Lähteminen on aina yhtä vaikeaa

🤔🍁🐭 sitä, tätä ja tuota pitäisi tehdä. Vettä ei ole edes kahvinkeittoon niin että moottori lähtisi käyntiin. Ehkä haen nyt vain vettä ja siirrän lähtemistä kun ei tästä nyt mitään tule.

7

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaivo tyhjentynyt? Joskus pistin suoraan kahvia ylähuuleeni, kuin nuuskaa käytetään. Huvin vuoksi siis vaikka vettä ja keittomahdollisuus oli myös tarjolla. Sitten syljin kahvit roskiin. Kyllä sekin metodi piristi mieltäni. Jos kaivoa käyttää niin vedenlaatua on tutkittava säännöllisesti. Eräs kiinteistö missä asioin oli sellainen johon oli aina tuotava erikseen makeaa vettä, koska kaivon vesi oli saastunutta.

      • Mun porakaivovedessä on rautaa ja mangaania nyt ainakin. Siksi haen juomaveden kyliltä. Nyt kun hain sen lähikaupasta niin jäin ihmettelemään hintaa. Vesi on kallista. Kannattaisi melkein täyttää pullot ilmaiseksi vesilaitoksen seinästä ja myydä eteenpäin. Yksi nimeltä mainitsematon lähdevesifirma teki tätä Helsingissä. Sen lähdevesi oli hyvää hanavettä.

        Kahvimaistuu pahalta keitettynäkin joten en viitsi kokeilla miltä se maistuu ilman vettä. Alkuasukkaat kahvimaissa pureskelevat kahvin papuja virkistyäkseen.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mun porakaivovedessä on rautaa ja mangaania nyt ainakin. Siksi haen juomaveden kyliltä. Nyt kun hain sen lähikaupasta niin jäin ihmettelemään hintaa. Vesi on kallista. Kannattaisi melkein täyttää pullot ilmaiseksi vesilaitoksen seinästä ja myydä eteenpäin. Yksi nimeltä mainitsematon lähdevesifirma teki tätä Helsingissä. Sen lähdevesi oli hyvää hanavettä.

        Kahvimaistuu pahalta keitettynäkin joten en viitsi kokeilla miltä se maistuu ilman vettä. Alkuasukkaat kahvimaissa pureskelevat kahvin papuja virkistyäkseen.

        Nekin ovat hyödyllisiä aineksia pienissä määrin. Hallussani on tanskalais-vantaalaispilleripurkki. A-, B-, C- ym. vitamiinien lisäksi siinä on magnesiumia, rautaa, sinkkiä, kuparia, mangaania, seleeniä, kromia, molybdeenia ja jodia. Päässäni tosiaan alkoi hieman huippaamaan silloin kun nautin tuota ensimmäistä kertaa. Tottumiskysymys ilmeisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nekin ovat hyödyllisiä aineksia pienissä määrin. Hallussani on tanskalais-vantaalaispilleripurkki. A-, B-, C- ym. vitamiinien lisäksi siinä on magnesiumia, rautaa, sinkkiä, kuparia, mangaania, seleeniä, kromia, molybdeenia ja jodia. Päässäni tosiaan alkoi hieman huippaamaan silloin kun nautin tuota ensimmäistä kertaa. Tottumiskysymys ilmeisesti.

        Nyt kun katsoin tuota marketin monivitamiinipurkkia niin siinä todellakin on mangaania. Lisäksi se on valmistettu Unkarissa. Ehkä jätän purkin hyllynpohjalle kun pillerit ei yhtää piristäneetkään.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Nyt kun katsoin tuota marketin monivitamiinipurkkia niin siinä todellakin on mangaania. Lisäksi se on valmistettu Unkarissa. Ehkä jätän purkin hyllynpohjalle kun pillerit ei yhtää piristäneetkään.

        Unkari on kuitenkin EU:ssa. EU:n sisällä on omat standardinsa kaikelle, esim. kemikaaleille. Silti onhan se hyvä huomioida mistä maasta mikäkin ravinto on lähtöisin. Itselläni on korkeampi luotto pohjoismaihin kuin muuhun Eurooppaan. Vaikka Norja ja Islanti eivät ole EU:ssa niin luotan silti niiden tuotteisiin. Pohjoismaiden tavalliset kansalaiset tuntuvat olevan rehellisiä, ehkä siksi. Maantieteellinen läheisyys vaikuttaa myös. Etelä-Eurooppa on niin kaukainen alue että se on minulle tuntematon kun en ole käynyt siellä. Tuntemattomuus itsessään aiheuttaa luottamusvajetta, ainakin itselleni. Sitä en osaa sanoa kuinka hyvin ravintosisällöt vastaavat sitä mitä purkeissa lukee. Ennemmin suosin suomalaista, kuin venäläistä, obviously (vaikkei sotatilannetta otettaisi edes huomioon).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unkari on kuitenkin EU:ssa. EU:n sisällä on omat standardinsa kaikelle, esim. kemikaaleille. Silti onhan se hyvä huomioida mistä maasta mikäkin ravinto on lähtöisin. Itselläni on korkeampi luotto pohjoismaihin kuin muuhun Eurooppaan. Vaikka Norja ja Islanti eivät ole EU:ssa niin luotan silti niiden tuotteisiin. Pohjoismaiden tavalliset kansalaiset tuntuvat olevan rehellisiä, ehkä siksi. Maantieteellinen läheisyys vaikuttaa myös. Etelä-Eurooppa on niin kaukainen alue että se on minulle tuntematon kun en ole käynyt siellä. Tuntemattomuus itsessään aiheuttaa luottamusvajetta, ainakin itselleni. Sitä en osaa sanoa kuinka hyvin ravintosisällöt vastaavat sitä mitä purkeissa lukee. Ennemmin suosin suomalaista, kuin venäläistä, obviously (vaikkei sotatilannetta otettaisi edes huomioon).

        Äiti kieliä ymmärtämättömänä toi kerran Tallinnasta vitamiinipurkin. Olihan siinä englanniksikin tekstiä. Sisällöstä sanottiin, että sisältää AJOITTAIN ja sitten oli se vitmiinilista. Välillä voi siis olla pelkkää värjättyä perunajauhoa.

        Toi Unkarilainen vitamiinipilleripurkki epäilyttää nyt, kun mulle on tullut mustelmia ilman että olen satuttanut mihinkään.

        Pääasiassa ostan kotimaisia tuotteita. Ulkolaisista tuotteista ostan vain ruotsalaisia (etenkin omenia keväällä). No norjalaisetkin voi olla hyviä, mutta niitä pahemmin näkee. Norjalaista lohta en osta, kun Norjassa ollessani oli sellainen uutinen että Ranska palautti lohet takaisin Norjaan kun niissä oli liikaa A-vitamiinia. Ne myytiin sitten Suomeen. SIitä on jo aikaa niin että voihan täällä olla jo a-vitamiinille rajoituksia.


    • Tällä kertaa samat lämpötilat Espoon kanssa. Kivan lämmin sauna ja ilta (11). Accuweather näyttää Espoolle kuutamoa. Täällä on synkät pilvet. Somesta sukellan ulos, etten saa tietää mikä pari joutuu ulos tällä kertaa. Katson Tanssii tätien kanssa vasta kun suora ohjelma on loppunut. Tämä mun yhteys takkuaa mainosten kohdalla.

      Hyvää Yötä miehelle kehäkolmosen sisälle ja muillekin lukeville🥱

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe