Kattovalon kuvun avaaminen?

Anonyymi-ap

Osaisko joku helppiä, miten tämä kupu aukeaa: https://i.imgur.com/ZQdhDqz.jpg

Uloimpana metallirengassa, sisempi vaan tollanen muoviheijastin, ja lamppuja lähinnä tollanen pleksi. Heijastinosa ja pleksi sen oloista, ettei niihin vääntöä ainakaan voi paljoa laittaa, ennen kuin hajoaa. Ja tuo metallirengas taas sellanen, ettei siinä ole mitään vääntöpintaa, vaan noi metallinen reunat loivasti laskee katon reunaan (kuva hieman vääristää, että tosta sais jotenkin otetta).

9

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Eihän tuosta kuvasta oikein ota selvää, mutta näyttäisi kuin ulkorinkulan sisäpuolinen osa olisi kaikki samaa pleksiä? Oletko yrittänyt esim. kääntää hieman vastapäivään tuota pleksiä?

      • Anonyymi
        UUSI

        Pleksi tosiaan on noin 6cm syvyydellä katon pinnasta. Ja se pleksi ja heijastinosa tuntuu kyllä toisissaan kiinniolevilta. Heijastinosan ja metallirenkaan välissä on noin 2 mm rako ympäriinsä.

        Heijastinosa ja pleksi eivät tunnu pyörähtävän, tai vetäminen auttavan. Notkuvat vain, ja pleksiin uskalla oikein painetta laittaa, ettei hajoa, sen verran heikon oloinen tuo koko muoviosa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pleksi tosiaan on noin 6cm syvyydellä katon pinnasta. Ja se pleksi ja heijastinosa tuntuu kyllä toisissaan kiinniolevilta. Heijastinosan ja metallirenkaan välissä on noin 2 mm rako ympäriinsä.

        Heijastinosa ja pleksi eivät tunnu pyörähtävän, tai vetäminen auttavan. Notkuvat vain, ja pleksiin uskalla oikein painetta laittaa, ettei hajoa, sen verran heikon oloinen tuo koko muoviosa.

        Itselläni on seinävalaisimena pinta-asennettu, muuten vähän samanoloinen kahden pienoisloistelampun valaisin, paitsi että valkoinen kupu pullistuu ulospäin ja sitä vastapäivään kääntäessä tuntuu ensin pieni vastus ja sitten se kääntyy pari senttiä ja irtoaa. Mikä ei tietenkään tarkoita että oma valaisimesi aukeaisi yhtään samalla tavalla.

        Ja käyttöohjeita ei tietenkään ole tallella? Sehän noissa on ikävä, että vasta kun kuvun on jotenkin saanut irti niin tajuaa, että ahaa, noinko se olikin kiinni...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on seinävalaisimena pinta-asennettu, muuten vähän samanoloinen kahden pienoisloistelampun valaisin, paitsi että valkoinen kupu pullistuu ulospäin ja sitä vastapäivään kääntäessä tuntuu ensin pieni vastus ja sitten se kääntyy pari senttiä ja irtoaa. Mikä ei tietenkään tarkoita että oma valaisimesi aukeaisi yhtään samalla tavalla.

        Ja käyttöohjeita ei tietenkään ole tallella? Sehän noissa on ikävä, että vasta kun kuvun on jotenkin saanut irti niin tajuaa, että ahaa, noinko se olikin kiinni...

        Oma vaisto tällä hetkellä sanoo, että se olis työnnettävä/vedettävä, ja siten pitäis kangottaa, mutta lopputuloksena voi olla jätettä. Ihmeen vaikeita paketteja tehdään, kun polttimoja joutuu kuitenkin vaihtamaan. Ja joo, ei ole näkynyt kuvunirrotusohjeita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vaisto tällä hetkellä sanoo, että se olis työnnettävä/vedettävä, ja siten pitäis kangottaa, mutta lopputuloksena voi olla jätettä. Ihmeen vaikeita paketteja tehdään, kun polttimoja joutuu kuitenkin vaihtamaan. Ja joo, ei ole näkynyt kuvunirrotusohjeita.

        Sähköasentajana olen aika paljon joutunut erilaisia valaisimia aukaisemaan. Yksikään ei ole jäänyt aukaisematta ja tuhoja on tullut harvoin. Se miten mikäkin valaisin on tehty on ennen aukaisua ihan arvailun varassa. Jälkikäteen sen sitten tietää, mutta osassa kupua kierretään, toisissa avataan ruuvimeisselillä. Kolmannessa kupu ei aukea, mutta kehys lähteekin irti kuvun kera. Erilaisia variaatioita on todella paljon ja suosittelen kärsivällisesti testaamaan. Yleensä voimaa joutuu vähän käyttämään, mutta kannattaa käyttää omaa näppituntumaa missä menee rikkoutumisen rajat.

        Katsele näkyykö missään mitään mikä olisi tarkoitettu irtoamaan, onko missään näkyvissä klipsejä. Pelkästään kuvan perusteella en itse osaa sanoa mistä tuo aukeaa. Kuvassa vasemmalla ylhäällä on vähän ruuvimeisselin mentävän lokosen näköinen kohta ja pleksi + heijastin saattaa tulla yhtenä kappaleena pois. Tässä ei auta muuta kuin käyttää omaa järkeä ja kärsivällisyyttä. Itse ensiksi tutkisin tuota lokosta mitä tapahtuu, jos vähän lattapääruuvarilla sitä vääntää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköasentajana olen aika paljon joutunut erilaisia valaisimia aukaisemaan. Yksikään ei ole jäänyt aukaisematta ja tuhoja on tullut harvoin. Se miten mikäkin valaisin on tehty on ennen aukaisua ihan arvailun varassa. Jälkikäteen sen sitten tietää, mutta osassa kupua kierretään, toisissa avataan ruuvimeisselillä. Kolmannessa kupu ei aukea, mutta kehys lähteekin irti kuvun kera. Erilaisia variaatioita on todella paljon ja suosittelen kärsivällisesti testaamaan. Yleensä voimaa joutuu vähän käyttämään, mutta kannattaa käyttää omaa näppituntumaa missä menee rikkoutumisen rajat.

        Katsele näkyykö missään mitään mikä olisi tarkoitettu irtoamaan, onko missään näkyvissä klipsejä. Pelkästään kuvan perusteella en itse osaa sanoa mistä tuo aukeaa. Kuvassa vasemmalla ylhäällä on vähän ruuvimeisselin mentävän lokosen näköinen kohta ja pleksi heijastin saattaa tulla yhtenä kappaleena pois. Tässä ei auta muuta kuin käyttää omaa järkeä ja kärsivällisyyttä. Itse ensiksi tutkisin tuota lokosta mitä tapahtuu, jos vähän lattapääruuvarilla sitä vääntää.

        Tosiaan, mainitussa kohdassa kuvassa näkyy syvempi varjokohta jossa ehkä kapea vaaleampi juttu?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköasentajana olen aika paljon joutunut erilaisia valaisimia aukaisemaan. Yksikään ei ole jäänyt aukaisematta ja tuhoja on tullut harvoin. Se miten mikäkin valaisin on tehty on ennen aukaisua ihan arvailun varassa. Jälkikäteen sen sitten tietää, mutta osassa kupua kierretään, toisissa avataan ruuvimeisselillä. Kolmannessa kupu ei aukea, mutta kehys lähteekin irti kuvun kera. Erilaisia variaatioita on todella paljon ja suosittelen kärsivällisesti testaamaan. Yleensä voimaa joutuu vähän käyttämään, mutta kannattaa käyttää omaa näppituntumaa missä menee rikkoutumisen rajat.

        Katsele näkyykö missään mitään mikä olisi tarkoitettu irtoamaan, onko missään näkyvissä klipsejä. Pelkästään kuvan perusteella en itse osaa sanoa mistä tuo aukeaa. Kuvassa vasemmalla ylhäällä on vähän ruuvimeisselin mentävän lokosen näköinen kohta ja pleksi heijastin saattaa tulla yhtenä kappaleena pois. Tässä ei auta muuta kuin käyttää omaa järkeä ja kärsivällisyyttä. Itse ensiksi tutkisin tuota lokosta mitä tapahtuu, jos vähän lattapääruuvarilla sitä vääntää.

        Olen availlut lamppuja ensin nätisti yrittämällä ja ellei onnistu niin voimalla. Aina on auennut mutta vahinkojakin tullut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on seinävalaisimena pinta-asennettu, muuten vähän samanoloinen kahden pienoisloistelampun valaisin, paitsi että valkoinen kupu pullistuu ulospäin ja sitä vastapäivään kääntäessä tuntuu ensin pieni vastus ja sitten se kääntyy pari senttiä ja irtoaa. Mikä ei tietenkään tarkoita että oma valaisimesi aukeaisi yhtään samalla tavalla.

        Ja käyttöohjeita ei tietenkään ole tallella? Sehän noissa on ikävä, että vasta kun kuvun on jotenkin saanut irti niin tajuaa, että ahaa, noinko se olikin kiinni...

        Minulla taas on sellinen kuou lammou balaisin jossa kansi napakasti kiinnni .
        Pääntämällä,vasta kuuhun se aukenee jos aukene ehjömä

        Sami sykkö


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan, mainitussa kohdassa kuvassa näkyy syvempi varjokohta jossa ehkä kapea vaaleampi juttu?

        Siellä tosiaan saattaa olla jokin renkaan tapainen, kuin kahtena palana, ja palojen välissä rakoa..... mutta sinne parin millin väliin on aika hankala nähdä varmasti ja lampun kanssa tuo heijastin sokaisee onnistuneesti. En tosin ymmärrä, jos siellä on tuollaiset palaset, miten ne liittyy irrottamiseen.

        ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe