Muistatteko kun LAL/MH ja paronit alkoivat päteä Kutterissa niin vain 3 vuodessa koritehdas kyykkäsi mitä noloimmin?
Muistatteko?
43
448
Vastaukset
- Anonyymi
Koribisneksessä ei ollut sukuoikeuksia suojana joten Kutterin nopea mahalasku oli luonnollinen lopputulos sukuoikeussyöttiläiden sählätessä.
- Anonyymi
Mihin vain paronit koskevatkaan ilman sukuoikeuksia, muuttuu PASKAKSI!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin vain paronit koskevatkaan ilman sukuoikeuksia, muuttuu PASKAKSI!
Mutta punapöksytpä ovat PASKAA koskemattakin.
- Anonyymi
Pientä ristiriitaa hihhuleiden ajatuksenjuoksussa? Eikö ne "paronit" olleetkaan tiukka, muutaman suvun nyrkki, joka olisi pakottanut kaikki liikennöitsijät ostamaan Kuttereita?
Kutterin tarinahan on asiaa tunteville tuttu, uusi iso tehdas, iso mallimuutos, kiire saada uudet mallit markkinoille jne.
Samantapaista Lahden Autokorilla.
Samantapaista Ajokki Oy:llä.
Mutta yritysmaailmahan ei punapöksyille ole tuttu, kuten ei myöskään plussa ja miinus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pientä ristiriitaa hihhuleiden ajatuksenjuoksussa? Eikö ne "paronit" olleetkaan tiukka, muutaman suvun nyrkki, joka olisi pakottanut kaikki liikennöitsijät ostamaan Kuttereita?
Kutterin tarinahan on asiaa tunteville tuttu, uusi iso tehdas, iso mallimuutos, kiire saada uudet mallit markkinoille jne.
Samantapaista Lahden Autokorilla.
Samantapaista Ajokki Oy:llä.
Mutta yritysmaailmahan ei punapöksyille ole tuttu, kuten ei myöskään plussa ja miinus.Villakoiran ydin olikin siinä että suuret sukuoikeussuvut olivat eriseuraisia koriasioissa. Kaikki paronit eivät suinkaan vannoneet Kutterin nimeen! Lisäksi korimarkkinioilla oli paljon muitakin ostajia (tilausajofirmat, kunnalliset liikennelaitokset, ulkomaiset liikennöitsijät) kuin sukuoikeuslinjaliikennelupaliikennöitsijät. Näiden "ulkopuolisten" koriasiakkaiden käyttäytymiseen sukuoikeusmafialla oli vain rajoitetusti valtaa.
- Anonyymi
Kutter loppui sen vuoksi, että se oli liian hyvä kori. Hyvyys ei sitä lopettanut, vaan kalliit valmistuskustannukset. Uusi mallisarja tuotiin markkinoille tuotantokustannusten alentamiseksi. Mallivaihdos vei paljon aikaa ja rahaa, sen vuoksi tehtaan toiminta loppui. Suomalainen käsityövaltainen korinvalmistus ei yksinkertaisesti ollut kustannusrakenteen kannalta elinvoimainen. Sama kohtalo oli Ajokilla aikoinaan ja hieman myöhemmin Lahdella. Carruskin elää pelkästään sen vuoksi, että se on Volvon sopimusvalmistaja.
Vaikka tällä palstalla saa lukea monenlaista, pääosin sepitettyä kirjoittelua, olisi kuitenkin kiva jos asioista otettaisiin selvää ennen vääriin käsityksiin perustuvaa mielipiteiden esiin tuomista.- Anonyymi
Höpö höpö. Lauri on nämäkin asiat minulle opettanut. Hän tuntee alan kuin omat taskunsa!
- Anonyymi
Kyllä, järjen valo sammui paronivallan myötä ja Kutterin uudistaminen oli täysin toivoton urakka. Kun Kutter oli kuopattu, koriparoneille jäi vain märkä villasukka ja huonosti istuvat halppistekohampaat. Tälle on naurettu kippurassa.
- Anonyymi
Kertoisitko miksi Keto-Seppälän Väinöä ei hyväksytty Ajokin osakkaaksi? Mistä paronit vihoittelivat? Mikä oli Väinön vastaveto? Kuinka Kutter (joka vielä tuolloin ei ollut LAL:n ikeessä) liittyi tapahtumiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Lauri on nämäkin asiat minulle opettanut. Hän tuntee alan kuin omat taskunsa!
Pyhä Nimi tietää!!
- Anonyymi
Muistatteko kun Tamponi aloitti Jyväskylässä paikallisliikenteen? Aivan, ei kukaan muista.
- Anonyymi
Ei sitä ollut tarkoituskaan aloittaa
- Anonyymi
Tavoite 1: Hurmata Souter. Onnistui.
Tavoite 2: Nöyryyttää (silloin vielä katumatonta) Koivistoa. Onnistui. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ollut tarkoituskaan aloittaa
No ei tietenkään koska:
A. ei ollut rahaa
B. ei ollut uskottavuutta
C .ei ollut järjenhiventäkään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ollut tarkoituskaan aloittaa
Kyllä se punakaksikko sitä koitti oikeasti itku silmässä saada alkamaan. Soittelivat minullekin ja anelivat johtamaan toimintoja siellä. Mutta hetihän sen näki, että nyt tuli käki ja lähinnä nauroin heille puhelimessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se punakaksikko sitä koitti oikeasti itku silmässä saada alkamaan. Soittelivat minullekin ja anelivat johtamaan toimintoja siellä. Mutta hetihän sen näki, että nyt tuli käki ja lähinnä nauroin heille puhelimessa.
En ole soittanut sinulle. Souter oli jo meillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se punakaksikko sitä koitti oikeasti itku silmässä saada alkamaan. Soittelivat minullekin ja anelivat johtamaan toimintoja siellä. Mutta hetihän sen näki, että nyt tuli käki ja lähinnä nauroin heille puhelimessa.
Paronit yllätettiin housut kintuissa. He nostelivat jo maljoja Ob:n tuholle Jyväskylässä tajuamatta että Souter oli juuri astunut kuvioon mukaan ja niinpä paronit nostelivatkin maljoja OMALLE tuholleen. Tajuamatta sitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronit yllätettiin housut kintuissa. He nostelivat jo maljoja Ob:n tuholle Jyväskylässä tajuamatta että Souter oli juuri astunut kuvioon mukaan ja niinpä paronit nostelivatkin maljoja OMALLE tuholleen. Tajuamatta sitä!
Paronien toiminnalle on aina ollut tyypillistä että asioita sattuu ja tapahtuu heidän tajuamattaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronien toiminnalle on aina ollut tyypillistä että asioita sattuu ja tapahtuu heidän tajuamattaan.
Tarkoitit varmaankin Tamponipoikien toimintaa? Asioita todellakin on todellakin sattunut ja tapahtunut. Edelleen Late ja Peksi ovat suu auki ja ihmettelevät, miksi toinen lastaa pöllejä junaan ja toinen on jossain viidakon laidalla kaverinsa Totuuden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paronit yllätettiin housut kintuissa. He nostelivat jo maljoja Ob:n tuholle Jyväskylässä tajuamatta että Souter oli juuri astunut kuvioon mukaan ja niinpä paronit nostelivatkin maljoja OMALLE tuholleen. Tajuamatta sitä!
Souteria ei kiinnostanut Jyväskylän paikallisliikenne pätkääkään. Kaukoliikenne kiinnosti, mutta kun hän huomasi minkälaisten henkilöiden kanssa oli ajautunut tekemisiin, lopahti sekin mielenkiinto nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Souteria ei kiinnostanut Jyväskylän paikallisliikenne pätkääkään. Kaukoliikenne kiinnosti, mutta kun hän huomasi minkälaisten henkilöiden kanssa oli ajautunut tekemisiin, lopahti sekin mielenkiinto nopeasti.
Kyseessä oli Pekan ja Laurin kykyjen osoitus Souterille. Jyväskylässä ei ollut aikomustakaan liikennöidä vaan vain rahastaa Koivistoa ja antaa näytöt Souterille. Heti Jyväskylän jälkeen luovuttiin suunnitellusti Tampereenkin paikkureista - hyvään hintaan. Ja Souter tykkäsi. Sitten kaadettiin sukuoikeudet, kuohittiin LAL ja ajettiin paronit suohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä oli Pekan ja Laurin kykyjen osoitus Souterille. Jyväskylässä ei ollut aikomustakaan liikennöidä vaan vain rahastaa Koivistoa ja antaa näytöt Souterille. Heti Jyväskylän jälkeen luovuttiin suunnitellusti Tampereenkin paikkureista - hyvään hintaan. Ja Souter tykkäsi. Sitten kaadettiin sukuoikeudet, kuohittiin LAL ja ajettiin paronit suohon.
" Heti Jyväskylän jälkeen luovuttiin suunnitellusti Tampereenkin paikkureista - hyvään hintaan."
Ja sitten ostettiin PirTil ja tehtiin uusia sopimuksia, joiden tappioita Laurin töppäysten takia maksetaan sopimuskaudelta vielä lähes kymmenen miljoonaa.
Seurauksena tästä monon kuva persauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä oli Pekan ja Laurin kykyjen osoitus Souterille. Jyväskylässä ei ollut aikomustakaan liikennöidä vaan vain rahastaa Koivistoa ja antaa näytöt Souterille. Heti Jyväskylän jälkeen luovuttiin suunnitellusti Tampereenkin paikkureista - hyvään hintaan. Ja Souter tykkäsi. Sitten kaadettiin sukuoikeudet, kuohittiin LAL ja ajettiin paronit suohon.
Koivistoa ei suinkaan rahastettu Jyväskylässä. Liikenne siirtyi ilman rahan käsittelyä JL:n hoidettavaksi. Onnibus joutui maksamaan kulut mm. ns. varikkotiloistaan, jotka oli vuokrattu kaupungilta kovaan hintaan mutta varikkona ne eivät toimineet päivääkään. Tämä seikkailu ei siis ollut Onnibussille läheskään ilmainen ja olisi tosiaankin ilman Souteria ollut OB:n loppu. Liiketoiminnan siirtoon sisältyi myös muitakin hyvityksiä Koiviston suuntaan palkkiona liikenteen haltuun otosta, koska OB:n neuvottelema sopimus ei ollut erityisen hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Heti Jyväskylän jälkeen luovuttiin suunnitellusti Tampereenkin paikkureista - hyvään hintaan."
Ja sitten ostettiin PirTil ja tehtiin uusia sopimuksia, joiden tappioita Laurin töppäysten takia maksetaan sopimuskaudelta vielä lähes kymmenen miljoonaa.
Seurauksena tästä monon kuva persauksessa.Lauri viimeisenä palveluksenaan Koiviston Autolle 2022 nöyryytti Paunua riistämällä siltä sen ikiaikaiset Sahalahden suunnan Nysse-linjat (ennen Nysse-aikaa Sahalahden suunnan linjat olivat olleet vuosikymmeniä Paunun suvullinen nautintaoikeus eli sukuoikeus)!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri viimeisenä palveluksenaan Koiviston Autolle 2022 nöyryytti Paunua riistämällä siltä sen ikiaikaiset Sahalahden suunnan Nysse-linjat (ennen Nysse-aikaa Sahalahden suunnan linjat olivat olleet vuosikymmeniä Paunun suvullinen nautintaoikeus eli sukuoikeus)!
Jos tämä sankari on mitenkään päässyt vaikuttamaan hintaan, niin tappioitahan sieltä Sahalahdenkin metropolista tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri viimeisenä palveluksenaan Koiviston Autolle 2022 nöyryytti Paunua riistämällä siltä sen ikiaikaiset Sahalahden suunnan Nysse-linjat (ennen Nysse-aikaa Sahalahden suunnan linjat olivat olleet vuosikymmeniä Paunun suvullinen nautintaoikeus eli sukuoikeus)!
Lauri laski tarjouksen, jonka seurauksena KA:n Tampereen seudun paikallisliikenne tuottaa n. miljoonan tappiot vuodessa. Ylivoimaista bisnesosaamista!
- Anonyymi
Kutterilla alko liiton sisänen voimankoitto Kaikki veti eri suuntiin ja paatti uppos
- Anonyymi
Olikohan lopullinen plässäys että pamppu alkoi myydä koreja omalle puulaakilleen alennuksella, toisten kustannuksella?
- Anonyymi
Miksi legendaarinen Kutter päätyi tunareiden käsiin?
- Anonyymi
LAL kaappasi sen. Minkä jälkeen hyvin nopeasti Penttilä ja Honkanen tuhosivat sen. Eivät tahallaan mutta osaamattomuuttaan. Markkinoilla oli muitakin toimijoita eikä koriteollisuus nauttinut sukuoikeuksien suojaa mitä paronit eivät vauhtisokeudessaan tajunneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LAL kaappasi sen. Minkä jälkeen hyvin nopeasti Penttilä ja Honkanen tuhosivat sen. Eivät tahallaan mutta osaamattomuuttaan. Markkinoilla oli muitakin toimijoita eikä koriteollisuus nauttinut sukuoikeuksien suojaa mitä paronit eivät vauhtisokeudessaan tajunneet.
Tässä näkyy taas Tamponitampion katkeruus.
Vai että LAL kaappasi Kutterin? Ja herrat Penttilä ja Honkanen olivat osaamattomia?
Kuitenkin näiden osaamattomien Länsilinjat ja Savonlinja ovat olemassa samoilla omistajilla.
Kutterin luisumisen syy muihin käsiin on lyhyesti kerrottu edellisissä kommenteissa.
Muistan kyllä monien olleen sitä mieltä, että LAL:n Kutter-omistus ei ole kovin lupauksia herättävä. Keskenään kilpailevien yritysten yhteisyritykset ovat useimmiten tuhoon tuomittuja.
Ja myös LALissa oli oltiin kovinkin erimielisiä asiasta.
Tässä tapauksessa oli halu pelastaa Kutterin asiakkaita mm. varaosien saannin turvaamiseksi ja Kutterin asiakkaitahan oli paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä näkyy taas Tamponitampion katkeruus.
Vai että LAL kaappasi Kutterin? Ja herrat Penttilä ja Honkanen olivat osaamattomia?
Kuitenkin näiden osaamattomien Länsilinjat ja Savonlinja ovat olemassa samoilla omistajilla.
Kutterin luisumisen syy muihin käsiin on lyhyesti kerrottu edellisissä kommenteissa.
Muistan kyllä monien olleen sitä mieltä, että LAL:n Kutter-omistus ei ole kovin lupauksia herättävä. Keskenään kilpailevien yritysten yhteisyritykset ovat useimmiten tuhoon tuomittuja.
Ja myös LALissa oli oltiin kovinkin erimielisiä asiasta.
Tässä tapauksessa oli halu pelastaa Kutterin asiakkaita mm. varaosien saannin turvaamiseksi ja Kutterin asiakkaitahan oli paljon.LAL:n meno Kutteriin oli sulaa hulluutta.
- Anonyymi
Selvää on että jos LAL:n asemesta Kutterin olisivat ottaneet johdettavakseen Pekan ja Laurin kaltaiset johtajat, Kutter olisi nyt markkinajohtaja ja todennäköisesti mm. Onnibussin 2-kerrosautot olisivat Kutterin korilla.
- Anonyymi
Ja jos jos-sanaa ei olisi, voisi lehmillä olla siivet, ja ne lentäisivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos jos-sanaa ei olisi, voisi lehmillä olla siivet, ja ne lentäisivät.
Mutta paroneja ei sekään olisi pelastanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos jos-sanaa ei olisi, voisi lehmillä olla siivet, ja ne lentäisivät.
Onnibussin vaiheet näyttävät erittäin selvästi näiden mainittujen helppo-heikkien liikemiestaidot. Aina ollaan apua pyytämässä ja syy omiin epäonnistumisiin on aina jossakin muualla kuin omissa toimissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnibussin vaiheet näyttävät erittäin selvästi näiden mainittujen helppo-heikkien liikemiestaidot. Aina ollaan apua pyytämässä ja syy omiin epäonnistumisiin on aina jossakin muualla kuin omissa toimissa.
Ob on markkinajohtaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnibussin vaiheet näyttävät erittäin selvästi näiden mainittujen helppo-heikkien liikemiestaidot. Aina ollaan apua pyytämässä ja syy omiin epäonnistumisiin on aina jossakin muualla kuin omissa toimissa.
Nostetaanpa kissa takaisin pöydälle:
Kertoisitko miksi Keto-Seppälän Väinöä ei hyväksytty Ajokin osakkaaksi? Mistä paronit vihoittelivat? Mikä oli Väinön vastaveto? Kuinka Kutter (joka vielä tuolloin ei ollut LAL:n ikeessä) liittyi tapahtumiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nostetaanpa kissa takaisin pöydälle:
Kertoisitko miksi Keto-Seppälän Väinöä ei hyväksytty Ajokin osakkaaksi? Mistä paronit vihoittelivat? Mikä oli Väinön vastaveto? Kuinka Kutter (joka vielä tuolloin ei ollut LAL:n ikeessä) liittyi tapahtumiin?Väinö halusi enemmän kuin oli laittamassa likoon.
Mutta pohjalaaseen tapaan ei jäänyt murheissaan pillittämään, vaan jatkoi korien tekemistä omassa pajassaan. Kutterilta sai apua hankkeeseensa ja autot muistuttivatkin toisiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väinö halusi enemmän kuin oli laittamassa likoon.
Mutta pohjalaaseen tapaan ei jäänyt murheissaan pillittämään, vaan jatkoi korien tekemistä omassa pajassaan. Kutterilta sai apua hankkeeseensa ja autot muistuttivatkin toisiaan.Tämä viesti on ensimmäistä lausetta lukuunottamatta oikea vastaus. Loistavaa! Haluaako joku yrittää korjata vielä ensimmäisen lauseen oikeaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ob on markkinajohtaja
Mutta mitä on jäljellä alkuperäisestä ob:sta muuta kuin punainen väri? Mikä on Pekan ja Laurin rooli tämän päivän linja-autoliikenteessä? Miksi Pekka lähti ob:sta takavasemmalle ja miksi Lauri sai nolot potkut? Vastaukset näihin kysymyksiin vastaavat myös em. henkilöiden liikemiestaitoihin. Sen verran vielä korjausta, että ob ei ole mikään markkinajohtaja, vaan se on KA tai vielä paremmin CapMan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitä on jäljellä alkuperäisestä ob:sta muuta kuin punainen väri? Mikä on Pekan ja Laurin rooli tämän päivän linja-autoliikenteessä? Miksi Pekka lähti ob:sta takavasemmalle ja miksi Lauri sai nolot potkut? Vastaukset näihin kysymyksiin vastaavat myös em. henkilöiden liikemiestaitoihin. Sen verran vielä korjausta, että ob ei ole mikään markkinajohtaja, vaan se on KA tai vielä paremmin CapMan.
KA on armahdettu liikennöitsijä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä viesti on ensimmäistä lausetta lukuunottamatta oikea vastaus. Loistavaa! Haluaako joku yrittää korjata vielä ensimmäisen lauseen oikeaksi?
Pitää omaa kommenttia vähän korjailla, ei se Väinö ollut pohjalaanen vaikka Pohjanmaallakin liikennöi, vaan enempi Porin suunnalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965