Olen lukenut että yksityishenkilö saisi noin 4200€ saakka/vuosi myydä omaa tavaraa maksamatta veroja. Saisin keräilyesineen ilmaiseksi nykyiseltä omistajalta jos haluaisin myydä sen. Ajattelin kansainvälistä huutokauppaa tai eBayta. Arvioni on että myyntihinnaksi tulee €5000-10000. Minulle keräilyesineen hinta olisi siis €0 jos otan sen vastaan. Miten verotus tapahtuu jos myynti toteutuu ja saan kauppahinnaksi esim €10000? Marginaaliveroko? Ja koko summalta koska minun voittoni olisi 100% koska hankintahinta minulle €0. Yleensä olen toiminut ostajana enkä tunne tuota myyntiä laisinkaan.
Keräilyesineen myynti huutokaupassa ulkomaille, verotus
2
330
Vastaukset
- Anonyymi
5000 euron raja koskee tavanomaista kodintavaraa, ei keräilyesineitä. (käänsitkö 4200 euroa jostain markka-ajan ohjeesta?)
Saamastasi lahjasta maksat tietysti ensin lahjaveron (kymppitonnin lahjasta n. 500-1000 euroa riippuen veroluokasta).
Jos myyt lahjan alle vuoden kuluessa lahjoituksesta, voit vähentää myyntihinnasta lahjanantajan alkuperäisen hankintahinnan tai voit käyttää 20 % hankintameno-olettamaa. Joten luovutusvoittosi on siis korkeintaan 80 % eli 8000 euroa, josta maksaisit luovutusvoittoveroa 30 % eli 2400 euroa (tai 34 % jos sinulla on riittävästi muita pääomatuloja) - Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Nykyinen omistaja on saanut sen lahjaksi ennen vuotta 2000. Joten ei osaa sanoa hankinta-arvoa. Nykyinen omistaja oli selvittänyt tuon €4200. Kyseessä on erittäin harvinainen esine jolla on kytkös merkittävään edesmenneeseen muusikkoon. Genrensä ”merkittävin” tekijä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444776Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.572619Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391054Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611025Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711004- 121970
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72934- 137845
- 49834
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,52810