Kauan menee siihen kun toipuu erosta

🤔🐀☕ tai no tapauskohtaistahan se on. Näin jälkernpäin ajatellen niin kuusi vuotta ei ollut riittävä aika mulle.

43

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pari viikkoa. Olin aika kyllästynyt koko daamiin.

• No sulla kävi nopsasti!

• Anonyymi

Daami on kiva sana. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Daami on kiva sana. 🙂

On se mutta ei ehkä tuossa yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daami on kiva sana. 🙂

Venkulat käyttää sitä

• Tuli tuosta pirkkalehden kotona keitetystä lohikeitosta mieleen, että jokaisella varmaan ne omat niksit. Mulla se, että kala sulatettuna kylmään vähään veteen/kalaliemeen. Kun vesi kiehuu niin sitten juurekset (paras maku kun on pelkkää perunaa). Mun keitoissa ei ole lanttua. Mausteeksi pippureita kokonaisina ja suolaa jis ei ole laittanut kalaliemikuutiota. Lopussa maitoa ja ehkä tilkka kermaa. Sitten voidellaan (saa olla kuivunut) ruisleipäviipale ja laitetaan se hetkeksi hautumaan keiton päälle. Kun leipä on otettu pois niin voi heittää tilliä sopan päälle. Laakerinlehteä en ole ymmärtänyt kun se ei maistu miltään.

Seitistäkin saa hyvän sopan näin.

• Anonyymi

Miten sinusta on tullut jämerä perinteinen nainen?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten sinusta on tullut jämerä perinteinen nainen?

Ihan itsekseen. 4 lapsen työläisperheessä kasvatus oli sitä että sai soppalautasen naaman eteen. Käyttäytymismallin sain Enid Blytonilta ja Anni Polvalta. Kai meistä maalaiskoulussa hiottiin sopivia kotirouviakin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ihan itsekseen. 4 lapsen työläisperheessä kasvatus oli sitä että sai soppalautasen naaman eteen. Käyttäytymismallin sain Enid Blytonilta ja Anni Polvalta. Kai meistä maalaiskoulussa hiottiin sopivia kotirouviakin.

Luulen että olet syntynyt 1989-luvulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Luulen että olet syntynyt 1989-luvulla.

Mun syntymäajalla ei ole palstalla merkitystä. Oikea tietänee sen kun olen vihjaillut. Siltä varalta että luulet mua joksikin tuttavaksesi sanon että 1989 se ei kuitenkaan ole.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mun syntymäajalla ei ole palstalla merkitystä. Oikea tietänee sen kun olen vihjaillut. Siltä varalta että luulet mua joksikin tuttavaksesi sanon että 1989 se ei kuitenkaan ole.

Oliko multinikkimies tämä se hahmosi, jolle oli jäänyt sellon kauppakeskuksesta cajunbroileri mieleen?

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko multinikkimies tämä se hahmosi, jolle oli jäänyt sellon kauppakeskuksesta cajunbroileri mieleen?

Missähän perähikiällä kuvitellaan, että täällä on vain yksi mies kirjoittamassa multinikkeineen? Katsoppa kuule Suomen karttaa ja mieti viittä miljoonaa ihmistä joille palsta on avoin. Olisi todellinen ihme jos täällä olisi vain yksi mies kirjoittamassa.

Lyhyemmin ainoasta nikistäni sanon etten ole susi enkä kukaan muukaan etenkään mies.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Missähän perähikiällä kuvitellaan, että täällä on vain yksi mies kirjoittamassa multinikkeineen? Katsoppa kuule Suomen karttaa ja mieti viittä miljoonaa ihmistä joille palsta on avoin. Olisi todellinen ihme jos täällä olisi vain yksi mies kirjoittamassa.

Lyhyemmin ainoasta nikistäni sanon etten ole susi enkä kukaan muukaan etenkään mies.

Ympäri suomen skutsien.

• Anonyymi

Kyllä siihen varmasti yli 10v. Meni, että lopulta olin sinut tapahtumien kanssa.
      Enää en sure menneitä, vaan katse on suunnattu tulevaisuuteen.

• Hienoa, että olet päässyt yli. Tsemppiä sulle!

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Hienoa, että olet päässyt yli. Tsemppiä sulle!

Kiitos!
        Onhan se työtä vaatinut. Paljon mietiskelyä siitä miksi kaikki meni niinkuin meni. Mitä itse olisin voinut tehdä toisin. Mitä minussa on parannettavaa, missä on niitä kasvunpaikkoja. Kaikestahan ei voi vain toista syyttää, täytyy uskaltaa katsoa peiliin ja nähdä myös ne omat puutteensa.
        Se on ollut kipeä ja vaikea kasvun prosessi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos!
        Onhan se työtä vaatinut. Paljon mietiskelyä siitä miksi kaikki meni niinkuin meni. Mitä itse olisin voinut tehdä toisin. Mitä minussa on parannettavaa, missä on niitä kasvunpaikkoja. Kaikestahan ei voi vain toista syyttää, täytyy uskaltaa katsoa peiliin ja nähdä myös ne omat puutteensa.
        Se on ollut kipeä ja vaikea kasvun prosessi.

Mulla on ollut toisenlainen kasvun prosessi. Niinkuin sanoin, niin kohtalot on erilaisia. Mulle taas oli tarkkaan kerrottu että ihan kaikki oli mun syytä. Jopa kolari missä en edes ollut mukana. Siitä oli vaikea lähteä luottamaan täpöllä uuteen ihmiseen vaikka hän vei jalat alta heti ensi silmäyksellä.

• Tuo kuusi vuotta oli siis kulunut kun tavattiin kaipauksen kanssa ekan kerran.

• Anonyymi

Voimia! Riippuu varmaan tilanteesta. Tiedän ihmisiä, jotka ovat tulleet jätetyksi. Se vie varmasti enemmän aikaa, mutta ne ihmiset ovat entistä vahvempia toivuttuaan. Siis jos jätetty vain uuden ihastuksen takia, ettei mitään todellista syytä.

• Kiitos! Tottahan se on, että sitä vahvistuu, kun huomaa että tulipa tuostakin selvittyä. Monesti sitä naimisiin mennessä kuvittelee tehneensä loppuiän ratkaisun. Harvat ovat tuollaisia ensi treffit alttarilla tyylisiä, jotka huvikseen avioituvat. Itse en kyllä mitenkään heikkona pitänyt ennen eroakaan. Pehmeän kuoren alla mulla on sisukas ydin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Kiitos! Tottahan se on, että sitä vahvistuu, kun huomaa että tulipa tuostakin selvittyä. Monesti sitä naimisiin mennessä kuvittelee tehneensä loppuiän ratkaisun. Harvat ovat tuollaisia ensi treffit alttarilla tyylisiä, jotka huvikseen avioituvat. Itse en kyllä mitenkään heikkona pitänyt ennen eroakaan. Pehmeän kuoren alla mulla on sisukas ydin.

Uskon tämän.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon tämän.

Kiitos kommentista.

• Anonyymi

Melko tasan kaksi vuotta meni.
      Eräänä aamuna heräsin ja totesin - "En tunne enää mitään" (häntä kohtaan).

Entinen oli 8v itseäni nuorempi, nykyinen tasan 30v nuorempi.
      Voi tosin olla, etten koskaan enää heittäydy aivan täydestä sydämestäni suhteeseen.

• Hienoa, että selvisit noin vähällä ja onnea uuteen suhteeseen.

• Anonyymi

Helposti.Luottamus rikottiin ja sehän oli siinä.
      Oltiin lasten vuoksi kaverit.Inhosin joka hetkeä mutta pakko oli tulla toimeen.
      Sen jälkeen menikin vuosia jopa 15 vuotta että ihastuin uudelleen uuteen.

• Lapsen takia munkin piti sitä yhteyttä pitää kun oli yhteishuoltajuus. Se tietysti osaltaan pitkitti tuntemuksia. Mulla meni se kuusi vuotta ihastumiseen. Olin jo päättänyt elellä yksikseni rauhassa loppuikäni kunnes ...

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Lapsen takia munkin piti sitä yhteyttä pitää kun oli yhteishuoltajuus. Se tietysti osaltaan pitkitti tuntemuksia. Mulla meni se kuusi vuotta ihastumiseen. Olin jo päättänyt elellä yksikseni rauhassa loppuikäni kunnes ...

Ja enääkö tätä ei ole gubbe?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      273
      2834
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      40
      2259
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1697
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1297
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1126
    Aihe