Nyt on alkanut tuntua siltä, että en jaksa mitään! Töissä yritän mennä sieltä mistä aita on matalin, poden siitä huonoa omaatuntoa mutta kun tuntuu että kaikki voimat menee jo pelkästään siihen, että menen työpaikalle.
Kotona en jaksa mitään, pesen pyykkiä kun on ihan pakko samaten astioiden kanssa.
Hyvä puoli on ettri ole pieniä lapsia tai eläimiä, tosin koiraa kyllä kaipaan.
Koko elämä menee siihen, että menen töihin ja tulen töistä minkä jälkeen odotan vaan että kello on niin paljon että voi mennä nukkumaan!
Työterveyteen voisin mennä, mutta en halua merkintää masennuksesta tms… pelkään sen vaikuttavan kaikkeen muuhun, jos tarvitsee apua johonkin muuhun niin sanotaanko vaan että kuuluu masennukseen?!
Mutta näinkään ei voi jatkaa! Mitä tässä pitäisi tehdä….
Masennustako
14
360
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne, koska tilanteesi vaikuttaa raskaalta.
Laitan tähän tiedoksi infoa eri auttamitahoista, joista voit halutessasi olla yhteydessä. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Pohdit myös työterveyteen hakeutumista ja kannustan sinua siihen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Kiitos tuosta Tukinet sivustosta, yritän jaksaa olla edes sinne päin yhteydessä hetken päästä.
Ehkä siitä on helpointa aloittaa - toivotaan niin…
- Anonyymi
Kuulostaa uupumukselta.Itsekin olin samoin aatoksin päivästä toiseen pakertaen kunnes romahdus tuli töissä. En pystynyt kuin itkeä ja siitä nopsasti lääkäriin sain sairaslomaa ja sen viikon nukuin vain ja sen jälkeen menin sisulla töihin.Pikkuhiljaa aloin toipua olisin voinut helposti jäädä kotiin makaamaan mutta en tiedä olisinko masentunut sängyn pohjalle enempi. Suosittelen sairaslomaa vaikka mieli ei anna periksi niin keho kyllä pistää stopin ennenpitkää.
- Anonyymi
On vaan niin vaikeeta myöntää julkisesti, että mieli järkkyy. Luultavasti se romahdus on tulossa, ainakin jos itkuherkkyydestä huomio sillä tuntuu että itku tulee niin monista asioista ja niin herkästi.
Varmaan tämä keho on jo alkanut resgoida, iski korona ja sen jälkeen virus jälkitauti joka ei meinaa millään mennä ohi!
Tuntuu, että voisi vaan istua junaan, ei ilmoittaa kenellekkään mitään ja hävitä…. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaan niin vaikeeta myöntää julkisesti, että mieli järkkyy. Luultavasti se romahdus on tulossa, ainakin jos itkuherkkyydestä huomio sillä tuntuu että itku tulee niin monista asioista ja niin herkästi.
Varmaan tämä keho on jo alkanut resgoida, iski korona ja sen jälkeen virus jälkitauti joka ei meinaa millään mennä ohi!
Tuntuu, että voisi vaan istua junaan, ei ilmoittaa kenellekkään mitään ja hävitä….Käy nyt ainakin ottamassa lääkärissä kokeet !mistä sitä tietää vaikka veriarvot olisivat alhaiset . Tai kilpirauhasen vajaatoimintaa joka myös aiheuttaa mainitsemiasi oireita . Ei aina tarvitse ekana epäillä henkistä uupumustakaan , ja jos sellainen on niin joka toisella on on ollut näitä vaivoja ei sitä samoilla silmillä katsota lääkärissä kuten sinä itse katsot . Usein ihmiset sanovat etä jos kerran on ollut masennus niin muka aina annetaan se diagnoosi vastaisuudessakin. , se ei ole totta mitenkään . Lääkäritutkijoiden aina oieridwn mukaisesti eikä,lyö mitään leimoja ihmisiin, ne on kanssaihmiset jotka niitä leimoja ainakin ennen olivat laittelemassa.
Ei ole mikään häpeä olla henkisesti sairas se kun jos olis vaikka käsi poikki , ne hoidetaan ihan vaan lääkkeillä sun muilla hoidoilla
- Anonyymi
Et kai sinä ap-aloittaja sentään lintsa. väsyyn vedoten omii hommii, ne työkamuillasi teettäen?
- Anonyymi
Omat työni teen kyllä, rimaa hipoen. Mutta en tarjoudu ylimääräisiin hommiin.
En todellakaan vetoa väsymykseen, itseasiassa en ole töissä sanonut mitään en edes vihjannut väsymykseen tms…
Kukaan töissä ei luultavasti edes aavista asiasta mitään.
Voisihan tämäkin helpottaa jos jotain sanoisi ääneen, mutta asia ei tosiaankaan ole niin yksinkertaista. Vaikea sinulle selittää, kun et varmasti ymmärrä masennuksesta tms mitään…
Työni ei tosiaankaan ole mitään urakka hommaa, äsh en jaksa selittää - en jaksa mitään enää…. …. - Anonyymi
Tenttaatko työkamuilta sairasloman syytä vai haukutko heti lintsariksi vai oletko koskaan sairaana itse.Ristus mitä kommentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tenttaatko työkamuilta sairasloman syytä vai haukutko heti lintsariksi vai oletko koskaan sairaana itse.Ristus mitä kommentteja.
Minäkin ihmettelin tuota yhtä kommenttia, aivan älytön.
Siis muka lintsaako toinen..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ihmettelin tuota yhtä kommenttia, aivan älytön.
Siis muka lintsaako toinen.....Kiitos tuesta ja ymmärryksessä, ihanaa että löytyy vielä ihmisiä jotka ymmärtää masennusta ja uupumusta läpimeneviä ihmisiä.
- Anonyymi
Ainun tulisi saada katkaistua se kierre missä olet , samalla voi olla niin monia syitä väsymykseen joten mene lääkäriin silti . Minä oli hyvin kauan sitten aina väsynyt , en jaksanut mitään joskus oli istuttava suihkussa kun ei ollut voimia . Menin lopulta lääkäriin . Todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta Joten sain siihen lääkkeet . Veriarvot olivat myös hyvin huonot .joten ei väsymys aina merkitse masennusta mitenkään , ja samalla on sekin vaan yksi sairauden muoto jolle ei voi mitään. Miten se voisi vaikuttaa sinun tulevaisuutesi jos saisit sairauden jota et ole pyytänyt , koska näytät epäröivän lääkäriin menoa , on ainulla hieman väärä käsitys siitä miten he ajattelevat . Sillä jos sinulla tänään on masennus niin menet vuoden päästä muusta oireesta lääkäriin niin ei siinä masennus ole silloin tapeetilla vaan oireet miten koet sairauden
- Anonyymi
No kilpirauhaslääkitys on jo, eli siitä ei ole kyse.
Mitähän muuta sitä kannattais testata ?
Mietin jos kävisi Synlabissa itse ottamassa jotain arvoja, saisi itsekin jonkinlaisen varmuuden jos syy onkin jossain muussa kuin mielenterveydessä.
Uskon kyllä, että moni sairaus tms voi oireilla samalla tyylillä! - Anonyymi
Kauhea uupumus itselläkin päällä vaikka en käy edes töissä. Tuntuu ettei kohta jaksa enää edes arkiaskareita hoitaa. Koko elämä tuntuu samanlaiselta tasaisen tappavalta suorittamiselta. Sitä vaan tekee samoja asioita vuodesta toiseen ja ilon aiheet on todella harvassa. Jos niitä nyt edes on. Pitääkö tässä kohta johonkin laitokseen hankkiutua vai olisko parempi kuolla?
Masentunut Mies- Anonyymi
Paha yrittää laitokseen masennuksen takia, nyt on kotiin suunnatut palvelut in!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391