... julkisuuteen.
Kävikin ilmi, etteivät he vastusta Elokapinaa, vaan heidän tapaansa toimia.
Ai niinkö, ihanko oikeesti?
Miten se tuosta aloitteesta tuli hyvin vahvasti sellainen käsitys, että vastustatte nimenomaan Elokapinaa ja vaaditte sitä lakkautettavaksi?
Voiko tuosta saada mitään muuta käsitystä?
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
Ei minulla ole aiemmin ollut vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, mutta ilmeisesti nyt on.
Aloitteen tekijät tulivat...
9
92
Vastaukset
- Anonyymi
Harmi.
Molemmat, niin porukka kuin tapansakin, ovat vastenmielisiä eivätkä ollenkaan mitään erillisiä.- Anonyymi
Kumpaa porukkaa tarkoitat?
- Anonyymi
Siis tiesivät, ettei aloite johda mihinkään. Sopinee kysyä, että mikäs hyöty tuosta aloitteesta sitten oli?
En pidä tuota Eduskuntatalon töhrimistä asiallisena, mutta kyseenalaistan tuonkin aloitteen.- Anonyymi
On tuosta ainakin se hyöty että nyt nähtiin ettei elokapina olekaan niin suosittu kuin he itse raflaavalla ja meluisalla esiintymisellään ovat kuvaa luoneet.
Moni kansalainen pitää elokapinaa vastenmielisenä ilmiönä ja näkee tämän olevinaan hyvään pyrkivän järjestön ilmastokulissin taakse.
Ei tämän aloitteen kannatus voi olla vaikuttamatta jollakin tavoin elokapinan julkiseen imagoon ja elokapinan toiminnan hyväksyminen ja ymmärtäminen kokivat samalla melkoisen inflaation kansalaisten mielissä.
Mielestäni aloitteen tekijöiden pitää pysyä jämerästi aloitteensa takana loppuun asti eikä lähteä pakittamaan, sillä asia on oikea ja saa kansalta kannatusta.
Toivottavasti hallitus ajan kanssa säätää tällaisten ryhmien toimintaa rajoittavia lakeja ja korottaa rangaistuksia mm. liikenteen estämisestä, elinkeinon häirinnästä, ilkivallasta, poliisille niskoittelusta, jne.
Aloitteella on kuitenkin lähes 100 000 kannattajaa pelkästään internetin käyttäjissä. Internetin ulkopuolella olevat kansalaiset tuskin kannattavat elokapinan touhuja senkään vertaa, joten myötämieltä aloitteelle piisaa kyllä piilossakin olevilta kannattajilta.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tuosta ainakin se hyöty että nyt nähtiin ettei elokapina olekaan niin suosittu kuin he itse raflaavalla ja meluisalla esiintymisellään ovat kuvaa luoneet.
Moni kansalainen pitää elokapinaa vastenmielisenä ilmiönä ja näkee tämän olevinaan hyvään pyrkivän järjestön ilmastokulissin taakse.
Ei tämän aloitteen kannatus voi olla vaikuttamatta jollakin tavoin elokapinan julkiseen imagoon ja elokapinan toiminnan hyväksyminen ja ymmärtäminen kokivat samalla melkoisen inflaation kansalaisten mielissä.
Mielestäni aloitteen tekijöiden pitää pysyä jämerästi aloitteensa takana loppuun asti eikä lähteä pakittamaan, sillä asia on oikea ja saa kansalta kannatusta.
Toivottavasti hallitus ajan kanssa säätää tällaisten ryhmien toimintaa rajoittavia lakeja ja korottaa rangaistuksia mm. liikenteen estämisestä, elinkeinon häirinnästä, ilkivallasta, poliisille niskoittelusta, jne.
Aloitteella on kuitenkin lähes 100 000 kannattajaa pelkästään internetin käyttäjissä. Internetin ulkopuolella olevat kansalaiset tuskin kannattavat elokapinan touhuja senkään vertaa, joten myötämieltä aloitteelle piisaa kyllä piilossakin olevilta kannattajilta.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143Sinä näet siis ne Elokapinan mielenilmaisut tuollaisena kuvan luomisena. Minä kun ihan kuvittelin, että tarkoitus oli nostaa asia esiin, herätellä ihmisiä tajuamaan tilanne ja samalla painostaa vallanpitäjiä.
Niin sitä vaan aikuinenkin ihminen erehtyy, mutta kiitos kun kerroit. Informaatiostasi huolimatta minä pidän tuon "lapsellisen" käsitykseni, aivan kuten sinäkin pidät "loppuunajattelemattomalta" vaikuttavan käsityksesi.
Se aloitteentekijöiden jämeryys meni nyt tuon uutisen myötä vähän hassusti. Tuli sellainen ajatus, että asiaa ei ehkä harkittu ihan loppuun.
En tiedä.
Jos sitä lähdetään taas muuttelemaan, niin mitenkäs siihen sitten pitäisi suhtautua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143Ilmastokulissi, hahaa. Säähän verbaalivoimistelija oot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastokulissi, hahaa. Säähän verbaalivoimistelija oot.
Ei siinä kummoista voimistelua tarvita kun asioiden läpi näkee.
Kulissihan tuo ilmasto on elokapinalle ja keino saada hölmöt, utopiassa elävät penskat riehumaan kaupungille ja hommaamaan itselleen rikosrekisteri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä näet siis ne Elokapinan mielenilmaisut tuollaisena kuvan luomisena. Minä kun ihan kuvittelin, että tarkoitus oli nostaa asia esiin, herätellä ihmisiä tajuamaan tilanne ja samalla painostaa vallanpitäjiä.
Niin sitä vaan aikuinenkin ihminen erehtyy, mutta kiitos kun kerroit. Informaatiostasi huolimatta minä pidän tuon "lapsellisen" käsitykseni, aivan kuten sinäkin pidät "loppuunajattelemattomalta" vaikuttavan käsityksesi.
Se aloitteentekijöiden jämeryys meni nyt tuon uutisen myötä vähän hassusti. Tuli sellainen ajatus, että asiaa ei ehkä harkittu ihan loppuun.
En tiedä.
Jos sitä lähdetään taas muuttelemaan, niin mitenkäs siihen sitten pitäisi suhtautua?Niinhän sinä pidät, koska uskot tuon kaiken syötetyn propagandapaskan ja olet sitä myötä mennyt vangiksi elokapinan ilmastokuplaan.
Olet tyypillinen uhri, joka luulee tekevänsä jotakin ylevää osallistuessaan tuohon anarkismiin.
Ilmaston kanssa elokapinalla on ihan yhtä paljon tekemistä keskenään kuin sialla ja pohjantähdellä.
Voisit joskus itsekin kurkata kulissien taakse ja ajatella asioita loppuun, taikka edes lähelle loppua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinä pidät, koska uskot tuon kaiken syötetyn propagandapaskan ja olet sitä myötä mennyt vangiksi elokapinan ilmastokuplaan.
Olet tyypillinen uhri, joka luulee tekevänsä jotakin ylevää osallistuessaan tuohon anarkismiin.
Ilmaston kanssa elokapinalla on ihan yhtä paljon tekemistä keskenään kuin sialla ja pohjantähdellä.
Voisit joskus itsekin kurkata kulissien taakse ja ajatella asioita loppuun, taikka edes lähelle loppua.Olen hyvin avoin kaikelle informaatiolle, siis myös sinun ja kaltaistesi tarinoille. Niitä on tosin vähän vaikea uskoa, koska niissä on ristiriitaisuuksia. Jos ne olisivat loogisia ja pysyviä, niin niitä voisi jopa tutkiskella, mutta en viitsi, kun jopa samassa lauseessa on kaksi vastakkaista väittämää. Johdonmukaisuus vaatii rauhallisuutta ja tunteiden hallintaa.
Vaikka en hyväksy laittomuuksia, niin muuten minulle on aika yhdentekevää mitä Elokapina tekee.
En kiehu noista tapahtumista, mutta toki minä joskus innostus härnäämään sellaisia, joilla on taipumus "tempaista pultit" helposti, aiheesta kuin aiheesta. Olen huomannut, että yksi parhaita provosointi tapoja on rauhallisuus, mutta myös ivalla on sijansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418