Itsellä tehoaa lääkkeet positiivisiin oireisiin eli niitä ei ole. Ja psykoosi ei ole uusinut.
Tilanne se, että myös siskollani on skitsofrenia ja häntä ei saa hoitoon tai ei syö lääkkeitään. Eli on jatkuvasti psykoosissa.
No vuonna -22 hän ravasi kylässä jatkuvasti ja olin täysin stressaantunut ja työkyvytön. Jotain samoja oireita oli kuin psykoosissa. Muutoin ei ole ollut.
Nyt yritän päästä töihin ja pelkään, jos siskoni taas ottaa yhteyttä ja stressaannun siitä ja töistä niin paljon, että saan psykoosin.
Ehkä pelottaa se, jos saa työpaikalla psykoosin ja on ihan sekava muiden nähden. Ja myös se, ettei voi tietää olevansa psykoosissa. Sitä voi olla vaikka kuinka kauan sekaisin.
Ennen salasin kaikki oireeni, kun muut eivät uskoneet harhaluulojani. Niin sairastin 15 vuotta ennen kuin päädyin hoitoon.
Mutta en paljon sekoillut julkisesti. Niin nyt pelottaa, että nolaa itsensä työpaikalla tai muuta.
Ootteko te muut olleet psykoosissa julkisesti?
Silloinhan sitä pitää itseään ihan normaalina niin ei tajua hävetä.
Julkisesti sekoilu psykoosissa
2
350
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ollut psykoosissa työpaikalla saamatta tukea kuin ihan muutamalta kollegalta. Esimies haukkui yms. joten suositan tarkkailemaan omaa vointia niin, että menee aikaisin sairaslomalle, jos vointi alkaa heiketä.
Vaihdoin lopulta alaa. Kollegat jotka tukivat minua, huomasivat, että osaan työni erinomaisesti. Muut (erityisesti naiset) luottavat näihin emotionaalisesti tärkeisiin juttuihin, kun luottamus ja vakaus. Olen aika kyyninen ihmisten ymmärryksen suhteen. Kerro, että sinulla on syöpä, niin saat tukea. Älä koskaan mainitse mielenterveysongelmista. - Anonyymi
Olen sekoillut julkisesti ja monta kertaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2297653
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455110- 594792
- 753458
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162025Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301910- 311839
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371629
- 1491386