Perinnön ulosmittaus

Anonyymi-ap

Hei!
Minulle on tulossa lähiaikoina perintöä noin 400-500€ ja minulla on ulosotossa velkaa , pitääkö ulosottomiehelle ilmoittaa tästä vai saako hän itse tiedon ja ulosmittaa sen tililtäni?tällä hetkellä maksan velkoja palkastani ja velkaa on 10 000€

17

474

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Perintö on kai vähän eri asia. Onkohan se? Se kun on anto toisen jäämistöstä.

• Anonyymi

Ei tarvitse. Mutta jos kysyy, niin tulee kertoa .

Jos ryyppää, tuhlaa turhaan tai antaa muille, voi olla rikos

Ole siis huoleti

• Anonyymi

Sillä tuli mieleen kun jossain mainittiin että jos ei kerro asiasta uo:hon syyllistyy velallisen epärehellisyyteen yms.
      Ap

• Anonyymi

Tuo vähän riippuu, esim meillä tässä pari vuotta sitten jaettiin perintönä ihan riihikuivaa rahaa sisaruksille reilu 40 000e per nuppi. No yksi saajista oli ulostotssa ja pahasti ym. Mutta heti perunkirjoitusten selvittyä rahat laitettiin jakoon ja myös velkainen holisti sai kaikki rahat itselleen. Noh, UO sai kyllä tästä tietää pari kk tuosta mutta tietty liian myöhään...mitään ei jäänyt jäljelle, kaik mänt kurkusta alas tai muihin "velkoihin".

Ei tästä tietenkään mitään seurauksia tullut kenellekään eikä voinutkaan tulla koska tuohan on ihan UO vika, tai ei oikeastaan vikakaan vaan tiedonkulku virastoissa on mitä on.

• Anonyymi

No ei missään nimessä pidä kertoa uo:lle mitään varsinkaan kun sä jo joka kk sinne pulitat palkastasi. Sen sijaan kannattaa heti sinä aamuna kuin raha tulee tilillesi, nostaa se automaatilta taskuusi. Miksi edes joku kysyy tällaisia, suomalaiset nöyristelee ihan liikaa kaikkien viranomaisten ja porvareiden edessä. Sun perintö on sitäpaitsi niin pienikin ettei se todennäköisesti edes herätä voden kiinnostusta mutta siksi vinkkini kun varma ei kannata olla uo-miehesi persoonallisuudesta.

• Anonyymi

Miksi sinne ulosottoon ylipäätään pitää joutua?
        Todella huonoa elämänhallintaa. 20% aikuisista vaan ei kykene huolehtimaan asioistaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinne ulosottoon ylipäätään pitää joutua?
        Todella huonoa elämänhallintaa. 20% aikuisista vaan ei kykene huolehtimaan asioistaan

Osa ulosottoon joutuneista ei haluakaan hoitaa asioitaan ja osa ei pysty. Siitää ne usein menee.

• Anonyymi

Mä olen aiemmin kommentoinut asiaa, mutta laitan muuttumattomana pysyneen mielipiteeni uudelleen.

Kyllä tieto perinnöstä ( kuolinpesän osuudesta) menee verottajan kautta valtion virastoille.

Itse ajattelen, että tuskin se ulosotto ottaa enempää kuin sen kolmanneksen. Jos summa on 4-5k, niin se vie maksimissaan vajaat 2000€.

2000€ on jo kympistä paljon.

• Anonyymi

Vie kaiken, ei valitusoikeutta

• Anonyymi

"Kyllä tieto perinnöstä ( kuolinpesän osuudesta) menee verottajan kautta valtion virastoille."

Tuossa menee aikaa kuukausia, meillä rahat jaettiin 3kk omaisen kuolemasta, perunkirjoituksissa meni pari vkoa - kuukausi ja heti valmistuttua seuraavana päivänä rahat jakoon...sen jälkeen tiedot vasta viranomaisille

• Anonyymi

Siis perintöä 300-400€ ja ulosottovelkaa 10k€ ??? Minulla tulee aikoinaan perintöä 500t€ ja velkaa on tällä hetkellä, ei ulosotossa, 1,4m€
      Voi vittu miten köyhää porukkaa täällä on!

• Anonyymi

Jos ulosototossa on kymppi ja osuus kuolinpesästä on 500€, niin ulosotto vie kaiken eikä sillä summalla ole oikeasti mitään merkitystä sen jäljelle jäävän velan suhteen. Siitä 500€ rahasta menee velkaan joku reilu tai pikkasen alle 400€ ja velka lyhenee sen 4%, eli ei paskaakaan!

Mutta kyllä se ulosotto laukeaa lopullisesti vuonna 2035 tai kun velallinen itse kupsahtaa!

• Anonyymi

Mitä sekoilet? Kympin velka on aika vähän. Keskituloinen maksaisi sen vuodessa. Korot ja muut kulut huomioiden tuo 500€ vähentää varmaan täyden kuukauden maksuaikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sekoilet? Kympin velka on aika vähän. Keskituloinen maksaisi sen vuodessa. Korot ja muut kulut huomioiden tuo 500€ vähentää varmaan täyden kuukauden maksuaikaa.

Anonyymi
        2024-10-13 08:48:12

Niin. Siis kyllä kympin maksamalla hoitaa, mutta jos se on jo ulosotossa niin asia on eri. Ja 500€ kympistä on tuossa tilanteessa todella pieni raha menee siitä kuluja tai ei. Asia olis eri jos 500€ laitetaan säännöllisesti keskimäärin suoraan pääomaan ja kuluihin esim. 250-300€. 500€ erissä kympin maksaa kahdessa vuodessa, mutta 250€ erissä aika enemmän kuin tuplaantuu.

Tätä minä sekoilen. Osa kusessa olevista vetää kölinalle myös niitä joilla on halu pärjätä.

• Anonyymi

Kyllä sinne UO virastoon menee aika nopeaan tieto jos velalliselle mahdollisesti perintöä tulossa, eli että velallinen on kuolinpesän osakas. Sinne kuolinpesälle menee sitten maksukielto osakkaan mahdollisesta osuudesta. Ulosmittauksessa palkassa on suojaosuus mutta muut kuten esim veronpalautus ja raha perintö ei kuulu suojaosuuden piiriin vaan se ulosmitataan kokonaisuudessaan.

• Anonyymi

No meidän tapauksessa omainen kuoli maaliskuussa, heti lähti perunkirjoitukset käyntiin kun oli vaan mahdollista ja toukokuun lopussa jaettiin rahat...UO soitteli joskus heinäkuussa....ja jäi nuolemaan tietty näppejään. Mitään laitonta tuossa ei tapahtunut.

• Anonyymi

Taitaa tuon suuruinen perintöosuus kadota pesän kustannuksiin, jolloin todellinen jako-osuus on 0.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe