Kaikki oli jätettävä

Anonyymi-ap

On se järkyttävää, että päästäkseen pakoon suomalaista psykiatriaa, oli jätettävä asunto ja perhe lopullisesti muutteassaan ulkomaille. Kyllä se on varsinkin lapsille kova paikka.

52

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi sitä on pakoon lähdettävä ?
      Itse olin vuosikaudet psykiatrian asiakkaana, ja hoitosuhde loppui, kun sen aika oli.
      Pakko kysyä, oletko nyt siis onnellinen ja voit psyykkisesti paljon paremmin, jos lähdit psykiatriaa pakoon ?

      • Anonyymi

        Hoitosuhde ei lopu, jos on lääkitys loppuelämäksi, vaikka haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitosuhde ei lopu, jos on lääkitys loppuelämäksi, vaikka haluaisi.

        Onko lääkityksen pakko kestää loppuelämän ajan ?
        Ei se kaikissa tapauksissa niin ole, toki jotkut saattavat tarvita lääkettä.
        Miten sitten siellä ulkomailla, jos sattuu oireet pahenemaan, tulee jotain psyykkistä ongelmaa vaikka pahemminkin ? Meneekö sitä siinä vaiheessa paikalliselle psykiatrille hakemaan apua ? Lääkkeillä nekin taitavat hoitaa.
        Omia ongelmia ei pääse karkuun, lähtee minne tahansa. Oma psyyke ei jää kotimaahan, se on täysin mahdotonta, se seuraa aina mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitosuhde ei lopu, jos on lääkitys loppuelämäksi, vaikka haluaisi.

        Käytän edelleen yhtä lääkettä, jota käyttänyt jo vuosia, ja käyttö jatkuu. Hoitosuhdetta psykiatrian puolella ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääkityksen pakko kestää loppuelämän ajan ?
        Ei se kaikissa tapauksissa niin ole, toki jotkut saattavat tarvita lääkettä.
        Miten sitten siellä ulkomailla, jos sattuu oireet pahenemaan, tulee jotain psyykkistä ongelmaa vaikka pahemminkin ? Meneekö sitä siinä vaiheessa paikalliselle psykiatrille hakemaan apua ? Lääkkeillä nekin taitavat hoitaa.
        Omia ongelmia ei pääse karkuun, lähtee minne tahansa. Oma psyyke ei jää kotimaahan, se on täysin mahdotonta, se seuraa aina mukana.

        Jos sattuu oireet pahenemaan ? Se ei ole jos , vaan ne todella tulevat pahenemaan .sairaus on sairaus ja niillä tämäkin menee.


    • Anonyymi

      Suomalaiset rikolliset lähtee pakoon suomesta, ruotsalaiset rikolliset ruotsista. Jos sitä pakenemisen konseptia ajattelee tarkemmin, niin en ole ihan varma muuttuuko se mitenkään, jos se pakoilun syy pysyy aina matkassa.

      Ja mitä lapsiin tulee, niin tietysti se kirpaisee, mutta se on osa sitä kasvuprosessia ymmärtää, että vanhemmat eivät ole niitä täydellisiä ihmisiä mihin pikkulapset uskoo. Kaikissa ihmisissä on hyvät ja huonot puolet. Sairaudet ja niistä selviytyminen on osa sitä.

      • Anonyymi

        Kun nyt ei ole kyse rikollisesta ihmisestä, vaannihmisestä, joka ei kestä neuroleptejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt ei ole kyse rikollisesta ihmisestä, vaannihmisestä, joka ei kestä neuroleptejä.

        No kun ei. Vaan kyse on pakenemisesta.

        Ihan sama pakenetko thaimaan poliisia vai thaimaan psykiatriaa.

        Millä tavalla se sairaus muuttuu siinä pakomatkalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun ei. Vaan kyse on pakenemisesta.

        Ihan sama pakenetko thaimaan poliisia vai thaimaan psykiatriaa.

        Millä tavalla se sairaus muuttuu siinä pakomatkalla?

        Se muuttuu sillä tavalla, että ei tarvitse syödä neuroleptej, jotka ovat kammottavia lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se muuttuu sillä tavalla, että ei tarvitse syödä neuroleptej, jotka ovat kammottavia lääkkeitä.

        Totta on, että siinä paetaan kauheita lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on, että siinä paetaan kauheita lääkkeitä.

        Mitäs sen jälkeen paetaan, jos meneekin psyyke ihan sekaisin ilman niitä lääkkeitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt ei ole kyse rikollisesta ihmisestä, vaannihmisestä, joka ei kestä neuroleptejä.

        Ei kestä? Silloin niitä ei siis syödä jos eimketään vaan annetaan toisenlaista hoitoa . Itsekkyys ihmisellä on jo pitkällä jos jättää kaiken eikä ymmärrä omaa tilaansa .
        Aina vaan näyttää olevan näitäkin joilla ei ole käsitystä hoitomenetelmistä .
        Itse en jättäisi lapsiani egoistisesti vaan tekisin yhteistyössä lääkärin kanssa hoitosuunnitelman joka sopisi minulle, niin se hoito nykyään toimii . En tunne mitään myötätuntoa ihmistä kohtaan joka ensinnäkin on tietämätön omasta tilastaan ja toisaalta lähtee sairauden huumassa muualle . Se on sitä minä minä tyyppiä eikä mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se muuttuu sillä tavalla, että ei tarvitse syödä neuroleptej, jotka ovat kammottavia lääkkeitä.

        Miten nin kammottavia lääkkeitä , ivat ihan tavallisia lääkkeit sairauteesi ja moni voi todella hyvin lääkityksensä kanssa. Ne jotka eivät voi hyvin omaavat ennakkoluuloja joissa ei ole mitään järkeä ovat kuunnelleet näiden propaganda ihmisten juttuja ymmärtämättä että ne puheet tulevat ainoastaan sairailta ihmisiltä joilla mielikuvitus lentää . Tavallinen mt potilas kyllä avun lääkkeistä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nin kammottavia lääkkeitä , ivat ihan tavallisia lääkkeit sairauteesi ja moni voi todella hyvin lääkityksensä kanssa. Ne jotka eivät voi hyvin omaavat ennakkoluuloja joissa ei ole mitään järkeä ovat kuunnelleet näiden propaganda ihmisten juttuja ymmärtämättä että ne puheet tulevat ainoastaan sairailta ihmisiltä joilla mielikuvitus lentää . Tavallinen mt potilas kyllä avun lääkkeistä

        Ilman lääkkeitä ihminen paranee helposti sairaudesta joka on enemmänkin psykiatrien keksimä stereotypia


        Sen sijaan
        Lääkitty potilas ei parane koska lääkkeet itsessään ovat aiheuttaneet mielenterveydelle itä epätasapainoa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman lääkkeitä ihminen paranee helposti sairaudesta joka on enemmänkin psykiatrien keksimä stereotypia


        Sen sijaan
        Lääkitty potilas ei parane koska lääkkeet itsessään ovat aiheuttaneet mielenterveydelle itä epätasapainoa

        Sanoisin, että lääkkeet eivät aiheuta mielen epätasapainoa, mutta ne voivat ylläpitää sitä epätasapainoa, joka on ollut jo ennen lääkitystä.


    • Anonyymi

      Jos neuroleptien käytön tarve olisi ratkaistavissa sillä, että lähetetään ihminen pois Suomesta, niin helppoa olisi. Todellisuus on kuitenkin toinen.

      Tavallaan olisi vain hyvä, jos nämä neuroleptien tarvitsijat ymmärtäisivät kaikki itse muuttaa sinne, missä ei neuroleptejä tarvita. Kaikille helpompaa.

      • Anonyymi

        Kukaan ei tarvitse loppuelämäksi neuroleptejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tarvitse loppuelämäksi neuroleptejä.

        Ne heikentävät mm. luustoa. Kolina vaan kuuluu suussa, kun hampaat lohkeilevat ja irtoavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne heikentävät mm. luustoa. Kolina vaan kuuluu suussa, kun hampaat lohkeilevat ja irtoavat.

        Vähemmän valittamista ja enemmän muuttamista.

        Ei ole olemassa mitään mielisairautta joka estää muuttamasta johonkin parempaan maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tarvitse loppuelämäksi neuroleptejä.

        Vähänpä tiedät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä tiedät!

        Vähän tiedät sinäkin. Tietenkään ei ole edes omaa kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tarvitse loppuelämäksi neuroleptejä.

        Et ole tainnut kovin montaa potilasta tavata, jos näin kuvittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tiedät sinäkin. Tietenkään ei ole edes omaa kokemusta.

        Tiedän tietysti vain sen minkä olen itse kokenut ja oppinut.

        Sen olen oppinut lyhyen elämäni aikana, että "yhdenkoon sukkahousut" eivät sovi kaikille. Vaikka itse olen siitä onnekkaassa asemassa etten syö neuroleptejä tai ssri lääkkeitä enää, niin ymmärrän hyvin sen että oma kokemukseni niistä ei ole mikään abosluuttinen totuus, että kaikkien muiden ihmisten tarina menisi niin kuin omani.

        Sen verran on myös kokemusta sieltä maailmalla asumisestakin, että sekään ei aina vastaa niitä makailuesitteiden mielikuvia. Mutta suomalainenhan on sellainen että se uskoo vasta kun itse näkee.


      • Anonyymi

        Ei ketään lähetetä pois Suomesta, se on kyllä jokaisen itsensä päätettävissä, jos jostain syystä lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tarvitse loppuelämäksi neuroleptejä.

        Minulle väitettiin vuosia, että tarvitsisin niitä loppuelämän ajan.
        No, toisin kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmän valittamista ja enemmän muuttamista.

        Ei ole olemassa mitään mielisairautta joka estää muuttamasta johonkin parempaan maahan.

        Mikä ja missä voisi olla parempaa, jos itsensä kanssa ei ole hyvä olla ?
        Lähdetäänkö vaikka tällaisesta ajatuksesta liikkeelle ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmän valittamista ja enemmän muuttamista.

        Ei ole olemassa mitään mielisairautta joka estää muuttamasta johonkin parempaan maahan.

        Taitaa menettää työkyvyttömyyseläkkeensä jos muuttaa pois Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle väitettiin vuosia, että tarvitsisin niitä loppuelämän ajan.
        No, toisin kävi.

        Mites puolisot, lapset, työnantajat. Ovatko samaa mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites puolisot, lapset, työnantajat. Ovatko samaa mieltä?

        Ei ole puolisoa, ei lapsia, ei työnantajaa.
        Mutta joo, kaikki omaiset, läheiset, ystävät, kaverit, tuttavat, ovat sitä mieltä, että pärjään hyvin.
        Myös omasta mielestäni pärjään ja voin psyykkisesti aivan hyvin. On mennyt jo yli kymmenen vuotta ilman lääkkeitä, eli tuskin kummempia muutoksia tulee tapahtumaan.
        Olisi kiva tietää, miksi tuli mieleesi kysyä tuollaista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä tiedät!

        On ihmisiä jotka tarvitseva lääkkeitä ja ovat siihen tyytyväisiä että lääkkeen avulla elävät normaalia elämää . Et ymmärrä edes miten lääke auttaa , että huutele siellä vaan sairaana mielikuvituksiesi kanssa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle väitettiin vuosia, että tarvitsisin niitä loppuelämän ajan.
        No, toisin kävi.

        Ei kaikkien potilaiden tarvitse syödä koko elämäänsä vaan voi lopettaa kun lääkäri on todennut että ei enää tarvitse . Joidenkin on syötävä kauan riippuen sairauden laadusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites puolisot, lapset, työnantajat. Ovatko samaa mieltä?

        Eihän egoistin sellaisia ajattele miten puolison ja lasten elämä on. Egoisti se vaan ajattelee omaa itseään eikä vissiiin ole sairas edes omasta mielestään , Niin se usein menee näillä minä minä ihmisillä ayyt ovat aina muualla oma vastuu vanhempana lapsilleen ja puolison osa eivät ole hänelle tärkeitä koskaan ainoastaan mielikuvituksen tuottamat skenaariot lääkkeestä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkien potilaiden tarvitse syödä koko elämäänsä vaan voi lopettaa kun lääkäri on todennut että ei enää tarvitse . Joidenkin on syötävä kauan riippuen sairauden laadusta

        Kohdallani ei lääkäri todennut, etten enää tarvitse lääkkeitä, hän ( tai joku muu lääkäri ) olisi niitä mielellään syöttänyt varmaankin loppuelämäni.
        Päätöksen tein itse, yritin kyllä puhua lääkäreille, että voisiko lääkitystä lopettaa, mutta siihen ei suostuttu, joten oli tehtävä itse jotain. Eli lopetin, eikä siitä seurannut mitään ikävää psyykelleni.


    • Anonyymi

      Paljonhan ulkomaille muutetaan monenlaisista syistä. Yleensä lapset otetaan mukaan. Moni muuttaa myös aikanaan takaisin.

      Jos on mielenterveyden ongelmia, ne pahenevat melkein aina ulkomailla, ja paluu on nopea.

      • Anonyymi

        Muutamia kymmeniä vuosia sitten olisin päässyt jäämään etelän maille töihin loppukesäksi ja syksyksi, asiat olisi hoidettu tarkkaan sitä varten.
        Minulla sattui olemaan lääkitykset, eikä psyykekään ollut missään parhaassa kunnossa, niin yksinkertaisesti en uskaltanut jäädä, olin kovin epävarma itsestäni, en halunnut riskeerata mitään. Mitä, jos olisikin tullut ongelmia ?
        Sen verran aina ymmärsin, vaikka kuinka huonona henkisesti ajoittain olin, että millaiset riskit missäkin asiassa saattaa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamia kymmeniä vuosia sitten olisin päässyt jäämään etelän maille töihin loppukesäksi ja syksyksi, asiat olisi hoidettu tarkkaan sitä varten.
        Minulla sattui olemaan lääkitykset, eikä psyykekään ollut missään parhaassa kunnossa, niin yksinkertaisesti en uskaltanut jäädä, olin kovin epävarma itsestäni, en halunnut riskeerata mitään. Mitä, jos olisikin tullut ongelmia ?
        Sen verran aina ymmärsin, vaikka kuinka huonona henkisesti ajoittain olin, että millaiset riskit missäkin asiassa saattaa olla.

        Onko sinulla vieläkin lääkitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla vieläkin lääkitys?

        Ei ole ollut enää suunnilleen kymmeneen vuoteen.
        Sain ongelmani ratkottua ja aloin pärjäämään psyykkisesti paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut enää suunnilleen kymmeneen vuoteen.
        Sain ongelmani ratkottua ja aloin pärjäämään psyykkisesti paremmin.

        Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.

        Eivät olekaan, mutta esim. kohdallani tapahtui niin, kun ongelmat kasaantuivat ja pahenivat, aloin oireilemaan psyykkisesti aika rajustikin.
        Kaikki se haittasi jokapäiväistä elämääni, niin kyllä itse sen ajattelin sairaudeksi.
        Siis ongelmat ei ollut sairaus, mutta niistä seurasi sairastuminen.
        Ja toki kun vuosien jälkeen viimein sen ymmärsin, oli toipuminenkin silloin vasta mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, mutta esim. kohdallani tapahtui niin, kun ongelmat kasaantuivat ja pahenivat, aloin oireilemaan psyykkisesti aika rajustikin.
        Kaikki se haittasi jokapäiväistä elämääni, niin kyllä itse sen ajattelin sairaudeksi.
        Siis ongelmat ei ollut sairaus, mutta niistä seurasi sairastuminen.
        Ja toki kun vuosien jälkeen viimein sen ymmärsin, oli toipuminenkin silloin vasta mahdollista.

        Mikä se sairaus sitten oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se sairaus sitten oli?

        Sinulle on ihan turhaa sanoa mistään mitään, kun joka palstalla olet jo pitkään inttänyt vastaan kaikessa, mihin joku ottaa kantaa.
        "....se kun ei ole sairaus....vaan mielikuva...kielikuva...jne..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.

        Mutta ne tekevät ihmiset sairaaksi jos on herkkä hermosto . Joten tuollaiset sananlaskut eivät auta ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ne tekevät ihmiset sairaaksi jos on herkkä hermosto . Joten tuollaiset sananlaskut eivät auta ketään

        Silloin pitäisi selvittää ja korjata ne ongelmansa. Itse! Lääketiede hoitaa sairauksia, ei muita elämän ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, mutta esim. kohdallani tapahtui niin, kun ongelmat kasaantuivat ja pahenivat, aloin oireilemaan psyykkisesti aika rajustikin.
        Kaikki se haittasi jokapäiväistä elämääni, niin kyllä itse sen ajattelin sairaudeksi.
        Siis ongelmat ei ollut sairaus, mutta niistä seurasi sairastuminen.
        Ja toki kun vuosien jälkeen viimein sen ymmärsin, oli toipuminenkin silloin vasta mahdollista.

        Ei elämän ongelmista johtuva stressi ja pahoinvointi ei ole sairaus.Ei ole vaikka kuinka rajuja ja toimintakykä alentavia ne oireet on.


      • Anonyymi

        Minä muutin vuodeksi Kreikkaan. Lopetin lääkkeet seinään, ja paranin..


    • Anonyymi

      Pakoon psykiatria ?
      No en nyt usko että kukaan psykiatri jahtaa sinua työkseen .
      Heillä on kuule tarpeeksi työtä potilaittensa kanssa jotka ymmärtävät hoidon tarpeen.
      Sairaudesta se vaan viittaa sinun aloituksesi .
      Ei psykiatrian tapana ole jahdata ketään , sellaiset työt kuuluvat poliisin tehtäviin. Äettä oikein pakoon lähdit , tulet huomaamaan terveytesi kanssa tarpeen hoitoon

      • Anonyymi

        Tullaan delegaation kanssa ovelle hakemaan piikkiä, jos ei ole mennyt itse sinne.


      • Anonyymi
        UUSI

        Eli psykiatriaa pakoon lähteminenkin on siis mielisairaus!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli psykiatriaa pakoon lähteminenkin on siis mielisairaus!

        Jaa, Mites oisko tahallaan väärin ymmärtäminen osa mielisairautta?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, Mites oisko tahallaan väärin ymmärtäminen osa mielisairautta?

        Taas nähdään, että mielisairaus tarkoittaa käytöstä josta joku toinen ei pidä.


    • Anonyymi

      Jos ihminen jättää kaiken, niin jättääkö hän esimerkiksi valittamisen?

      • Anonyymi
        UUSI

        Valittamiseen taipuvainen ihminen tuskin lopettaa valittamista koskaan, vaikka elämäntilanteet muuten vaihtelisivatkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe