Sehän alkaa sanoilla "Maaorjat sorronyöstä nouskaa..."
Venäjän kansallislaulu
4
221
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä suomessa jo lauletaan
- Anonyymi
Kas kun en ole huomannut moista Suomessa.
Minä olenkin ihan varma, ettet sinä tiedä mitä oli maaorjuus. Suomessa ei maaorjuutta ole koskaan ollutkaan. Ei edes silloin kun Venäjä miehitti Suomea. Venäjältäkin se alkuperäinen malli lakkautettiin 1861 (muistaakseni).
Ukrainassa sekoilun myötä se otettiin Venäjällä uudelleen käyttöön toisenlaisessa muodossa. Taisteluikäiset ja -kuntoiset miehet eivät pääse pois maasta. Heitä tarvitaan Ukrainaan tykinruoaksi. Tosin aina sieltä joku pääsee pakoon, kuten tuo Sepa.
Kas näin sinäkin sait tietää maaorjuudesta. Lisää tietoa aiheesta löytyy erilaisista historiateoksista ja ehkä jopa Wikipediasta.
Kai sinä lukea sentään osaat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun en ole huomannut moista Suomessa.
Minä olenkin ihan varma, ettet sinä tiedä mitä oli maaorjuus. Suomessa ei maaorjuutta ole koskaan ollutkaan. Ei edes silloin kun Venäjä miehitti Suomea. Venäjältäkin se alkuperäinen malli lakkautettiin 1861 (muistaakseni).
Ukrainassa sekoilun myötä se otettiin Venäjällä uudelleen käyttöön toisenlaisessa muodossa. Taisteluikäiset ja -kuntoiset miehet eivät pääse pois maasta. Heitä tarvitaan Ukrainaan tykinruoaksi. Tosin aina sieltä joku pääsee pakoon, kuten tuo Sepa.
Kas näin sinäkin sait tietää maaorjuudesta. Lisää tietoa aiheesta löytyy erilaisista historiateoksista ja ehkä jopa Wikipediasta.
Kai sinä lukea sentään osaat?Sepa on siis koti maansa petturi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepa on siis koti maansa petturi.
Ei koti maansa, vaan kotimaansa. Olen opiskellut hiukan venäjän kieltä, mutta en tiedä kuinka tuo venäjäksi kirjoitetaan, mutta suomenkielisenä se on yhdyssana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341962Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651900Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3851797Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698- 32684
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47675