ihan itse. Siisti naamasi ja kampaa hiukset moneen kertaan märkänä. ( Kun käyt ulkona osta täi shampoo apteekista). Loppuu isommat kutinat. Leikkaa kynnet ihan rauhassa ja rahnuta irtoihoa pois. Tutki onko vartalossa neulan pisto jälkiä mitä huumerosvot tekee. Siitä vasta sekaiseksi tulee. Pese pyykit pikku pyykki erikseen lakanat pyyhkeet erikseen. Sukat kahteen kertaan ja alusvaatteet. Siinä on päivän tekemistä. Älä osta uutta ennenkuin saat järjestystä. Sitten ennen kuin menet nukkumaan vaihdat lakanat ja tyynyliinan sekä laitat päällesi puhtaan t paidan ja alushousut. Hyvä fiilis mennä suihkuun raikkaana nukkumaan. Myöhemmin voit alkaa seuraavana päivänä siirtelemään tavaroitasi siten että aloitat tiskauksella ja jatkat pyykin pesua. Siinä tiskatessa huomaat että voi järjestää astiat. Ja heittää vanhat ruuat pois myös mausteet ja jauhot. Miltä vuodelta ne on. Tulee tilaa. Viet roskat otat avaimet mukaan vedät raitista ilmaa. Tulet sieltä ja huomaat että eteisessä on lehtiä mainoksia on kenkiä no pyyhit kengät pölystä ja laitat pinoon sekä jatkat ulkoilua viemällä lehtikasan roskiin. Tämä siksi että järjestys auttaa ettei sekoile sinne tänne. Pyyhit pölyt esineistä pikkuhiljaa ja laitat ne johonkin laatikkoon ensin. Saat tilaa liikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloita itsestäsi. Mene pesulle ja lotraa päivä suihkussa. Käytä reilusti saippuaa ja leikkaa hiusten latvoja siinä samalla ihan itse. Siisti naamasi ja kampaa hiukset moneen kertaan märkänä. ( Kun käyt ulkona osta täi shampoo apteekista). Loppuu isommat kutinat. Leikkaa kynnet ihan rauhassa ja rahnuta irtoihoa pois. Tutki onko vartalossa neulan pisto jälkiä mitä huumerosvot tekee. Siitä vasta sekaiseksi tulee. Pese pyykit pikku pyykki erikseen lakanat pyyhkeet erikseen. Sukat kahteen kertaan ja alusvaatteet. Siinä on päivän tekemistä. Älä osta uutta ennenkuin saat järjestystä. Sitten ennen kuin menet nukkumaan vaihdat lakanat ja tyynyliinan sekä laitat päällesi puhtaan t paidan ja alushousut. Hyvä fiilis mennä suihkuun raikkaana nukkumaan. Myöhemmin voit alkaa seuraavana päivänä siirtelemään tavaroitasi siten että aloitat tiskauksella ja jatkat pyykin pesua. Siinä tiskatessa huomaat että voi järjestää astiat. Ja heittää vanhat ruuat pois myös mausteet ja jauhot. Miltä vuodelta ne on. Tulee tilaa. Viet roskat otat avaimet mukaan vedät raitista ilmaa. Tulet sieltä ja huomaat että eteisessä on lehtiä mainoksia on kenkiä no pyyhit kengät pölystä ja laitat pinoon sekä jatkat ulkoilua viemällä lehtikasan roskiin. Tämä siksi että järjestys auttaa ettei sekoile sinne tänne. Pyyhit pölyt esineistä pikkuhiljaa ja laitat ne johonkin laatikkoon ensin. Saat tilaa liikkua.

        Katsokaa nyt ihmeessä onko asunnossa outoja esineitä mikä liittyy noituuteen. Ne pitää heittää pois tai viedä sinne mistä ne tuli.


    • Anonyymi

      puhdas siisti koti antaa mielenrauhaa .
      kun aukaisee oven niin näkee miten ihminen jaksaa itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        Minulla meni aikoinaan jotenkin oudosti tuo juttu.
        En ollut kunnossa lainkaan, en jaksanut itseni kanssa, olin aina sekaisin, milloin mistäkin syystä.
        Silti kotini pidin aina siistinä, siivosin säännöllisesti, pidin myös itseni ja vaatteeni puhtaana.
        Olihan se jokseenkin outoa, ehkä.


    • Anonyymi

      Masennuslääkitys? Hakeudu johonkin hoitoon. Voivat auttaa. Ja voi saada sosiaalitoimen tai jonkun siivoomaan.

      Ite oon ollut aiemmin pitkään masentunut. Ja myös on skitsofrenia. Siitä jouduin hoitoon ja aloitettiin lääkkeet. Myös Masennuslääke.

      En silloin enää kokenut itseäni masentuneeksi. Mutta lääke tehostaa toimintakykyä ja pitää mielen pirteänä.

      Helpompi laittaa asioita kuntoon.

      • Anonyymi

        Haittavaikutuksina on PSSD ja TD. Vaivat ovat pysyviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe