Mt-ongelmaisen tunnistaminen

Anonyymi-ap

Olen huomannut, että aika monella mt-onhelmaisella on myös paino-ongelmia. Kertokaas omia kokemuksianne, oletteko läskejä ja jos niin miksi?

23

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jo lapsesta lähtien ahdistukseeni on kuulunut ahmiminen. Siksi painoni on tahtonut aina karata, varsinkin pandemian aikana, kun siirryttiin etätöihin ja hyötyliikunta väheni.

    • Anonyymi

      Lääkärit määräävät joillekin potilaille sellaisia lääkkeitä, joko masennuksen, tai skitsofrenian hoitoon, jotka lihottavat. Painononoususta seuraa mukanaan sitten muitakin vaikutuksia terveyteen, mm. diabetestä, verenpaineen nousua, ja sydämen toiminnan ongelmia. Jostakin syystä lääkärit, tai alalla muuten olevat eivät piittaa lääkkeiden mukanaan tuomista haitoista mitään. Edesvastuutonta ja epäeettistä toimintaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä olen kyllä lihava, mutta 'läski'-sanan käyttö tässä yhteydessä on halventavaa. Aloituksesta tirisee halveksiva asenne lihavia kohtaan. Toivoisin sivistyneempää asennetta kanssaihmisiä kohtaan.

      • Anonyymi

        Itsekin olin juuri aikeissa kommentoida, että " läski " on aika loukkaava sana.
        Jos ihminen on ylipainoinen tai lihava, se ei tee hänestä " läskiä ".
        Nyt siis tuli kommentoitua.


    • Anonyymi

      Mt-ongelmaisia ei tarvitse osata tunnistaa muiden kuin lääkärin. Varsinkaan ylipainosta ei voi päätellä mielenterveyden tilaa.

      • Anonyymi

        Suurin osa Suomalaisista on ylipainoisia, tuskinpa kaikilla mt ongelmia. Muita kansantauteja kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa Suomalaisista on ylipainoisia, tuskinpa kaikilla mt ongelmia. Muita kansantauteja kyllä.

        Loppujen lopuksi aika harvoin mt-ongelmat näkyy päälle päin, ja sekin yleensä vain silloin, jos on tosi rankka lääkitys, mikä vaikuttaa ilmeisiin ja eleisiin, olemukseen.


      • Anonyymi

        Psykiatriassa liiallinen syöminen on mielisairaus.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kerran olin yhen naisen kanssa ja se riitti. Lähinnä sille. Kemiamme ei ns natsanneet. Käyttekö muuten ikäväpalstalla? Siellä näkee ihan rakkaudettomia yllinkyllin.

    • Anonyymi

      kyllä ns terveetkin voi olla ylipainoisia. Luuletko että kaikki lihavat on mt ongelmaisia

    • Anonyymi

      Miten sulla alottaja? Mä olen ollut lähinnä alipainoinen ja masentunut kohta 13 vuotta, monta lääkettä mennyt eikä ruoka maistunut edes mirtazapinilla, mutta se meni alle vuoden, kun ei edes sopinut mulle.

      Mutta enemmän mietin, miksi laitat tällasen kyselyn etkä itestäsi mitään sano? Muiden lihomisia kyselet eli pelkäät omaa lihomistasi siis jollain lääkkeellä. Aika säälittävä oli kyllä aloitus, lihavuudesta masennussairaan tunnistaa? Sulla itelläsi varmaan joku narsistinen persoonallisuushäiriö tai skitsofrenia vähintään kun näin idioottimaisesti kyselet.

    • Anonyymi

      Suosittelen tutustumaan MT-ongelmaisiin jos tulee sellainen mielikuva, että he ovat läskejä. Saatat yllättyä.

      • Anonyymi

        Tämä täysin totta, ei läheskään kaikki MT-ongelmaiset ole lihavia.


    • Anonyymi

      Mt-ongelmaiset tuskin haluavat, että heidät tunnistetaan kaikkialla mt-ongelmaisiksi. Lihavuus ei kerro mielentilasta mitään. Suurin osa lihavista on terveitä.

      Aloittajalla itsellään taitaa olla joku psyyken ongelma. Terve mieli ei moisia aloituksia sepustele.

      • Anonyymi

        Vääränlainen aloitus on siis mielisairaus!


    • Anonyymi

      Monet psyykenlääkkeet lihottavat, jopa kymmeniä kiloja lyhyessä ajassa. Oisko tässä syy?

      • Anonyymi

        ai kuten poliitikot syö psyykelääkkeitä


    • Anonyymi

      Kyselee tällaista kertomatta itestään? aika IL-materiaalia ja niiden toimittajien nykymatskun keräilyä uutisia varten tai sitten vain narsistialoittaja, jolla paino-ongelma.

    • Anonyymi

      Lääkkeet, ne lääkkeet...

      • Anonyymi

        Vain otettu lääke auttaa.


    • Anonyymi

      Kyllä ne nuo antidepressantit vaan tahtoo lihottaa. Pitempään käytettyinä. On sillä biologinen perustakin ettei tarvitse kaikkea laittaa omaan piikkiin. Ne kun tiettävästi noita serotoniinireseptoreita säätää alaspäin. Toiset enemmän kuin toiset. Ja siitä tulee se valtava himo mussuttaa hiilihydraattipitoista päivät pitkät. Siitä muuttuneesta ulkomuodosta sitten alamaissa. Tauko voisi olla paikallaan että tietäisi mihin verrata, olotilaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe