Tervehdys,
tämä voi mennä vähän ohi yleisistä aihepiireistä mitä täällä yleensä käsitellään mutta ajattelin silti kokeilla onneani. Kyse on kaukolämmöstä ja sen hinnasta, nimenomaan Tuusulassa toimivan Tuusulanjärven lämpö (entinen Vantaan Energia Keski-Uusimaa) hinnoittelusta. Meillä on siellä vähän hallitilaa ja kaukolämmitys, tarkistin tässä että olen saanut vuoden 2022 alusta lukien 4 kpl hinnankorotusilmoituksia: +14, +10, +14 ja nyt tänään tuli postissa +8 % korotusilmoituksia, eli yhteensä noin +54 % korotus vuoden 2022 alkuun verrattuna. Elinkustannusindeksi on noussut samassa ajassa noin 18 %. Tiedän, ettei se ole ihan vertailukelpoinen arvo kun on kyse teollisesta kaukolämmöstä, mutta mielestäni antaa jotain suuntaa kuitenkin.
Mitä mieltä olette, jos teillä on toimitilaa / ehkä omakotitalo Tuusulanjärven lämmön kaukolämmössä? Onko todella kyse "haastavan toimintaympäristön ja yleisen kustannustason noususta" kuten jokaisessa neljässä hinnankorotuskirjeessä todetaan?
Onhan se tietysti kiva yhtiölle, joka on saanut käytännössä palvelumonopolin tietyllä alueella.
yt, - lämpö-mortti
Kaukolämpö Hyrylän (Tuusula) alueella
Anonyymi-ap
0
185
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361