Eläkeläisten asumistuki

Anonyymi-ap

Monikin eläkeläinen joka saa asumistukea asuu turhan isoo asuntoo. Ei yksinäinen ihminen tarvii mitään 60 neliön asuntoon. Mut mikäs siinä kun saa paljon asumistuke
Ensi vuonna kela laskee eläkeläisten asumistukea ja kiristää verotusta. Mites sit suu pannaan kun ei saakaan niin paljon enää asumistukea.
Yksin asuvalle eläkeläiselle joka asuu vuokralla riittää ihan hyvin noin 45 neliöö.

11

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No turhan on varmaanm monella ei-eläkeläiselläkin asumistuen saajalla, mut ei sillä koolla ole merkitystä vaan asumiskuluilla, eikä nämä ole suoraan verrannollisia. Vuokraan vaikuttaa moni muukin tekijjä kuin neliöt, mm. lämmitystapa, kunto, sijainti, kerros-vai rivitalo.

Joskus vuosia sitten neliöt vaikutti, mutta sitten äkättiin, että älytöntä tuijottaa niitä. Ei Kela maksa ylimääräisiä neliöitä, niinku moni taitaa ajatella. On mullakin vähän liikaa, noin 50 neliöö, mut toi on huoneistoala eli asuinpinta-ala on ymmärtääkseni pienempi.

lajijasuris

• Anonyymi

Nii ja mun mielestä riittää 45 pienempikin, riippuu paljon mm. pohjaratkaisusta ja onko parvee jota ei lasketa alaan. Itse kokkaavalle erillinen pieni keittiö (ei kk) on hyvä olla. Erillinen makuuhuonekin on ihan kiva, niin voi vaikka vaan laittaa oven kiinni kun tulee vieraita. Iso ei tartte senkään olla, ja mulla on niin minimimitoitus kuin olla voi.

lajijasuris

• Anonyymi

aikas monella eläkeläisellä on oma
      asunto ehkä ja hommattu jo 60 luvulla
      neliöitä ehkä riittää ja asumis kustannukset pienet
      mitä nyt kokoomus ajaa niin sähkö ja vesi vieraalle
      nostaa kuluja ,,,köyhänä maksan 300 ekee kk
      60 neliöö mulla

• Anonyymi

Joo ,omistusasunnoissa on varmaan aika halvat yhtiövastikkeet, eikä omistusasunnon omistajat saakaan mitään toimeentulo -eikä asumistukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ,omistusasunnoissa on varmaan aika halvat yhtiövastikkeet, eikä omistusasunnon omistajat saakaan mitään toimeentulo -eikä asumistukea.

Monissa omistusasunnoissa on isompi vastike kuin monilla vuokra. Aika pihalla jos ei ton vertaa tiedä.

• Anonyymi

Täällä Loimaalla alkaa asuntojen vuokrat olla kans aika korkeita. 40 neliöstäkin saa pulittaa jo 530€, mikä on mun mielestä aika kallis kun ei oo saunaakaan

• Anonyymi

29 neliön yksiö riittää vallan hyvin. Tämäkin on vähän liian iso meikälle.

• Anonyymi

Muuta kuule Urpo kanikoppiin niin alkaa oleen sopivaa ja kunnon kurjuutta, kun sitä tunnut hakevan.

• Anonyymi

29??? Kyl se nyt on vähän liian pieni mut 35-40 neliöön ois sopiva

• Anonyymi

1,5 neliö ja makuu asentoon 2 metriä multaa päälle kiitos.

• Anonyymi

Eikö tolla kateudella ole mitään rajaa. Jos kuule on kitupiikki ikänsä tehnyt töitä niin saa kyllä saata..a sentään asua vaikka linnassa, vit..n vätys. Kuinka kehtaat. Meinaatko että kaikki tuet pitäis antaa mamuille, jotka ei ole tehnyt mitään muuta kuin lisää elättejä veronmaksajien riesaksi. Pistää kyllä vihaks tommoset nahjukset, hanki ittelles elämä, niin ei ehdi kadehtiin jopa eläkeläisiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1589
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1394
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1317
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1208
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      53
      1196
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      955
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      817
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      725
    Aihe