Yrittäessäni mennä Paunun nettisivuille, tietokone estää sen ja antaa seuraavan ilmoituksen:
Hyökkääjät saattavat yrittää varastaa tietojasi (esimerkiksi salasanoja, viestejä tai luottokorttitietoja) kohteessa www.paunu.fi.
Paunun nettisivut hyökkääjien vallassa
83
950
Vastaukset
- Anonyymi
Paunua ei ole enää olemassakaan. Ajot loppuivat helmikuussa.
- Anonyymi
"Paunua ei ole enää olemassakaan. Ajot loppuivat helmikuussa."
Miten yhtiö, jota ei ole olemassakaan, voi olla asetettuna selvitystilaan? Kerro se.
- Anonyymi
Mitähän tämä järjen jättiläinen haluaisi etsiä Paunun kotisivuilta? Tynnyrissäkö lie elellyt viime kuukausina..
- Anonyymi
Siellä jätettiin monia mielenkiintoisia asiakirjoja julkaisematta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä jätettiin monia mielenkiintoisia asiakirjoja julkaisematta
Niinkö? Minkälaisia asiakirjoja yritysten pitäisi mielestäsi julkaista kotisivuillaan?
Miksihän muuten esim. VL ei ole julkaissut kotisivuillaan vaikkapa tilinpäätösasiakirjojaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Minkälaisia asiakirjoja yritysten pitäisi mielestäsi julkaista kotisivuillaan?
Miksihän muuten esim. VL ei ole julkaissut kotisivuillaan vaikkapa tilinpäätösasiakirjojaan?Esimerkiksi omaisuusluettelo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi omaisuusluettelo
Heitätkö kuvakaappauksen vaikkapa VL:n kotisivulla olevasta omaisuusluettelosta? Tai Onnibussin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitätkö kuvakaappauksen vaikkapa VL:n kotisivulla olevasta omaisuusluettelosta? Tai Onnibussin?
Eivät ne olekaan lopettamassa toimintaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne olekaan lopettamassa toimintaansa.
Miten se liittyisi asiaan? Mutta jos voisit hieman avata tuota pakkomiellettäsi, miksi jonkin yhtiön pitäisi kertoilla tuollaisia asioita verkkosivulla?
Ja Onnibussin toimintaahan ollaan lopettamassa ihan lähiaikoina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se liittyisi asiaan? Mutta jos voisit hieman avata tuota pakkomiellettäsi, miksi jonkin yhtiön pitäisi kertoilla tuollaisia asioita verkkosivulla?
Ja Onnibussin toimintaahan ollaan lopettamassa ihan lähiaikoina.Täällä vaaditaan toistuvasti ja pakkomielteisesti VL:n rahalistoja julkisuuteen. Minä vaadin nähdä Paunun omaisuudet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä vaaditaan toistuvasti ja pakkomielteisesti VL:n rahalistoja julkisuuteen. Minä vaadin nähdä Paunun omaisuudet!
Ja paljonko leski peri? Perikö edes yhtä paljon kuin VL on perinyt yhdessä vuodessa Kolmostieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä vaaditaan toistuvasti ja pakkomielteisesti VL:n rahalistoja julkisuuteen. Minä vaadin nähdä Paunun omaisuudet!
Minä puolestani vaadin edesmenneen ML-Charterin omaisuustiedot. Paljonko on jäänyt luottotappioita hyväuskoisille yhteistyökumppaneille? Onko pesän selvitys ollut rehellinen vai onko siinäkin tehty filunkia kuten niin monessa muussa asiassa, missä kyseinen yrittelijä on ollut mukana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä vaaditaan toistuvasti ja pakkomielteisesti VL:n rahalistoja julkisuuteen. Minä vaadin nähdä Paunun omaisuudet!
Kumpikohan on lakisääteinen velvoite? V.Paunu Oy:n taloudellisia tietoja voit nähdä heidän tuloslaskelmastaan ja taseestaan, joita he ovat lakisääteisesti ilmoittaneet.
Martti Paunun perilliset taas eivät ole velvoitettuja kertomaan yksityisasioistaan julkisuuteen.
VL taas rikkoo tässäkin asiassa lakia, mutta tämä näyttää valitettavasti olevan nykyisen VL:n toimintatapa.
Aiemmin VL oli Paunun veroinen malliesimerkki kuinka liikenneyhtiötä hoidetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä puolestani vaadin edesmenneen ML-Charterin omaisuustiedot. Paljonko on jäänyt luottotappioita hyväuskoisille yhteistyökumppaneille? Onko pesän selvitys ollut rehellinen vai onko siinäkin tehty filunkia kuten niin monessa muussa asiassa, missä kyseinen yrittelijä on ollut mukana?
"Täällä vaaditaan toistuvasti ja pakkomielteisesti VL:n rahalistoja julkisuuteen. Minä vaadin nähdä Paunun omaisuudet!"
Tuossa on nyt tietämys laista aivan hukassa.
Ei ole kyse mistään "rahalistoista".
Lain mukaan osakeyhtiön on toimitettava tilinpäätöksensä kaupparekisteriin määräajassa.
Tuo aika on 31.1.2023 päättyneen tilikauden osalta mennyt umpeen yli vuosi sitten, ja 31.1.24 päättyneenkin tilikauden tilinpäätöksen osalta myöskin.
PRH:n hinnaston mukaan kopio tilinpäätöksestä maksaa 3,98 euroa, ja lain mukaan sen pitää pyytäjän saada Huhtakadulta samaan hintaan.
Minä olen ostanut Väinö Paunu Oy:n viimeisimmän tilinpäätöksen PRH:lta hintaan 3,98 euroa. Siitä löytyvät yhtiön varat ja velat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Täällä vaaditaan toistuvasti ja pakkomielteisesti VL:n rahalistoja julkisuuteen. Minä vaadin nähdä Paunun omaisuudet!"
Tuossa on nyt tietämys laista aivan hukassa.
Ei ole kyse mistään "rahalistoista".
Lain mukaan osakeyhtiön on toimitettava tilinpäätöksensä kaupparekisteriin määräajassa.
Tuo aika on 31.1.2023 päättyneen tilikauden osalta mennyt umpeen yli vuosi sitten, ja 31.1.24 päättyneenkin tilikauden tilinpäätöksen osalta myöskin.
PRH:n hinnaston mukaan kopio tilinpäätöksestä maksaa 3,98 euroa, ja lain mukaan sen pitää pyytäjän saada Huhtakadulta samaan hintaan.
Minä olen ostanut Väinö Paunu Oy:n viimeisimmän tilinpäätöksen PRH:lta hintaan 3,98 euroa. Siitä löytyvät yhtiön varat ja velat.VL toimittaa PRH:lle tilintatkastuskertomuksen ja siitä näkee että kaikki on kunnossa. Muita tietoja on kerrottu mm. Aamulehdessä ja Suomi24:llä yhtiön harkinnan mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL toimittaa PRH:lle tilintatkastuskertomuksen ja siitä näkee että kaikki on kunnossa. Muita tietoja on kerrottu mm. Aamulehdessä ja Suomi24:llä yhtiön harkinnan mukaan.
Kannattaisi tarkistaa osakeyhtiölaista, mitä tietoja PRH:lle pitää toimittaa. Lyhyesti sanottuna pelkkä tilintarkastuskertomus ei riitä. Mitä niissä papereissa voi olla niin salaista, että niitä pitää peitellä? Tulevat ne ilmi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin ja lisäksi jokainen alaa seuraava tietää, VL on polttanut rahaa kolmostielle lähes kaksi miljoonaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi tarkistaa osakeyhtiölaista, mitä tietoja PRH:lle pitää toimittaa. Lyhyesti sanottuna pelkkä tilintarkastuskertomus ei riitä. Mitä niissä papereissa voi olla niin salaista, että niitä pitää peitellä? Tulevat ne ilmi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin ja lisäksi jokainen alaa seuraava tietää, VL on polttanut rahaa kolmostielle lähes kaksi miljoonaa.
Mitään ei salata, tässäkin julkista tietoa:
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000009363609.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään ei salata, tässäkin julkista tietoa:
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000009363609.htmlMiten tämä tarina liittyy lakisääteisiin velvoitteisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään ei salata, tässäkin julkista tietoa:
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000009363609.htmlTässä lisää julkista tietoa:
https://valkeakoskenliikenne.fi/v130-tampere-helsinki-2110/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä lisää julkista tietoa:
https://valkeakoskenliikenne.fi/v130-tampere-helsinki-2110/Missä tuossa mainitaan VL:n ja sen omistajien rahat ja omaisuus? Ja onko mainintaa, oliko suupolven vaihto halpa, kallis vai ilmainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä tarina liittyy lakisääteisiin velvoitteisiin?
Kyllä tämäkin juttu liittyy jollakin tavalla aiheeseen. Journalisteille väärän tiedon syöttäminen ei ehkä ole laitonta, mutta kuitenkin hyvin kyseenalainen teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä puolestani vaadin edesmenneen ML-Charterin omaisuustiedot. Paljonko on jäänyt luottotappioita hyväuskoisille yhteistyökumppaneille? Onko pesän selvitys ollut rehellinen vai onko siinäkin tehty filunkia kuten niin monessa muussa asiassa, missä kyseinen yrittelijä on ollut mukana?
Kyllähän toiminta oli ollut umpihölmöä. Firma olisi pitänyt lakkauttaa jo vuosikymmen. Kaikkein typerintä oli alkaa tapella Pekkaa ja Lauria vastaan.
- Anonyymi
Tästä pääsee nostalgisoimaan Paunun sivuja.
https://web.archive.org/web/20181212183409/http://www.paunu.fi/etusivu/ - Anonyymi
Olin onnellinen! Ennätin näkemään Paunun omaisuusluettelon ennen kuin häkkerit iskivät. Voin sanoa ettei hyvältä ainakaan näyttänyt!
- Anonyymi
No ei varmasti!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei varmasti!!
Kaikki omaisuus oli juotu ja pelattu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki omaisuus oli juotu ja pelattu
Sekä hassattu asianajopalkkioihin hävityissä jutuissa OB:n lupia vastaan
- Anonyymi
Kuvitelmissa on hyvä elää. Todellisuudessa omaisuutta oli hyvinkin paljon. Tämän lisäksi yrityksen lopettamiseen oli hyvin valmistauduttu ja esim. erilaisten eläkevakuutusten avulla omistajien ja heidän lähipiirinsä tulevaisuus oli taloudellisesti maksimoitu ja verot minimoitu, tietysti lain sallimissa rajoissa. Jotenkin vaikuttaa, että olet kateellinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitelmissa on hyvä elää. Todellisuudessa omaisuutta oli hyvinkin paljon. Tämän lisäksi yrityksen lopettamiseen oli hyvin valmistauduttu ja esim. erilaisten eläkevakuutusten avulla omistajien ja heidän lähipiirinsä tulevaisuus oli taloudellisesti maksimoitu ja verot minimoitu, tietysti lain sallimissa rajoissa. Jotenkin vaikuttaa, että olet kateellinen?
Kyllähän Paunun toiminta oli ollut umpihölmöä. Firma olisi pitänyt lakkauttaa jo vuosikymmen sitten. Kaikkein typerintä oli alkaa tapella Pekkaa ja Lauria vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän Paunun toiminta oli ollut umpihölmöä. Firma olisi pitänyt lakkauttaa jo vuosikymmen sitten. Kaikkein typerintä oli alkaa tapella Pekkaa ja Lauria vastaan.
Optimaalinen hetki myydä Paunu olisi ollut heti Veolia Transport Tampereen oston jälkeen, syksyllä 2011. Tällöin Paunusta olisi saanut hyvät rahat. Tämän haistaminen toki olisi vaatinut liikemiestaitoja ja hoksnokkaa vainuta Onnibussin tai vastaavan syntyminen pian sekä ylipäänsä päässä järkeä, mitä tässä tapauksessa ei toki ollut yhtään.
- Anonyymi
Mäkin ehdin nähdä valkeakosken liikenteen tilinpäätöksen niiden sivuilta, ennenkuin heini sen sieltä sensuroi.
Voin sanoa että se oli kamalaa katseltavaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Optimaalinen hetki myydä Paunu olisi ollut heti Veolia Transport Tampereen oston jälkeen, syksyllä 2011. Tällöin Paunusta olisi saanut hyvät rahat. Tämän haistaminen toki olisi vaatinut liikemiestaitoja ja hoksnokkaa vainuta Onnibussin tai vastaavan syntyminen pian sekä ylipäänsä päässä järkeä, mitä tässä tapauksessa ei toki ollut yhtään.
Jälkeen päin arvioiden vuosi 2011 olisi voinut olla oikea hetki. Toisaalta, kukaan ei edes villeimmissä kuvitelmissaan olisi uskonut tuolloin, mihin malliin Suomen joukkoliikennepolitiikka menee tulevina vuosina. Kukaan ei uskonut, että kaukoliikenteeseen aletaan jakamaan lupia kuin ruokajonosta, vaikka ns. siirtymäajan sopimukset olivat voimassa. Kukaan ei myöskään uskonut, että yhteiskunta ottaa liikenteen haltuunsa ja on valmis maksamaan tuntuvaa lisähintaa tietäen samalla palvelutason romahtavan. Tämä kaikki kuulostaa hölmöläistarinoiden ja marxismi-leninismin risteytykseltä, mutta Suomessa se oli näköjään mahdollinen toimintatapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälkeen päin arvioiden vuosi 2011 olisi voinut olla oikea hetki. Toisaalta, kukaan ei edes villeimmissä kuvitelmissaan olisi uskonut tuolloin, mihin malliin Suomen joukkoliikennepolitiikka menee tulevina vuosina. Kukaan ei uskonut, että kaukoliikenteeseen aletaan jakamaan lupia kuin ruokajonosta, vaikka ns. siirtymäajan sopimukset olivat voimassa. Kukaan ei myöskään uskonut, että yhteiskunta ottaa liikenteen haltuunsa ja on valmis maksamaan tuntuvaa lisähintaa tietäen samalla palvelutason romahtavan. Tämä kaikki kuulostaa hölmöläistarinoiden ja marxismi-leninismin risteytykseltä, mutta Suomessa se oli näköjään mahdollinen toimintatapa.
Alan nero, Lauri, neuvoi juuri tuolloin syksyllä 2011 Masia hakemaan reittilupaa Tampere-Pori välille kertoen Masille mikä alan tulevaisuus on. Kyllä Masin siis olisi pitänyt tietää ensikäden tietoa nerolta saaneena, mihin ala on menossa. Ja kun hänellä ei ollut halua toimia markkinaehtoisesti, niin olisi sitten myynyt Paunun jollekin jolla on halua ja siirtynyt itse odottelemaan eläkeiän täyttymistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alan nero, Lauri, neuvoi juuri tuolloin syksyllä 2011 Masia hakemaan reittilupaa Tampere-Pori välille kertoen Masille mikä alan tulevaisuus on. Kyllä Masin siis olisi pitänyt tietää ensikäden tietoa nerolta saaneena, mihin ala on menossa. Ja kun hänellä ei ollut halua toimia markkinaehtoisesti, niin olisi sitten myynyt Paunun jollekin jolla on halua ja siirtynyt itse odottelemaan eläkeiän täyttymistä.
Tämä on jälleen hyvä esimerkki siitä kuinka Helkeä kuuntelemalla lopputulos olisi Paunullekin ollut paljon parempi.
Valkeakoskella toimittiin toisin. Helkeä kuunnellen yritys on pian 3-tien markkinajohtaja. Eikä tuolla Oriveden ja Ylä-Pirkanmaan suunnallakaan huonosti mene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on jälleen hyvä esimerkki siitä kuinka Helkeä kuuntelemalla lopputulos olisi Paunullekin ollut paljon parempi.
Valkeakoskella toimittiin toisin. Helkeä kuunnellen yritys on pian 3-tien markkinajohtaja. Eikä tuolla Oriveden ja Ylä-Pirkanmaan suunnallakaan huonosti mene.VL ajaa nyt n. 6 vuoroparia/ pv Tre-Hki-Tre.
Yksi kierros n. 360 km x 25 litraa/100 km = 90 litraa dieseliä
90 litraa x 1,6 euroa/ litra = 144 euroa/ kierros
Kierros on työajassa ehkä 7 tuntia x 33 euroa/tunti palkkaa kuluineen= 231 euroa
Huollot, vakuutukset, renkaat, varaosat n. 0,50 euroa/km eli 180 euroa/kierros.
Jokaisen kierroksen pitää tuoda vähintään 555 euroa, jotta ihan saadaan maksettua pelkästään auton ja kuskin suorat menot.
Tähän vielä auton pääomakulut arvonalenemisineen ja pitäisi vielä jäädä kannettavaksi sinne holviinkin voittona.
Toivottavasti matkaajia riittää ja heitä riittää myös Flixin tullessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on jälleen hyvä esimerkki siitä kuinka Helkeä kuuntelemalla lopputulos olisi Paunullekin ollut paljon parempi.
Valkeakoskella toimittiin toisin. Helkeä kuunnellen yritys on pian 3-tien markkinajohtaja. Eikä tuolla Oriveden ja Ylä-Pirkanmaan suunnallakaan huonosti mene.En usko Helken ja Masin käyneen kuvatun laista keskustelua muuta kuin ob-mielisten harhakuvissa. Jos olisikin käyty ja Paunu olisi toiminut Helken ohjeiden mukaan, olisi Paunu ajautunut vararikkoon hyvin nopeasti.
Valkeakosken Liikenne on pian polttanut kaksi miljoonaa 3-tien tyhjiin vuoroihin. Vaikka liikenne olisi tällä hetkellä lievästi voitollista, menisi jo tuhlattujen rahojen takaisin saamiseen useita vuosia. Kalusto on kiireellisen päivityksen tarpeessa ja FlixBus on voimalla tulossa. Suoraan sanoen ei hyvältä näytä. Ylä-Pirkanmaan alueen liikennöinti on ollut alusta alkaen yhtä pelleilyä. Joka päivä koululaiset ja harvat muut matkustajat joutuvat miettimään, tuleeko se bussi tänäänkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko Helken ja Masin käyneen kuvatun laista keskustelua muuta kuin ob-mielisten harhakuvissa. Jos olisikin käyty ja Paunu olisi toiminut Helken ohjeiden mukaan, olisi Paunu ajautunut vararikkoon hyvin nopeasti.
Valkeakosken Liikenne on pian polttanut kaksi miljoonaa 3-tien tyhjiin vuoroihin. Vaikka liikenne olisi tällä hetkellä lievästi voitollista, menisi jo tuhlattujen rahojen takaisin saamiseen useita vuosia. Kalusto on kiireellisen päivityksen tarpeessa ja FlixBus on voimalla tulossa. Suoraan sanoen ei hyvältä näytä. Ylä-Pirkanmaan alueen liikennöinti on ollut alusta alkaen yhtä pelleilyä. Joka päivä koululaiset ja harvat muut matkustajat joutuvat miettimään, tuleeko se bussi tänäänkään.Eipä se sinun uskostasi riipu. Eikä tuo muuten ollut suinkaan ainoa keskustelu jonka Lauri ja Masi kävivät. Pelkästään vuonna 2012 Masi otti Lauriin useastikin yhteyttä eikä kovin ystävälliseen sävyyn. Minäkin kävin Masin kanssa sähköpostikirjeenvaihtoa monet kerrat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se sinun uskostasi riipu. Eikä tuo muuten ollut suinkaan ainoa keskustelu jonka Lauri ja Masi kävivät. Pelkästään vuonna 2012 Masi otti Lauriin useastikin yhteyttä eikä kovin ystävälliseen sävyyn. Minäkin kävin Masin kanssa sähköpostikirjeenvaihtoa monet kerrat.
Se on helppo keksiä kaikenlaista, kun toinen osapuoli on kuollut emmekä koskaan tule saamaan luotettavaa vastausta. Hieno päätös Laurin bussiuralle olivat näyttävät potkut hänen aiheutettuaan KA:lle miljoonien ylimääräiset menot.. Tämä on sellainen asia, josta on selkeät näytöt eikä tarvitse miettiä oliko totta vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on helppo keksiä kaikenlaista, kun toinen osapuoli on kuollut emmekä koskaan tule saamaan luotettavaa vastausta. Hieno päätös Laurin bussiuralle olivat näyttävät potkut hänen aiheutettuaan KA:lle miljoonien ylimääräiset menot.. Tämä on sellainen asia, josta on selkeät näytöt eikä tarvitse miettiä oliko totta vai ei.
Näistä asioista on puhuttu (täälläkin) monia vuosia. Eivät ne esiin nousseet vasta Masin kuoleman jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä asioista on puhuttu (täälläkin) monia vuosia. Eivät ne esiin nousseet vasta Masin kuoleman jälkeen.
Missä muualla ollaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä muualla ollaan
Tämä tapaus keskustelee ja väittelee peilin edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tapaus keskustelee ja väittelee peilin edessä.
Voihan niitä olla useampiakin keskustelijoita. Saattaahan Lauri, Kimmo ja Hartsa keskustella keskenään ja väittävät näin tapahtuneen. Asian luotettavuus ei sitten kovin hääppöinen kun tällaiset "miehet" keskustelevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä muualla ollaan
Jokainen alalla tuolloin ollut on tietoinen näistä. Varsinkin aikoinaan asioista puhuttiin niin perinteisessä kuin uudessa mediassa, kasvokkain kuin puhelimessakin. Käytävillä ja linja-autoasemien kahviloissa. Masinkin kanssa monet kerrat ja muuten vieläpä useimmiten niin että ensimmäinen viesti, joka yleensä oli hyvin hapokas, tuli Masilta meille. Ei meiltä Masille. Minäkin näitä vääntöjä kävin. Myös LAL-pj Matti Vainion ja tj Mika Mäkilän kanssa. Valitettavasti järkipuhe ei mennyt heille perille. Onnibussin silloisilla facebook sivuilla julkaistiin 2012 kieppeillä paljon näihin liittyvää tuhtia tavaraa.
Käykääpä huviksenne jlf:ltä katsomassa kuinka sielläkin Lauri Helke (nimim. Allison) ja Martti Paunu (nimim. masi) ottivat tulisesti yhteen. Keskusteluun osallistui myös paljon muita, sekä OB-mielisiä että paronimielisiä:
https://jlf.fi/viestiketjut/onnibus-uusi-pikavuoroyritys.6005/sivu-64
Sivulla 69 taas Lauri kertoo kuinka antoi arvokkaita neuvojaan Masille syksyllä 2011 mutta se oli kuin olisi heittänyt helmiä sioille. Paronin ymmärryskyky oli nolla.
Käykää katsomassa myös sivut:
24, 32, 57, ja 59
Noissa mm. Lauri paljastaa dokumentteineen, kuinka Paunu uhkaili elyjen virkailijoita. Tätä soppaa käsiteltiin tuolloin Hesarissakin.
Ja kannattaa lukea monet muutkin jlf:n Onnibus-ketjun myöhemmät sivut, sekä toisaalta ihan alkupään sivuja joissa Masi esittää kaikkitietävää kiukutellen
Paljon muutakin vankkaa asiaa Lauri Helke (Allison) tuolla jyrisee! Lukekaa koko keskusteluketju ja oppikaa! Paronit eivät oppineet. Olivat kovapäisiä. Ja nyt ovatkin sitten out of game aikalailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen alalla tuolloin ollut on tietoinen näistä. Varsinkin aikoinaan asioista puhuttiin niin perinteisessä kuin uudessa mediassa, kasvokkain kuin puhelimessakin. Käytävillä ja linja-autoasemien kahviloissa. Masinkin kanssa monet kerrat ja muuten vieläpä useimmiten niin että ensimmäinen viesti, joka yleensä oli hyvin hapokas, tuli Masilta meille. Ei meiltä Masille. Minäkin näitä vääntöjä kävin. Myös LAL-pj Matti Vainion ja tj Mika Mäkilän kanssa. Valitettavasti järkipuhe ei mennyt heille perille. Onnibussin silloisilla facebook sivuilla julkaistiin 2012 kieppeillä paljon näihin liittyvää tuhtia tavaraa.
Käykääpä huviksenne jlf:ltä katsomassa kuinka sielläkin Lauri Helke (nimim. Allison) ja Martti Paunu (nimim. masi) ottivat tulisesti yhteen. Keskusteluun osallistui myös paljon muita, sekä OB-mielisiä että paronimielisiä:
https://jlf.fi/viestiketjut/onnibus-uusi-pikavuoroyritys.6005/sivu-64
Sivulla 69 taas Lauri kertoo kuinka antoi arvokkaita neuvojaan Masille syksyllä 2011 mutta se oli kuin olisi heittänyt helmiä sioille. Paronin ymmärryskyky oli nolla.
Käykää katsomassa myös sivut:
24, 32, 57, ja 59
Noissa mm. Lauri paljastaa dokumentteineen, kuinka Paunu uhkaili elyjen virkailijoita. Tätä soppaa käsiteltiin tuolloin Hesarissakin.
Ja kannattaa lukea monet muutkin jlf:n Onnibus-ketjun myöhemmät sivut, sekä toisaalta ihan alkupään sivuja joissa Masi esittää kaikkitietävää kiukutellen
Paljon muutakin vankkaa asiaa Lauri Helke (Allison) tuolla jyrisee! Lukekaa koko keskusteluketju ja oppikaa! Paronit eivät oppineet. Olivat kovapäisiä. Ja nyt ovatkin sitten out of game aikalailla.Hei Lauri, mukava kun pöllinlastaushommien välillä ehdit kirjoittelemaan tännekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen alalla tuolloin ollut on tietoinen näistä. Varsinkin aikoinaan asioista puhuttiin niin perinteisessä kuin uudessa mediassa, kasvokkain kuin puhelimessakin. Käytävillä ja linja-autoasemien kahviloissa. Masinkin kanssa monet kerrat ja muuten vieläpä useimmiten niin että ensimmäinen viesti, joka yleensä oli hyvin hapokas, tuli Masilta meille. Ei meiltä Masille. Minäkin näitä vääntöjä kävin. Myös LAL-pj Matti Vainion ja tj Mika Mäkilän kanssa. Valitettavasti järkipuhe ei mennyt heille perille. Onnibussin silloisilla facebook sivuilla julkaistiin 2012 kieppeillä paljon näihin liittyvää tuhtia tavaraa.
Käykääpä huviksenne jlf:ltä katsomassa kuinka sielläkin Lauri Helke (nimim. Allison) ja Martti Paunu (nimim. masi) ottivat tulisesti yhteen. Keskusteluun osallistui myös paljon muita, sekä OB-mielisiä että paronimielisiä:
https://jlf.fi/viestiketjut/onnibus-uusi-pikavuoroyritys.6005/sivu-64
Sivulla 69 taas Lauri kertoo kuinka antoi arvokkaita neuvojaan Masille syksyllä 2011 mutta se oli kuin olisi heittänyt helmiä sioille. Paronin ymmärryskyky oli nolla.
Käykää katsomassa myös sivut:
24, 32, 57, ja 59
Noissa mm. Lauri paljastaa dokumentteineen, kuinka Paunu uhkaili elyjen virkailijoita. Tätä soppaa käsiteltiin tuolloin Hesarissakin.
Ja kannattaa lukea monet muutkin jlf:n Onnibus-ketjun myöhemmät sivut, sekä toisaalta ihan alkupään sivuja joissa Masi esittää kaikkitietävää kiukutellen
Paljon muutakin vankkaa asiaa Lauri Helke (Allison) tuolla jyrisee! Lukekaa koko keskusteluketju ja oppikaa! Paronit eivät oppineet. Olivat kovapäisiä. Ja nyt ovatkin sitten out of game aikalailla.Mikä siunaus että meillä on TOTUUTTA palvelevia kirjoittajia jotka väsymättä kumoavat totuutta VÄÄRISTELEVIEN kirjoittajien katalat aikeet. Tuoden TOTUUDEN julki niin kuin pyhä Nimikin tekee. Sielua vavahduttavaa ja RAVITSEVAA oli lukea pyhän Nimen VÄKEVÄÄ julistusta. KIITOS linkistä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei Lauri, mukava kun pöllinlastaushommien välillä ehdit kirjoittelemaan tännekin.
En ole Lauri mutta olen Laurin kanssa nyt puheena olevista asioista samaa mieltä. Niin kuin olen ollut alusta saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siunaus että meillä on TOTUUTTA palvelevia kirjoittajia jotka väsymättä kumoavat totuutta VÄÄRISTELEVIEN kirjoittajien katalat aikeet. Tuoden TOTUUDEN julki niin kuin pyhä Nimikin tekee. Sielua vavahduttavaa ja RAVITSEVAA oli lukea pyhän Nimen VÄKEVÄÄ julistusta. KIITOS linkistä!!
Kiitos kiitoksista 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen alalla tuolloin ollut on tietoinen näistä. Varsinkin aikoinaan asioista puhuttiin niin perinteisessä kuin uudessa mediassa, kasvokkain kuin puhelimessakin. Käytävillä ja linja-autoasemien kahviloissa. Masinkin kanssa monet kerrat ja muuten vieläpä useimmiten niin että ensimmäinen viesti, joka yleensä oli hyvin hapokas, tuli Masilta meille. Ei meiltä Masille. Minäkin näitä vääntöjä kävin. Myös LAL-pj Matti Vainion ja tj Mika Mäkilän kanssa. Valitettavasti järkipuhe ei mennyt heille perille. Onnibussin silloisilla facebook sivuilla julkaistiin 2012 kieppeillä paljon näihin liittyvää tuhtia tavaraa.
Käykääpä huviksenne jlf:ltä katsomassa kuinka sielläkin Lauri Helke (nimim. Allison) ja Martti Paunu (nimim. masi) ottivat tulisesti yhteen. Keskusteluun osallistui myös paljon muita, sekä OB-mielisiä että paronimielisiä:
https://jlf.fi/viestiketjut/onnibus-uusi-pikavuoroyritys.6005/sivu-64
Sivulla 69 taas Lauri kertoo kuinka antoi arvokkaita neuvojaan Masille syksyllä 2011 mutta se oli kuin olisi heittänyt helmiä sioille. Paronin ymmärryskyky oli nolla.
Käykää katsomassa myös sivut:
24, 32, 57, ja 59
Noissa mm. Lauri paljastaa dokumentteineen, kuinka Paunu uhkaili elyjen virkailijoita. Tätä soppaa käsiteltiin tuolloin Hesarissakin.
Ja kannattaa lukea monet muutkin jlf:n Onnibus-ketjun myöhemmät sivut, sekä toisaalta ihan alkupään sivuja joissa Masi esittää kaikkitietävää kiukutellen
Paljon muutakin vankkaa asiaa Lauri Helke (Allison) tuolla jyrisee! Lukekaa koko keskusteluketju ja oppikaa! Paronit eivät oppineet. Olivat kovapäisiä. Ja nyt ovatkin sitten out of game aikalailla.Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä. Kyseessä on paremminkin erilaisia mielipiteitä omaavien ihmisten keskustelut, joissa aidosti ollaan eri mieltä.
Näissä keskusteluissa nousee aina esiin uhkailu, väitteiden mukaan joskus kohteena on ollut ministeri, joskus taas ely. Minä en osaa pitää uhkailuna sitä, jos kerrotaan mitä mitä huonoista päätöksistä seuraa. Jokainen näkee tänä päivänä, että Martti Paunun ja monen muun ennusteet ovat toteutuneet sanasta sanaan. Bussiliikenteen palvelutaso on romahtanut dramaattisesti koko maata ajatellen ja siitä huolimatta yhteiskunnan osuus joukkoliikenteen kuluista on noussut roimasti. Osaako joku selittää, miksi näin on päässyt käymään? Tämän lisäksi markkinaehtoinen liikenne on lähes loppunut. Se vähä, mitä on jäljellä, perustuu pitkälti CapManin rahavaroihin. Onnibus olisi kellahtanut vuosia sitten ja näin olisi voinut käydä Koivistollekin ilman uutta omistajaa.
Lauri näytti suuren osaamisensa aiheuttamalla Koivistolle miljoonien ylimääräiset menot. Oliko se kiitos siitä, että Koivisto hänet ainakin kahdesti pelasti todella suurelta nöyryytykseltä? Koivisto teki ainoan oikean peliliikkeen ja siivosi Laurin ulos tekemästä lisävahinkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä. Kyseessä on paremminkin erilaisia mielipiteitä omaavien ihmisten keskustelut, joissa aidosti ollaan eri mieltä.
Näissä keskusteluissa nousee aina esiin uhkailu, väitteiden mukaan joskus kohteena on ollut ministeri, joskus taas ely. Minä en osaa pitää uhkailuna sitä, jos kerrotaan mitä mitä huonoista päätöksistä seuraa. Jokainen näkee tänä päivänä, että Martti Paunun ja monen muun ennusteet ovat toteutuneet sanasta sanaan. Bussiliikenteen palvelutaso on romahtanut dramaattisesti koko maata ajatellen ja siitä huolimatta yhteiskunnan osuus joukkoliikenteen kuluista on noussut roimasti. Osaako joku selittää, miksi näin on päässyt käymään? Tämän lisäksi markkinaehtoinen liikenne on lähes loppunut. Se vähä, mitä on jäljellä, perustuu pitkälti CapManin rahavaroihin. Onnibus olisi kellahtanut vuosia sitten ja näin olisi voinut käydä Koivistollekin ilman uutta omistajaa.
Lauri näytti suuren osaamisensa aiheuttamalla Koivistolle miljoonien ylimääräiset menot. Oliko se kiitos siitä, että Koivisto hänet ainakin kahdesti pelasti todella suurelta nöyryytykseltä? Koivisto teki ainoan oikean peliliikkeen ja siivosi Laurin ulos tekemästä lisävahinkoja.Huomenna on päivä uusi ja copypastean tänne muutaman suoran lainauksen todisteeksi niille, jotka eivät jaksa noita mainitsemiani jlf:n sivuja käydä itse lukemassa ja meinaavat jäädä sinun sanasi varaan ettei siellä muka "ollut mitään kuvatunkaltaista keskustelua". Palataan tosiasioihin taas huomenna, nyt käyn nukkumaan. Hyvää yötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä. Kyseessä on paremminkin erilaisia mielipiteitä omaavien ihmisten keskustelut, joissa aidosti ollaan eri mieltä.
Näissä keskusteluissa nousee aina esiin uhkailu, väitteiden mukaan joskus kohteena on ollut ministeri, joskus taas ely. Minä en osaa pitää uhkailuna sitä, jos kerrotaan mitä mitä huonoista päätöksistä seuraa. Jokainen näkee tänä päivänä, että Martti Paunun ja monen muun ennusteet ovat toteutuneet sanasta sanaan. Bussiliikenteen palvelutaso on romahtanut dramaattisesti koko maata ajatellen ja siitä huolimatta yhteiskunnan osuus joukkoliikenteen kuluista on noussut roimasti. Osaako joku selittää, miksi näin on päässyt käymään? Tämän lisäksi markkinaehtoinen liikenne on lähes loppunut. Se vähä, mitä on jäljellä, perustuu pitkälti CapManin rahavaroihin. Onnibus olisi kellahtanut vuosia sitten ja näin olisi voinut käydä Koivistollekin ilman uutta omistajaa.
Lauri näytti suuren osaamisensa aiheuttamalla Koivistolle miljoonien ylimääräiset menot. Oliko se kiitos siitä, että Koivisto hänet ainakin kahdesti pelasti todella suurelta nöyryytykseltä? Koivisto teki ainoan oikean peliliikkeen ja siivosi Laurin ulos tekemästä lisävahinkoja."Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä."
Vai niin. Olisikohan sitten aika mennä optikolle? Minä löysin ihan selvästi kuinka Helke sanoi suoraan että Paunu on uhkaillut elyä ja että sitä ovat oikeusoppineetkin Helsingin Sanomissa paheksuneet. Liitteitäkin Helke oli laittanut kirjeistä joissa Paunu uhkaa elyn virkamiehiä henkilöinä.
Selvästi Helke kertoo myös kuinka oli joutunut syksyllä 2011 Mötön kanssa perustamaan Onnibussin koska Paunu oli viitannut kintaalla hänen neuvoilleen hakea reittilupaa 11-tielle.
Niinikään Helke toteaa että paronit olisivat päässeet paljon helpommalla kun olisivat kuunnelleet häntä ja Onnibus olisi näin ehkä jäänyt kokonaan syntymättä. Edelleen Helke jatkaa että linja-autoliitossa vaikuttaa degeneroitunut sukuoikeussukupolvi jonka aikana ala on vain näivettynyt ja joka saa hillonsa ansioitta.
Entä mitä Martti Paunu tuolla jlf:llä kirjoitteli? Haukkui virkamiehiä sekä palstalaisia brezhneviläisiksi ja suojatyöläisiksi sekä kielsi Helkeä astumasta toisten varpaille eli sukuoikeuksille.
Paljon muutakin tosi mielenkiintoista siellä oli mutta tässä nyt joitain makupaloja jotka oli ihan helppo bongata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä."
Vai niin. Olisikohan sitten aika mennä optikolle? Minä löysin ihan selvästi kuinka Helke sanoi suoraan että Paunu on uhkaillut elyä ja että sitä ovat oikeusoppineetkin Helsingin Sanomissa paheksuneet. Liitteitäkin Helke oli laittanut kirjeistä joissa Paunu uhkaa elyn virkamiehiä henkilöinä.
Selvästi Helke kertoo myös kuinka oli joutunut syksyllä 2011 Mötön kanssa perustamaan Onnibussin koska Paunu oli viitannut kintaalla hänen neuvoilleen hakea reittilupaa 11-tielle.
Niinikään Helke toteaa että paronit olisivat päässeet paljon helpommalla kun olisivat kuunnelleet häntä ja Onnibus olisi näin ehkä jäänyt kokonaan syntymättä. Edelleen Helke jatkaa että linja-autoliitossa vaikuttaa degeneroitunut sukuoikeussukupolvi jonka aikana ala on vain näivettynyt ja joka saa hillonsa ansioitta.
Entä mitä Martti Paunu tuolla jlf:llä kirjoitteli? Haukkui virkamiehiä sekä palstalaisia brezhneviläisiksi ja suojatyöläisiksi sekä kielsi Helkeä astumasta toisten varpaille eli sukuoikeuksille.
Paljon muutakin tosi mielenkiintoista siellä oli mutta tässä nyt joitain makupaloja jotka oli ihan helppo bongata.Lisää helmiä löytyi tuolta jlf:ltä:
Helke uhoaa Paunulle murskaavansa vanhat firmat niin kuin hän sitten tekikin.
Möttö kutsui Matkahuollon hallitusta PIHKATAPIKSI 😆
Ai että! Kyllä Helke ja Möttö sitten ovat sanavalmiita neroja! Näitä kun lukee niin ymmärtää miksi paroneille jäi käteen vain se kuuluisa märkä villasukka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää helmiä löytyi tuolta jlf:ltä:
Helke uhoaa Paunulle murskaavansa vanhat firmat niin kuin hän sitten tekikin.
Möttö kutsui Matkahuollon hallitusta PIHKATAPIKSI 😆
Ai että! Kyllä Helke ja Möttö sitten ovat sanavalmiita neroja! Näitä kun lukee niin ymmärtää miksi paroneille jäi käteen vain se kuuluisa märkä villasukka.Ja punapöksyt joutuivat sananmukaisesti sivuraiteelle.
Sieltä nyt räksyttävät ja polkevat jalkaa, kun eivät pärjänneetkään alalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole Lauri mutta olen Laurin kanssa nyt puheena olevista asioista samaa mieltä. Niin kuin olen ollut alusta saakka.
Hei Lauri, ethän vain ole mennyt tekemään Kesälahden Linjoja ja oletkin nyt aivan eri niminen? Ei siinäkään mitään väärää ole, kukin tekee omat ratkaisunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä."
Vai niin. Olisikohan sitten aika mennä optikolle? Minä löysin ihan selvästi kuinka Helke sanoi suoraan että Paunu on uhkaillut elyä ja että sitä ovat oikeusoppineetkin Helsingin Sanomissa paheksuneet. Liitteitäkin Helke oli laittanut kirjeistä joissa Paunu uhkaa elyn virkamiehiä henkilöinä.
Selvästi Helke kertoo myös kuinka oli joutunut syksyllä 2011 Mötön kanssa perustamaan Onnibussin koska Paunu oli viitannut kintaalla hänen neuvoilleen hakea reittilupaa 11-tielle.
Niinikään Helke toteaa että paronit olisivat päässeet paljon helpommalla kun olisivat kuunnelleet häntä ja Onnibus olisi näin ehkä jäänyt kokonaan syntymättä. Edelleen Helke jatkaa että linja-autoliitossa vaikuttaa degeneroitunut sukuoikeussukupolvi jonka aikana ala on vain näivettynyt ja joka saa hillonsa ansioitta.
Entä mitä Martti Paunu tuolla jlf:llä kirjoitteli? Haukkui virkamiehiä sekä palstalaisia brezhneviläisiksi ja suojatyöläisiksi sekä kielsi Helkeä astumasta toisten varpaille eli sukuoikeuksille.
Paljon muutakin tosi mielenkiintoista siellä oli mutta tässä nyt joitain makupaloja jotka oli ihan helppo bongata.Kunpa Masi olisi ottanut 2011 Laurin neuvosta vaarin. Pian olisi Paunun 100-vuotisjuhlat ja kenties herra itsekin ne näkemässä. Kyllähän nimittäin yli vuosikymmenen kestänyt jatkuva ja vakava stressi ja ketutus epätoivoisesta tuulimyllyjä vastaan taistelusta voi uuvuttaa kenet vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä."
Vai niin. Olisikohan sitten aika mennä optikolle? Minä löysin ihan selvästi kuinka Helke sanoi suoraan että Paunu on uhkaillut elyä ja että sitä ovat oikeusoppineetkin Helsingin Sanomissa paheksuneet. Liitteitäkin Helke oli laittanut kirjeistä joissa Paunu uhkaa elyn virkamiehiä henkilöinä.
Selvästi Helke kertoo myös kuinka oli joutunut syksyllä 2011 Mötön kanssa perustamaan Onnibussin koska Paunu oli viitannut kintaalla hänen neuvoilleen hakea reittilupaa 11-tielle.
Niinikään Helke toteaa että paronit olisivat päässeet paljon helpommalla kun olisivat kuunnelleet häntä ja Onnibus olisi näin ehkä jäänyt kokonaan syntymättä. Edelleen Helke jatkaa että linja-autoliitossa vaikuttaa degeneroitunut sukuoikeussukupolvi jonka aikana ala on vain näivettynyt ja joka saa hillonsa ansioitta.
Entä mitä Martti Paunu tuolla jlf:llä kirjoitteli? Haukkui virkamiehiä sekä palstalaisia brezhneviläisiksi ja suojatyöläisiksi sekä kielsi Helkeä astumasta toisten varpaille eli sukuoikeuksille.
Paljon muutakin tosi mielenkiintoista siellä oli mutta tässä nyt joitain makupaloja jotka oli ihan helppo bongata.Huomasitteko? Nykyinen lähijunakeisari Antero Alkukin oli tuolla jlf:llä antamassa Laurille tulitukea paronimielisiä vastaan? Respect.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasitteko? Nykyinen lähijunakeisari Antero Alkukin oli tuolla jlf:llä antamassa Laurille tulitukea paronimielisiä vastaan? Respect.
Paljonkos tällä lähijunakeisarilla on toimivia junia? Millä väleillä ne junat ajavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkos tällä lähijunakeisarilla on toimivia junia? Millä väleillä ne junat ajavat?
Alku on pelkkä pelle ratikkafanipoika, ei enempää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaikka kuinka tarkkaan näitä sivuja tutkailee, ei sieltä löydy kuvatun laista tekstiä."
Vai niin. Olisikohan sitten aika mennä optikolle? Minä löysin ihan selvästi kuinka Helke sanoi suoraan että Paunu on uhkaillut elyä ja että sitä ovat oikeusoppineetkin Helsingin Sanomissa paheksuneet. Liitteitäkin Helke oli laittanut kirjeistä joissa Paunu uhkaa elyn virkamiehiä henkilöinä.
Selvästi Helke kertoo myös kuinka oli joutunut syksyllä 2011 Mötön kanssa perustamaan Onnibussin koska Paunu oli viitannut kintaalla hänen neuvoilleen hakea reittilupaa 11-tielle.
Niinikään Helke toteaa että paronit olisivat päässeet paljon helpommalla kun olisivat kuunnelleet häntä ja Onnibus olisi näin ehkä jäänyt kokonaan syntymättä. Edelleen Helke jatkaa että linja-autoliitossa vaikuttaa degeneroitunut sukuoikeussukupolvi jonka aikana ala on vain näivettynyt ja joka saa hillonsa ansioitta.
Entä mitä Martti Paunu tuolla jlf:llä kirjoitteli? Haukkui virkamiehiä sekä palstalaisia brezhneviläisiksi ja suojatyöläisiksi sekä kielsi Helkeä astumasta toisten varpaille eli sukuoikeuksille.
Paljon muutakin tosi mielenkiintoista siellä oli mutta tässä nyt joitain makupaloja jotka oli ihan helppo bongata.Kyllä luin nämä mainitut kohdat, mutta edelleenkään en tulkitse niitä uhkailuksi. Nämä kommentit liittyvät siihen, että Paunu näki mihin elyn ja muiden viranomaisten toimet ovat johtamassa ja nyt voimme kaikki todeta hänen olleen pilkulleen oikeassa. Vaikka kielenkäyttö joskus on kovaa ja värikästä, ei se aina tarkoita uhkailua. Möttö ja Helke käyttivät myös useasti kovaa kieltä, mutta miksi tätä ei lasketa uhkailuksi? Nyt vuosien jälkeen voimme hyvin todeta, että Möttö, Helke ja epäpätevät virkamiehet ovat romuttaneet Suomen joukkoliikenteen ja aiheuttaneet yhteiskunnalle massiiviset lisäkulut. Miksi tätä ei saisi sanoa ääneen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälkeen päin arvioiden vuosi 2011 olisi voinut olla oikea hetki. Toisaalta, kukaan ei edes villeimmissä kuvitelmissaan olisi uskonut tuolloin, mihin malliin Suomen joukkoliikennepolitiikka menee tulevina vuosina. Kukaan ei uskonut, että kaukoliikenteeseen aletaan jakamaan lupia kuin ruokajonosta, vaikka ns. siirtymäajan sopimukset olivat voimassa. Kukaan ei myöskään uskonut, että yhteiskunta ottaa liikenteen haltuunsa ja on valmis maksamaan tuntuvaa lisähintaa tietäen samalla palvelutason romahtavan. Tämä kaikki kuulostaa hölmöläistarinoiden ja marxismi-leninismin risteytykseltä, mutta Suomessa se oli näköjään mahdollinen toimintatapa.
Hyvä analyysi lähihistoriasta. Olennaisena osana siitä kuitenkin puuttui se, että kukaan ei uskonut kilpailutettua kaupunkiliikennettä tarjottavan selvästi tappiollisilla hinnoilla. Lauri laski tässäkin eniten tappiollisen tarjouksen, mikä lopulta koitui hänen kohtalokseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä analyysi lähihistoriasta. Olennaisena osana siitä kuitenkin puuttui se, että kukaan ei uskonut kilpailutettua kaupunkiliikennettä tarjottavan selvästi tappiollisilla hinnoilla. Lauri laski tässäkin eniten tappiollisen tarjouksen, mikä lopulta koitui hänen kohtalokseen.
Tunnustakaa Laurin nimi. Paronienkin olisi kannattanut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa Masi olisi ottanut 2011 Laurin neuvosta vaarin. Pian olisi Paunun 100-vuotisjuhlat ja kenties herra itsekin ne näkemässä. Kyllähän nimittäin yli vuosikymmenen kestänyt jatkuva ja vakava stressi ja ketutus epätoivoisesta tuulimyllyjä vastaan taistelusta voi uuvuttaa kenet vain.
AMEN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä analyysi lähihistoriasta. Olennaisena osana siitä kuitenkin puuttui se, että kukaan ei uskonut kilpailutettua kaupunkiliikennettä tarjottavan selvästi tappiollisilla hinnoilla. Lauri laski tässäkin eniten tappiollisen tarjouksen, mikä lopulta koitui hänen kohtalokseen.
Eihän yrityksen aina tarvitse tehdä voittoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasitteko? Nykyinen lähijunakeisari Antero Alkukin oli tuolla jlf:llä antamassa Laurille tulitukea paronimielisiä vastaan? Respect.
Tämä Alku on pelkkä junaleikkejä harrasteleva propellipää, ei mitään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustakaa Laurin nimi. Paronienkin olisi kannattanut!
Laurin pillin mukaan kun olisivat tanssineet, niin nyt olisi koko porukka propseja lastaamassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä luin nämä mainitut kohdat, mutta edelleenkään en tulkitse niitä uhkailuksi. Nämä kommentit liittyvät siihen, että Paunu näki mihin elyn ja muiden viranomaisten toimet ovat johtamassa ja nyt voimme kaikki todeta hänen olleen pilkulleen oikeassa. Vaikka kielenkäyttö joskus on kovaa ja värikästä, ei se aina tarkoita uhkailua. Möttö ja Helke käyttivät myös useasti kovaa kieltä, mutta miksi tätä ei lasketa uhkailuksi? Nyt vuosien jälkeen voimme hyvin todeta, että Möttö, Helke ja epäpätevät virkamiehet ovat romuttaneet Suomen joukkoliikenteen ja aiheuttaneet yhteiskunnalle massiiviset lisäkulut. Miksi tätä ei saisi sanoa ääneen?
Saa sanoa ääneen, juuri näin on käynyt. Suomessa vastakkaiset osapuolet ovat tapelleet vuosikausia ja pedanneet paikkaa uudelle tulijalle. Kohta tulee FlixBus ja korjaa hedelmät. Onnibus on niin heikko, että sen kaatamiseen ei tarvita edes hurrikaaniavaan vaan pelkkä Flixin tuleminen markkinoille saattaa muuttaa tilanteen. Kaikki osapuolet voisivat katsoa peiliin, myös päätöksiä tehneet virkamiehet. Toisin toimimalla Suomessa saattaisi edelleen olla vahva oma joukkoliikenne ja ihmisillä hyvät kulkuyhteydet. Paljon on tuhottu ja suurta vahinkoa tehty ihan vaan periaatteiden vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkos tällä lähijunakeisarilla on toimivia junia? Millä väleillä ne junat ajavat?
Hänellä on 11 junaa ja ne ajavat kaikkialla minne ne tilataan ajamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa sanoa ääneen, juuri näin on käynyt. Suomessa vastakkaiset osapuolet ovat tapelleet vuosikausia ja pedanneet paikkaa uudelle tulijalle. Kohta tulee FlixBus ja korjaa hedelmät. Onnibus on niin heikko, että sen kaatamiseen ei tarvita edes hurrikaaniavaan vaan pelkkä Flixin tuleminen markkinoille saattaa muuttaa tilanteen. Kaikki osapuolet voisivat katsoa peiliin, myös päätöksiä tehneet virkamiehet. Toisin toimimalla Suomessa saattaisi edelleen olla vahva oma joukkoliikenne ja ihmisillä hyvät kulkuyhteydet. Paljon on tuhottu ja suurta vahinkoa tehty ihan vaan periaatteiden vuoksi.
Tässä viestissä on kyllä ihan pointtia. Vahvana OB-mielisenä totean että tuo paronifirmojen murskaaminen meni Laurilla (ja Pekalla) hieman överiksi. Mutta: kyllä he niin kieron lynkkausyrityksen kohteeksi joutuivat paronien taholta että ymmärrän sen. Silti, näin jälkeenpäin ajatellen olisi ollut kaikille parempi jos Lauri olisi hieman tinkinyt oikeudentunnostaan ja kurittanut paroneja hieman vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä viestissä on kyllä ihan pointtia. Vahvana OB-mielisenä totean että tuo paronifirmojen murskaaminen meni Laurilla (ja Pekalla) hieman överiksi. Mutta: kyllä he niin kieron lynkkausyrityksen kohteeksi joutuivat paronien taholta että ymmärrän sen. Silti, näin jälkeenpäin ajatellen olisi ollut kaikille parempi jos Lauri olisi hieman tinkinyt oikeudentunnostaan ja kurittanut paroneja hieman vähemmän.
Kyllä paronit oli ajettava suohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä on 11 junaa ja ne ajavat kaikkialla minne ne tilataan ajamaan.
No, mihin kannattaa kaikkialle niitä on sitten tilattu ajamaan?
Ja tarkoitatko junilla niitä VR.n romutukseen hylkäämiä homeisia ja ruosteisia raatoja?
Ne nimittäin eivät ole junia vaan pelkkää paskaa. Mutta ehkäpä keisarilla on oikeitakin junia jossain ajamassa? Kerro toki enemmän - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä viestissä on kyllä ihan pointtia. Vahvana OB-mielisenä totean että tuo paronifirmojen murskaaminen meni Laurilla (ja Pekalla) hieman överiksi. Mutta: kyllä he niin kieron lynkkausyrityksen kohteeksi joutuivat paronien taholta että ymmärrän sen. Silti, näin jälkeenpäin ajatellen olisi ollut kaikille parempi jos Lauri olisi hieman tinkinyt oikeudentunnostaan ja kurittanut paroneja hieman vähemmän.
Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Minä ymmärsin tämän olleen kantaa ottamaton mielipide eikä tuen tai nuhteiden osoittaminen millekään toimijalle. Eihän se Pekan ja Laurinkaan toiminta ihan putkeen mennyt. Vain sattuma ja hyvä tuuri pelasti konkurssilta ainakin kahdesti. Pekka ei nähnyt tulevaisuutta Onnibussin parissa ja teki omat ratkaisunsa. Lauri ei tätä ymmärtänyt ennen kuin tulikengän kuva takapuoleen. Tuskin ymmärsi sittenkään mitä oikeasti oli tapahtunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Minä ymmärsin tämän olleen kantaa ottamaton mielipide eikä tuen tai nuhteiden osoittaminen millekään toimijalle. Eihän se Pekan ja Laurinkaan toiminta ihan putkeen mennyt. Vain sattuma ja hyvä tuuri pelasti konkurssilta ainakin kahdesti. Pekka ei nähnyt tulevaisuutta Onnibussin parissa ja teki omat ratkaisunsa. Lauri ei tätä ymmärtänyt ennen kuin tulikengän kuva takapuoleen. Tuskin ymmärsi sittenkään mitä oikeasti oli tapahtunut.
Viestissä jota kommentoin sanottiin että "Kaikki osapuolet voisivat katsoa peiliin". Ja minä kommentoin että näin jälkeenpäin arvioiden vähempikin paronien kurittaminen olisi riittänyt ja että niin olisi ehkä ollut kaikille parempi. Tässä siis onnibussilaiset, minä mukaanluettuna, voisivat katsoa peiliin. Toki jälkiviisaus on helpoin viisauden laji. Sekin pitåä huomioida ennen itseruoskintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestissä jota kommentoin sanottiin että "Kaikki osapuolet voisivat katsoa peiliin". Ja minä kommentoin että näin jälkeenpäin arvioiden vähempikin paronien kurittaminen olisi riittänyt ja että niin olisi ehkä ollut kaikille parempi. Tässä siis onnibussilaiset, minä mukaanluettuna, voisivat katsoa peiliin. Toki jälkiviisaus on helpoin viisauden laji. Sekin pitåä huomioida ennen itseruoskintaa.
Et näköjään ole ymmärtänyt kommentin sisältöä. Kaikki tekivät virheitä ja suurin kärsijä on ollut Suomen valtion talous ja erityisestijoukkoliikenteen käyttäjät. Onnibussin virhe ei ollut se mitä sinä luulet. Alkuperäiseen viestiin vastannut kirjoittaja oli sen sijaan oikeilla jäljillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään ole ymmärtänyt kommentin sisältöä. Kaikki tekivät virheitä ja suurin kärsijä on ollut Suomen valtion talous ja erityisestijoukkoliikenteen käyttäjät. Onnibussin virhe ei ollut se mitä sinä luulet. Alkuperäiseen viestiin vastannut kirjoittaja oli sen sijaan oikeilla jäljillä.
Minåhän kirjoitinkin olevani kommentoimastani viestistä vain osin samaa mieltä. Siitä osuudesta, jonka jo väänsin rautalangasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään ole ymmärtänyt kommentin sisältöä. Kaikki tekivät virheitä ja suurin kärsijä on ollut Suomen valtion talous ja erityisestijoukkoliikenteen käyttäjät. Onnibussin virhe ei ollut se mitä sinä luulet. Alkuperäiseen viestiin vastannut kirjoittaja oli sen sijaan oikeilla jäljillä.
Mitä virheitä OB muka teki? Sehän on jo kauan johtanut markkinaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestissä jota kommentoin sanottiin että "Kaikki osapuolet voisivat katsoa peiliin". Ja minä kommentoin että näin jälkeenpäin arvioiden vähempikin paronien kurittaminen olisi riittänyt ja että niin olisi ehkä ollut kaikille parempi. Tässä siis onnibussilaiset, minä mukaanluettuna, voisivat katsoa peiliin. Toki jälkiviisaus on helpoin viisauden laji. Sekin pitåä huomioida ennen itseruoskintaa.
Paroneita pitikin kouluttaa rajuimmin! Mitä syöttiläitä säälimään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paroneita pitikin kouluttaa rajuimmin! Mitä syöttiläitä säälimään!
Olipa raju koulutus= rukoili suurinta "paronia" pelastamaan naurettavan pellefirman ainakin kaksi kertaa välttyäkseen konkurssilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paroneita pitikin kouluttaa rajuimmin! Mitä syöttiläitä säälimään!
"Paroneita pitikin kouluttaa rajuimmin! Mitä syöttiläitä säälimään!"
Sanoo yhteiskunnan syöttiläs, jolla ei ole muuta kuin tuulen huuhtoma /se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä virheitä OB muka teki? Sehän on jo kauan johtanut markkinaa!
OB nimenä johtaa markkinaa, mutta mitä on jäljellä alkuperäisestä OB:sta muuta kuin nimi ja punainen väri? Alkuperäiset perustajat ovat poistuneet koko toimialalta enemmän ja vähemmän nöyryyttävästi ja OB on käynyt konkurssin partaalla useaan kertaan. Vain Koiviston hyvä tahto on pelastanut sen. Tuuriakin on mukana ollut esim. koronan aikaan, jolloin itsenäinen OB olisi muutamassa viikossa varmuudella kaatunut. Eniten kuitenkin harmittaa Suomen erinomaisen hyvän bussiliikenteen alasajo, missä suurimpana kärsijänä ovat olleet matkustajat. Ei ne vitosen tarjousliput paljoa lohduta, jos kaikki vuorot on asuinpaikkakunnalta loppuneet. Tämä on vaikuttanut myös koko toimialan investointikykyyn ja alan houkuttelevuuteen työpaikkana. Kaikki vaikutukset ovat olleet negatiivisia. Miksi siis tämän aloittaneiden harrastelijoiden päälle jotkut haluavat asettaa jonkinlaisen sädekehän? Syyllisiä ovat myös virkamiehet ja poliitikot, jotka ovat langenneet halpaan ja sallineet tällaisen kehityksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OB nimenä johtaa markkinaa, mutta mitä on jäljellä alkuperäisestä OB:sta muuta kuin nimi ja punainen väri? Alkuperäiset perustajat ovat poistuneet koko toimialalta enemmän ja vähemmän nöyryyttävästi ja OB on käynyt konkurssin partaalla useaan kertaan. Vain Koiviston hyvä tahto on pelastanut sen. Tuuriakin on mukana ollut esim. koronan aikaan, jolloin itsenäinen OB olisi muutamassa viikossa varmuudella kaatunut. Eniten kuitenkin harmittaa Suomen erinomaisen hyvän bussiliikenteen alasajo, missä suurimpana kärsijänä ovat olleet matkustajat. Ei ne vitosen tarjousliput paljoa lohduta, jos kaikki vuorot on asuinpaikkakunnalta loppuneet. Tämä on vaikuttanut myös koko toimialan investointikykyyn ja alan houkuttelevuuteen työpaikkana. Kaikki vaikutukset ovat olleet negatiivisia. Miksi siis tämän aloittaneiden harrastelijoiden päälle jotkut haluavat asettaa jonkinlaisen sädekehän? Syyllisiä ovat myös virkamiehet ja poliitikot, jotka ovat langenneet halpaan ja sallineet tällaisen kehityksen.
Joo, eipä ole Ob-hurmoksesta mitään jäljellä. Tampere-Helsinki linjallakin on supistettu aika olemattomaan vuoromäärään.
Sulautuneena KA-yhtiöihin toiminta liuentuu vanhan liiton meiningiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, eipä ole Ob-hurmoksesta mitään jäljellä. Tampere-Helsinki linjallakin on supistettu aika olemattomaan vuoromäärään.
Sulautuneena KA-yhtiöihin toiminta liuentuu vanhan liiton meiningiksi.Tämäkin osoittaa, että OB-sekoilu oli onneton kokeilu, jonka seurauksena koko toimiala voi huonosti ja matkustajien yhteydet ovat supistuneet murto-osaan siitä mitä oli vielä 10...15 vuotta sitten. Joku vielä kehtaa pitää pelleilyn aloittaneita luusereita jonkinlaisina sankareina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin osoittaa, että OB-sekoilu oli onneton kokeilu, jonka seurauksena koko toimiala voi huonosti ja matkustajien yhteydet ovat supistuneet murto-osaan siitä mitä oli vielä 10...15 vuotta sitten. Joku vielä kehtaa pitää pelleilyn aloittaneita luusereita jonkinlaisina sankareina.
Pekka ja Lauri ovat suomalaisen joukkoliikenteen ensimmäiset nimet. He kaatoivat paronien sukuoikeudet ja ajoivat paronit suohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka ja Lauri ovat suomalaisen joukkoliikenteen ensimmäiset nimet. He kaatoivat paronien sukuoikeudet ja ajoivat paronit suohon.
Pitäisikö sitä levyä jo yrittää vaihtaa tai mielummin lääkitystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka ja Lauri ovat suomalaisen joukkoliikenteen ensimmäiset nimet. He kaatoivat paronien sukuoikeudet ja ajoivat paronit suohon.
Ei suinkaan, Pekka ja Lauri ajoivat omat ns. bisneksensä kaikkein syvimmälle suohon ja joutuivat nöyrtymään ulkopuoliseen apuun monta kertaa. Kaiken pelleilyn seuraukset alkavat nyt näkyä ja kansa maksaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323737- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1221248VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi321149- 681099
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975